Otsikon mukaisesti tästä voisi tulla VAIN Hyundailla kokemusta saaneitten keskustelu ilman provosoivia pellejä.
Eli millaisia kokemuksia Hyundaista on tullut?
Esim ruostuminen, tekniikan toimivuus, sisätilojen materiaalien kestävyys ym. mitä vain tulee mieleen.
Itselläni on vm. 2002 Sonata, eikä siinä ole ollut moittimista. Ruostetta ei löydy mistään, joka pätee varmaan merkkiin kuin merkkiin jos jaksaa pestä autoa silloin tällöin.
Tekniikka toimii, sisätilat kuin uudessa...
Moittisin kyllä jos olisi aihetta mutta kun ei ole niin ei ole.
Hyundaimiehet ja -naiset
25
3226
Vastaukset
- Barbeito
Muutama pikkuvika vuoden ja kahdeksan kuukauden ja reilun 40 000 km:n ajon jälkeen on ilmennyt. Ainakin kaksi ensimmäistä tyyppivikoja: ajovalonpesimen luukku irronnut, ulkolämpömittarin anturi seonnut, sähköpenkin säätökatkaisija lakannut toimimasta. Muuten ei huomautttamista.
Vaaleanharmaa sisustus on selvästi likaantunut niin istuinverhoiluista kuin ovenpielien muoviosistakin.
Ilmastointiautomatiikka on huono: sadekeleillä joutuu säätelemään manuaalisesti. Joo, tiedetään että ei ole vain Huihain ominaisuus, mutta on minulla ollut jo kaksi muun merkkistä, joissa tuota ongelmaa ei esiintynyt.
Mutta kaikkiaan aivan tyytyväinen. - Getz 1.4 GLS
18tkm. Ei vikoja. Ei edes valojen poltinta ole vielä tarvinnut vaihtaa. Ketterä kaupungissa vakaa maantiellä. 15 tkm huolto 110 euroa. Kulutus n. 6.8/100km. Ylittänyt odotukset.
- hhtl
Vm. 03 1,3gls getzistä seuraavaa:
-Takalasin langat 3 alinta pimeni n. 20tkm kohdalla, takuuna uusi takalasi. Oli ollut liian vähän liimaa lasin ja pellin välissä!
- Takapäässä kolinaa n. 40tkm kohdalla... uudet iskarit takuuna.
- Penkinlämppärin kytkin uusittu jumittamisen johdasta, Takuuna uusi kytkin.
- Takaiskarit kolisvat taas 70tkm kohdalla, olivat löystyneet, kiristettiin uudelleen. Takuu jo loppunut.
- Nyt moottorista kuuluu toinsinna "nakuttava" sivuääni.... ja kytkin ylhäällä ja vaihde vapaalla siritystä... saatta johtua painelaakerista.... Pahus kun takuu loppui jo vuosi sitten.
Ruosteen kanssa ei ole vielä näkynyt ongelmia.... mut tuolloista yllä mainittavaa vaivaa on ollut.- getz on
Ostin käytettynä,51 tkm ajettuna, 1,6 bensakone.
Toistaiseksi kaikki kondiksessa. Puun neulasia tms. pääsi jostain lämppärin puhaltimeen sirisemään ja takaa kurakaarien koriteipit vaihdettiin. Muutoin on menty perushuolloilla,paitsi asennutin sisälämppärin pistokkeen ja sitten kuluja on jäljellä enää pyyhinsulkien vaihto. Kulutus on talvella ollut 7,2 ja kesällä 6,5 l/100 km. Ajo on seka-ajoa, enkä säästele ohituksissa tai muutoin "köröttele". Hintaansa nähden on vaikea pistää paremmaksi. Nuo takapyörien lokasuojien etuosan maalit näyttäisivät olevan kovilla, mutta maalipuikko ja kirkaslakkakierros kerran kesässä vahauksen kera auttanevat asiaa.
- Sonata 2,0
Itsellä Hyundai Sonata vm.95 Mitsubishi Galantin
koneella.
Erittäin hyvin pelaa.Vaihtomoottori kolariautosta
ajettu 216 000 km.
Kokonaisesti ajettu 298 000 km.
Ei ruostetta ja auto uudemmalla korimallilla.
Tätä mallia ei ole paljon suomessa.
Kuvan auto ei ole minun.Itsellä hopeanharmaa.
Myytiin suomessa 94-97.
http://www.mobile.de/SIDpFNnEHd.0-m18vHeA2qbEg-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Bda%82U-t-vAUCaCiCoHsMiMkMoPESeTUTsZiaDkWkmrD~BCDA1G2008-01A1FSiegenADD8252B23E11600XSonata%FF%A0GLS%FF%A02.0%FF%A0%FF%A085000TkmD2600CCarG2008-01C317E57076A1C102E85000G1995-10J1192031972%82U-t-vAUCaCiCoHsMiMkMoPESeTUTsZiaDkWkmrD~BCDA1G2008-01A1FSiegenADD8252B23E11600XSonata%FF%A0GLS%FF%A02.0%FF%A0%FF%A085000TkmD2600CCarG2008-01C317E57076A1C102E85000G1995-10A2Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B41B20C542%81H-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6B23E11600BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1995/cgi-bin/displayAddPics.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&DatasetNumber=11111111281805534&Picture=1- Sonata malli
Seuraava Sonata malli oli samanlainen korimalliltaan
mutta etusäleikköä ja takaosaa oli lamppujen osalta
muutettu:
http://www.mobile.de/SIDBGcd0uK-F4zAMddq92g.Sw-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Bda%81~-t-vCaCiCoHsMiMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1IGro%DFefehnADD8252B23E11600SSonata%FF%A02.0i%FF%A016V%FF%A0GLSD2500CCarC345E26629A1B92E99245G1998-04J1192035380%81~-t-vCaCiCoHsMiMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1IGro%DFefehnADD8252B23E11600SSonata%FF%A02.0i%FF%A016V%FF%A0GLSD2500CCarC345E26629A1B92E99245G1998-04A2Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C504%81H-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6B23E11600BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1997/cgi-bin/displayAddPics.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&DatasetNumber=11111111272896075&Picture=0
- sonhata
ei vielä mittään vikaa oo sattunu kohalle 30000km takana parempi on ollu kuin edellinen merkki jonka vaihoin pois näitten kilometrien jälkeen
- Sonatisti
Ekalla 2.7 V6 AT:llä vm 2003/11 ajoin 120 000 km kolmessa vuodessa. Ei ongelmia. Auto oli vähävikaisin auto perheemme joko omistuksessa tai hallinnassa olleista 33:sta autosta siihen mennessä.
Nykyinen SONATA 3.3 V6 AT vm. 2006/11 on kulkenut 43 000 km ilman murheita.
Perheemme kakkosauto GETZ vm. 2003/09 on ollut ongelmaton myöskin.
Huomioita: SONATA 2003. Ovien muovikahvojen keltainen väri tuli esille kun maali kului pois kahvan etureunasta, mihin käsi aina osuu.
Sonata 2006 ilmastoinnista sateella ja ikkunoiden auki pysymisestä joku jo mainitsikin. Ongelma toki myös muilla merkeillä.
- Vilis
2003 SantaFe automaatti V6; 130 tkm, 10l/100km ei vikoja
2006 SantaFe automaatti diesel; 65 tkm, 7,5 l/100km, ei vikoja.
Ominaisuuksia:
- "automaattinen" ilmastointi; kuten edellä
- kangaspenkit nuhraantuu helposti (koirat yms.)
- muovipuskuri hauras jalankulkijasuojan takia kuulemma
Ite olen kyllä aiheuttanut lommoja...
Moikkaillaan! - onkii
-03 Elantra 1,6 ajettu 95t, josta itse ajanut 23t ei vikoja paitsi nyt huomasin yhen parkin palaneen ja 50-60 nopeudessa nelosella ajettaessa vaihteisto hieman vinkuu, mutta ei ole muuttunut miksikään, eli ilmeisesti ominaisuus. :)
- Naiskuski hynkyn kanssa
Laitampas mielipidetä vähän vanhemmasta hynkystä. Ostimme Hyandain (90-luvun puolivälissä valmistettu )kolme vuotta sitten ja myin sen tällä viikolla pois. Saimme sen aika edullisesti mutta korjauskustannusten jälkeen mitä siihen upposi olisimme saaneet paljon paljon uudemman auton.
-varaosat maksoi 3 enemmän kuin toyotan
-ekana iltana takaoven kahva tippui käteen
-viikon sisällä ostamisesta kaasuläpän pontentiometri hajosi
-talvisin autosta tippui aina helmalistat pakkasella :)
-lisäksi tippui katallysaattorin päällä oleva suojapelti
-osaavat korjaajat ja laitteisto kiven alla
-autosta hajosi jakopäänhihna 60 000km sen jälkeen kun viimeksi vaihdettu... ei pakosti automerkin vika
-kulutti bensaa paljon (1.8)
-kulutti akkua niin että vain täytettävä malli kävi
-autosta oli mäsänä ostohetkellä suurin osa sisäkahvoista, keskuslukitus toimi vain osittain
-vaihdekeppi ihan ok, kakkoselle vaihtaminen oli vähän vaikeaa
-ruostunut oli, pohjasta rikki yhdestä kohtaa
-ruostetta oli spoilerin juuressa ja renkaiden päällä. Alkuperäinen maalipinta kesi aavistuksen.
kiven iskuista konepeltiin ei lähtenyt maalia
miellyttävä ajaa
hyvä kiihtyvyys
sisätiloiltaan oli säilynyt hyvin
päästölukuja kehuttiin
Enää en ostaisi: huono jälleenmyyntiarvo, osaavia korjaajia vaikea saada, jäi sellainen olo että uudemmatkin taitaa olla aika rapisevia kavereita(vaikkei näin olisikaan), kalliit varaosat- sinun Toyjoy
merkki. Veikkaan Corollaa.
- kun täytyy
Säälittävää kun täytyy tollasia satuja
kertoa.En usko sanaakaan tosta tarinasta.
Sen verran on itsellä kokemusta Hyundaista
11 vuodelta että ei mene läpi toi kertomus. - malli tuleen
Laitappa malli tuleen.
- henry 8
Kommentti vanhaan Hyundaihin pettyneelle: Kaikki vanhat autot ovat arvoituksia: säkällä saa hyvän, useinmiten huonon. Kommentoisin 5 vuoden kokemuksella trajetista (2002) ja elantra 1,8 gt:stä(95, ruotsista itse tuotu 2005,100tkm ostaessa, nyt 164tkm). Varaosat ja huollot mielestäni kohtuullisen hintaisia. Elantraan saa ainakin Pirkanmaan alueelta varaosia huokeasti myös muualta kuin merkkiliikkeiestä. Vaihtoarvo kinnereissä on toki huono, mutta käyttöarvo ehkä yksi parhaimmista; sopii vähävaraisille ja vaivaisille autoilijoille.
- kyllä eri mieltä
henry 8 kirjoitti:
Kommentti vanhaan Hyundaihin pettyneelle: Kaikki vanhat autot ovat arvoituksia: säkällä saa hyvän, useinmiten huonon. Kommentoisin 5 vuoden kokemuksella trajetista (2002) ja elantra 1,8 gt:stä(95, ruotsista itse tuotu 2005,100tkm ostaessa, nyt 164tkm). Varaosat ja huollot mielestäni kohtuullisen hintaisia. Elantraan saa ainakin Pirkanmaan alueelta varaosia huokeasti myös muualta kuin merkkiliikkeiestä. Vaihtoarvo kinnereissä on toki huono, mutta käyttöarvo ehkä yksi parhaimmista; sopii vähävaraisille ja vaivaisille autoilijoille.
Ensinnäkin toi naisihmisen kertomus oli täysin provo.
Toiseksi itsellä ollut erittäin hyviä Hyundait
käytettynäkin.
Kolmanneksi varallisuudella ja vaivaisuudella
ei ole mitään tekemistä auton omistamisen kanssa.
Siinä sitä köyhäksi tulee jos ostaa kalliimman
merkin jota jatkuvasti joutuu pajalla käyttään. - Naiskuski hynkyn kanssa
Miksi koitte että kertomukseni oli provo?? vaikka kaikilla muilla suomalaisilla olisi vain hyviä kokemuksia hynkystä, meille oli
sattunut päätymään todella rapiseva tapaus.
Uusista hyandaista en osaa sanoa mitään mutta itselläni on ennakkoluuloja merkkiä kohtaan luettelemistani syistä. En väitä että olisimme mitään esimerkillisiä auton omistajia mieheni kanssa ja varmaan pohjassa oleva reikä on oman laiskuutemme tulosta kun emme pahemmin autoa pesettäneet viimeisenä vuonna kun remontoimme taloa??? tai mistä reikiä siten tuleekin kun jostain maantiesulojen syöpymisestä???
Ostimme auton 9-vuotiaana ja se oli jo monesta kohtaa maalipinnaltaan kesinyt ja autoa oli meikattu maalaamalla. Meidän käytössä sitten meikit varisi veke. - että sait
Naiskuski hynkyn kanssa kirjoitti:
Miksi koitte että kertomukseni oli provo?? vaikka kaikilla muilla suomalaisilla olisi vain hyviä kokemuksia hynkystä, meille oli
sattunut päätymään todella rapiseva tapaus.
Uusista hyandaista en osaa sanoa mitään mutta itselläni on ennakkoluuloja merkkiä kohtaan luettelemistani syistä. En väitä että olisimme mitään esimerkillisiä auton omistajia mieheni kanssa ja varmaan pohjassa oleva reikä on oman laiskuutemme tulosta kun emme pahemmin autoa pesettäneet viimeisenä vuonna kun remontoimme taloa??? tai mistä reikiä siten tuleekin kun jostain maantiesulojen syöpymisestä???
Ostimme auton 9-vuotiaana ja se oli jo monesta kohtaa maalipinnaltaan kesinyt ja autoa oli meikattu maalaamalla. Meidän käytössä sitten meikit varisi veke.Luulen että sait sitten huonosti pidetyn yksilön.
Normaalisti ei tollasia murheita pitäisi olla
jos autoa on vähäänkään huollettu. - ei varaosat
Hyundaissa ei varaosat todellakaan maksa 3 kertaa
enemmän kuin esim.Toyotalla. - Naiskuski hynkyn kanssa
ei varaosat kirjoitti:
Hyundaissa ei varaosat todellakaan maksa 3 kertaa
enemmän kuin esim.Toyotalla.ei kaikki osat ole kolme kertaa kalliimpia kuin toyotan mutta esim jakopäänhihna maksoi lähes kolme kertaa enemmän kuin toyotan hihna. Varaosat piti aina tilata kaukaa ulkomailta ja odotella sai ties kuinka kauan. 90-luvun hyandaita on sen verran vähän Suomessa ettei yrityksille ole kannattavaa varastoida osia.
- olisi maksanut
Naiskuski hynkyn kanssa kirjoitti:
ei kaikki osat ole kolme kertaa kalliimpia kuin toyotan mutta esim jakopäänhihna maksoi lähes kolme kertaa enemmän kuin toyotan hihna. Varaosat piti aina tilata kaukaa ulkomailta ja odotella sai ties kuinka kauan. 90-luvun hyandaita on sen verran vähän Suomessa ettei yrityksille ole kannattavaa varastoida osia.
Me- autossa olisi Sonataan maksanut jakopäänhihna
159 e.Ostin ei merkkiliikkeestä ja maksoin 40 e.
Kyseessä Sonata vm.95. - edelliseen
olisi maksanut kirjoitti:
Me- autossa olisi Sonataan maksanut jakopäänhihna
159 e.Ostin ei merkkiliikkeestä ja maksoin 40 e.
Kyseessä Sonata vm.95.Olen ainakin itse saanut normaaleja kulutusosia
ihan suomesta.En ole huomannut että olisivat
olleet normaaleja kalliimpia.
- henry 8
Kakosauto Elantra 1,8 gt 95, Ruotsista itse tuotu 2,5 vuotta sitten. Ajettu 64 tuhatta (ostaessa 100tkm), startti vaihdettu (160E), etupyörän nivel uusittu (60E), jarrujen paineentasaaja "matolaatikko" uusittu melkein heti tuonnin jälkeen (n.230E; vähän kallis). Toiminut muuten kuin vanhan junan vessa, nyt mittarissa siis 164tkm. Hinta/laatusuhde käsittääkseni ei ollenkaan paskempi; kysykää lisää, jos kiinnostaa.
Pääkinnneri Trajet 2.0 manual 2002, 5 vuotta ajoa, 132tkm. Kulutus: matka-ajossa mennyt 8,3, sekalainen 10-11. Vikoja: keväällä 2007 katsastuksessa oikea alapallonivel, osan hinta 60E. Joku tunnistin kulahti 100tkm kieppeillä, nyt vähän lämpömittarissa näyttövikaa, samoin lyhkästen umpiot aika sököt. Vetoautoksi voima ei riitä; kevytperäkärry vielä menee, myös kytkin ei varmaan kestä vetotouhuja. 5 vuoden kokemuksella voi sanoa taas, ettei paskempi vaihtoehto.
En väitä, etteikö saman jatsin voisi kertoa muistakin merkeistä, mutta itsellä ideana on laittaa mutteriveneisiin mahdollisimman vähän pelimerkkejä; auto on kulkupeli ja velka kirous. - Kätsykkä
Puolitoista vuotta olen Hyundaita ajanut. Hankin sen aluksi kakkosautoksi, mutta nyt Getz on saanut "ylennyksen" ykkösautoksi, kun päätimme myydä entisen "ykkösen" pois ja siirtyä pelkästään yhden auton taloudeksi.
Nyt Getzillä on ajettu reilut 21 000 km eikä kummempaa ole tapahtunut. Ainoastaan kerran pesussa pesulan poika väänsi antennijalustassa olevan ruuvin poikki, kun irrotti antennia. Ko. jalusta sitten vaihdettiin takuuseen.
Kaiken kaikkiaan vaikuttaa aika huolettomalta menopeliltä. Ehkä vähän janoinen, talvella kulutus hiukan yli 7 l/100 km, kesällä pääsee alle. Ajo on sekalaista (kaupunki)ajoa.
Nelihenkiselle perheellemme Getz on ehkä hivenen liian pieni, olemme katselleet isompaa, yksi vaihtoehto olisi uusi i30. Kokemukset Hyundaista ovat olleet sen verran positiivisia, että merkissä olisi kyllä mukava pysyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448