Minun mielestäni kilpikonnat on todella kivoja ja tykkään keskustella niistä .Haluaisin löytää kaverin jonka kanssa saisin keskustella niistä.Lempi kiklpikonnani on maa ja kreikan kilpikonna ne on bestejä.
kilpikonnat on kivoja
8
587
Vastaukset
- sado07
konnat ovat aivan parhaita, niihin ei vain voi kyllästyä.
itseltäni löytyy kreikan maakilpikonna (testudo hermanni). konnista on kiva keskustella mutta aika harvalla (ainakaan minun tutuistani)on minkäänlaista kokemusta niistä.- Puikula-pulla
En ole itsekkään usein käynyt koneen vierellä keskustelemassa kilpikonnista,on ollut kiireitä. Vihdoin minullakin on kilpikonna sen rotu on kreikankilpikonna myös.Harmi että kilpikonnat menevät talvella horrokseen.
- sado07
Puikula-pulla kirjoitti:
En ole itsekkään usein käynyt koneen vierellä keskustelemassa kilpikonnista,on ollut kiireitä. Vihdoin minullakin on kilpikonna sen rotu on kreikankilpikonna myös.Harmi että kilpikonnat menevät talvella horrokseen.
onneksi olkoon konnan johdosta. onkos se tyttö vai poika? Mun konna ei kunnollista talviunta nuku joten siitä on seuraa talvellakin.
- kreikankonna
mulla on kreikankonna, nelivarvaskonna ja 1 punakorva.
kreikkalainen on minustakin paras :)- kreikankilpikonna
mun kreikankonna on kesy se seuraa mua aina mihin mä ikinä meenkin ja se tykkää kun sen päätä silittää ja sit se tulee ihan vapaaehtoisesti mun syliin. mutta on yks ikävä puoli se puree aina mun sormia ja varpaita aina kun sillä on siihen tilaisuus... :/
- garantito
Meillä on viis kreikankonnaa (kaks urosta, yks naaras ja kahdesta ei tietoa) sekä yks reevesinkilpikonna (chinemys reevesii), sukupuolesta ei tietoa, kaveri tulossa vajaan kahden kuukauden päästä ulkomailta.
Meillä reeves asustaa akvassa oikeissa oloissa, kreikikset asuu kaksikerroksisessa, häkinsuut kelmutussa suuressa marsunhäkissä. Kaikki tulee oikein hyvin toimeen keskenään. =) - kreikankonna
Mulla on Testudo Hermanni Boettgeri
- KONNUUS
Sado07; Sanoit että sinun konnasi ei nuku talvilepoa vaan on sinulle seurana läpi talven: MIKSI se ei mene talvihorrokseen?! Se johtuu siitä että et ole luonut sille oloja, jotta se pääsisi tuiki tärkeälle talvilevolle, jota sen elimistö tarvitsee toimiakseen normaalilla tavalla vielä vuosienkin päästä. Omistajan VELVOLLISUUS on järjestää eläimelleen sen vaatimat olot. Lämpötilojen ja valaistuksen vähentely muutamien viikkojen aikana, sekä ruokavalion köyhdyttäminen auttavat kilpikonnaa ymmärtämään ja sen elimistön sopeutumaan tulevaa talvilepoa varten.
Kreikankilpikonna; kerroit näin: >"mun kreikankonna on kesy se seuraa mua aina mihin mä ikinä meenkin ja se tykkää kun sen päätä silittää ja sit se tulee ihan vapaaehtoisesti mun syliin. mutta on yks ikävä puoli se puree aina mun sormia ja varpaita aina kun sillä on siihen tilaisuus... :/ "<
Ei konnasi kiipeä syliisi halittelun tai sylittelyn vuoksi, sillä jo tuo pureminen kertoo että se haluaa hallita reviiriään; aivan samoin päälle kiipeäminen. Kaikki mikä antaa sille keinon olla "isompi ja voimakkaampi" on merkki hallinnan halusta, ja etenkin juuri koiraskonnilla. Konnat eivät kesyynny sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta ne oppivat sietämään kosketusta, mikäli ne siihen totutetaan pikkuhiljaa. Kesyyntyminen ja sietäminen ovat siis kaksi eri asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848