otsikossa se kysymys tulikin.
Eli ostatteko odotusajan vaatteet verkkokaupoista (kotimaisten yritysten vai ulkomailta), äitiysvaateliikkeistä vai tavallisten vaatekauppojen äitiysosastolta (H&M, Lindex, KappAhl, joku muu, mikä?)?
Toivoisitko parannuksia tämän hetkiseen tarjontaan äitiysvaatteiden osalta, lähinnä Helsingin kehyskuntien alueella? Minkälaisia?
Kiitos paljon kaikille vastanneille!
GALLUP: Mistä ostatte
9
675
Vastaukset
- paksukainenrv23+6
h&m,lindex on ehdottomasti parhaaT!! nättejä nuorekkaita eikä tarvii maksaa 50e paidasta!!! hennesin imetys/raskaus paidat super in!!=)
- tavallisia vaatteita,
isompia vaan. Housuja saa kurottua vyötäröltä kiinni hakaneulalla (ei pistä). Paitojen pitää olla edestä auki tai tarpeeksi pitkiä (pitkä on nyt onneksi muotia). Housuista kannattaa sovittaa myös isoille tytöille suunniteltuja malleja, löysin Tokmannilta kesällä hyvät caprit, kokoa 48, vaikka olen normaalisti kokoa 36-38. Lahkeet ovat silti kapeat, vaikka vyötäröllä onkin tilaa. Varsinaisia äitiysvaatteita olen ostanut todella vähän, vaikka töiden vuoksi siistejä vaatteita tarvitsenkin. Se hyvä puoli tässä vielä on, että esim. lyhythihaiset paidat voi ommella myöhemmin, kun tietää, ettei enää varmasti tarvitse, pienemmiksi, tarkoitan sellaisia hihattomia.
- Nimetön
hankkinut kanssa noista "normaaliliikkeistä". H&M:ltä ostin tämmöset mammatrikoot, on tosi mukavat ja ei näytä kauheilta. Nicky&Nellyltä ostin äitiysfarkut, ne on kanssa olleet hyvät. Sitten paitoja olen ostanut ihan tavallisia, nämä uudet tunikamallit sopii tosi hyvin. Lindexiltä löytyi heti vino pino uusia hyvännäköisiä tunikoita joihin maha mahtuu (ja ei ole mikään pieni maha täällä).
Alusvaatteita pitää hankkia alan liikkeistä mutta oma koko onkin nyt sen verta iso että ei normaaliliikkeistä juuri löydy ilman raskauden tuomaa lisääkään.
Ja en ole pk-alueelta mutta nuo samat ketjuthan sielläkin on :)- maami
hemmosta minäkin olen hakenut sen minkä tarvinnut. Lähinnä kesävaatteita ostin. Muuten olen pärjännyt entisillä ja ostamalla isompia normaalivaatteita.
Kuminauhoilla on saatu lisäkäyttöä housuille ja hameille. Synnytys onneksi käsillä pian ja syys-/talvivaatetta ei tarvi ettiä. - Arwen-metsänneito
maami kirjoitti:
hemmosta minäkin olen hakenut sen minkä tarvinnut. Lähinnä kesävaatteita ostin. Muuten olen pärjännyt entisillä ja ostamalla isompia normaalivaatteita.
Kuminauhoilla on saatu lisäkäyttöä housuille ja hameille. Synnytys onneksi käsillä pian ja syys-/talvivaatetta ei tarvi ettiä.Työni takia tarvitsen siistejä vaatteita, joten en valitettavasti voi kulkea ylisuurissa vaatteissa. Olen jotain ostanut Henkkamaukalta, Bebesistä ja Missymomista. Käytössä kyllä huomaa että usein hinnalla saa myös laatua. Kalliimpien vaatteiden materialit ovat pysyneet pesuissa parempina. Bebesistä nyt löytyy aika kallista vaatetta, missymomilta voi saada halvemmalla, etenkin jos sattuu alennusmyynti (itse ostin todella edullisen jakun). Henkkamaukalla on niitä halpoja vatteita, mutta laatu on vähän...
- pitkä äiskä
Odotan esikoista ja olen todella pettynyt ja turhautunut äitiysvaatetarjontaan. Farkkuja löytyy jonkin verran, mutta siistejä suoria housuja ei sitten mistään. Rajoittavana tekijänä ovat pitkät jalat... Lahkeilla saisi olla pituutta sellainen 86cm ainakin, mutta useimmiten 82cm on pisin, jota on tarjolla. Sama ongelma paitojen kohdalla, hihat eivät riitä ja hartiat eivät istu. Henkkoja sun muita ruotsalaisia en edes harkitse - niiden valikoima on tehty keskimittaisille ja lyhyille.
Ulkomaanmatkoilta on tarttunut käteen jotakin pientä, samoin joistakin verkkokaupoista. Suosin ostoissani suomalaista aina kun se on mahdollista. Joitain vaatteita olen ostanut Missymomista ja Bebesistä, lisäksi olen teettänyt muutaman vaatteen. Missy oli muuten positiivinen yllätys, varsinkin, kun vaatteisiin voi saada tarvittaessa muutoksia.
Tiivistetäänpä vielä muutama toive: haluaisin kaupan, josta saisi myös laadukkaita (suomessa suomalaisten valmistamia) aikuisen naisen vaatteita, joissa on riittävästi kokoa pituussuunnassa. Kaipaan erityisesti työvaatteiksi soveltuvia suoria housuja, hameita, jakkuja, paitapuseroita yms.
Jos perustat firman, joka noita myy, voit olla varma, että ilmaannun asiakkaaksi viimeistään seuraavaa lasta odottaessani ;)- Milana30
Eli pituutta 183 cm ja vartalonmalli "normaalioloissa" hoikka.Pitkäjalkainen olen ja ainoa paikka, mistä itse löysin sopivat vaatteet on H&M, tosin molemmat löytämäni housut olivat sillä kertaa viimeiset kappaleet.Saldoni raskausaikana oli kahdet housut.Paitojen kanssa sitten olikin helpompaa, kun ns. normaalikoot menee.Olen kyllä aika vähän hankkinut ihan raskausvaatteita. Masutuubikin on ollut avuksi.
Nyt rv.36 0 enkä kyllä ole vähään aikaan suunnitellutkaan enää ostavani lisää.Loppu menee vaikka millä.Onneksi mahan kasvu osui sopivasti kesään, joten omat mekot ja hameet menivät hyvin. - kirjoittaisin...
Itselläni on myös aika pitkät koivet ja olen löytänyt vaatteeni pelkästään Missy momista. Mikäli lahkeissa ei ole ollut tarpeeksi pituutta, he ovat todellakin erikoisvalmistaneet tarpeeksi pitkälahkeiset housut. Laatu on ollut hyvää ja vaatteet on tehty Suomessa alusta loppuun. Eli olemassa siis on jo kyseisenlainen kauppa, jota olet itsekin jo kokeillut.
Sivuilla näyttäisi olevan ihan hyvin myös bisnespukeutumiseen soveltuvaa vaatetusta, suoria tummia housuja yms. vaikkakin itse olen enemmän suosinut rennompaa.
Palvelu on aina ollut ystävällistä ja loistavaa. Tästä voisin esimerkkinä kertoa että sain ihanan trikoopaidan normaalia pidemmillä hihoilla, sillä sovittamassani mallissa hihat olivat liian lyhyet minulle.
Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille erikoiskokoisia vaatteita tarvitseville.
- Susu82
Mä olen ostanut aika paljon vaatteita Missy momilta (varsinkin housuja, yhden kauluspaidan, myös talvitakin ja toppahousut, ihan loisto-ostoja kaikki!), muutaman paidan Lindexiltä (sekä äitiysmallistosta että normaalipuolelta) ja HM:n nettikauppaankin on tullut sorruttua, vaikka aika usein hm:n vaatteilla ei pitkä käyttöikä olekaan... Hyvin olen mieleisiäni vaatteita löytänyt, ohuemmat ulkoiluhousut olisin kyllä halunnut, mut sellaisia en ole löytänyt.
Jotkut tuntuu pelkäävän netistä tilaamista, vaikka omasta mielestäni se on todella helppoa ja kätevää. Ei tarttee ahtautua kuumaan sovituskoppiin ja yrittää peilistä tiirata, että onko tää nyt hyvä. Saa sovitella vaatteita kotona omassa rauhassa ja vaihto ja palautus toimii kätevästi. Ulkomaalaisiin nettikauppoihin en ole sortunut, mut suomalaisia suosin paljonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151