Tarttis nastakumit saada ja pyysin tarjouksia. Eräs tarjoaa Gislaved 3 nastoja hintaan 360e /asennettuna. Koska tarviin kahdet kiekot, niin pyysin tarjousta tähänkin. Tiputti hintaa siten että yhteensä 690e. Onko siis hyvä hinta? Kokemusta?
Myyjä väitti myös, että nää Gislavedit voittaneet jotain testejä, että ovat hiljaset. Tietoo pitääkö paikkansa? Tais joku toinen myyjä väittää jotain toista merkkiä testivoittajaks tässä asiassa.
Gislaved 3 renkaista
15
2710
Vastaukset
- osta nokialaiset
Myyjät puhuvat paskaa. Kaiken lisäksi Gislavedeissä eivät pysy nastat, joten ovat senkin vuoksi jo hiljaiset.
Hinta on kohdallaan, jos se sinusta siltä tuntuu. Hintaan vaikuttaa muuten jonkun verran myös rengaskoko. Jos saat tuohon hintaan 20 tuumaiset katumaasturin renkaat, niin osta ihmeessä.- Martsa76
Eli renkaiden koko on 175/65/14. Tässä välissä kerkisin netistä vähän katella muutenkin, niin paljon niitä on kyl kehuttu. Eikös kaikista nastoista ne nastat putoo kuitenkin melko helpolla (oma kokemus). Mistä merkistä mielestäsi ei nastat irtoo niin helpolla?
- nokialaisia
Martsa76 kirjoitti:
Eli renkaiden koko on 175/65/14. Tässä välissä kerkisin netistä vähän katella muutenkin, niin paljon niitä on kyl kehuttu. Eikös kaikista nastoista ne nastat putoo kuitenkin melko helpolla (oma kokemus). Mistä merkistä mielestäsi ei nastat irtoo niin helpolla?
Uusien nastarenkaiden kanssa pitää ajaa 1000-2000 kilometriä too-deel-laaa rauhallisesti, muuten on seurauksena potentiaalinen nastakato.
Ainakin minulla on Hakkapeliitoissa (1,2,10) pysynyt nastat hyvin. Jokaisesta sarjasta kadonneiden nastojen määrän on voinut laskea yhden käsin sormin.
Mutta on se Gislaved kuitenkin nastarenkaiden parhaimmistoa - sitä ei voi kieltää.
Jos haluat oikeasti hyvät ja halvat renkaat, niin kysy tarjousta Nordman -renkaista. Se on sama rengas kuin Hakkapeliitta 2 ja siitä johtuen rengas on taatusti loistava. Esimerkiksi Vianorin verkkokauppa näyttää renkaalle hintaa 72 euroa kipale, joka tarkoittaa 288 euroa sarja. Siihen asennus päälle ja ollaan edelleen alle Gislavedin hintojen. Ja rengas on parempi.
Jostain muualta saat varmasti vielä halvemmalla ko.renkaan. - drw.
Höpöhöpö. Ilmeisesti sulle on joku rengasmyyjä sanonut että Gislavedeissa ei pysy nastat. Näinhän ne aina sanoo muista merkeistä kuin niistä mitä itse edustavat. Ihme juttu, mulla on taas samaa kokemusta Nokialaisista, nastat ei pysy. Nyt on ollut alla Gislaved NF3:t kaksi talvea, eikä yhtään nastaa ole vielä irronnut.
NF3 ei ehkä ole voittanut testejä mutta on aikanaan ollut ihan kärkisijoilla kaikissa testeissä. Sinulle ja muillekin tavisautoilijoille on yks v*tun väli onko joku rengas testivoittaja, vaiko toinen tai kolmas.
Niin, hintaan vaikuttaa todellakin rengaskoko "jonkin verran". Sehän on se suurin hintaan vaikuttava tekijä. - TT.
nokialaisia kirjoitti:
Uusien nastarenkaiden kanssa pitää ajaa 1000-2000 kilometriä too-deel-laaa rauhallisesti, muuten on seurauksena potentiaalinen nastakato.
Ainakin minulla on Hakkapeliitoissa (1,2,10) pysynyt nastat hyvin. Jokaisesta sarjasta kadonneiden nastojen määrän on voinut laskea yhden käsin sormin.
Mutta on se Gislaved kuitenkin nastarenkaiden parhaimmistoa - sitä ei voi kieltää.
Jos haluat oikeasti hyvät ja halvat renkaat, niin kysy tarjousta Nordman -renkaista. Se on sama rengas kuin Hakkapeliitta 2 ja siitä johtuen rengas on taatusti loistava. Esimerkiksi Vianorin verkkokauppa näyttää renkaalle hintaa 72 euroa kipale, joka tarkoittaa 288 euroa sarja. Siihen asennus päälle ja ollaan edelleen alle Gislavedin hintojen. Ja rengas on parempi.
Jostain muualta saat varmasti vielä halvemmalla ko.renkaan.Ilmeisesti et tiedä että jos haluaa hyvät ja halvat niin silloin täytyy ostaa kahdet, ne hyvät ja ne halvat.
Yllytätkö muita itsemurhaan sanomalla että jotkut 72eur hintaiset Nordmanit on "loistavat" renkaat ja parempi kuin Gislaved, perusteluja varmaan löytyy? Kamoon hei, pientä rajaa. Niin, ja mitä tulee siihen Hakkapeliitta kakkoseen, niin edellisessä autossani oli sellaiset. Huonompia renkaita minulla ei ole ollut koskaan. Meteli oli päätä huumaava ihme jumputus. Ei tarvi paljoakaan googlata kun löytyy muitakin jotka on samaa mieltä. Juuri noiden takia en ole nokialaisista enää sen jälkeen ollut kiinnostunut.
Tuo Gislaved NF3:han on kyllä hyvä rengas, mutta jo vanha malli ja uudemmissa on ominaisuudet kehittyneet. Kannattaa tsekata renkaan valmistuskuukausi/vuosi. Yli vuotta vanhoja renkaita ei kannata ottaa ainakaan täydellä hinnalla. - spesiaaliautoilija
drw. kirjoitti:
Höpöhöpö. Ilmeisesti sulle on joku rengasmyyjä sanonut että Gislavedeissa ei pysy nastat. Näinhän ne aina sanoo muista merkeistä kuin niistä mitä itse edustavat. Ihme juttu, mulla on taas samaa kokemusta Nokialaisista, nastat ei pysy. Nyt on ollut alla Gislaved NF3:t kaksi talvea, eikä yhtään nastaa ole vielä irronnut.
NF3 ei ehkä ole voittanut testejä mutta on aikanaan ollut ihan kärkisijoilla kaikissa testeissä. Sinulle ja muillekin tavisautoilijoille on yks v*tun väli onko joku rengas testivoittaja, vaiko toinen tai kolmas.
Niin, hintaan vaikuttaa todellakin rengaskoko "jonkin verran". Sehän on se suurin hintaan vaikuttava tekijä.Mistä vitusta sinä tiedät minun autoiluni, arvon tavisautoilija?
Yhtään rengasta en ole rengaskauppiaan suosituksista ostanut.
Yhtään rengasta en ole vertailutestien perusteella hankkinut.
Kun tuttavapiiri on laaja, niin kokemuksia voidaan vaihdella.
Gislaved ei pidä nastojaan yhtä hyvin kuin Nokian renkaiden Hakkapeliitat.
Käytännön kokemus. Useita merkkejä on ollut. Enää ei tarvitse arpoa. - HKPL2
TT. kirjoitti:
Ilmeisesti et tiedä että jos haluaa hyvät ja halvat niin silloin täytyy ostaa kahdet, ne hyvät ja ne halvat.
Yllytätkö muita itsemurhaan sanomalla että jotkut 72eur hintaiset Nordmanit on "loistavat" renkaat ja parempi kuin Gislaved, perusteluja varmaan löytyy? Kamoon hei, pientä rajaa. Niin, ja mitä tulee siihen Hakkapeliitta kakkoseen, niin edellisessä autossani oli sellaiset. Huonompia renkaita minulla ei ole ollut koskaan. Meteli oli päätä huumaava ihme jumputus. Ei tarvi paljoakaan googlata kun löytyy muitakin jotka on samaa mieltä. Juuri noiden takia en ole nokialaisista enää sen jälkeen ollut kiinnostunut.
Tuo Gislaved NF3:han on kyllä hyvä rengas, mutta jo vanha malli ja uudemmissa on ominaisuudet kehittyneet. Kannattaa tsekata renkaan valmistuskuukausi/vuosi. Yli vuotta vanhoja renkaita ei kannata ottaa ainakaan täydellä hinnalla.Googlehan se on oikea apuväline hakea pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltuja ja valmistettuja talvirenkata.
Mainoksia koko sivu täynnä.
Mitä tulee sinun Gisla-uskontoon ja ristiretkeesi Hakkapeliitta 2:ia vastaan, niin valitettavasti olet hukassa - ja pahasti.
Hakkapeliitta kakkosilla voi ajaa huoletta T-nopeusindeksin mukaista 190:iä. Tottakai ne siinä nopeudessa ovat meluisammat kuin kesärenkaat. Mutta eivät "jumputa".
Huonosta tasapainoituksesta voi syyttää ainoastaan renkaat asentanutta liikettä.
Muistuttaisin vielä, että Nordman on sama rengas kuin Hakkapeliitta 2. Se on täydellinen rengas Suomen talveen. Ja sillä voi ajaa lujaa turvallisesti.
Nastatkin pysyvät, toisin kuin Gislavedeissä. - UteliasEH
spesiaaliautoilija kirjoitti:
Mistä vitusta sinä tiedät minun autoiluni, arvon tavisautoilija?
Käytännön kokemus. Useita merkkejä on ollut. Enää ei tarvitse arpoa.Miksi Nokian Renkaat on tuonut markkinoille uudempiakin malleja kuin HK2, jos ne on täydelliset?
Gislaved:n 3:t on ihan ok renkaat, 5:ssa nastat on muuttuneet ja oma kokemus viimetalvelta. Toiseen autoon ostin viimetalvena 3:t kierros rengstöineen 330 euroa, kokona 185/65-14.
Osta ne merkkirenkaat mistä saat parhaan tarjouksen, erot on niin pienet kuitenkin. Nastojen huolellinen sisäänajo on tärkeää, oli se sitten Nokian, Gislavedin tai vaiks joku Kumho. - Kyll maar
Itsellä oli Gislaved 3:set viisi vuotta Renault Clion alla, ei yhtä ainota nastaa lähtenyt, nyt C4:ssa alla 5:set ja hyvin pelaavat.
- TT.
HKPL2 kirjoitti:
Googlehan se on oikea apuväline hakea pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltuja ja valmistettuja talvirenkata.
Mainoksia koko sivu täynnä.
Mitä tulee sinun Gisla-uskontoon ja ristiretkeesi Hakkapeliitta 2:ia vastaan, niin valitettavasti olet hukassa - ja pahasti.
Hakkapeliitta kakkosilla voi ajaa huoletta T-nopeusindeksin mukaista 190:iä. Tottakai ne siinä nopeudessa ovat meluisammat kuin kesärenkaat. Mutta eivät "jumputa".
Huonosta tasapainoituksesta voi syyttää ainoastaan renkaat asentanutta liikettä.
Muistuttaisin vielä, että Nordman on sama rengas kuin Hakkapeliitta 2. Se on täydellinen rengas Suomen talveen. Ja sillä voi ajaa lujaa turvallisesti.
Nastatkin pysyvät, toisin kuin Gislavedeissä.Hmm, sulla tais mennä pointti pahasti ohi. Yritin vain sanoa että googlella löytää aika monta keskusteluketjua OIKEILTA autopalstoilta (toisin kuin tämä) jossa aika moni on pettynyt hakkapeliitta kakkosen äänekkyyteen ja jumputukseen. Mulla oli kyllä renkaat ihan tasapainossa eikä jumputus ollut siitä kiinni. Noissa renkaissa nyt vaan on aika monella ollut pystyheittoa, eikä sitä tasapainotuksella korjata ihan helposti jos ollenkaan. Niin, en kokeillut ajaa noilla HKPL2:lla 190km/h, kyllä sen äänekkyyden huomasi jo ihan 60-80km/h nopeudessa. Niin ja se vertaus oli muihin talvirenkaisiin, ei kesärenkaisiin.
Ja mitä ne googlen mainokset liittyvät aiheeseen millään tavalla?
Mutta kerro toki jotain faktaa ja perusteluja noiden Nordmanien ylivoimaisuudesta. Onko ne pärjänneet joskus jossain testissä? Vai onko sinulla vain mutu-tietoa. Pakko kai sinulla jotain faktaa on olla vai mihin perustat väitteesi.
Ai että Nordmaneilla pystyy ajamaan lujaa turvallisesti. Miksi nastarenkailla (tai yleensä millään renkailla) pitää pystyä ajamaan lujaa.
Niin ja kuten kerroin, minulla on ollut kaksi talvea Gislaved NF3:t eikä yhtään nastaa ole vielä irronnut. Saahan ne nastat tietenkin irtoamaankin jos ei osaa tehdä sisäänajoa nastarenkaille. Niin ja sen verran vielä että en ole mikään Gisla-uskovainen. Toissapäivänä ostin juuri toiseen autoon Continental Winter Viking kakkoset. Gislaved NF5:t oli myös tarjolla samaan hintaan, mutta halusinpa kokeilla muitakin merkkejä.
Jos tässä nyt joku on uskovainen, niin "ihan vain vähän" haiskahtaa Nokia-uskonnolta sinulla. Ja mikä vielä pahinta, jämähtää jonnekin muinaisen Hakkapeliitta kakkosen aikakaudelle. Onneksi olkoon vaan. - drw.
spesiaaliautoilija kirjoitti:
Mistä vitusta sinä tiedät minun autoiluni, arvon tavisautoilija?
Käytännön kokemus. Useita merkkejä on ollut. Enää ei tarvitse arpoa.Sori vaan, en arvannut että sinä olet niitä keskimääräistä parempia kuskeja ja ainakin parempi kuski kuin me kaikki muut. Onneksi olkoon, loistavaa että sinunlaisiasi autoilijoitakin on.
- HKPL2
TT. kirjoitti:
Hmm, sulla tais mennä pointti pahasti ohi. Yritin vain sanoa että googlella löytää aika monta keskusteluketjua OIKEILTA autopalstoilta (toisin kuin tämä) jossa aika moni on pettynyt hakkapeliitta kakkosen äänekkyyteen ja jumputukseen. Mulla oli kyllä renkaat ihan tasapainossa eikä jumputus ollut siitä kiinni. Noissa renkaissa nyt vaan on aika monella ollut pystyheittoa, eikä sitä tasapainotuksella korjata ihan helposti jos ollenkaan. Niin, en kokeillut ajaa noilla HKPL2:lla 190km/h, kyllä sen äänekkyyden huomasi jo ihan 60-80km/h nopeudessa. Niin ja se vertaus oli muihin talvirenkaisiin, ei kesärenkaisiin.
Ja mitä ne googlen mainokset liittyvät aiheeseen millään tavalla?
Mutta kerro toki jotain faktaa ja perusteluja noiden Nordmanien ylivoimaisuudesta. Onko ne pärjänneet joskus jossain testissä? Vai onko sinulla vain mutu-tietoa. Pakko kai sinulla jotain faktaa on olla vai mihin perustat väitteesi.
Ai että Nordmaneilla pystyy ajamaan lujaa turvallisesti. Miksi nastarenkailla (tai yleensä millään renkailla) pitää pystyä ajamaan lujaa.
Niin ja kuten kerroin, minulla on ollut kaksi talvea Gislaved NF3:t eikä yhtään nastaa ole vielä irronnut. Saahan ne nastat tietenkin irtoamaankin jos ei osaa tehdä sisäänajoa nastarenkaille. Niin ja sen verran vielä että en ole mikään Gisla-uskovainen. Toissapäivänä ostin juuri toiseen autoon Continental Winter Viking kakkoset. Gislaved NF5:t oli myös tarjolla samaan hintaan, mutta halusinpa kokeilla muitakin merkkejä.
Jos tässä nyt joku on uskovainen, niin "ihan vain vähän" haiskahtaa Nokia-uskonnolta sinulla. Ja mikä vielä pahinta, jämähtää jonnekin muinaisen Hakkapeliitta kakkosen aikakaudelle. Onneksi olkoon vaan.Voithan toki uskoa juuri niitä palstoja mitä itse haluat. Minunkin mielipiteeni hukkuu massaan. Täällä on jokainen omaa mieltänsä ja monien mielipide on muodostunut lukemansa perusteella, vailla mitään omaa kokemusta.
Kehun Hakkapeliitta 2 -rengasta sen vuoksi, että minulla on ollut niitä kaksi sarjaa. Toinen sarja menossa edelleen. Ei jumputa (vauhtiakin on kokeiltu) ja nastat pysyy. Lisäksi tuttavapiiristä löytyy ko.renkaan käyttäjiä ja vielä kertaakaan en ole kenenkään kuullut moittivan niitä.
Melutaso? Minä en kyllä koe Hakkapeliitta kakkosta mitenkään meluisena renkaana. Kai se johtuu sitten autosta enemmän.
Eihän sinulla vaan ole ollut jotkut pinnoitetut Hakkapeliitta 2 -kuviolla olevat renkaat? Selittäisi jumputuksen.
Gislavedeistä on niitä kokeilleilta kavereilta huonoa kerrottavaa nastojen pysyvyyden osalta. Eivät pysyneet. On kyseisillä herroilla ollut Nokialaisiakin, mutta eivät ainakaan ääneen ole nastakadosta kertoneet. No yksi niistä ajaa kitkarenkailla nykyisin.
Gislavedit ovat myös hyvät talvirenkaat, jos vaan pitävät nastansa.
- tohon hintaan
pitää saada.
- Kyll maar
Tuohon rengaskokoon lähtee kyllä Gislaved 5:set, kun osaa oikeasta paikasta kysellä.
- talvirengastesti
Gislaved Nord Frost 3 sai täydet 5 tähteä ja arvosanan 9,0.
Lainaus TM:stä:
"Gislaved on hyvä vaihtoehto parasta mahdollista jääpitoa ja hiljaista nastarengasta haluavalle."
Itse ostin kyseiset renkaat vuosi sitten, koska halusin hyvät ja erityisesti hiljaiset nastarenkaat. Yhden talven ajon jälkeen yksikään nasta ei ole irronnut vielä renkaista ja ovat myös hiljaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456