Alastaro asuinpaikkana?

_*_*_*_

Kertokaa ihmiset kokemuksia Alastarosta?
Kannattaako sinne rakentaa itselleen koti, tai ostaa jo tarjolla oleva talo?
Minkälaisia ihmisiä siellä asuu?
Kertokaa nyt kaikenlaista mahdollista valaisevaa.

7

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • starolaisena...

      Siellä asuu samanlaisia - siis erilaisia ihmisyksilöitä- kuin missä tahansa muuallakin varsinais-suomalaisessa maalaispitäjässä!

      Ja mielipiteitä kunnasta on tasan yhtä monta kuin on miestäkin!

      Vähän kummalliset ovat kysymyksenasettelusi!
      Tarkennapa vähän, mistä haluat tietää.

      Ei kukaan toinen voi SINUN muuttamisesi ja rakentamisesi/ostamisesi kannattavuutta arvioida, kai olet budjetistasi ja tarpeistasi itse tietoinen...

      Valaistuaksesi Alastaron suhteen kysy tarkemmin!

      • _*_*_*_

        No kerro vaikka mitä itse tykkäsit siellä asua ja miksi et asu enää?
        kannattaako lapsiperheen muuttaa sinne?
        Onko sieltä ihmiset pakenemassa pois kun niin paljon taloja on tarjolla?
        Onko paikka kenties kuolemassa?
        Palveluiden tarjonta?
        Kaupat?
        Onko kyseessä ihan kuollut kyläpahanen?

        Tällä hetkellä asumme paikassa mistä kaikki palvelut katoaa.
        Siis onhan täällä hyvät kaupat ja niin pois päin, mutta ei paljon sitten muuta.
        Olemme katselleet mahdollisuutena muuttaa jonnekin Turun lähettyville.
        Mutta emme haluaisi paikan olevan jo ihan valmiiksi kuollut ja menetetty.


      • starolaisena
        _*_*_*_ kirjoitti:

        No kerro vaikka mitä itse tykkäsit siellä asua ja miksi et asu enää?
        kannattaako lapsiperheen muuttaa sinne?
        Onko sieltä ihmiset pakenemassa pois kun niin paljon taloja on tarjolla?
        Onko paikka kenties kuolemassa?
        Palveluiden tarjonta?
        Kaupat?
        Onko kyseessä ihan kuollut kyläpahanen?

        Tällä hetkellä asumme paikassa mistä kaikki palvelut katoaa.
        Siis onhan täällä hyvät kaupat ja niin pois päin, mutta ei paljon sitten muuta.
        Olemme katselleet mahdollisuutena muuttaa jonnekin Turun lähettyville.
        Mutta emme haluaisi paikan olevan jo ihan valmiiksi kuollut ja menetetty.

        Tykkäsin kovastikin asua, koska lapsena en muusta tiennyt! Olen siis muuttanut nuorena opiskelemaan, seikkailemaan ja sittemmin töihin ja avioon muualle.
        En ole paras kertoja, koska nykyisin käyn vain vanhempiani katsomassa pari kertaa kuussa.

        Kauppoja on Vahvalassa (=kirkonkylän keskusta) Siwa ja Sale, R-kioski ja lihakauppa (=yksityinen tai possunkasvattajien yhd.??; hyvä kuitenkin!)
        Lisäksi on rautakauppa, kukkakauppa, partureita useampi (myös kotikampaamoja lie muutama).
        Apteekki on (ei auki lauantaisin), pankeista OP ja Nordea.
        Pari kahvila-baaria taitaa olla, niistä kai toinen (Murina?) avoinna iltaisin karaokeineen.
        Teboil-asema on ja siellä huoltoa, myös ainakin toinen auto- ja konekorjaamo keskustan liepeillä.

        Terveysasema (Loimaan seudun tk), jossa verikokeiden otto kaksi kertaa viikossa. Röntgeniin mentävä Loimaalle. Ilta- ja yöpäivystys myös Loimaalla (kaupungilla tai Hirvikoskella). Vuodeosasto myös Vahvalassa.

        Päiväkoti on.
        ( Lapsiperheen asioista en kyllä juuri mitään tiedä... olen jo itsekin melkein vanhus! )

        Kunnan laidoilla olevien kylien palveluista en myöskään paljoa tiedä.
        Linja-autoyhteydet eivät niistä ainakaan ole kovin hyvät, mutta missäpä ei vuoroja olisi lakkautettu..
        Keskustasta Loimaalle on kelvolliset yhteydet.

        Yhdistystoiminta ja esim. kansalaisopisto vaikuttaa virkeältä.
        Kirjasto on.

        Se, että taloja on tarjolla, johtuu osittain varmaan ikäjakaumasta; vanhat eivät enää pärjää omakotitaloissaan, vaan muuttavat helpompiin asumismuotoihin.

        Turkuun pääsee omalla autolla nopeasti ja moni kyllä käy paljon siellä ostoksillakin, vaikka perinteisesti Loimaa on ollut hankintapaikka ja esim. yksityislääkärissäkäyntikohde aiemmin.


      • starolaisena
        starolaisena kirjoitti:

        Tykkäsin kovastikin asua, koska lapsena en muusta tiennyt! Olen siis muuttanut nuorena opiskelemaan, seikkailemaan ja sittemmin töihin ja avioon muualle.
        En ole paras kertoja, koska nykyisin käyn vain vanhempiani katsomassa pari kertaa kuussa.

        Kauppoja on Vahvalassa (=kirkonkylän keskusta) Siwa ja Sale, R-kioski ja lihakauppa (=yksityinen tai possunkasvattajien yhd.??; hyvä kuitenkin!)
        Lisäksi on rautakauppa, kukkakauppa, partureita useampi (myös kotikampaamoja lie muutama).
        Apteekki on (ei auki lauantaisin), pankeista OP ja Nordea.
        Pari kahvila-baaria taitaa olla, niistä kai toinen (Murina?) avoinna iltaisin karaokeineen.
        Teboil-asema on ja siellä huoltoa, myös ainakin toinen auto- ja konekorjaamo keskustan liepeillä.

        Terveysasema (Loimaan seudun tk), jossa verikokeiden otto kaksi kertaa viikossa. Röntgeniin mentävä Loimaalle. Ilta- ja yöpäivystys myös Loimaalla (kaupungilla tai Hirvikoskella). Vuodeosasto myös Vahvalassa.

        Päiväkoti on.
        ( Lapsiperheen asioista en kyllä juuri mitään tiedä... olen jo itsekin melkein vanhus! )

        Kunnan laidoilla olevien kylien palveluista en myöskään paljoa tiedä.
        Linja-autoyhteydet eivät niistä ainakaan ole kovin hyvät, mutta missäpä ei vuoroja olisi lakkautettu..
        Keskustasta Loimaalle on kelvolliset yhteydet.

        Yhdistystoiminta ja esim. kansalaisopisto vaikuttaa virkeältä.
        Kirjasto on.

        Se, että taloja on tarjolla, johtuu osittain varmaan ikäjakaumasta; vanhat eivät enää pärjää omakotitaloissaan, vaan muuttavat helpompiin asumismuotoihin.

        Turkuun pääsee omalla autolla nopeasti ja moni kyllä käy paljon siellä ostoksillakin, vaikka perinteisesti Loimaa on ollut hankintapaikka ja esim. yksityislääkärissäkäyntikohde aiemmin.

        Muutan itse ilmeisesti eläkkeelle päästyäni takaisin!

        Noissa kylissä kunnan laidoilla on vireää kylätoimntaa ja sinne on muuttanut paljon uutta väkeä.
        Virttaa esim. on sellainen kylä. Sijainti Moottoriradan ja Harjureitistön vieressä on varman vaikuttanut siihen.
        Ja valtatie 41, jota pitkin pääsee!


      • _*_*_*_
        starolaisena kirjoitti:

        Muutan itse ilmeisesti eläkkeelle päästyäni takaisin!

        Noissa kylissä kunnan laidoilla on vireää kylätoimntaa ja sinne on muuttanut paljon uutta väkeä.
        Virttaa esim. on sellainen kylä. Sijainti Moottoriradan ja Harjureitistön vieressä on varman vaikuttanut siihen.
        Ja valtatie 41, jota pitkin pääsee!

        Kiitos valaisevista vastauksista!
        :)


      • starolaisena
        _*_*_*_ kirjoitti:

        Kiitos valaisevista vastauksista!
        :)

        eipä tuo tieto kaksista tainnut olla, mutta päästiin kumminkin oikein sananvaihtoon, mitä näillä palstoilla harvemmin näkee!


      • Kummallinen

        Tuntuu "kummalliselta" että pidetään " kummallisena " kysellä ko.paikkakunasta.Kyllähän paikkakunnilla on ihan oikeasti eroa.Asut vaikka Marttilassa,ei uimarantaa,ei kalapaikkaa ,ei pururataa.Eihän näistä voi ulkopaikkalainen tietää ellei kysy.Terveyspalvelut,rakennuspalvelut yms.On esim:kuntia joihin ei kannata muuttaa rakentamaan. ( Karkkila , saksalainen naisrakennustarkastaja ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe