Osaako kukaan sanoa voiko vanhasta sormuksesta tettää ihan uudenlaisen sormuksen ja paljonko mahtais maksaa? Kun miehelle ostetaan uusi sormus naimisiin mentäessä joten kihlasormus jää, niin mä haluaisin teettää tästä vanhasta sormuksesta itselleni uuden vaikak vuosipäiväsormuksen, mahtaako onnistua...
vanhasta sormuksesta
8
12871
Vastaukset
- 12012008
Ja ainakin sillain on mahdollista, että uuden ja vanhan juottaa toisiinsa kiinni. Nähtiin mallejakin ja olivat todella kauniita. En itsekkään haluaisi kahta sormusta pitää samassa, niinpä tota yhdistämistä ajattelin. menehän rohkeasti jonkun sormusliikkeen tiskille kysymään asiasta lisää.
- Beast Man
Eikä minkään massatuotanto jälleenmyyntiliikkeen tiskille. Vanhan sormuksen seppä vaikka sulattaa ja tekee siitä mitä vain.
- kysynyt
Beast Man kirjoitti:
Eikä minkään massatuotanto jälleenmyyntiliikkeen tiskille. Vanhan sormuksen seppä vaikka sulattaa ja tekee siitä mitä vain.
Kävin just tänään aivan samalla asialla kultasepän liikkeessä ja se sano et 50-100e maksaa ku sulattaa ja tekee uuden. Siis ilman mitään kiviä, ne tuo sit lisähintaa tietty. Ja se sano et olis toivottavaa et olis sit joku jämäkoru viel lisäks ku siin on hävikkiä n 8% joten ei tuu välttämät niin vahva. ELi jos ´löytyy joku ylimääräinen korvis, katkennut kaulakoru tmv niin anna mukaan. Mut siis meil ihan sama juttu et miehen ylimääränen kihlasormus tuolla ja vuosipäivä lähestyy joten haluaisin sen käyttöön ottaa mut erilaisena.
- jennyy
kysynyt kirjoitti:
Kävin just tänään aivan samalla asialla kultasepän liikkeessä ja se sano et 50-100e maksaa ku sulattaa ja tekee uuden. Siis ilman mitään kiviä, ne tuo sit lisähintaa tietty. Ja se sano et olis toivottavaa et olis sit joku jämäkoru viel lisäks ku siin on hävikkiä n 8% joten ei tuu välttämät niin vahva. ELi jos ´löytyy joku ylimääräinen korvis, katkennut kaulakoru tmv niin anna mukaan. Mut siis meil ihan sama juttu et miehen ylimääränen kihlasormus tuolla ja vuosipäivä lähestyy joten haluaisin sen käyttöön ottaa mut erilaisena.
Sain itse suvussani kulkeneen paksun kultasormuksen, josta teetän vihkisormuksen. Eilen juuri vein teetettäväks..sulatetaan ja tehdään täysin uusi sormus vanhasta kullasta, ostin lisäksi kolme timanttia jotka upotetaan sormukseen. Hinnaksi jäi n.200e.
Kannattaa muuten olla hyvissä ajoin liikkeellä jos meinaa teettää sormuksen.. nyt oli reilun kuukauden jonot, vaikkei tämä kovin iso kaupunki ole. Meillä vasta kesän alussa häät,mutta ajattelin et parempi olla ajoissa liikkeellä että tulee hommattua se sormus:)
- Johku_30
Mulla on sellanen käsitys että keltakultaisen sormuksen voisi päällystää valkokullalla? Osaako joku vastata, onko tämä mahdollista?
Olen pohtinut sormuksen teettämistä vanhoista koruista jotka keltakultaa, mutta haluaisin valkokultaisen/hopeisen sormuksen. - Tiinaxy
Teetin vanhoista valkokultakoruista uuden kihlasormuksen. Teettäminen maksoi vain 80 euroa. Koruja oli hieman alle 24 g verran (750 kultaa) Halusin leveän ja hieman paksumman sormuksen ja lopputulos oli mielestäni aivan upean näköinen. 9mm leveä 3,7mm korkea puolipyöreä sileä sormus. Sormus oli sellaisenaan kauniin värinen joten en halunnut sitä rodinoitavan.
- Tiinaxy
Mielestäni sormuksen teettämisen hinta oli hyvä koska sain juuri sellaisen sormuksen jonka olen aina halunnut ja jonkalaista ei kultasepän liikkeiden valmiista malleista löytynyt.
Suosittelen sormuksen teettämistä muillekin jos vanhoja koruja on jäänyt ylimääräisiksi! Hinta voi olla jopa huomattavasti halvenpi kuin valmiin sormuksen ostaminen kultasepän liikkeestä. - Tiinaxy
Ai niin unohtui mainita että uuden sormuksen paino oli 22,5g :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549