Kaupthing: 5,05%

Vielä parempaa

Kaupthing Pankista 5,05% korko eikä ole mikään rahastokusetus joita kaupitellaan muualla kuten OP:ssa

http://www.kaupthing.fi/

Kaupthing johdossa :)

20

22472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Ilmeisesti korkein Suomessa saatavilla olevakorko tällä hetkellä?

      Jäi hieman epäselväksi koron määrä vuonna 2008.

      Miinus. Korkojakso on yksi kuukausi. Ilmeiestikin kuukauden alimman saldon mukaan? Lieneekö missään käytössä korkojakson keskiarvoa?

      Mikäli asian oikein tulkitsen, niin mikäli nostaa vaikkapa 27. päivä säästön pois, niin seurauksena on zero-kuukausi.

      • kuukauden

        , vaan kunkin päivän alimman saldon mukaan.


      • kkk.

        oletko jonkun muun pankin edustaja,
        niin sekava oli jutusi ?


      • - - -
        kuukauden kirjoitti:

        , vaan kunkin päivän alimman saldon mukaan.

        Ok, eli korko kunkin päivän alimmalle saldolle ja korko maksetaan kuukausittain.

        Vilkaisin nopeasti tiliehdoista kertovan pdf-sivun jossa mainittiin "korkojakson" olevan yksi kuukausi.

        Termi oli hieman hämäävä, sillä asuinmaassani vastaavalla termillä "korkojakso" tarkoitetaan aikaa jolta korko lasketaan. Säästötileissä se on vuosikorko, eli maksetaan vuoden lopussa tai tilin sulkemisen yhteydessä ja "korkojakso" on 15 päivää.

        Noiden 15 päivän jaksojen (alimman saldon) vuoksi korkoerojen tulee olla melko merkittäviä jotta olisi kannattavaa siirtää säätöjä tileiltä toisille / pankista toiseen, sillä jokaisen siirron yhteydessä menettää korot 15 pv'n jaksolta.


      • gfxcvk,mn

    • Nalle-poika

      Vuosikorko on siis 4% vuoden loppuun asti. Tuo 5,05 % on efektiivinen korko ottaen huomioon, että korko maksetaan kuukausittain. Panin juuri avauksen vetämään.

      • Monetaristi

        Vai olisko 4,97%


    • kauan rahat

      ovat teillä tietymättömillä, kun siirtää kotimaiselta tililtä rahaa tuonne Kaupthingiin ja takaisin?

      • hohhoijaa__123

        Tein säästötilin tuonne yli viikko sitten.
        Millloinkohan postissa tulee vahvistuskirjelmä?
        Sanoivat, että muutama päivä.


      • sillipankkien
        hohhoijaa__123 kirjoitti:

        Tein säästötilin tuonne yli viikko sitten.
        Millloinkohan postissa tulee vahvistuskirjelmä?
        Sanoivat, että muutama päivä.

        Taustoja enne kun alkaa noihin (kaupthing sekä Glitnir) kauheesti rahaa laittamaan, nämä on näitä islantilais bisnesmiesten 100% velalla kyhäämiä "virityksiä", itseanikin houkuttelee tuo tarjous säästötilistä mutta jotenkin olen vähän skeptinen tähän hommaan, säästötili voi muuttua yhdessä yössä ryöstötiliksi.. NIIN aj tämä Kaupthing ei kuulu suomalaiseen -talletussuojaan-!!
        http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-10-19,104:4:493114,1:0:0:0:0:0:

        netti on pullollaan vähän epäilyttävää tietoa kyseisistä pankeista ja ennen kaikkea niiden taustoilla pyörivistä yhtiöistä.. mm. merril Lynch ja moody`s ovat alentaneet kysesisten pankkien luottoluokituksia ym ym ym..
        käyttäkää googlea...


      • Santtu
        hohhoijaa__123 kirjoitti:

        Tein säästötilin tuonne yli viikko sitten.
        Millloinkohan postissa tulee vahvistuskirjelmä?
        Sanoivat, että muutama päivä.

        Vahvistus tuli 2 päivässä, hyvin pelasi palvelu


      • ei korkoa

        Kannattaa ajoittaa siirto alkuviikkoon ja ennen klo 15. Esim. jos siirrän ma klo 12, ovat rahat tilillä ke aamulla.


      • googlea käyttänyt
        sillipankkien kirjoitti:

        Taustoja enne kun alkaa noihin (kaupthing sekä Glitnir) kauheesti rahaa laittamaan, nämä on näitä islantilais bisnesmiesten 100% velalla kyhäämiä "virityksiä", itseanikin houkuttelee tuo tarjous säästötilistä mutta jotenkin olen vähän skeptinen tähän hommaan, säästötili voi muuttua yhdessä yössä ryöstötiliksi.. NIIN aj tämä Kaupthing ei kuulu suomalaiseen -talletussuojaan-!!
        http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-10-19,104:4:493114,1:0:0:0:0:0:

        netti on pullollaan vähän epäilyttävää tietoa kyseisistä pankeista ja ennen kaikkea niiden taustoilla pyörivistä yhtiöistä.. mm. merril Lynch ja moody`s ovat alentaneet kysesisten pankkien luottoluokituksia ym ym ym..
        käyttäkää googlea...

        Jos on pikku sijoittaja, niin kuin minä, ei huolta pitäisi olla, koska tuosta samasta linkistä samalla selviää, että kaupthing kuuluu islantilaisen talletussuojan piiriin, joka kattaa reilut 20 000 euroa. Se on myös hakenut suomalaisen talletussuojan piiriin, johon se luultavasti myös pääsee, jolloin säästötilin sijoitukset on suojattu 25 000 euroon asti.

        Vasta suurempien sijoittajien kannattaisi olla huolissaan tuosta. Ei meidän matti meikäläisten, jotka lukevat suomi24:ää.

        Tässä samasta aiheesta pörssisäätiön artikkeli, joka kannattaa myös lukea tuon Turun sanomien uutisen lisäksi. http://www.porssisaatio.fi/default.aspx?path=4;160;260&id=8719


      • Grille
        ei korkoa kirjoitti:

        Kannattaa ajoittaa siirto alkuviikkoon ja ennen klo 15. Esim. jos siirrän ma klo 12, ovat rahat tilillä ke aamulla.

        Ymmärtääkseni kaikki keskeiset johtajat sekä analyytikot ovat jättäneet "pankin".

        Viimeisin oli salkunhoitaja, joka jäi ns. sapattivapaalle.. no uskokoon ken haluaa.


      • mie vaa
        Grille kirjoitti:

        Ymmärtääkseni kaikki keskeiset johtajat sekä analyytikot ovat jättäneet "pankin".

        Viimeisin oli salkunhoitaja, joka jäi ns. sapattivapaalle.. no uskokoon ken haluaa.

        Työvoima liikkuu ja vaihtaa paikkaa, ei se sen kummempaa kriisiä ole. Se salkunhoitaja menee siihen uuteen perustettavaan pankkiin, mikä aloittaa toimintansa oliko se syksyllä vai ensi keväällä.


      • Jude F
        mie vaa kirjoitti:

        Työvoima liikkuu ja vaihtaa paikkaa, ei se sen kummempaa kriisiä ole. Se salkunhoitaja menee siihen uuteen perustettavaan pankkiin, mikä aloittaa toimintansa oliko se syksyllä vai ensi keväällä.

        Tunnusmerkit ovat selvät!
        Otin rahani pois.


    • kaupbing

      ÄÄHÄÄHHÄHÄHÄ HÄHÄHÄ HÄHÄ HÄHHH??! :-D

      Mites Kaupthing nyt mjotoh?

    • rerrrererer

      Älkää hyvät ihmiset tallettako! Se pankki menee konkaan, tiedote tulevaisuudesta vuodelta 2011!

    • 139

      Jaahas. Näyttää jostakin syystä kuuluvan tämä ketju vielä viikon suosituimpiin. Tieto pankin konkasta ei näköjään ole vielä useammankaan vuoden jälkeen tullut kaikkien tietoon.

    • KroisosTestaaja,,

      Olipa muutama kymppitonni minullakin tuohonkin pankkiin talletettuna ja kaikki maksettiin korkoineen takaisin pankin kaaduttua, et ei valittamista... Nyt on Nordaxissa samat hillot....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe