Hoitoalan lakko voitaisiin ehkä välttää, jos hallitus lupaisi tarkoitukseen vielä toiset 150 mijoonaa euroa vuodessa. Nyt pitää sitten kysyä, että mistä tähän saadaan rahat.
Velkojen lyhentäminen on ihan hyvä idea eikä lisärahaa välttämättä tarvitse ottaa sieltä. Valtion verotulojenkin kasvu voi pitkässä juoksussa olla epävarmaa, joten ei ehkä kannata siihenkään nojata. Mutta tähän hätään olisi yksi rahoituslähde. On nimittäin käymässä niin, että veronmaksajilta loppuu yksi menoerä, mikä voitaisiin näin sellaisenaan siirtää hyvään tarkoitukseen.
Ruotsikin on jo voimakassanaisesti vaatinut, että Suomen väliakainen 141-tuki pitää saada loppumaan, koska se polkee ruuan hintatasoa Ruotsissa, missä tällaista tukea ei makseta. 141-tuen määrä on liikkunut yhdessä kasvinviljetuen kanssa siinä 100 - 200 miljoonan euron haarukassa eli tässä olisi juuri sopivan suuruinen erä.
Kepunkin maine äänestäjien keskuudessa vain kasvaisi, kun keksisi, että pian loppuva maataloustuen rahoilla löytyykin aivan loistava käyttökohde eli suomalaisen sairaanhoitojärjestelmän parantaminen ja vaaliminen. Maatalousministeri Anttila voisi tehdä tämänsuuntaisen esityksen kertoen, että ikääntyvä maatalousväestö saa näin parempaa tukea vielä sairaanvuoteellaankin, kun 141-tuki muunnetaan hoitajatueksi.
Mistä rahat?
31
1045
Vastaukset
- verovähennys pois
Rahat saadaan kun positetaan ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus. SAK voi ottaa aloitteen SDP:n kautta käsiinsä ja osoittaa todellista solidaarisuutta
Veikkaanpa vaan, että työantaja panee siinä asiassa sen verran kovasti hanttiin, ettei asia etene. Työantaja nimittäin tietää, että palkankorotusvaatimuksilla tullaan hakemaan kompensaatiota verovähennysoikeuden poistamiselle. Valtion kannalta asia voisi olla siten erittäin hyvä, kun menot verotulot kasvaisivat kahta kautta eli verovähennyksen poistolla ja suuremmista palkoista maksettavien suurempien verojen avulla.
Mitähän MTK:ssa sanotaan, jos sen jäsenmaksun verovähennysoikeus poistettaisiin?- pitää
Mielipidepankki kirjoitti:
Veikkaanpa vaan, että työantaja panee siinä asiassa sen verran kovasti hanttiin, ettei asia etene. Työantaja nimittäin tietää, että palkankorotusvaatimuksilla tullaan hakemaan kompensaatiota verovähennysoikeuden poistamiselle. Valtion kannalta asia voisi olla siten erittäin hyvä, kun menot verotulot kasvaisivat kahta kautta eli verovähennyksen poistolla ja suuremmista palkoista maksettavien suurempien verojen avulla.
Mitähän MTK:ssa sanotaan, jos sen jäsenmaksun verovähennysoikeus poistettaisiin?kaikkki heidän uhrauksensa kompensoida, mutta ei maanviljelijöille.Tuntuu tuo alempana oleva lainaukseni Rintalalta olla enemmän kuin paikallaan.
Mielipidepankki kirjoitti:
Veikkaanpa vaan, että työantaja panee siinä asiassa sen verran kovasti hanttiin, ettei asia etene. Työantaja nimittäin tietää, että palkankorotusvaatimuksilla tullaan hakemaan kompensaatiota verovähennysoikeuden poistamiselle. Valtion kannalta asia voisi olla siten erittäin hyvä, kun menot verotulot kasvaisivat kahta kautta eli verovähennyksen poistolla ja suuremmista palkoista maksettavien suurempien verojen avulla.
Mitähän MTK:ssa sanotaan, jos sen jäsenmaksun verovähennysoikeus poistettaisiin?Niin tunnetasolla kuin taloudellisina arvoina.
Vetaa ay-jäsenmaksujen määrää / veroeuroja
MTK:n vastaviin.
t
Seppo Hietanen- Olet sinä luikero
Mielipidepankki kirjoitti:
Veikkaanpa vaan, että työantaja panee siinä asiassa sen verran kovasti hanttiin, ettei asia etene. Työantaja nimittäin tietää, että palkankorotusvaatimuksilla tullaan hakemaan kompensaatiota verovähennysoikeuden poistamiselle. Valtion kannalta asia voisi olla siten erittäin hyvä, kun menot verotulot kasvaisivat kahta kautta eli verovähennyksen poistolla ja suuremmista palkoista maksettavien suurempien verojen avulla.
Mitähän MTK:ssa sanotaan, jos sen jäsenmaksun verovähennysoikeus poistettaisiin?Vai työnantaja panee hanttiin. Olet sinä uskomaton luikero noine selityksinesi
Demarit tuollaiselle ehdotukselle panisivat hanttiin. SAK:n saavutettuihin etuihin koskeminen olisi yleislakon paikka jota Heinäluoma kuuppa punasena huutaisi eduskunnassa CITY.-Keskusta kirjoitti:
Niin tunnetasolla kuin taloudellisina arvoina.
Vetaa ay-jäsenmaksujen määrää / veroeuroja
MTK:n vastaviin.
t
Seppo Hietanensamalla verrata jäsenmääriä. Yksin SAK:ssa taitaa olla miljoona jäsentä eli viidennes suomalaisista.
pitää kirjoitti:
kaikkki heidän uhrauksensa kompensoida, mutta ei maanviljelijöille.Tuntuu tuo alempana oleva lainaukseni Rintalalta olla enemmän kuin paikallaan.
pitää kompensoida. Siinä vain käy niin, että palkankorotusvaatimukset kasvavat, kun työntekijän kustannuspuoli kasvaa. Se on tällainen markkinatalouden laki, jos ymmärrät. Kaikki yrittäjätkin pyrkivät kompensoimaan omien kustannustensa nousun panemalla ne kuluttajahintoihin. Jos maatalous pyrkii kompensoimaan menojensa lisääntymistä nostamalla tuottajahintoja, ei minulla ole siihen mitään huomauttamista. En ole koskaan sanonut, etteikö niin saisi tehdä, päin vastoin markkinataloudessa pitää yrittää tehdä juuri niin.
- höpöttäjä olet
Mielipidepankki kirjoitti:
pitää kompensoida. Siinä vain käy niin, että palkankorotusvaatimukset kasvavat, kun työntekijän kustannuspuoli kasvaa. Se on tällainen markkinatalouden laki, jos ymmärrät. Kaikki yrittäjätkin pyrkivät kompensoimaan omien kustannustensa nousun panemalla ne kuluttajahintoihin. Jos maatalous pyrkii kompensoimaan menojensa lisääntymistä nostamalla tuottajahintoja, ei minulla ole siihen mitään huomauttamista. En ole koskaan sanonut, etteikö niin saisi tehdä, päin vastoin markkinataloudessa pitää yrittää tehdä juuri niin.
Ay jäsenmaksu on vapaaehtoinen, se ei siis lisää työntekijän kuluja kuin siinä tapauksessa että työntekijä haluaa kuulua liittoon. Eihän työntekijät saa muihinkaan vakuutusmaksuihinsa (ay jäsenmaksuhan on myös työttömyysvakuutus) verohelpotuksia.
- kokonaan.
Mielipidepankki kirjoitti:
pitää kompensoida. Siinä vain käy niin, että palkankorotusvaatimukset kasvavat, kun työntekijän kustannuspuoli kasvaa. Se on tällainen markkinatalouden laki, jos ymmärrät. Kaikki yrittäjätkin pyrkivät kompensoimaan omien kustannustensa nousun panemalla ne kuluttajahintoihin. Jos maatalous pyrkii kompensoimaan menojensa lisääntymistä nostamalla tuottajahintoja, ei minulla ole siihen mitään huomauttamista. En ole koskaan sanonut, etteikö niin saisi tehdä, päin vastoin markkinataloudessa pitää yrittää tehdä juuri niin.
todellisuuden ulkopuolelle. Tiedät yhtä hyvin kuin kaikki, että maanviljelijöillä tuolla korvataan luonnonolosuhteita. Tietysti, jos ollaan sitä mieltä, että Etelä-Suomen viljely loppuu tai siirtyy hypertiloille, sekin on ihan hyväksyttävä mielipide. Tuntuu vain oudolta, että sinä kautta aikojen olet vuodattanut krokotiilin kyyneleitä suomalaisen pienviljelyn puolesta. Tietysti tiedän, että logiikka ei ole vahvin puolesi, ehkä olet jopa samaa mieltä vanhavasemmistolaisten kanssa, että logiikka on kapitalistien juoni.
- ajattelusta
kokonaan. kirjoitti:
todellisuuden ulkopuolelle. Tiedät yhtä hyvin kuin kaikki, että maanviljelijöillä tuolla korvataan luonnonolosuhteita. Tietysti, jos ollaan sitä mieltä, että Etelä-Suomen viljely loppuu tai siirtyy hypertiloille, sekin on ihan hyväksyttävä mielipide. Tuntuu vain oudolta, että sinä kautta aikojen olet vuodattanut krokotiilin kyyneleitä suomalaisen pienviljelyn puolesta. Tietysti tiedän, että logiikka ei ole vahvin puolesi, ehkä olet jopa samaa mieltä vanhavasemmistolaisten kanssa, että logiikka on kapitalistien juoni.
MPP:llä on vasemmistolaisen joukkoajattelun perinne. Siis missä yksi ajattelee ja muut tulee joukkona perässä. MPP ei ole se ajattelija
höpöttäjä olet kirjoitti:
Ay jäsenmaksu on vapaaehtoinen, se ei siis lisää työntekijän kuluja kuin siinä tapauksessa että työntekijä haluaa kuulua liittoon. Eihän työntekijät saa muihinkaan vakuutusmaksuihinsa (ay jäsenmaksuhan on myös työttömyysvakuutus) verohelpotuksia.
Kyllähän monetkin verotuksessa vähennettävät kulut ovat vapaaehtoisia. Ei maanviljelijän ole pakko lannoittaa peltojaan, voi hän kokeilla luomumenetelmälläkin. Ei töihin ole pakko tulla maksullisilla menopeleillä, voi juostakin.
On totta, että työntekijät eivät saa vähentää muita vakuutusmaksujaan, mutta se johtuu siitä, ettei niillä ole kytkentää siihen työhön, mitä tehdään. Sen sijaan yrittäjät voivat vähentää kirjanpidossa myös yritystoimintaan liittyviä vakuutusmaksuja, mikä on ihan perusteltua. Tällaisia maksuja voi kirjanpitoon pohjautuen vähentää myös yritysverotuksessa.kokonaan. kirjoitti:
todellisuuden ulkopuolelle. Tiedät yhtä hyvin kuin kaikki, että maanviljelijöillä tuolla korvataan luonnonolosuhteita. Tietysti, jos ollaan sitä mieltä, että Etelä-Suomen viljely loppuu tai siirtyy hypertiloille, sekin on ihan hyväksyttävä mielipide. Tuntuu vain oudolta, että sinä kautta aikojen olet vuodattanut krokotiilin kyyneleitä suomalaisen pienviljelyn puolesta. Tietysti tiedän, että logiikka ei ole vahvin puolesi, ehkä olet jopa samaa mieltä vanhavasemmistolaisten kanssa, että logiikka on kapitalistien juoni.
Ei tähän nyt liity millään lailla se, mitä 141-tuella korvataan. Heikki Haavisto ja Esa Härmälä neuvottelivat tuen Suomen puolesta siirtymäajan tueksi, joten kaiketi näillä MTK:n entisillä puheenjohtajilla sitten oli mielessään jokin muutos, joka tukemisen aikana tulee ja lopettaa tuen tarpeen. Sitä pitää kysyä heiltä, minulle se ei oikein ole selvinnyt.
- panna vähän
paremmaksi. Lopetetaan kaikkien mahdollisten jäsenmaksujen verovapaus ja käytetään sekin naisten palkankorotuksiin. Kun tämän vähän koskisi demareihinkin, kantaisivat hekin pienen korren kekoon jopa omalla eikä vain muiden kustannuksella. Demereilta ei paljoa voi vaatia, koska hieman Paavo Rintalaa muunnellen: "Mikään ei ole ilkeämpui eläin kuin SAK:lainen demari, jonka omaan lompakkoon on koskettu."
- nahjus ja nuhjus
Vanhaselta ei riitä resurssseja ja aikaa maatalousasioiden ajamiselta valtakunnan muiden asioiden hoitamiseen. Tämän takia kaikki asiat alkavat mättää Suomessa ja kaikki mennä päin persettä. Tosin Vanhanenhan on kunnostautunut myös päin persettä asoista.
- oivahärkönen
... puutetta. Mutta työmarkkina-asioihin ei valtion pidä sekaantua rahoineen. Ne ovat yksin järjestöjen välisiä asioita. Puolueet, kepua lukuunottamatta, lupasivat hoitureille ennen vaaleja 500. Nyt saavat vastata seurauksista.
- puolueet lupasi?
kysyy hän.
.
"..saavat vastata seurauksista...!"
Hallitusneuvotteluitten jälkeen ei sen paremmin Vanhanen kuin muutkaan keskustalaiset puhuneet halaistua sanaa varmasti tiedossa olleesta Kokoomuksen vaalilupauksesta, ja siitä eikä vastuun kantamisesta, tai sen laistamisesta.
Budjettiriihessä asiaa käsiteltiin sulassa sovussa.
Toistan tässä: Amatöörimäistä puuhaa, jossa johdon osaamattomuus ( Vanhanen-Katainen )paistaa karkeasti läpi!
Tämän hölmöilyn tuloksena pilattiin jo osa yhteistyöstä ja tarjottiin vasemmistolle todellinen ase lyödä joka käänteessä ja kumuloida riidankylvöä, eriarvoisuutta ja rikkoa yhtiekuntarauhaa, sekä taata heille mahdollinen vaalivoittonsa jo kuntavaaleissa.
"Saavat vastata seurauksista" tarkoitta nyt faktisesti hallitusta, ei yksin kokoomusta.
Viite 2.10. ennen muuta Keskusta-saitille kuuluvaan juttuuni, jonka pelle-shefu Aaltonen typeryyksissään kiusaa tehdäkseen ja p-tärkeilläkseen hautasi Yleispol. -saitille piiloon:
leike....:
...Juttu olisi pitänyt ennakoida hallitusneuvotteluissa ja varmistaa budjettiriihessä!
Ei totuuden nimissä olisi ollut vaikeata katsoa ennakkoon vasemmiston räikeänä näkyviä kortteja, varmistaa ennakkoon Tehyläisten palkkaratkaisu ja tukkia sossujen tie nostaa riidankylvöllä profiiliaan ja estää samalla laatimasta välikysymystä.
....
Os. koko juttuun, jos kiinostaa laajemmat perustelut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=666&posting=22000000029519040
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-KeskustaHallitus on ainoa, joka on sekaantunut työmarkkina-asioihin hallitusohjelmallaan. Lisäksi hallituksen ministereistä ainakin Katainen on edelleen sekaantunut asioihin kertomalla, että Tehyn vaatimukset ovat ylimitoitetut. Lisäksi sekä pääministeri Vanhanen että Katainen ovat sekaantuneet asiaan kertomalla, ettei hallitukselta tipu enempää rahaa tasa-arvotupoon. Kellään muulla kuin hallituksella ei ole ollut mahdollisuuttakaan sekaantua asiaan, koska muilla ei ole valtaa toteuttaa mitään lupauksia. Hallitusratkaisu vei vallan muilta pois, luulisi sinun sen nyt ymmärtävän.
Asia on luonnollisesti kaatunut myös Kepun niskaan, koska hallitusohjelmassa on luvattu tukea. Kepun olisi pitänyt näissä neuvotteuluissa tyrmätä koko asia sen vuoksi, että hallituksen asia ei ole puuttua työmarkkina-asioihin. Kun Kepu ei tätä tehnyt, se tuli osalliseksi mukaan eikä voi enää väistää vastuutaan. Toki suurin syntisäkki on Kokoomus, mutta Kepu on sitä syvemmällä mukana mitä enemmän se nyt tukee Kataisen temppupolitiikkaa.- oppositiosta
Mielipidepankki kirjoitti:
Hallitus on ainoa, joka on sekaantunut työmarkkina-asioihin hallitusohjelmallaan. Lisäksi hallituksen ministereistä ainakin Katainen on edelleen sekaantunut asioihin kertomalla, että Tehyn vaatimukset ovat ylimitoitetut. Lisäksi sekä pääministeri Vanhanen että Katainen ovat sekaantuneet asiaan kertomalla, ettei hallitukselta tipu enempää rahaa tasa-arvotupoon. Kellään muulla kuin hallituksella ei ole ollut mahdollisuuttakaan sekaantua asiaan, koska muilla ei ole valtaa toteuttaa mitään lupauksia. Hallitusratkaisu vei vallan muilta pois, luulisi sinun sen nyt ymmärtävän.
Asia on luonnollisesti kaatunut myös Kepun niskaan, koska hallitusohjelmassa on luvattu tukea. Kepun olisi pitänyt näissä neuvotteuluissa tyrmätä koko asia sen vuoksi, että hallituksen asia ei ole puuttua työmarkkina-asioihin. Kun Kepu ei tätä tehnyt, se tuli osalliseksi mukaan eikä voi enää väistää vastuutaan. Toki suurin syntisäkki on Kokoomus, mutta Kepu on sitä syvemmällä mukana mitä enemmän se nyt tukee Kataisen temppupolitiikkaa.Eikös opposition 600 miljoonan raha-aloite ole sekaantumista työmarkkinoihin. Se antoi hoitajille indikaation että rahaa olisi mahdollisesti tulossa ja edesauttoi heitä mitoittamaan palkkavaateensa älyttömyyksiin.
- indignant.
itse sanonut, että yksittäisten ehdokkaiden lupaukset eivät ole puolueen virallinen kanta ja niitä ei niin ollen tule ottaa kirjaimellisesti.
Kysynkin nyt, mikä puolue ja missä yhteydessä ennen vaaleja antoi virallisen lupauksen toteuttaa nuo yksittäisten ehdokkaiden mielipiteet?
Minkä puolueen hallitusohjelmavaatimuksissa kyseinen luku on esiintynyt ennen hallituksen muodostamista?
Vastaus täsmällisesti, kiitos.
(Vastaukseksi ei kelpaa sinulle tyypillinen: en vastaa puskista ampujille.) oppositiosta kirjoitti:
Eikös opposition 600 miljoonan raha-aloite ole sekaantumista työmarkkinoihin. Se antoi hoitajille indikaation että rahaa olisi mahdollisesti tulossa ja edesauttoi heitä mitoittamaan palkkavaateensa älyttömyyksiin.
Kun luet aloitteen perustelut, huomaat, ettei sitä ole tarkoitettu miksikään tasa-arvotupoksi, vaan se hoitoalan ongelmien ratkaisuun tähtäävä lisäraha. Tottakai se silloin myös antaa mahdollisuuksia hoitajien palkkojen nostamiseen. Oppositiossa on lisäksi ollut valmiutta tilanteen ratkaisemiseen, jotta yhteiskuntaa raastavaa lakkoa ei tulisi. Jotenkinhan tämä Kokoomuksen ja hallituksen aikaansaama umpisolmu pitäisi avata ja jos oppositiosta tarjotaan apua, niin senhän luulisi olevan vain hyvä asia.
indignant. kirjoitti:
itse sanonut, että yksittäisten ehdokkaiden lupaukset eivät ole puolueen virallinen kanta ja niitä ei niin ollen tule ottaa kirjaimellisesti.
Kysynkin nyt, mikä puolue ja missä yhteydessä ennen vaaleja antoi virallisen lupauksen toteuttaa nuo yksittäisten ehdokkaiden mielipiteet?
Minkä puolueen hallitusohjelmavaatimuksissa kyseinen luku on esiintynyt ennen hallituksen muodostamista?
Vastaus täsmällisesti, kiitos.
(Vastaukseksi ei kelpaa sinulle tyypillinen: en vastaa puskista ampujille.)Mitään lukuja ei omien havaintojeni mukaan esiintynyt yhdenkään puolueen vaaliohjelmassa. Kuitenkin Kokoomuksen ohjelmassa esiintyi vahva kanta koulutettujen naisvaltaisten alojen palkkauksen parantamiseksi. Siinä puhuttiin reilusta ja tuntuvasta korotuksesta. Nämä eivät ole lukuja, mutta voi silti aina kysyä, onko 30 euroa kuussa reilu ja tuntuva korotus, joka täyttää annetut lupaukset.
- aloitteita
Mielipidepankki kirjoitti:
Kun luet aloitteen perustelut, huomaat, ettei sitä ole tarkoitettu miksikään tasa-arvotupoksi, vaan se hoitoalan ongelmien ratkaisuun tähtäävä lisäraha. Tottakai se silloin myös antaa mahdollisuuksia hoitajien palkkojen nostamiseen. Oppositiossa on lisäksi ollut valmiutta tilanteen ratkaisemiseen, jotta yhteiskuntaa raastavaa lakkoa ei tulisi. Jotenkinhan tämä Kokoomuksen ja hallituksen aikaansaama umpisolmu pitäisi avata ja jos oppositiosta tarjotaan apua, niin senhän luulisi olevan vain hyvä asia.
Opposition vastuuttomuutta ja populismiin sortumista kuvaa hyvin, että kyseessä on raha-asiainaloite. Siis kertaluontoinen erä yhdelle budjettivuodelle. Miten yhden vuoden aikana maksettava 600 miljoonaa auttaa asiaa jos on epävarmaa saadaanko seuraavana vuonna mitään. Otetaanko Heinäluoman esityksessä tämä huomioon - ei tietenkään.
- indignant.
Mielipidepankki kirjoitti:
Mitään lukuja ei omien havaintojeni mukaan esiintynyt yhdenkään puolueen vaaliohjelmassa. Kuitenkin Kokoomuksen ohjelmassa esiintyi vahva kanta koulutettujen naisvaltaisten alojen palkkauksen parantamiseksi. Siinä puhuttiin reilusta ja tuntuvasta korotuksesta. Nämä eivät ole lukuja, mutta voi silti aina kysyä, onko 30 euroa kuussa reilu ja tuntuva korotus, joka täyttää annetut lupaukset.
oiva-polo vaahtoaa taas kerran sellaisesta asiasta, jossa ei ole edes perää. Hän taas luulee, että asia muuttuu todeksi kuin annelin puheet, kun niitä tarpeeksi toistelee.
Oivalla lipsuu, jälleen kerran.
P.S. oiva pakoilee taas vastuutaan, kun "vastapuolen" kaveri joutuu vastaamaan hänen puolestaan.
- otan osaa..
... meni jälleen puurot ja vellit sekaisin..
Vaalitappioko se pitää vieläkin sopulipunkin sapen erityksen ylikierroksilla.
Panehan vielä vähän uusiksi makuaistimuksiksi keitoksiesi sekaan sossuministerien "ansiot" STORA-Enson Amerikan seikkailujen siunaamisesta: Määrällisesti Umst- miljardit kalpenevat Kauppa ja toellisuusministereinä toimineiden Tuomiojan ja Mönkäreen aikaan saannoksien rinnalla. - mahdottomuttaan
Hoitajat ovat aloittaneet joukkoirtisanoutumiset. Ei työstään vaan liitostaan Tehystä.
Olin eilen keskusteluissa kahden HUS:ssa sellaisilla osastoilla työskentelevien kanssa joita on ensimmäisinä kaavailtu työstään irtisanoutuviksi. Joukko on revennyt pahasti ja nämäkin tapaamani hoitajat okivat jo eronneet liitostaan koska eivät usko työtaistelun tuovan juurikaan siihen mitä on jo tarjottu.
Tehyn rivit siis rakoilee eikä mitään lisärahaa edes tarvita siilä työtaistelu on kuihtumassa. Tehyn johto menetti paitsi kansalaisten myös jäsenistönsä luottamuksen lähtiessään epärealististen tavoitteiden tielle.Uutinen on sikäli hyvä, että työtaistelu on tässä tilanteessa turha. Hoitajat ylireagoivat siihen, että Kokoomus petti heidän odotuksensa. Heillä ei ole malttia odottaa seuraavia vaaleja, joissa olisi mahdollisuus antaa historiallinen sekä reilu ja tuntuva palaute lupauksen pettäjille. Se on ymmärrettävää, koska vaaleihin on pitkä aika.
Hoitajien protesti kohdistuu nyt väärään osoitteeseen eli kuntatyönantajaan ja potilaisiin, kun sen pitäisi kohdistua Kokoomuspuolueeseen ja hallitukseen, jotka ovat petoksen takana.
Hallitus on tässä tilanteessa suhtautunut hoitajiin erittäin kylmäkiskoisesti. Vanhanen ja Katainen ovat kuin yhdestä suusta huutaneet, ettei enempää tipu ja kaiken huipuksi Katainen kertoo Tehylle, että se vaatimukset ovat ylimitoitetut. Siis Kataisen lupaama reilu ja tuntuva onkin muuttunut nyt ylimitoitetuksi. Ensin petetään ja sitten vielä käännellään puukkoa haavassa. Ei olisi uskonut näin vähäpätöisen miehen moiseen pystyvänkään.- Luulisi
Mielipidepankki kirjoitti:
Uutinen on sikäli hyvä, että työtaistelu on tässä tilanteessa turha. Hoitajat ylireagoivat siihen, että Kokoomus petti heidän odotuksensa. Heillä ei ole malttia odottaa seuraavia vaaleja, joissa olisi mahdollisuus antaa historiallinen sekä reilu ja tuntuva palaute lupauksen pettäjille. Se on ymmärrettävää, koska vaaleihin on pitkä aika.
Hoitajien protesti kohdistuu nyt väärään osoitteeseen eli kuntatyönantajaan ja potilaisiin, kun sen pitäisi kohdistua Kokoomuspuolueeseen ja hallitukseen, jotka ovat petoksen takana.
Hallitus on tässä tilanteessa suhtautunut hoitajiin erittäin kylmäkiskoisesti. Vanhanen ja Katainen ovat kuin yhdestä suusta huutaneet, ettei enempää tipu ja kaiken huipuksi Katainen kertoo Tehylle, että se vaatimukset ovat ylimitoitetut. Siis Kataisen lupaama reilu ja tuntuva onkin muuttunut nyt ylimitoitetuksi. Ensin petetään ja sitten vielä käännellään puukkoa haavassa. Ei olisi uskonut näin vähäpätöisen miehen moiseen pystyvänkään.asian menneen perille.
- väärässä olet
Mielipidepankki kirjoitti:
Uutinen on sikäli hyvä, että työtaistelu on tässä tilanteessa turha. Hoitajat ylireagoivat siihen, että Kokoomus petti heidän odotuksensa. Heillä ei ole malttia odottaa seuraavia vaaleja, joissa olisi mahdollisuus antaa historiallinen sekä reilu ja tuntuva palaute lupauksen pettäjille. Se on ymmärrettävää, koska vaaleihin on pitkä aika.
Hoitajien protesti kohdistuu nyt väärään osoitteeseen eli kuntatyönantajaan ja potilaisiin, kun sen pitäisi kohdistua Kokoomuspuolueeseen ja hallitukseen, jotka ovat petoksen takana.
Hallitus on tässä tilanteessa suhtautunut hoitajiin erittäin kylmäkiskoisesti. Vanhanen ja Katainen ovat kuin yhdestä suusta huutaneet, ettei enempää tipu ja kaiken huipuksi Katainen kertoo Tehylle, että se vaatimukset ovat ylimitoitetut. Siis Kataisen lupaama reilu ja tuntuva onkin muuttunut nyt ylimitoitetuksi. Ensin petetään ja sitten vielä käännellään puukkoa haavassa. Ei olisi uskonut näin vähäpätöisen miehen moiseen pystyvänkään.Et siis ole vieläkään löytänyt todistetta siitä, että kokoomus olisi luvannut hoitajille suuremmat palkankorotukset kuin muille koulutetyille naisille?
Jos olisit, niin toisit aineiston tänne, etkä valehtelisi niin kuin viime aikoina olet tehnyt.
- Kaikki aikanaan
Hallitus antaa lisää rahaa kunhan valtakunnansovittelija astuu ensin kuvioon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664