Katsoin muutama vuosi takaperin subtv:ltä yöllä tulleen anime-elokuva, ja nyt on nimi ja muut tiedot hukassa. Elokuva taisi tulla joskus silloin kun subtv oli uusi ja hieno juttu, ja se oli mitä ilmeisemmin scifi-leffa: porukkaa menee avaruuteen vanhaan sukkulaan jotain koetta/testiä varten, ja paikan päällä huomataan että matkustajia on yksi liikaa. Sitten kun alkaa tapahtua outoja ja porukka tulee epäluuloiseksi ja kärttyiseksi, alkavat ihmiset syytellä toisiaan, kohtalokkain seurauksin.
Nimi taisi olla juoneen viitaten joku "11. matkustaja" tai vastaavaa, mutta en ole varma. Tahtoisin tietoa elokuvasta yms, sillä olen kiinnostunut näkemään sen uudelleen.
Anime elokuva hukassa!
3
709
Vastaukset
- deehehee
se ei ollut subtv vaan se tuli yle 2. Muistan sen itsekin. siinä siis oli joku viirus joka puhkes jossakin neljänkymmenen asteen lämpötilas ja niitte piti korjata se alus enne sitä ja sitte siel oli yks ylimääräne.
- taizi^^
Yle 2:lta? Mä kun olisin voi8nut lyödä vetoa että se tuli subilta....mutta muuten kyllä kuulostaa oikealta elokuvalta, ei siinä mitään.
- kielo-neito
taizi^^ kirjoitti:
Yle 2:lta? Mä kun olisin voi8nut lyödä vetoa että se tuli subilta....mutta muuten kyllä kuulostaa oikealta elokuvalta, ei siinä mitään.
elokuvan nimi oli todellakin 11. matkustaja.. tai tarkemmin sanottuna se kirjoitetaan auki, yhdestoista matkustaja.
Yhdestoista matkustaja, olen itsekin animen ystävä. Alla lainaus http://elokuvat.yle.fi/anime -sivustolta
"Osamu Dezakin ja Tsuneo Tominagan ohjaama animaatio Yhdestoista matkustaja (Jûichi-nin iru, 1986) pohjautuu Hagio Moton sarjakuvaan. Kaukaiseen tulevaisuuteen sijoittuva elokuva kertoo Cosmo Academyn avaruuspilottiopiskelijoiden loppukokeesta. Heidän tehtävänään on selviytyä turvallisesti 53 päivää vapaasti ajelehtivassa avaruusaluksessa. Esperanza-aluksen miehistöksi määrätään kymmenen opiskelijan ryhmä, mutta aluksessa heitä onkin yksitoista. He aloittavat koematkansa tunnistamatta ylimääräistä matkustajaa. Pian lähdön jälkeen tapahtuvien räjähdysten seurauksena alus alkaa uhkaavasti kiitää kohti aurinkoa. Pelon ja epäluulon ilmapiirissä selvitellään, kuka yhdestoista matkustaja on ja mitkä hänen aikeensa ovat. Miten opiskelijoille käy?"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1783600Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512512- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101129Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741070- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40825
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202741