Anime elokuva hukassa!

taizi^^

Katsoin muutama vuosi takaperin subtv:ltä yöllä tulleen anime-elokuva, ja nyt on nimi ja muut tiedot hukassa. Elokuva taisi tulla joskus silloin kun subtv oli uusi ja hieno juttu, ja se oli mitä ilmeisemmin scifi-leffa: porukkaa menee avaruuteen vanhaan sukkulaan jotain koetta/testiä varten, ja paikan päällä huomataan että matkustajia on yksi liikaa. Sitten kun alkaa tapahtua outoja ja porukka tulee epäluuloiseksi ja kärttyiseksi, alkavat ihmiset syytellä toisiaan, kohtalokkain seurauksin.
Nimi taisi olla juoneen viitaten joku "11. matkustaja" tai vastaavaa, mutta en ole varma. Tahtoisin tietoa elokuvasta yms, sillä olen kiinnostunut näkemään sen uudelleen.

3

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deehehee

se ei ollut subtv vaan se tuli yle 2. Muistan sen itsekin. siinä siis oli joku viirus joka puhkes jossakin neljänkymmenen asteen lämpötilas ja niitte piti korjata se alus enne sitä ja sitte siel oli yks ylimääräne.

• taizi^^

Yle 2:lta? Mä kun olisin voi8nut lyödä vetoa että se tuli subilta....mutta muuten kyllä kuulostaa oikealta elokuvalta, ei siinä mitään.

• kielo-neito
        taizi^^ kirjoitti:

Yle 2:lta? Mä kun olisin voi8nut lyödä vetoa että se tuli subilta....mutta muuten kyllä kuulostaa oikealta elokuvalta, ei siinä mitään.

elokuvan nimi oli todellakin 11. matkustaja.. tai tarkemmin sanottuna se kirjoitetaan auki, yhdestoista matkustaja.

Yhdestoista matkustaja, olen itsekin animen ystävä. Alla lainaus http://elokuvat.yle.fi/anime -sivustolta

"Osamu Dezakin ja Tsuneo Tominagan ohjaama animaatio Yhdestoista matkustaja (Jûichi-nin iru, 1986) pohjautuu Hagio Moton sarjakuvaan. Kaukaiseen tulevaisuuteen sijoittuva elokuva kertoo Cosmo Academyn avaruuspilottiopiskelijoiden loppukokeesta. Heidän tehtävänään on selviytyä turvallisesti 53 päivää vapaasti ajelehtivassa avaruusaluksessa. Esperanza-aluksen miehistöksi määrätään kymmenen opiskelijan ryhmä, mutta aluksessa heitä onkin yksitoista. He aloittavat koematkansa tunnistamatta ylimääräistä matkustajaa. Pian lähdön jälkeen tapahtuvien räjähdysten seurauksena alus alkaa uhkaavasti kiitää kohti aurinkoa. Pelon ja epäluulon ilmapiirissä selvitellään, kuka yhdestoista matkustaja on ja mitkä hänen aikeensa ovat. Miten opiskelijoille käy?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27