Ihmeellisiä väitteitä

jäykkä luterilainen

En voi muuta kuin ihmetellä miten kovasti TV7 halutaan leimata menestysteologian pesäkkeeksi. Perustelkaapa ihan Raamatun kanssa mikää tekee TV7:sta menestysteologian kannattajan.

Onko menestysteologiaa sen että kerää rahaa toiminnalle?
Kirkossa kerätään kolehti.

Tekee se Håkan Westergårdista menestysteologin, että hän on koko ajan iloinen, hyvän näköinen ikäisekseen, niin ja vielä suomenruotsalainen... ja puhuu kielillä, mikä on Pyhän hengen armolahja.


laitanpa tähän äliin otteen Raamatusta

1. Korinttolaiskirje 12

1 Veljet, haluan teidän olevan selvillä Pyhän Hengen lahjoista.
2 Muistattehan, kuinka ollessanne vielä pakanoita vastustamaton voima ajoi teitä mykkien epäjumalien luo.
3 Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.
4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.
5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama.
6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.
7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.

18

5190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo Nokka

      Menestysteologiksi sanotaan ihmistä joka uskoo Kenneth Haginiin. Ihmistä joka opiskelee Kenneth Haginin tai hänen seuraajiensa kirjoista toista evankeliumia.

      Lue Paavo Hiltunen, Superuskovat, niin saat perusteellisemman kuvan siitä mihin menestysteologit eli Kenneth Haginin seuraajat uskovat.

      (Tai Matti Pyykkönen, Jumala juoksupoikana,
      Sven Reichmann, Lammasten vaatteissa)

      • jäykkä luterilainen

        tämä Kenneth Hagin TV7:lla vaikuttaa...?


      • Alpo Nokka
        jäykkä luterilainen kirjoitti:

        tämä Kenneth Hagin TV7:lla vaikuttaa...?

        En nykyisin katsele tv 7:kaa, koska en pidä sen ohjelmavalikoimasta.

        Huomasin että ohjelmalistauksessa on tunnettuja menestysteologeja, kuten mm. Benny Hinn ja Joyce Meyer ja Pia ja Håkan Westergård.

        Ja myös sellaisia seurakuntia, kuten Nokia Missio ja Arken, joissa on jonkin verran hyväksytty ja levitetty menestysteologien opetuksia.

        Alla ohjelmat jotka sisältävät menestysteologiaa muodossa tai toisessa:

        10:40 Ylistysliike: Ylistä Herraa, minun sieluni
        11:30 Isä meidän: Pia ja Håkan Westergårdin esirukousohjelma. Nauhoitettu uusinta
        13:00 Arken: Helluntai

        15:00 GOD TV


        19:00 Benny Hinn: TFM Konferenssi
        20:00 Nokia Missio

        22:00 Klubi 700: Paul & Fiona Jones


        23:30 Iloa arkeen - Joyce Meyer: Koettelemukset, kiusaukset ja riemuvoitto 1/2


      • Nokimaki
        Alpo Nokka kirjoitti:

        En nykyisin katsele tv 7:kaa, koska en pidä sen ohjelmavalikoimasta.

        Huomasin että ohjelmalistauksessa on tunnettuja menestysteologeja, kuten mm. Benny Hinn ja Joyce Meyer ja Pia ja Håkan Westergård.

        Ja myös sellaisia seurakuntia, kuten Nokia Missio ja Arken, joissa on jonkin verran hyväksytty ja levitetty menestysteologien opetuksia.

        Alla ohjelmat jotka sisältävät menestysteologiaa muodossa tai toisessa:

        10:40 Ylistysliike: Ylistä Herraa, minun sieluni
        11:30 Isä meidän: Pia ja Håkan Westergårdin esirukousohjelma. Nauhoitettu uusinta
        13:00 Arken: Helluntai

        15:00 GOD TV


        19:00 Benny Hinn: TFM Konferenssi
        20:00 Nokia Missio

        22:00 Klubi 700: Paul & Fiona Jones


        23:30 Iloa arkeen - Joyce Meyer: Koettelemukset, kiusaukset ja riemuvoitto 1/2

        22:00 Klubi 700: Paul & Fiona Jones

        Paul Jones se joka lauloi 60 luvulla DO WAH DIDDY DIDDY : Manfred Mann yhtyeessa !!!
        Paul tuli uskoon 1984.


      • jäykkä luterilainen
        Alpo Nokka kirjoitti:

        En nykyisin katsele tv 7:kaa, koska en pidä sen ohjelmavalikoimasta.

        Huomasin että ohjelmalistauksessa on tunnettuja menestysteologeja, kuten mm. Benny Hinn ja Joyce Meyer ja Pia ja Håkan Westergård.

        Ja myös sellaisia seurakuntia, kuten Nokia Missio ja Arken, joissa on jonkin verran hyväksytty ja levitetty menestysteologien opetuksia.

        Alla ohjelmat jotka sisältävät menestysteologiaa muodossa tai toisessa:

        10:40 Ylistysliike: Ylistä Herraa, minun sieluni
        11:30 Isä meidän: Pia ja Håkan Westergårdin esirukousohjelma. Nauhoitettu uusinta
        13:00 Arken: Helluntai

        15:00 GOD TV


        19:00 Benny Hinn: TFM Konferenssi
        20:00 Nokia Missio

        22:00 Klubi 700: Paul & Fiona Jones


        23:30 Iloa arkeen - Joyce Meyer: Koettelemukset, kiusaukset ja riemuvoitto 1/2

        TV7:skaa säännöllisesti ja myös noita luettelemiasi ohjelmia.
        Ylistysliikettä en ole katsonut, enä Nokia Missiota ja Klubi 7oo.

        Muita ohjelmia olen katsellut melko säännöllisesti ja niiden sisältöä Raamatun valossa tutkinut. En ole kertaakaan törmännyt Menestystelogiaan sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Nappasin Wikipediasta seuraavan pätkän:

        ********
        Mesnestysteologian keskeiset opit:

        JDS-oppi ("Jesus Died Spiritually", Jeesus kuoli hengellisesti) - menestysteologian tunnetuin näkemys, jonka mukaan Jeesus Kristus kuoli hengellisesti ja joutui helvettiin ja sai saatanan luonnon, joutuen saatanan valtaan.

        Tieto uskovan asemasta ja oikeuksista. Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.

        Uskovalla on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, josta Jeesus on itse luopunut ja on nyt vailla valtaa ja voimaa.

        Uskovan ihmisen ei tarvitse sairastaa eikä olla köyhä. Köyhyys ja sairaus on vain tiedon ja uskon puutetta. Uskovan tarvitsee vain julistaa ääneen terveyttä ja vaurautta.

        Risti on tappion ja häpeän paikka.
        *******

        Nämä kaikki ovat selkeästi ei-Raamatullisia ajatuksia.
        Mitään näistä ei kuitenkaan ole tullut vastaan yhdessäkään Seiskalla katsomassani ohjelmassa.

        Minun mielestäni ei pidä purematta niellä sitäkään, että joku leimataan menestysteologiksi. Ihmiset ovat erehtyväisiä. Tieto on vajavaista, tulkinta on vajavaista. Ylilyöntejä tapahtuu aina, vaikka muuten olisi kuinka "tervettä" oppia. Väitän että joka ikisessä seurakunnassa on mukana "väärää" oppia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että he olisivat harhaoppisia. Jos tarkoittaisi, silloinhan me kaikki olisimme harhaoppisia.

        Ilmeisesti monet seiskalla näkyvistä "Menestysteologeista" on leimattu, siitä syystä, että he puhuvat menestymisestä ja terveydestä. Kyllä näistä asioista saa puhua ja niitä saa rukoilla.
        Ei uskovaa ole kielletty menestymästä. Kyllä Jumala haluaa meitä siunata. Epäterveeksi asia, menee siinä kohdassa, jossa menestymisen tavoittelu menee Kristuksen edelle. Oli asia mikä tahansa, jos se menee Kristuksen edelle ihmisen elämässä, on väärin. Ensin pitää etsiä Jumalan valtakuntaa, kaiken muun Hän sen mukana antaa.
        Tämä on se vaikea paikka monelle ihmiselle käsittää ja tunnistaa omalla kohdallaan.
        Kuinka helposti me, vaikka pitäisimme itseämme Kristukseen uskovina, unohdamme Hänet silloin kun tulee ongelmia.
        Kenellä on rahahuolia, unohtaa silloin tyystin, että Jumala on luvannut auttaa. Hän kyllä rukoilee ja pyytää Jumalalta apua, mutta välittömästi sen jälkeen hän alkaa miettiä, mistä saisi rahat laskujen maksuun. Saattaa jopa päätyä lainaamaan kaveriltaan. Tässä kohdassa tapahtuu virhe! Jos pyydät Jumalalta apua, JÄTÄ asia Jumalalle. Älä sotkeennu itse siihen sen enempää. Älä yritä itse "järjestellä" asioita. Puutut silloin Jumalan tekemisiin. ANNA Jumalan auttaa. Odota Häntä!

        Tämä on täysin järjenvastainen toimintamalli, mutta näin Jumala toimii. Jumala ei toimi väkisin. Jos välttämättä haluat järjestellä itse raha-asiasi kuntoon, Hän antaa sinun tehdä sen. Hän voi auttaa vain, jos sinä annat Hänen auttaa. Ja jos sinä annat Hänen auttaa, tarkoittaa sitä ettet itse todellakaan puutu asiaan, tulet hämmästymään Jumalan voimaa!

        2. Moos. 14:14
        Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa!"


      • Kaarina
        jäykkä luterilainen kirjoitti:

        tämä Kenneth Hagin TV7:lla vaikuttaa...?

        Ei Jumala,vaikka rukoukset kuuleekin,voi hoitaa kenenkään raha-asioita siinä tarvitaan siskojen ja veljien toimimista, kuten alku seurakunnassa.Taindan sitten mielestäsi olla väärässä, kun kymmenyksien lisäksi autan heitä, joilla minuakin vaikeampaa. Votko oikeasti nukkua yösi rauhassa, jos tiedät ystäväsi olevan laskut maksamatta, ruokaa ja vaatteita vaille? Meitä Raamattu kehoittaa pitämään huolen köyhistä ja Sinä sanot rahan lainaamisenkin olevan syntiä. Kateellinen en Sinulle ole, mutta olet itsekäs, nuuka ja katsot vain omaa parastasi. Herää jo ja AUTA. Sanoihan Jeesuskin"Antakaa te heille syötävää#kysymyksiä Sinulle olisi paljon. Et ota täältä mitään mukaasi ja muista, että Jumalan tahto on, että Sinä annat säästäen pulassa olevan käden ojentamisen häpeältä. Jumala tahtoo auttaa omiaan SINUNKIN kauttasi.


      • jäykkä luterilainen
        Kaarina kirjoitti:

        Ei Jumala,vaikka rukoukset kuuleekin,voi hoitaa kenenkään raha-asioita siinä tarvitaan siskojen ja veljien toimimista, kuten alku seurakunnassa.Taindan sitten mielestäsi olla väärässä, kun kymmenyksien lisäksi autan heitä, joilla minuakin vaikeampaa. Votko oikeasti nukkua yösi rauhassa, jos tiedät ystäväsi olevan laskut maksamatta, ruokaa ja vaatteita vaille? Meitä Raamattu kehoittaa pitämään huolen köyhistä ja Sinä sanot rahan lainaamisenkin olevan syntiä. Kateellinen en Sinulle ole, mutta olet itsekäs, nuuka ja katsot vain omaa parastasi. Herää jo ja AUTA. Sanoihan Jeesuskin"Antakaa te heille syötävää#kysymyksiä Sinulle olisi paljon. Et ota täältä mitään mukaasi ja muista, että Jumalan tahto on, että Sinä annat säästäen pulassa olevan käden ojentamisen häpeältä. Jumala tahtoo auttaa omiaan SINUNKIN kauttasi.

        Nyt käsitit aivan väärin. Pyydän anteeksi, jos selitin asian huonosti.

        Minäkin maksan kymmenykset ja sen päälle tarpeen mukaan tarvitseville. En minä sitä tarkoittanut ettei pitäisi auttaa avun tarpeessa olevaa. Tottakai! Jos minä tiedän jonkun olevan pulassa, tottakai yritän oman kykyni mukaan auttaa. Sehän on selvä. Enkä missään kohdassa sanonut rahan lainaamisen tarvitsevalle olevan syntiä, pois se! Olet lukenut tekstini varsin huolimattomasti.

        Se mitä tuossa tarkoitin, lue nyt huolellisesti ja ajatuksella. Tämä on nyt veljellisellä rakkaudella sanottua, en missään nimessä halua loukata sinua.

        Jos vaikka "Eero" on pahoissa talousvaikeuksissa, ja hän on rukoillut Jumalalta apua tilanteeseensa. Hänen tulee silloin jättää, korostan JÄTTÄÄ asia Jumalan hoidettavaksi. Eikä rukouksen jälkeen lähteä itse "järjestelemään" asioita kuntoon. Jumala voi mitä tahansa. Hänelle kaikki on mahdollista. Hän voi hoitaa jokaisen raha-asiat kuntoon, joka sitä Häneltä pyytää. (tämä ei nyt tarkoita sitä että Jumala tekee kaikista rikkaita, eikä tämä ole myöskään menestysteologiaa, olkaa tarkkana!)

        Mutta jos Eero nyt alkaakin itse järjestellä asioitaan, esim. käy lainaamassa kaveriltaa rahaa, jotta voi maksaa jonkun toisen velan pois, on se väärin. (ei syntiä, vaan väärin toimittu).
        Minkä takia se on väärin? Sen takia, että Eero pyysi Jumalaa auttamaan. Jos hän nyt touhuaa itse, ei Jumala voi auttaa niinkuin Hän haluaisi. Jumala voi toimia vasta kun me itse myönnämme, että meillä ei ole mitään konstia selvitä ja lopetamme turhan räpiköimisen asian kanssa.
        Asialla on myös toinen puoli. Jos on joku asia, minkä Eero asian edistämiseksi voi tehdä, ja mikä on oikein ja totuudenmukaista, se Eeron täytyy tehdä toki ensin. Mutta esim. rahan lainaaminen, velan maksuun, on huono ratkaisu. Sitä ei siis pidä tehdä.
        Mutt jos Eero voi pienetää menojaan, se on järkevä ratkaisu, ja se tulee silloin tehdä ensin. Jos sekään ei auta, silloin Eeron on myönnettävä, että hän ei pysty saamaan asioitaan kuntoon. Ja annettava Jumalan jatkaa tästä eteenpäin.

        Jumalalla on monia tapoja auttaa. Yksi tapa on että Hän käyttää muita ihmisiä avun välittämiseen. Jumala voi saattaa esim. sinun tietoosi, Kaarina, että on henkilö nimeltä Eero, joka tarvitsee sinun apuasi.
        Jumala toimii myös ihmeellisellä tavalla. Ja yleensä Jumala toimii täysin yllättävällä tavalla, tavalla jota et olisi osannut itse edes odottaa.

        Tarkoitan tässä sitä, että jos pyydät Jumalata jotain, usko se jo saaneesi, äläkä epäile Jumalan kykyjä ja voimaa. Vastaus pyyntöösi ei todennäköisesti tule sillä samalla sekunnilla, mutta usko se jo saaneesi, kun sitä pyydät.

        Se joka pyytää uskossa anoen lainkaan epäilemättä, on saava pyytämänsä. Mutta joka pyytää vain kuluttaakseen kaiken itseenä, ei tule mitään saamaan.

        Eli kirjoitin tässä nyt, niinkuin aiemmassakin, nimenomaan apua tarvitsevan näkökulmasta. Toivottavasti pääsit jyvälle.


      • ...............

        ..............


      • ,,,,,,,,,,,,
        Alpo Nokka kirjoitti:

        En nykyisin katsele tv 7:kaa, koska en pidä sen ohjelmavalikoimasta.

        Huomasin että ohjelmalistauksessa on tunnettuja menestysteologeja, kuten mm. Benny Hinn ja Joyce Meyer ja Pia ja Håkan Westergård.

        Ja myös sellaisia seurakuntia, kuten Nokia Missio ja Arken, joissa on jonkin verran hyväksytty ja levitetty menestysteologien opetuksia.

        Alla ohjelmat jotka sisältävät menestysteologiaa muodossa tai toisessa:

        10:40 Ylistysliike: Ylistä Herraa, minun sieluni
        11:30 Isä meidän: Pia ja Håkan Westergårdin esirukousohjelma. Nauhoitettu uusinta
        13:00 Arken: Helluntai

        15:00 GOD TV


        19:00 Benny Hinn: TFM Konferenssi
        20:00 Nokia Missio

        22:00 Klubi 700: Paul & Fiona Jones


        23:30 Iloa arkeen - Joyce Meyer: Koettelemukset, kiusaukset ja riemuvoitto 1/2

        .................


      • Kaarina
        jäykkä luterilainen kirjoitti:

        TV7:skaa säännöllisesti ja myös noita luettelemiasi ohjelmia.
        Ylistysliikettä en ole katsonut, enä Nokia Missiota ja Klubi 7oo.

        Muita ohjelmia olen katsellut melko säännöllisesti ja niiden sisältöä Raamatun valossa tutkinut. En ole kertaakaan törmännyt Menestystelogiaan sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Nappasin Wikipediasta seuraavan pätkän:

        ********
        Mesnestysteologian keskeiset opit:

        JDS-oppi ("Jesus Died Spiritually", Jeesus kuoli hengellisesti) - menestysteologian tunnetuin näkemys, jonka mukaan Jeesus Kristus kuoli hengellisesti ja joutui helvettiin ja sai saatanan luonnon, joutuen saatanan valtaan.

        Tieto uskovan asemasta ja oikeuksista. Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.

        Uskovalla on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, josta Jeesus on itse luopunut ja on nyt vailla valtaa ja voimaa.

        Uskovan ihmisen ei tarvitse sairastaa eikä olla köyhä. Köyhyys ja sairaus on vain tiedon ja uskon puutetta. Uskovan tarvitsee vain julistaa ääneen terveyttä ja vaurautta.

        Risti on tappion ja häpeän paikka.
        *******

        Nämä kaikki ovat selkeästi ei-Raamatullisia ajatuksia.
        Mitään näistä ei kuitenkaan ole tullut vastaan yhdessäkään Seiskalla katsomassani ohjelmassa.

        Minun mielestäni ei pidä purematta niellä sitäkään, että joku leimataan menestysteologiksi. Ihmiset ovat erehtyväisiä. Tieto on vajavaista, tulkinta on vajavaista. Ylilyöntejä tapahtuu aina, vaikka muuten olisi kuinka "tervettä" oppia. Väitän että joka ikisessä seurakunnassa on mukana "väärää" oppia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että he olisivat harhaoppisia. Jos tarkoittaisi, silloinhan me kaikki olisimme harhaoppisia.

        Ilmeisesti monet seiskalla näkyvistä "Menestysteologeista" on leimattu, siitä syystä, että he puhuvat menestymisestä ja terveydestä. Kyllä näistä asioista saa puhua ja niitä saa rukoilla.
        Ei uskovaa ole kielletty menestymästä. Kyllä Jumala haluaa meitä siunata. Epäterveeksi asia, menee siinä kohdassa, jossa menestymisen tavoittelu menee Kristuksen edelle. Oli asia mikä tahansa, jos se menee Kristuksen edelle ihmisen elämässä, on väärin. Ensin pitää etsiä Jumalan valtakuntaa, kaiken muun Hän sen mukana antaa.
        Tämä on se vaikea paikka monelle ihmiselle käsittää ja tunnistaa omalla kohdallaan.
        Kuinka helposti me, vaikka pitäisimme itseämme Kristukseen uskovina, unohdamme Hänet silloin kun tulee ongelmia.
        Kenellä on rahahuolia, unohtaa silloin tyystin, että Jumala on luvannut auttaa. Hän kyllä rukoilee ja pyytää Jumalalta apua, mutta välittömästi sen jälkeen hän alkaa miettiä, mistä saisi rahat laskujen maksuun. Saattaa jopa päätyä lainaamaan kaveriltaan. Tässä kohdassa tapahtuu virhe! Jos pyydät Jumalalta apua, JÄTÄ asia Jumalalle. Älä sotkeennu itse siihen sen enempää. Älä yritä itse "järjestellä" asioita. Puutut silloin Jumalan tekemisiin. ANNA Jumalan auttaa. Odota Häntä!

        Tämä on täysin järjenvastainen toimintamalli, mutta näin Jumala toimii. Jumala ei toimi väkisin. Jos välttämättä haluat järjestellä itse raha-asiasi kuntoon, Hän antaa sinun tehdä sen. Hän voi auttaa vain, jos sinä annat Hänen auttaa. Ja jos sinä annat Hänen auttaa, tarkoittaa sitä ettet itse todellakaan puutu asiaan, tulet hämmästymään Jumalan voimaa!

        2. Moos. 14:14
        Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa!"

        Kiitos viestistäsi! Koen olevani anteeksipyynnön velkaa. Luin väsyneenä viestisi, siksi sen käsittäen väärin. Olen pahoillani Sinun arvostelemisestasi.Saanko anteeksi? Ei tämä uskon tie ole helppoa,ainakaan minulle. Koen suurta tuskaa näistä vähäosaisista, joita autan missä voin, mutta se ei riitä. Leipäjonot pitenevät ja Jumalan lapsetkin näkevät nälkää. Olen siksi niin surullinen. En tarkoita nyt Sinua, mutta monilla on se käsitys, että Jumala auttaa. Tietenkin hän auttaa, vastaa rukouksiin jn. mutta kun tulee luokseni paljon hädän alaisia siskoja ja veljiä jokapäiväistä leipää vailla,se sattuu. Olen itse pienituloinen ja jaan paljon omastani. En kerää pisteitä, vaan teen salassa,esim.kun kuulen,ettei jossain perheessä ole lapsille ruokaa ei lääkkeitä ja vuokrakin maksamatta, pudotan Jumalalta saamani summan nimettömänä postiluukusta. Harvemmin näin käy, koska pyrin auttamaan heti. Olen itse kasvanut perheessä missä meillä ei ollut ruokaa. Vanhempani riitelivät alinomaan ja pelko huomisesta oli jokapäiväistä. En ollut uskossa, mutta tiesin Jumalan olevan ja rukoilin itkien hiljaa yön tunteina. Nälkäisenä pelon kanssa kouluun,koska olin koulu kiusattu huonojen vaatteiden ja likaisuuteni vuoksi. Katsos meillä ei ollut pesumahdollisuuksia. Lauantaisin saunaan ja vaatteiden pesulle ei ollut mahdollisuuksia, puhumattakaan kasvojen ym.pesuun. En minä ole vanha.Syntynyt vain "outoihin" oloihin. Suomessa on kuitenkin asiat hyvin. Traumoistani on Jeesus minut parantanut ja kaikki rahani kuuluvat Hänelle, mitä jää tuloistani yli. Elän kuitenkin ruhtinaallisesti, oma koti ja kaunis. Kaikkea mitä elämiseen tarvitaan on jopa liikaa. Olen kokenut puutetta lapsuuteni ja siksi haluan, ettei kenenkään tarvitse käydä niitä köyhyyden kauhuja läpi. Sinua siunaten."Kaarina"


      • jäykkä luterilainen
        Kaarina kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Koen olevani anteeksipyynnön velkaa. Luin väsyneenä viestisi, siksi sen käsittäen väärin. Olen pahoillani Sinun arvostelemisestasi.Saanko anteeksi? Ei tämä uskon tie ole helppoa,ainakaan minulle. Koen suurta tuskaa näistä vähäosaisista, joita autan missä voin, mutta se ei riitä. Leipäjonot pitenevät ja Jumalan lapsetkin näkevät nälkää. Olen siksi niin surullinen. En tarkoita nyt Sinua, mutta monilla on se käsitys, että Jumala auttaa. Tietenkin hän auttaa, vastaa rukouksiin jn. mutta kun tulee luokseni paljon hädän alaisia siskoja ja veljiä jokapäiväistä leipää vailla,se sattuu. Olen itse pienituloinen ja jaan paljon omastani. En kerää pisteitä, vaan teen salassa,esim.kun kuulen,ettei jossain perheessä ole lapsille ruokaa ei lääkkeitä ja vuokrakin maksamatta, pudotan Jumalalta saamani summan nimettömänä postiluukusta. Harvemmin näin käy, koska pyrin auttamaan heti. Olen itse kasvanut perheessä missä meillä ei ollut ruokaa. Vanhempani riitelivät alinomaan ja pelko huomisesta oli jokapäiväistä. En ollut uskossa, mutta tiesin Jumalan olevan ja rukoilin itkien hiljaa yön tunteina. Nälkäisenä pelon kanssa kouluun,koska olin koulu kiusattu huonojen vaatteiden ja likaisuuteni vuoksi. Katsos meillä ei ollut pesumahdollisuuksia. Lauantaisin saunaan ja vaatteiden pesulle ei ollut mahdollisuuksia, puhumattakaan kasvojen ym.pesuun. En minä ole vanha.Syntynyt vain "outoihin" oloihin. Suomessa on kuitenkin asiat hyvin. Traumoistani on Jeesus minut parantanut ja kaikki rahani kuuluvat Hänelle, mitä jää tuloistani yli. Elän kuitenkin ruhtinaallisesti, oma koti ja kaunis. Kaikkea mitä elämiseen tarvitaan on jopa liikaa. Olen kokenut puutetta lapsuuteni ja siksi haluan, ettei kenenkään tarvitse käydä niitä köyhyyden kauhuja läpi. Sinua siunaten."Kaarina"

        Ei mitään anteeksipyydettävää, kaikki meistä erehtyvät.

        Olen iloinen puolestasi, sinä olet totisesti ymmärtänyt mitä on oikea paasto. En ole varsinainen keskustelupalstojen vakiokäyttäjä, mutta vähän aikaa sitten, uskon näin, Herra johdatti minut tänne.
        Varsin surullisena olen lukenut ihmisten, varsinkin uskovaisiksi esittäytyvien kirjoituksia. Täällä on niin paljon toisten sättimistä ja omien näkemysten jalustalle nostamista. Ihmisillä näyttää olevan hirveä halu tuomita toisia pelkä kuulopuheen perusteella, mikä on aivan käsittämätöntä, varsinkin uskovaisten keskuudessa. Ei-uskovilta sen ymmärtää, sehän on ihmisen perusluonteessa. Se on synnin aiheuttamaa turmelusta.
        Valitettavan suuressa määrin sitä kuitenkin näyttää meidän uskovaisten keskenkin esiintyvät. Moititaan sisaria ja veljiä.

        En kirjoita nyt pelkästään sinulle Kaarina, vaan muillekin jotka sattuvat tätä lukemaan. Meidän tulisi uskovina kannustaa toisiamme, jakaa sitä hyvää minkä olemme Jumalalta osaksemme saaneet, kukin oman uskonsa mukaan. Sen sijaan että täällä etsittäisiin toisten mielipiteistä virheitä ja väitettäisiin kaikkia rahasta ja menestyksestä puhuvia menestysteologeiksi, eikö olisi hyödylisempää meidän kaikkien kannalta, että täällä todistettaisiin Jeesuksesta, kerrottaisiin Jeesuksesta niille, jotka eivät Häntä vielä tunne. Jaettaisiin hengen ravintoa toisillemme.

        Olen itse ollut 15 vuotta uskon tiellä, mutta vasta vuosi sitten todella löysin Herran Jeesuksen aivan uudella tavalla. Aivan kuin olisin päässyt Pyhän Hengen koulussa toiselle luokalle. Tarkoitan uudella tavalla, siis minulle henkilökohtaisesti uudella tavalla, ei mitään uutta oppia. Löysimme aivan "vahingossa" silloin TV7:n ja olen aivan suunnattomasti saanut nauttia ja rakentua kanavan tarjoamasta ohjelmasta. Juuri tätä ennen Herra oli myös ihmeellisesti kääntänyt sydämeni. Osuit Kaarinina ensimmäisessä viestissäsi siinä mielessä oikeaan, että olen todellakin ollut varsin minäkeskeinen, omasta kiinnipitävä ja varsin kitsas antamaan omastani. Kunnes eräänä päivänä minulle selittämättömällä tavalla heräsi halu antaa omastani.
        Olen siitä päivästä lähtien mm. tukenut TV7:kaa kymmenyksilläni.
        Haluan ehdottomasti tukea suomalaista kristillistä TV-työtä. Seison täysin sen ohjelmiston takana. Jos jonkun mielestä siellä jossain ohjelmassa esitetään epäilyttävää opetusta, niin koetelkaa se Raamatun valossa, mutta älkää luottako pelkästään omaan arvostelukykyynne, vaan tuokaa ja esittäkää asia myös toisille uskoville, omassa seurakunnassa tai vaikka täällä keskusteluissa.
        Näin kaikki saavat rakentua tästäkin keskustelusta ja rukoilkaamme, että jokaiseen kysymykseen Herra johdattaisi palstalle vähintään yhden, mieluiten kaksikin sellaista henkilöä, jolla on oikea tieto asiasta. Olen kyllä muutamiin kyseenalaisiin asioihin kanavaa katsoessani, törmännyt, mutta niissäkin on ohjelman lopussa ollut God TV:n kommentti, jossa sanotaan, ettei kanava yhdy kaikkiin ohjelmassa esitettyihin näkemyksiin.
        Kriittinen pitää siis ehdottomasti olla, mutta sairas epäily, niin ettei voi koko kanavaa katsoa, kun epäilee kaikkea siellä näytettävää, ei ole millään lailla perusteltua.

        Toivotan sinulle Kaarina Jumalan runsasta siunausta ja uskon että Hän, Kaikkivaltias Jumala, maksaa sinulle takaisin enemmän kuin itse ikinä pystyt Hänelle antamaan. Rahaa en lupaa, mutta sekin on mahdollista. Jumalalla on paljon parempaakin rikkautta kuin maallinen rikkaus. Pyydän että Herramme muistaisi sinua myös taloudellisesti, jotta voisit jatkossa yhä enemmän auttaa niitä vähäosaisia, jotka on sinulle annettu. Ennenkaikkea pyydän Herralta sinulle runsasta siunausta. Jeesus voi antaa meille ennenkaikkea Hengen hedelmiä, ne ovat parasta rikkautta, kun näkee sen siunauksen sateen minkä Jumala omaamme ja läheistemme elämään lähettää. Jumala HALUAA siunata niitä, jotka Häneen TURVAAVAT ja ovat Hänelle KUULIAISIA.

        Herran Jeesuksen Kristuksen Siunausta kaikille, jota tätä lukevat!


    • se tossakin kirjoittaa

      Helppo se on antaa itselle erilaisia titteleitä kun lut.kirkkoon oletuksena moni kuuluu. Sillä kuulumisella ei ole uskon kanssa mitään tekemistä. Montakin sellasta on jotka muodollisesti kirkkoon kuuluvatki papereittensa mukaan mutta näitten suurten oppettajien perässäjuoksevat minne he menevätkin. Se on sellaista uskoa joka perustuu näiden piirien julkkishenkilöihin. Sinne mennää siksi koska se tai se puhuu siellä. Kyllä tämä homma on jo niin monta kertaa nähty. Mikään vastaväite ei mene läpi.

      • jäykkä uskovainen

        Olen tästedes jäykkä uskovainen

        Jäykkä luterilainen nimimerkillä halusin viestittää yhdessä muun kirjoitukseni kanssa sitä, että vaikka olenkin saanut luterilaisen kasvatuksen ja uskontaipaleeni aloittanut luterilaisen kirkon piirissä ja opetuksessa, jota pidetään "terveenä" oppina, olen silti saanut Pyhan hengen armolahjoja osakseni. Näistähän ei luterilaisessa kansankirkossa paljoa huudella. Niitä pidetään karismaattisten liikkeiden juttuna, ja ehkä vähän epäilyttävänä.
        Osittain oikeutetustikin, sillä monissa vapaissa suunnissa armolahjoista on tehty, uskon mitta, mikä taas on väärää opetusta.

        Ja vaikka olen jäykkä ja itse "harjoitan" jäykkää kristillistä toimintaa, käyn "jäykissä" rukouspiireissä, mikä on aika kaukana helluntaiveljien ja sisarten ylistyssessioista. Silti tykkään kuunnellä myös herätysliikkeiden opettajia. Koska yksi liike korostaa toista, ja toinen liike kolmatta asiaa. Kaikilla on kuitenkin yksi ja sama Jeesus Kristus. Ja perusopit Raamatun mukaisia. Pidän kuitekin "jäykkyydestä", joskin pidän sitä samalla myös huonona asiana. Luterilaisuus yleisellä tasolla nimittäin, voisinko sanoa "väheksyy" Jumalan voimaa ja ihmeitä tänä päivänä. Henkilökohtaisella tasollahan on aina poikkeuksia yleisestä luterilaisesta linjasta. Nämä ihmiset eivät silti näe tarpeelliseksi perustaa omaa seurakuntaa vain muutaman näkemyseron takia.
        Me itsekukin olemme käsitys- ja käsittelykyvyltämme niin vajavaisia ja itseemme keskittyneitä, että pidämme aina omaa kantaamme ehdottomana totuutena. Monet tällaisista asioista, kuten esim. suuri kastekysymys, aikuisena vai lapsena, selvinnee meille vasta Taivaassa.

        Ennenkaikkea meillä tulisi olla suvaitsevaisuutta. En tarkoita että kaikkea täytyy suvaita, tai että kaikki pitäisi purematta niellä. Ei missään tapauksessa. Kehottaahan Raamattu koettelemaan kaikki ja pitämään mikä hyvää on. Mutta ei pidä myöskään tuomita, ettei tulisi tuomituksi samoista asioista, joita itse tekee.
        En tarkoita että sinä harjoittaisit juuri menestysteologiaa, vaan todennäköisesti, en tietenkään tiedä ,koska en tunne sinua, mutta uskallan väittää että sinullakin joku epäselvä "uskomus" löytyy. Kaikki me olemme syntiä tehneet ja itsekukin meistä on taipuvainen ylilyönteihin.

        Suurten julkkissaarnaajien kohdalla väittäisin, että jokaisella on jossain vaiheessa uraa toiminta noussut hattuun. Ja silloin näitä ylilyöntejä tapahtuu. Jos nitä tapahtuu paikallisseurakunnan johdossa, vielä enemmän kun kuulijoina on ihmisiä kaikkialta maailmasta. Olikohan se Paavali, joka sanoi että kovin monen ei kannata ruveta opettajaksi, koska meidät tullaan tuomitsemaan muita ankarammin. Ja tässä hän tarkoittaa nimenomaan ihmisten tuomiota. Yhtälailla kuin maallisessa mediassa syynätään julkkiksia, tehdään samoin myös hengellisissä yhteisöissä syynätään hengellisiä julkimoita.

        Rakastavia, pitkämielisiä meidän tulee olla toinen toistamme kohtaan. Kun teidän tekee mieli syyttää jotakuta, miettikääpä kaksi kertaa oletteko itse mahdollisesti tehneet jotain, mistä joku toinen voi syyttää teitä.
        Syyllisen etsintä ei ole hedelmällistä. On täysin turhaa hakea muiden vikoja, jos itse on täynnä vikoja. Muita osoittelemalla me yritämme vain kääntää huomion pois omista virheistämme.

        Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, kaiken muun Hän sen mukana antaa! Älkää etsikö syyllisiä, etsikää Kristusta.


    • Spiritkid...

      Vaikka en itse juuri ko. kanavaa katsele, tunnen monien siellä näkyvien julistajien opetusta (mm. Joyce Meyer, Benny Hinn...), ja omistan useita kirjoja heiltä.
      Näyttää siltä, että on helppo maalata samalla siveltimellä kaikki saarnaajat, joiden julistus tuntuu hiukankaan eroavan tavanomaisesta, totutusta menosta. Käsite "menestysteologia" on sinänsä erittäin harhaanjohtava: nimike "Uskon liike" on todenmukaisempi (engl, 'Faith Movement' tai joskus 'Faith Camp'). Sen nimikkeen alla ja ko. liikkeen kanssa enemmän tai vähemmän tekemisissä olevia julistajia on monia, ja heidän keskinäinen oppinsa, julistuksena ja elämänkokemuksena eivät todellakaan ole mitään identtisiä. Joyce Meyer esimerkiksi ei lainkaan kuulu helppoa elämää ja luksusta lupaavien julistajien joukkoon - hän on itse elämässään kovia kokenut, Jumalan rakkauden omakohtaisesti kohdannut syvällinen ja aito ihminen, jonka teksteistä ja saarnoista aina kuultaa läpi Jeesuksen armon merkitys.
      Joka on yhtään näitä hänen opetuksiaan seurannut, tietää hänen painotuksensa.

      Benny H. on samanlainen tapaus - mitään yhetnäistä "teologiaa" hänellä ei juuri ole, sillä Benny saattaa painottaa milloin mitäkin asiaa :-) Menetyksiä ja suruja kokeneita ihmisiä hän ei ole koskaan ohjelmissaan syyllistänyt tai vähätellyt, kuten jotkut "supermiehet" (kyllä, sellaisiakin julistajia olen ikävä kyllä kuullut).

      Kenneth Hagin Sr. lepää jo haudassaan. Hänen vaikutuksensa ja palvelutyönsä on koskettanut monia ns. Uskonliikkeen ulkopuolellakin, ja hän pyrki elämässään toimimaan yhteiskristillisesti. ilman kirkkokuntarajoja.

      Arviointi on aina paikallaan ja hyvä asia, mutta ei kannata leimata ketään tutustumatta ensin henkilön julistutyöhön.

      • mies 2007

        Ei ole tämä paikka sopiva ollenkaan käsitellä raamatun opeista ja kuka on mitäkin.Täällä vaan kiistellään aivan turhaan ja tahallaan asioista.Menkää palstalle jossa kirjoittaa ja vaihtaa ajatuksia uskossa Jeesukseen olevat ihmiset.Täällä pyörii ns.maailman ihmiset.Ketään aliarvioimatta.


    • maan matonen

      minä ainakin pyydän joka päivä tauteja ja vararikkoa, työtkin pyrin jättämään tekemättä tai ainakin teen huonosti ettei tule vietyä kaikkea muilta. Muuten voi eksyä nöyrältä paikalta ja joutua helvettiin.
      Isä Meidän rukouksen jätän väliin tuntuu harhaoppiselta se anna meille..sitä ja tätä eikö sitä nyt ilmankin pärjää.
      Kengissäni pidän pieniä kiviä että tulisi rakkoja ja maidon juon vanhksi menneenä koska kaikilla ei ole sitäkään -tasauksen vuoksi.
      Kun kävelen kadulla pyydän kaikille vastaatulijoille tauteja ja kriisejä monethan ovat tulleet lähemmäksi Jumalaa vaikeuksien kautta.
      Näinkö hyvä?

    • Totuuden Loisto

      Selkeä harhaoppi koko JDS oppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe