Cipralex+lihominen

..............................

Eli kysymys kuuluu, että kuinka moni teistä cipralexin käyttäjistä on lihonut? Entäpä sitten, jos on lopettanut k.o lääkkeen käytön, niin onko kilot tippuneet? Itsellä ei ikinä aiemmin ole ollut painon kanssa ongelmia, mutta kun aloin syömään cipralexia, niin painoa on tullut n.2 vuoden aikana semmoiset 10kg..Ei mukava!! Psyykkinen vointi kyllä muuten nyt hyvä, mutta ylimääräiset kilot masentaa..

12

7468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Lääkkeet ei lihota, syöminen ja vähäinen liikunta lihottaa.

      • se on

        Itse käytin vuoden Ciralexia. Ei lisääntynyt ruokahalu eli en lihonut.


      • masennuslääkkeet

        On väärin sanoa että vain syöminen lihottaa. On myös esitetty tutkimuksia, joiden mukaan tietyt masennuslääkkeet pitkäaikaisessa käytössä ( 6kk), saattavat hidastaa aineenvaihduntaa. Tästä on seurauksena lihominen vaikkei söisikään yhtään enempää.


      • alk.peräisen viestin kirjoi...
        masennuslääkkeet kirjoitti:

        On väärin sanoa että vain syöminen lihottaa. On myös esitetty tutkimuksia, joiden mukaan tietyt masennuslääkkeet pitkäaikaisessa käytössä ( 6kk), saattavat hidastaa aineenvaihduntaa. Tästä on seurauksena lihominen vaikkei söisikään yhtään enempää.

        Itse en ole kyllä huomannut mitään eroa syömistottumuksissani ja liikun samalla tavalla kuin ennenkin..että en tiedä minkä piikkiin tämän lihomisen voi laittaa. Yksi kaverini, joka myös käyttää Cipralexia, lihoi ihan samalla tavalla..sitä ollaankin yhdessä mietitty, että mistä hel....tämä johtuu. Mutta, eihän me kaikki olla samanlaisia:) Hyvää syksynjatkoa kaikille!


    • ex-cipralex käyttäjä

      Söin 2 kuukautta cipralexiä ja laihduin 10 kg...multa meni ruokahalu ihan kokonaan ja lopetin cipralex syöminen.Sen jälkeen lihoin pari kiloa,mutta sain ruokahaluni takaisin :)

      • mp2

        Kun alotin cipralexin ruokahalut lähtivät täysin, laihduin vajaa vuodessa 18 kiloa !!!!
        cipralexia on kuulema käytetty laihdutus lääkkeenäkin .
        Nyt yritän lopettaa lääkkeen syömisen 3 vuoden jälkeen. puolitin annoksen 10 millistä viiteen. kolmas päivä meneillään ja päässä heittää ja epätodellinen olo ,paleltaa hirveesti ,aivan kuin istuisi jääkaapissa ja samalla hikoiluttaa . kaksi pilleriä jäljellä eli neläksi päiväksi riittää .En pysty lopettamaan hitaammin sillä on niin ktastrofaalinen rahatilanne että ei ole rahaa hakea lääkettä .
        Saa nähdä mikä olo on kun lopetan kokonaan ,huh huh....


    • entinen pullamössö

      Kun aloitin cibralexin käytön, huomasin lihovani ainakin 5kg. Tuntui että koko ajan oli nälkä ja ruokahaluni oli loputon, vaikka olin vasta syönyt. Myös kaverini alkoivat huomautella kuinka "turvoksissa" heidän mielestään olin. Jaksoin sivuoireita n.kolme kuukautta kunnes päätin lopettaa cibralexin käytön. Psyykkinen vointi huononi, mutta ainakin ruokahaluni pysyi normaalissa rajoissa ja laihduin muutaman kilon.

      • Miääätin vaa

        Olen syönyt ciprlexia nyt jotain 1 ja puol vuotta annosta on suurennettu aina 5g -20g . Alkuu ei tuntunu mitää ku oli sivuoireista päässy mutta viimeaikoina n puol vuotta on alkanu ruoka maistumaa vähä liikaaki ja vaikkei söiskää painoo tulee. vaaka on alkanu pelottaa tiiän että ainaki masennuksesn laihtumis kilot on tulla takaisin ja korkojen kanssa. Liikun nyt terveenä kyllä enemmän ku koskaan ennen. On tullu myös sitä jatkuvaa haukottelua. Unikaa ei tuu ku koittaa vähemtää. Oon huomannu olevani hirveen pirtee höpöttäjä ja en tiiä onko se nyt ihan oikee luonteeni vai lääke joka höpöttää. Vähentäessäni arkuus ja hiljasuus on pullahtaneet esiin. mitä tekisitti tai teitte tilallani. Sain kutsun mallikoulutukseen, mutten tiädä mitä tekisin ku oon pulskistunu, nyt oisin kyl pirtee


    • Lilli--

      Mulla on kyllä tullut painoa joku 6 kiloa. Oon syönyt nyt lääkettä 15mg noin 1,5 vuotta. Paino noussut hitaasti ja varmasti. Lääkäri sanoi etten saa lääkettä vielä lopettaa, joten yritän liikkua ja syödä terveellisesti. Mielummin otan muutaman lisäkilon kun elän helvetissä ja pilaan pahalla olollani ihmissuhteet ympäriltäni... Uskon että kilot lähtee kun lääkkeen lopetan. Yhtenä plussana tosin lisäkiloista on myös rintojen kasvu.. ;D

    • Masua_korventaa

      Jatkuva näläntunne 5mg aloituksella.

    • Artsi4343

      Sit vaan hikilenkkiä ja välimeren ruokavalio. Vehnäjauhot, sokeri ja rasva pois.

    • Anonyymi

      Lihoin 7 kg kahdessa vuodessa. Maksimipainosta joutunut sen jälkeen laihduttamaan mm Michael Mosleyn 2/5 paastolla eli noin 650 kcal 2 kertaa viikossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe