Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Darren Shan/Vampyyrin oppipoika

Jenni

Kirja kertoo nuoresta 14-vuotiaasta puolivampyyri Darren Shanista.
__________________________________________
Kirjoittanut: Darren Shan
__________________________________________
Kirja on "FriikkiSirkus"-sarjan 2 osa.
__________________________________________
Sivuja: 195
__________________________________________
juoni:
Darren Shanin elämä tavallisena koululaisena on ohi. Hänestä on tullut vampyyri Larten Crepsleyn
oppipoika, puoli vampyyri. Kiertolais elämä päivisin nukkuvan Crepsleyn kanssa on uutta ja outoa, mutta myös melko yksinäistä. Niinpä mestari ja hänen oppipoikansa päättävät palata FriikkiSirkukseen. Siellä Darren ystävystyy käärmepoika Evra Vonin kanssa ja saa tehdä työtä omalaatuisessa kummajaisten yhteisössä. Mutta ratkaisematta on vielä elämän ja kuoleman kysymys:
Darern ei pysy kauan hengissä jos hän ei juo ihmisen verta. Voiko hän ottaa tuon kammottavan askeleen kohti vampyyrien maailmaa?
__________________________________________
Itse antaisin kirjalle arvosanaksi 10 .
Se ei itseasiassa ollut yhtään pelottava vaikka takateksteissä ukee: "LUE JA PELKÄÄ", vaan se oli muuten vain todella hyvä.
___________________________________________
Jos kirja kiinnosti sinua niin kannattaa lukea ensin FriikkiSirkus-kirja, koska muuten et luultavammin tajua mitään tästä kirjasta.
____________________________________________

tehnyt: Jenni


___________________________________________
Ps: Jos joku on lukenut kolmannen osan tätä sarjaa eli "Kauhun tunneleissa" niin voisitko tehdä tänne siitä esitelmän sillä haluaisin kovasti tietää lisää kirjasta ja sen juonesta.

28

2770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keijukainen

      en oo lukenu vielä kolmatta osaa, mutta halusin vaan muuten vaan vastata:) Oon lukenu itsekki nuo kaks ensimmäistä Darren Shanin kirjaa ja mun mielestä ne on aivan huippuja! niinku varmaan sun mielestäki. Jenni: kumpi sun mielestä oli parempi Friikkisirkus vai vamppyyrin oppipoika? Mun mielestä ehkä silti Friikkisirkus.. Vaikka kummatki on tosi hyviä :D.

    • -C-

      Luin tuon Kauhun tunneleissa tänään..Ihan hyvä oli :) Parempi kuin Vampyyrin oppipoika..Jotenkin tuli vähän mieleen Taru, kun luin kirjaa :D Jotenkin siinä oli pari samalta tuntuvaa kohtaa :)

    • Morgan

      Olihan se jonkinlainen... Mutta olen edelleen sitä mieltä, että täysin nolla verrattuna Ricen kirjoihin!
      Ehkä olen vain liian vanha lukemaan Darren Shania...

    • Tihu

      Mä olen lukenu ne kaikki kolme kirjaa. Tänään luin sen kauhun tunneleissa ja ihan hyvä se oli. Oikeestaan ne on huippuja mut ei ne mitään pelottavia ole:)

    • Remeia

      No siis, kolmas kirja eli "Kauhun tunneleissa". (Ja HUOM! saattaa sisältää juonipaljastuksia!) Darren ja Crespley elelevät Friikkisiekuksessa suht rauhallisesti, kunnes Crepsley päättää palata Darrenin kanssa omaan kotikaupunkiinsa. Darren Saa ottaa käärmepoika Evran mukaansa, jotta aika ei kävisi yksin tylsäksi. Rauhallinen elo hotellissa kuitenkin päätty siihen, että uutisissa kerrotaan kuivaan vuodatetuista ruumiista. Darren ja Evra epäilevät heti Crepsleyta, ja alkavat varjostaa vampyyria.

      Itse pidin kirjasta kovasti, siinä sattui ja tapahtui, oli kaikista kahdeksasta tähän mennessä ilmestyneestä yksi parhaita. Kenties hieman nopeatempoinen niin kuin kaikki muutkin kirjat, mutta se ei oikeastaan haitannut. Itse en kokenut kirjaa mitenkään pelottavaksi, enkä edes ahdistavaksi, kerrassaan mukavaa sujuvaa luettavaa. Suosittelen!

      • ...

        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen että minkä ikäisille nämä kirjat on suurinpiirtein suunnattu? ..että kannatteeko itse kokeilla 23 vuotiaana.. romantiikkaa ei ilmeisesti kirjoissa kuitenkaan ole?


      • ...
        ... kirjoitti:

        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen että minkä ikäisille nämä kirjat on suurinpiirtein suunnattu? ..että kannatteeko itse kokeilla 23 vuotiaana.. romantiikkaa ei ilmeisesti kirjoissa kuitenkaan ole?

        Just hokasin että tästä ekasta kirjastahan tulee kohta elokuva......


      • darren shan
        ... kirjoitti:

        Just hokasin että tästä ekasta kirjastahan tulee kohta elokuva......

        olen lukenu kaikki suomennetut(9)kirjaa ja oottelen kymmenennettä.leffa ei ole tietojeni mukaan tulossa suomeen.mutta dvd mahdollisuus on tulossa.


      • DARREN SHAN♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ... kirjoitti:

        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen että minkä ikäisille nämä kirjat on suurinpiirtein suunnattu? ..että kannatteeko itse kokeilla 23 vuotiaana.. romantiikkaa ei ilmeisesti kirjoissa kuitenkaan ole?

        Onko elokuviaki tulossa tästä sarjasta?? Ja kirjoissa on kyl romantiikkaakin, mut eri kantilta ; D jos tykkää lukee jännitys sarjoja ni kannatan tätä sarjaa tai sit Twilight-sarjaa. Kaikki vämpyyri jutut on ihania ♥♥♥


      • CREPSLEY<3<3
        DARREN SHAN♥♥♥♥♥♥♥♥♥ kirjoitti:

        Onko elokuviaki tulossa tästä sarjasta?? Ja kirjoissa on kyl romantiikkaakin, mut eri kantilta ; D jos tykkää lukee jännitys sarjoja ni kannatan tätä sarjaa tai sit Twilight-sarjaa. Kaikki vämpyyri jutut on ihania ♥♥♥

        oon just samaa mieltä mä niiiiiiiin tykkään tästä sarjasta. mäkin tykkään twilight-sarjasta ja vampyyrit on best!! vaikka ne viimeset darren shan osat onki tosi raakoja :D


      • Randomi0331
        ... kirjoitti:

        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen että minkä ikäisille nämä kirjat on suurinpiirtein suunnattu? ..että kannatteeko itse kokeilla 23 vuotiaana.. romantiikkaa ei ilmeisesti kirjoissa kuitenkaan ole?

        On siinä vähän romantiikkaa ♡


      • Madamocta03
        CREPSLEY<3<3 kirjoitti:

        oon just samaa mieltä mä niiiiiiiin tykkään tästä sarjasta. mäkin tykkään twilight-sarjasta ja vampyyrit on best!! vaikka ne viimeset darren shan osat onki tosi raakoja :D

        Siis sama on mulla mäki rakastan tätä sarjaa....mä melkein kuolin kun se Larten Crepsley kuoli ja myös ku Darrenista tehtiin siniviitta ja sitten se kuoli 😢😢😢😢😢


    • Darran Shan fani

      Juoni:(Taistelu aamun koitteessa)
      Jahtaajista tulee jahdattuja Darren Shan sarjan yhdeksännessä osassa. Darren,Crepsley,Harkat ja Steve joutuvat poliisin aisoihin samalla kun Debbie on vampaneesien panttivankina. Syrjäisillä kujilla alkaa hengästyttävä takaa-ajo.
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Juoni:(Vampyyriprinssi)
      Darren Shania,vampyyrin oppipoikaa,uhkaa varma kuolema. Hänet on leimattu petturiksi,ja vampyyrien klaani jahtaa häntä. Todellinen petturi on kuitenkin tuleva vampyyriprinssi Kurda Smahlt,ja Darren kokee velvollisuudekseen varoittaa veljiään oman henkensä uhallakin. Ehtiikö hän ajoissa voi onko tuhansiavuosia vanha vampyyrivalta tuhon oma?
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Itse annan Taistelu aamunkoitteessa kirjalle hyvät arvosanat. Vaikka lopussa tapahtuukin suuri suru on kirja mahtava!
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Annan myös Vampyyriprinssi kirjalle hyvät arvosanat. Ihana kirja! Kyllä siinäkin sattuu ja tapahtuu....

      • Hime Sakura

        Taistelu aamunkoitteessa-kirja oli kyllä todella hyvä, mutta so sad loppu :(((


      • the Vampairen
        Hime Sakura kirjoitti:

        Taistelu aamunkoitteessa-kirja oli kyllä todella hyvä, mutta so sad loppu :(((

        Ite oon kiinostunu paljonki vampyyri jutuista ja nytky oon lukenu näitä kirjoja kirjaan Vampyyri vuori asti, ni on ollu ihan sika hyviä kirjoja ja siinä juonessa on kiva vauhti. Välillä tuntuu et itekki elän siinä tarinassa ja en haluu irrottaa katsettani siitä tekstistä, mut niinhä siinä aina kävi, ennenku se kirja loppu ja piti hankkii jatko osaa, Nytse tyttäs ku mu pitäis hakee se kirja muualta. Toivosin vaan et sitä sarjaa ois pitemminki ku se on aika lyhyt.


      • darren<33
        Hime Sakura kirjoitti:

        Taistelu aamunkoitteessa-kirja oli kyllä todella hyvä, mutta so sad loppu :(((

        Muakin harmitti se loppu ihan kauheesti! Se oli aika huono loppu, nimittäin aina kaikki parhaat kuolee ja se on niin tyhmää.. Toi koko kirjasarja on ollu sikahyvä ja oon lukenu ne kaikki 9 kirjaa, nyt vaan kymppiä metsästämään, sehän ilmesty pari viikkoo sitte. Saisivat julkasta niitä nopeemmin-.- Mut joo, yks parhaista sarjoista ikinä!! :D Crepsley oli mun suosikki hahmo siin. Toivottavasti ne muut ilmestyy pian ja Steve saa ansionsa mukaan ja kukaan muu hyvistä ei enää kuole.. :) Mutta aivan loistava sarja. 2 kirja oli aika mahtava niinku ykkönenki mut pidän niistä kaikista.


      • ____________
        darren<33 kirjoitti:

        Muakin harmitti se loppu ihan kauheesti! Se oli aika huono loppu, nimittäin aina kaikki parhaat kuolee ja se on niin tyhmää.. Toi koko kirjasarja on ollu sikahyvä ja oon lukenu ne kaikki 9 kirjaa, nyt vaan kymppiä metsästämään, sehän ilmesty pari viikkoo sitte. Saisivat julkasta niitä nopeemmin-.- Mut joo, yks parhaista sarjoista ikinä!! :D Crepsley oli mun suosikki hahmo siin. Toivottavasti ne muut ilmestyy pian ja Steve saa ansionsa mukaan ja kukaan muu hyvistä ei enää kuole.. :) Mutta aivan loistava sarja. 2 kirja oli aika mahtava niinku ykkönenki mut pidän niistä kaikista.

        luultavasti vancha march kuolee, sillä muistaakseni vain yhden on määrä selviytyä vampaneesimestarin metsästyksestä


    • Vampyyriksi tahtova

      Pidin niistä kaikista mutta paras oli ehkä vampyyriprinssi.OOn lukenu kaikki suomeks olevat kirjat eli 10 asti.Lempihahmoni on Crepslay on paras!!

    • Crepsley

      Darrenit on ihan parhaita! Haluisin nähä sen elokuvankin. Crepsley on paras tyyppi... :D

      • Madamocta03

        Mä melkein kuolin kun Mr.Crepsley kuoli 😵😓😭😭😢


    • Steve123

      Millonkohan ilmestyy Darren shan 11 Lord of the shadows?

    • KYSYMYS!!!!!!!!!!!!!

      moi kaikki!!!!
      voisiko joku lähettää tähän säkköpostiin viestiä ([email protected]) jos tietää jonkun ilmaisen leffasivun konel tai MERKITTY YÖN TALO tarinat kokonaan konel???

      sorry on vähä vaikea selittää mitä haluan mutta toivon että ymmärrätte

      T:TUNTEMATON

    • 15+14

      Mäkin oon lukenu Darren Shaneist 10 ekaa, jotka on tullu Suomeks. Ne on ihan mahtavia kirjoja, harmi, että Crepsly kuoli ;(. Tietääkö kukaan milloin se 11. osa ilmestyy?

    • jiix125

      15 14, onpa todella typerää kirjoittaa tuollaista tänne. voisit ees kirjoittaa että SPOILAA

    • Joku vaan...

      Jos jatko osat kiinnostaa ja sull on ees kohtalainen enkun taito nii lainaa kirja englannin kielisenä ja jos jotai et ymmärrä niin kokeile etsii jostai suomennosta :DD Ite oon kaikki lukenu...

    • MLG

      luin just 11 osan. lainasin heti kun pääsin koulust ja luin sen noin 2 tunnissa. Ihan paras saaga koskaan!

    • Minä

      Oon lukenu kauhun tunneleissa ja Vampyyrivuoren, mistä sais suomenkielisii Darren Shanei ostettuu? Voishan sitä enkuks, mutta jos on jotain ihan ihme sanoi joita ei saa käännettyy...

      Ovat kyllä hyviä ja haluisin nähdä niitä leffoi. Alotin kauhun tunneleista, ku en ostanu vaan löysin poisheitettävistä kirjoista... :D

    • riprisumies

      mikä teitä lukutoukkia riivaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe