meidän nettotulot ovat n.2700e/kk, joten te joilla on suunnilleen samanlaiset tulot, niin paljonko olette ottaneet lainaa ja miten pärjänneet sitten maksujen kanssa? Meillä on talon osto edessä ja mietityttää paljonko on varaa ottaa lainaa..
paljonko olette ottaneet
13
2967
Vastaukset
- Näin.
Nettotulot n. 3500, lainaa 125 t ja hyvin pärjätään. Pankki olisi antanut enemmänkin lainaa, mutta mielestäni kaikkea mitä tarjotaan ei kannata ottaa. Meillä menee noin neljäsosa nettotuloista kaikkiin asumiskuluihin.
- typeriä
kysele. Ota laina ja osta kämppä jos siltä tuntuu. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja elää niitten kanssa. Tai sitten ei.
- -Teukka-
Eiköhän ne pankissa kerro, paljon teillä on mahdollisuus saada lainaa. Siitä sitten vähennätte 20-40%, niin aletaan olla sopivilla summilla.
- on asuntolainan..
..kanssa pärjätty, talouden nousua on jatkunut jo pitkään, töitä riittää ja lainankorot ovat edelleen matalalla, lisäksi asuntojen hinnat sen kun jatkavat nousuaan, pankeista saa riittävän(todella)pitkiä asuntolainoja yms..
Mielestäni sopiva asuntolainamäärä on tällainen:
- Lopullinen takaisinmaksuaika n.15v.
- Ylimääräisiä lainanlyhennyksiä on pystyttävä tekemään aika-ajoin.
- Lainanlyhentäminen jatkuu vaikka toinen olisi esim. työttömänä.
- 3-4% koronnosto nykytilanteesta, ei aiheuttaisi kuukausierän muutoksia. - laina...
...satku, mielellään vähän allekin.
- meillä on
Lainaa jäljellä 104000€ talo maksoi 225000€ oma osake myytiin ja omia pistin lisäksi.
Omat nettotulot n.2400€/kk keskimäärin .Vaimon n.700€/kk. Lainaa lyhennän 1400€/kk eli minun rahoista kaikki maksetaan vaimon rahat menee !!?? Parturiin ja vaatteisiin...ja ? Mut pärjätään hyvin minulla muutama kymppitonni rahaa varmuusvarastossa ja käytän aina ,kun tarvii. 2 lasta myös kuuluu perheeseen.
Maksuja pystyisin tarvittaessa jättää väliin tai keventää lainanmaksu ohjelmaa ,mut mennään näin vielä ainaskin.- on noin kolmannes..
..lainapääomasta "varmuusvarastossa".
Eikä ole sitten käynyt mielessä lyhentää lainaa??
Taidat tykätä maksaa korkoja?? - tähän nimimerkki
vaimon tulot ovat noin vähäiset? Onkohan aika mennyt lapsien tekoon ja hoitamiseen kun ei ole hyväpalkkaista työpaikkaa niin kuin sinulla?
Kirjoituksesi lävitse "paistoi", että olet katkera vaimollesi kun hän vain tuhlaa ja sinä maksat velkoja. Tienaakin mokoma noin vähän.
Kannattaisiko miettiä asiaa uudestaan. Jos tuollaisia pohdit on pian avioero edessä. Mikähän tässä maailmassa on tärkeintä? Ei ainakaan raha! Itse naisena tienaan n. 1000 euroa kuukaudessa enemmän kuin mieheni, mutta meillä kyllä rahat on yhteisiä. Hiukan jouduin tätä asiaa naimisiin mennessämme miettimään, mutta hetkeäkään en ole katunut asiaa. Nyt on aina rahat riittäneet kun kaikki laitetaan samaan pussiin ja sieltä sitten otetaan tarvittaessa. Ei ole riitoja rahasta eikä paljon muustakaan tullut.
Tämä meni nyt aivan asian vierestä, mutta pakko oli kommentoida. - että naiset
tähän nimimerkki kirjoitti:
vaimon tulot ovat noin vähäiset? Onkohan aika mennyt lapsien tekoon ja hoitamiseen kun ei ole hyväpalkkaista työpaikkaa niin kuin sinulla?
Kirjoituksesi lävitse "paistoi", että olet katkera vaimollesi kun hän vain tuhlaa ja sinä maksat velkoja. Tienaakin mokoma noin vähän.
Kannattaisiko miettiä asiaa uudestaan. Jos tuollaisia pohdit on pian avioero edessä. Mikähän tässä maailmassa on tärkeintä? Ei ainakaan raha! Itse naisena tienaan n. 1000 euroa kuukaudessa enemmän kuin mieheni, mutta meillä kyllä rahat on yhteisiä. Hiukan jouduin tätä asiaa naimisiin mennessämme miettimään, mutta hetkeäkään en ole katunut asiaa. Nyt on aina rahat riittäneet kun kaikki laitetaan samaan pussiin ja sieltä sitten otetaan tarvittaessa. Ei ole riitoja rahasta eikä paljon muustakaan tullut.
Tämä meni nyt aivan asian vierestä, mutta pakko oli kommentoida.ovat paljon kriittisempiä miesten palkkojen suhteen kuin miehet vaimojensa tuloihin.Tästä on juuri ollut keskustelua. Laman aikana seurustelin muutaman naisen kanssa jotka olivat paremmin palkáttuja kuin minä silloin.Kyllä osasivat tuoda asian säännöllisesti esiin. Jopa työn/aseman laatu oli tärkeetä naisille. Sanottiin jopa suoraan että "ei kelvata/aseman" palkan takia piiriinsä. Sinä olet ehkä poikkeus mutta naiset osaavat olla tosi ilkeitä tässä asiassa.Miehenä en ole niin miettinyt naisen tuloja.Ansaitsen itse huomattavsti enemmän kuin juristi vaimoni tänä päivänä. Enkä tosiaankaan vertaile tulojamme.
- tähän nimimerkki
että naiset kirjoitti:
ovat paljon kriittisempiä miesten palkkojen suhteen kuin miehet vaimojensa tuloihin.Tästä on juuri ollut keskustelua. Laman aikana seurustelin muutaman naisen kanssa jotka olivat paremmin palkáttuja kuin minä silloin.Kyllä osasivat tuoda asian säännöllisesti esiin. Jopa työn/aseman laatu oli tärkeetä naisille. Sanottiin jopa suoraan että "ei kelvata/aseman" palkan takia piiriinsä. Sinä olet ehkä poikkeus mutta naiset osaavat olla tosi ilkeitä tässä asiassa.Miehenä en ole niin miettinyt naisen tuloja.Ansaitsen itse huomattavsti enemmän kuin juristi vaimoni tänä päivänä. Enkä tosiaankaan vertaile tulojamme.
voi ollakin. Vielä kun on kait "normaalia" että mies perheessä tienaa paremmin. Ehkäpä naiset jotka ovat päässeet hyvin palkattuihin töihin ovat "taistelleet" tiensä eteenpäin. Ja nyt he pitävät siksi rahoistaan niin kiinni. Tämähän on psykologinen juttu enkä sitä pysty sinänsä selittämään, mutta tiedän että raha ei mitään ratkaise.
Kyllä ihmistä pitää arvostaa ihan muista syistä kuin työpaikan tai palkan vuoksi. Itse olen vasta 40 v. mutta tämän sentään olen oivaltanut. - ei kiinnosta raha
tähän nimimerkki kirjoitti:
Tämä meni nyt aivan asian vierestä, mutta pakko oli kommentoida.Eikä vastuu nyt työnteosta puhumattakaan ! Mielummin on osa-aikaisena 7€/h..
Kohdalleni on aina osunut naisia tai olen "vasta" 35-v keillä ei ole ollut rahaa ,eikä myöskään perheillä..Itse olen aina painanut 60-80 tuntista työviikkoa (en enää vuosiin koska n.50000€/vuositulot ei kannata tehdä enempää koska verot vaan nousee ja lapsia näkee liian vähän)...
Kolmas kämppä menossa itse olen aina kaiken maksanut ja nyt rupee syömään miestä..
Mistä muuten hankkii 1000€ enemmänkuin mies vai hankkiiko mies vähän ?
Koroista sanoisin et miks en maksais ,koska saa suht. samaa talletuksille ja voin ostaa mitä haluan eli vaihtaa auton tai taloon tulee isompaa remppaa ym. ym miks pitää 70000€ velkaa ja olla p.a ? Mieleummin se n. 30000€ rahaa ja 100000€ velkaa vaikka se hieman maksaa enemmän ,mut rauhoittaa. KUN YKSIN JOUTUU 4- IHMISTÄ ELÄTTÄMÄÄN MITÄ VAIN VOI TAPAUHTUA... - tähän nimimerkki
ei kiinnosta raha kirjoitti:
Eikä vastuu nyt työnteosta puhumattakaan ! Mielummin on osa-aikaisena 7€/h..
Kohdalleni on aina osunut naisia tai olen "vasta" 35-v keillä ei ole ollut rahaa ,eikä myöskään perheillä..Itse olen aina painanut 60-80 tuntista työviikkoa (en enää vuosiin koska n.50000€/vuositulot ei kannata tehdä enempää koska verot vaan nousee ja lapsia näkee liian vähän)...
Kolmas kämppä menossa itse olen aina kaiken maksanut ja nyt rupee syömään miestä..
Mistä muuten hankkii 1000€ enemmänkuin mies vai hankkiiko mies vähän ?
Koroista sanoisin et miks en maksais ,koska saa suht. samaa talletuksille ja voin ostaa mitä haluan eli vaihtaa auton tai taloon tulee isompaa remppaa ym. ym miks pitää 70000€ velkaa ja olla p.a ? Mieleummin se n. 30000€ rahaa ja 100000€ velkaa vaikka se hieman maksaa enemmän ,mut rauhoittaa. KUN YKSIN JOUTUU 4- IHMISTÄ ELÄTTÄMÄÄN MITÄ VAIN VOI TAPAUHTUA...ei todellakaan kannata itseään laittaa. Olen kanssasi samaa mieltä, että lainaa voi olla enemmänkin mutta siihen pitää olla varaa. Eli rahaa maksaa vähän ylimääräisiä korkoja.
Niin ja siitä tienaamisesta. Emme ole kumpikaan mitenkään suurituloisia. Itse tienaan n. 38 000 vuodessa ja mieheni siinä 26 000. Meilläkin on mies tehnyt valinnan ja siirtynyt vuorotyöstä päivätyöhön (itselläni on päivätyö) ja siksi palkka ei ole tuo kovempi. Nyt on kuitenkin molemmilla illat ja viikonloput vapaata, joten se korvaa kyllä palkan menetyksen.
Ollaan joskus oltu tiukillakin, mutta aina on selvitty ja nyt menee todella hyvin. Raha-asiat on kait aika usein niitä perheriitojen aiheuttajia toinen on tuo yhteisen ajan puute, joten sinäkin olet kyllä siinä tehnyt oikean ratkaisun koska tulojen tuosta noustessa ei nettoa jää paljonkaan enempää ja perhe kärsii entistä enemmän. Kannattaa varmastikin hiukan "helliä" itseään ja ostaa jotakin kivaa itselle koska olet sen varmasti ansainnut.
- Gunnar pässi
Opintolainaa 30000 markkaa ja asuntolainaa 60000 arkkaa. Niistä tulee yhteensä 15000 euroa. Aikaa näistä on jo kohtalaisesti, niin että nykyrahassa summa ehkä on kaksinkertainen.
Inflaatio söi opintolainan ja asuntokin on jo kauan ollut maksettu. Mikäpä tässä on elellessä. Älkää ottako liikaa lainaa niin pääsette joskus omillennekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759