Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mikä krapula?

neitonen 19

Minä kun en edes tiedä millainen on krapula, kaverit meinavat kuolla juotuaan vähemmän kuin minä.
voin tulla kotiin niin etten tajua mistään mitään enkä aamulla muista yhtään mitään saati miten olen kotiin asti päässyt.
Aamulla herään aina kuitenkin aivan pirteänä ja valmiina tekemään muille aamiaista.
Olen kuitenkin jo 19 enkä ole ikinä oksentanut tai tuntenut pahaa oloa.
Jotkut väittää etten ole juonut tarpeeksi mutta eikö viisi raakaa vodkapaukkua, toiset viisi jotain snapseja ja paukkuja, vähintään seitsemän kaljaa plus muita drinkkejä ole n. 50 kiloiselle naiselle muka tarpeeksi?

9

6461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikit hengelläsi

      Tätä ei pidä tulkita minään alkoholipoliittisena kannan ottona, eikä raittiussaarnana.

      Olet pienikokoinen ja tuommoinen viinalasti nostaa veresi alkoholipitoisuuden nopean päässälaskun mukaan - riippuen juomisen aikataulusta - noin kolmeen promilleen.
      Olet vuorenvarmasti kännissä kuin käki vielä aamulla, vaikka et sitä höyrypäissäsi huomaa.

      Ihan ensinnäkin, sinulla on promilleja veressä käytännössä koko seuraavan päivän, jolloin esim. autolla tai edes fillarilla ajaminen voi olla kohtalokasta. Toinen asia. En tiedä miten usein harrastat noita täyslaidallisia, mutta sinun kokoisellasi ihmisellä alkoholimyrkytyksen raja lienee ollut lähellä useamman kerran.
      Voit lähettää "yläkertaan" kiitokset suojelusenkelillesi, koska jos toistuvasti toikkaroit tajunnan rajamailla kapakasta kotiin, voi olla ettet jonain päivänä pääsekkään. Sattuu tapaturma, nukahdat ulos ja palellut tms.
      Tai sitten ihan vaan elimistö spragaa.

      Krapulatuntemukset ovat yksilöllisiä, mutta on uskomatonta, että mainitsemasi juomamäärän jälkeen olet ihan kondiksessa. Ja hengissä.

      • Estelle80

        Ja tuolla jos sitten ylpeilee niin on kyllä pari aivosoluakin kuollut.. Siis olisihan se ihanaa ellei krapulaa tulisi juomisen jälkeen, en minäkään 19v:nä krapulaa kärsinyt, mutta sano vielä muutaman vuoden päästä ettei krapulaa tule..


    • vanha juoppo

      Ei kait tuollaisen alkoholimäärän jälkeen 50 kiloiselle neitoselle aamusella nousekkaan krapula vaan kestokännin avulla sitä sinnitellään päivä.
      Mitenkäs sitä seuraava yö tuleeko unta kuinka hyvin ja iltasella onko kiva olo vieläkin.

      Itekin ajattelin joskus, että voi noita tosia kunnes tajusin, että mä olen aamulla vieläkin kännissä.

      • pro juoppo

        kyllä se vain niin on että krapula on yksilöllistä. toiset kärsii parista olutpullosta, toisilla ei viikkojen ankara putki tunnu missään. esimerkiksi itse kuulun tähän ryhmään. kuten myös ilmeisesti viestiketjun aloittaja.

        voit uskoa.


    • Kalle.

      Ja riippuu myös siitä, millaiseksi olet jo ehtinyt sietokykysi kasvattaa. Treeniä on ollut.
      Se kehittynyt sietokyky tulee sitten ryminällä alas.
      Joku toinen ikäisesi voi olla ihan raatona vastaavasta määrästä kun aina ovat juoneet vähemmän.
      Itsellä alkoivat kunnon krapulat hiipiä puseroon vasta yli neljäkymppisenä.
      Se jälkeen ne sitten vain kovenevat ja kovenevat.

    • nuori juoppo

      No sanoisin et olin joskus samanlainen. mutta sitten ku sa rupeat juomaan paljon eli oot alkoholin suurkuluttaja ja viinaa kuluu joka paiva plus muita aineita nii kylla se krapulakin tulee. Eka elimistol vitun hyvat tolet mutta sitten elimiston kunto pettaa..
      Ei kannata leuhkii et mul ei oo koskaa krapulaa.. se tulee kaikille ennemmin tai myohemmin. Ei kannata leikkia viinan kanssa sanon mina. Mulla on kaikki ihan paskana sen takia vaikka oon vasta 20 vuotias. Alotin juomisen 16 vuotiaana ja silloin ei olu ikina krapulaa vaikka joi viinapullon plus muuta. Nykyaan tulee krapula kolmesta oluestakin!!!

    • megadarra

      Jos vanhuus tulee ja krapulat iskee, niin vinkkejä sen ehkäisyyn, parantamiseen ja kanssa elämiseen löytyy osoitteesta http://www.krapula.fi/

    • Hei

      Olen 16v poika minulla ei tule jostain syystä krapulaa vaikka joisin kuinkapaljon vaan, jos joku tietää syytä täälle, olisin kiitollinen jos vastaisit sen tähä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe