Porsche ja talvi?

Kiinostunut

Onnistuuko manuaali vaihteisella porsche 944 ajaa talvellakin??

9

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Go USA v8 GO GO MOT

      Vastaapa 'Tapastikos' tähänkin..

    • Pocce

      Ajettu on ja nyt aion ajaa ensi talvenkin. Painosuhteen vuoksi erittäin vakaa ja lähtee jyrkemmästä mäestäkin liikkeelle. Kiva kiusata Bemarikuskeja..

      Lämmityslaite toiminut hyvin ja peilien lämmittimet auttaa aamukiireessä. Ainoa ongelma on nuo heikot ovenkahvat jotka saattaa vääntyä kun ovat jäässä. Muista rasvata kunnolla. Toinen ongelma on jään kertyminen luukkulamppujen väliin. Lumi sulaa lampun lämmöstä ja jäätyy luukkujen juureen. Sit ne ei mee enään alas kunnolla ja se syökin virrat seuraavaan aamuun mennessä. Magneetti kun jää päälle ja yrittää sulkea lamppuja. Tämä voidaan estää luukkujen releen poistolla ja nostamalla ne manuaalisesti yläasentoon talveksi.

      Muuten ei muuta kun talvikruisaileen. Yllätyt kuinka hyvä ajaa. Muista peruuttaa aurausvallien yli....

      • Porschemään

        Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.

        Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada.


      • GGGGGGGGGGGG
        Porschemään kirjoitti:

        Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.

        Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada.

        Aika oudolta se kuulostaa tuo 6-diesel corvetteen, mutta kuulemma aikovat käyttää siinä bio-dieseliä, joka sopii paremmin californian imagoon. Kyllähän dieselistäkin saa nykyään tehoa, mutta amerikkalaiset eivät ole koskaan oikein osanneet tehdä noita nopeakäyntisiä koneita. Isot ovat kyllä hyvä, mutta vähän vanhanaikaisiahan ne cumminssit ja caterpillarit ovat. Ihme juttu etteivät sitten siirtyneetkään siihen biokaasuun, mutta palmuöljyä tietysti menee paljon enemmän tankkiin. Ilmeisesti isolla koneella ei biokaasulla pääse kovin kauas.


      • litranen minimoottori
        GGGGGGGGGGGG kirjoitti:

        Aika oudolta se kuulostaa tuo 6-diesel corvetteen, mutta kuulemma aikovat käyttää siinä bio-dieseliä, joka sopii paremmin californian imagoon. Kyllähän dieselistäkin saa nykyään tehoa, mutta amerikkalaiset eivät ole koskaan oikein osanneet tehdä noita nopeakäyntisiä koneita. Isot ovat kyllä hyvä, mutta vähän vanhanaikaisiahan ne cumminssit ja caterpillarit ovat. Ihme juttu etteivät sitten siirtyneetkään siihen biokaasuun, mutta palmuöljyä tietysti menee paljon enemmän tankkiin. Ilmeisesti isolla koneella ei biokaasulla pääse kovin kauas.

        josta saadaan kierrätämällä konetta punaiselle sama huipputeho jonka isompi kone antaa jo matalilla kierroksilla. Näin isompi kone kuluttaa vähemmän,koska sitä ei tarvitse kierrättää puolet korkeammilla kierroksilla että jotain tapahtuisi(niinkuin pikkukoneessa). Näin isompi kone on myös suorituskyvyssä nopeampi(asennettuna autoon tietysti),sillä se antaa tehoa heti ulos ja usein lavealla kierrosalueella,eikä vasta siellä 7000 kierroksessa piikkinä kuten pikkukone. Ja näin isommalla koneella ajaminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse vaihteilla kikkailla koko ajan niin että kone kävisi siellä huipputehoalueella,koska voimaa on tarjolla koko ajan. Isompi kone on myös kestävämpi,koska osat kuluvat vähemmän kun ei tarvitse rääkätä punaisilla kierroksilla koko ajan konetta että auto liikkuisi edes jotenkuten. Kestävyys tulee myös siitä,että iso kone antaa voimaa vapaastihengittävänäkin valtavasti,pikku kone tarvitsee samaan voimaan usein erilaisia hajoavia lisälaitteita kuten turboja.

        Ei ole mitään syytä,miksi kukaan käyttäisi mielummin pikkukonetta kuin isoa konetta. Siksi Porsse taistelee edelleen epäluotettavaksi tunnettuna merkkinä siellä pikkumoottoristen muiden vastaavien autojen sarjassa,jossa ovat Toyota MR-2:t jne..


      • BMW miehen piipitystä
        Porschemään kirjoitti:

        Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.

        Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada.

        Mallit ennenkuin sössötät täällä 944:ssä ei ole mitään samaa kuin Audin koneissa toisin 924 malleissa!

        Voit ottaa sen kaveris 325i:n ja lähteä kokeilemaan pärjäätkö minun 944 Turbolle...vaikka talvella ;)


      • GGGGGGGGGG
        litranen minimoottori kirjoitti:

        josta saadaan kierrätämällä konetta punaiselle sama huipputeho jonka isompi kone antaa jo matalilla kierroksilla. Näin isompi kone kuluttaa vähemmän,koska sitä ei tarvitse kierrättää puolet korkeammilla kierroksilla että jotain tapahtuisi(niinkuin pikkukoneessa). Näin isompi kone on myös suorituskyvyssä nopeampi(asennettuna autoon tietysti),sillä se antaa tehoa heti ulos ja usein lavealla kierrosalueella,eikä vasta siellä 7000 kierroksessa piikkinä kuten pikkukone. Ja näin isommalla koneella ajaminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse vaihteilla kikkailla koko ajan niin että kone kävisi siellä huipputehoalueella,koska voimaa on tarjolla koko ajan. Isompi kone on myös kestävämpi,koska osat kuluvat vähemmän kun ei tarvitse rääkätä punaisilla kierroksilla koko ajan konetta että auto liikkuisi edes jotenkuten. Kestävyys tulee myös siitä,että iso kone antaa voimaa vapaastihengittävänäkin valtavasti,pikku kone tarvitsee samaan voimaan usein erilaisia hajoavia lisälaitteita kuten turboja.

        Ei ole mitään syytä,miksi kukaan käyttäisi mielummin pikkukonetta kuin isoa konetta. Siksi Porsse taistelee edelleen epäluotettavaksi tunnettuna merkkinä siellä pikkumoottoristen muiden vastaavien autojen sarjassa,jossa ovat Toyota MR-2:t jne..

        Nopeakäyntinen diesel tarkoittaa noin 4000 kierrosta. Ei missään normaalissa autodieselissä ole 7000 kierrosta. Et taida turbodieseleitä oikein tuntea. Vääntökin on noissa paljon parempi kuin bensalla.
        Luulen että tuosta corvetten projektistakin saadaan ihan hyvä california-auto.


    • bo-55

      olen nyt ajellut kaksi talvea 911:llä ja toimii aivan mainiosti.
      Itsellä kylläkin neliveto, muttei ainakaan normaalitalvena etelä-suomessa paljoa edes pahoja kelejä ole.
      Itellä kitkat, mutta sulla taitaisi olla nastat paremmat

    • Repe

      Kyllä voi,se on mainio auto talveen,kun ei koneesta löydy tehoa kuin nykyisten 600cc mototoripyörien verran,niin ei auto mene ojaan siksi että alkaisi sutimaan liikaa. Toisaalta laaduton tekniikka on huono puoli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe