Onnistuuko manuaali vaihteisella porsche 944 ajaa talvellakin??
Porsche ja talvi?
9
2923
Vastaukset
- Go USA v8 GO GO MOT
Vastaapa 'Tapastikos' tähänkin..
- Pocce
Ajettu on ja nyt aion ajaa ensi talvenkin. Painosuhteen vuoksi erittäin vakaa ja lähtee jyrkemmästä mäestäkin liikkeelle. Kiva kiusata Bemarikuskeja..
Lämmityslaite toiminut hyvin ja peilien lämmittimet auttaa aamukiireessä. Ainoa ongelma on nuo heikot ovenkahvat jotka saattaa vääntyä kun ovat jäässä. Muista rasvata kunnolla. Toinen ongelma on jään kertyminen luukkulamppujen väliin. Lumi sulaa lampun lämmöstä ja jäätyy luukkujen juureen. Sit ne ei mee enään alas kunnolla ja se syökin virrat seuraavaan aamuun mennessä. Magneetti kun jää päälle ja yrittää sulkea lamppuja. Tämä voidaan estää luukkujen releen poistolla ja nostamalla ne manuaalisesti yläasentoon talveksi.
Muuten ei muuta kun talvikruisaileen. Yllätyt kuinka hyvä ajaa. Muista peruuttaa aurausvallien yli....- Porschemään
Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.
Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada. - GGGGGGGGGGGG
Porschemään kirjoitti:
Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.
Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada.Aika oudolta se kuulostaa tuo 6-diesel corvetteen, mutta kuulemma aikovat käyttää siinä bio-dieseliä, joka sopii paremmin californian imagoon. Kyllähän dieselistäkin saa nykyään tehoa, mutta amerikkalaiset eivät ole koskaan oikein osanneet tehdä noita nopeakäyntisiä koneita. Isot ovat kyllä hyvä, mutta vähän vanhanaikaisiahan ne cumminssit ja caterpillarit ovat. Ihme juttu etteivät sitten siirtyneetkään siihen biokaasuun, mutta palmuöljyä tietysti menee paljon enemmän tankkiin. Ilmeisesti isolla koneella ei biokaasulla pääse kovin kauas.
- litranen minimoottori
GGGGGGGGGGGG kirjoitti:
Aika oudolta se kuulostaa tuo 6-diesel corvetteen, mutta kuulemma aikovat käyttää siinä bio-dieseliä, joka sopii paremmin californian imagoon. Kyllähän dieselistäkin saa nykyään tehoa, mutta amerikkalaiset eivät ole koskaan oikein osanneet tehdä noita nopeakäyntisiä koneita. Isot ovat kyllä hyvä, mutta vähän vanhanaikaisiahan ne cumminssit ja caterpillarit ovat. Ihme juttu etteivät sitten siirtyneetkään siihen biokaasuun, mutta palmuöljyä tietysti menee paljon enemmän tankkiin. Ilmeisesti isolla koneella ei biokaasulla pääse kovin kauas.
josta saadaan kierrätämällä konetta punaiselle sama huipputeho jonka isompi kone antaa jo matalilla kierroksilla. Näin isompi kone kuluttaa vähemmän,koska sitä ei tarvitse kierrättää puolet korkeammilla kierroksilla että jotain tapahtuisi(niinkuin pikkukoneessa). Näin isompi kone on myös suorituskyvyssä nopeampi(asennettuna autoon tietysti),sillä se antaa tehoa heti ulos ja usein lavealla kierrosalueella,eikä vasta siellä 7000 kierroksessa piikkinä kuten pikkukone. Ja näin isommalla koneella ajaminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse vaihteilla kikkailla koko ajan niin että kone kävisi siellä huipputehoalueella,koska voimaa on tarjolla koko ajan. Isompi kone on myös kestävämpi,koska osat kuluvat vähemmän kun ei tarvitse rääkätä punaisilla kierroksilla koko ajan konetta että auto liikkuisi edes jotenkuten. Kestävyys tulee myös siitä,että iso kone antaa voimaa vapaastihengittävänäkin valtavasti,pikku kone tarvitsee samaan voimaan usein erilaisia hajoavia lisälaitteita kuten turboja.
Ei ole mitään syytä,miksi kukaan käyttäisi mielummin pikkukonetta kuin isoa konetta. Siksi Porsse taistelee edelleen epäluotettavaksi tunnettuna merkkinä siellä pikkumoottoristen muiden vastaavien autojen sarjassa,jossa ovat Toyota MR-2:t jne.. - BMW miehen piipitystä
Porschemään kirjoitti:
Näissä uudemmissakin possuissa on perheautojen verran tehoa ja vääntöä(kiitos pienten moottoreiden),esim 2000-luvun Boxtereissa -200 hv,että talvella on sinänsä hyvä auto,ettei sitä saa oikein luistoon eikä sutimaan millään ku ei ole tehoa sudittaa rengasta kuin peilikirkkaalla jäällä.
Ei näillä kyllä bmw-kuskeja kiusaa, jossain 944:ssa audilta lainatussa tekniikassa se musertavat 125 hv, bemari teki jo 90-luvun alussa pikkukorisen (300 sarja) mallinsa mummokoneeseen(325 koska saman kokoinen kuin tuo 944:n kone) 192 hv...Mutta Lada samaran porssella voi kyllä yllättää. Sysirumiahan nämä etukoneporsset on,mutta jos itsetuntoa löytyy kuskilta,niin mäkeen vaan! Ja halpojahan nää on kun mitkä,mobilesta hinnat alkaen pari sataa euroa ja siihen tonni päälle veroa niin yhtä halpa ostaa kuin se vanha Lada.Mallit ennenkuin sössötät täällä 944:ssä ei ole mitään samaa kuin Audin koneissa toisin 924 malleissa!
Voit ottaa sen kaveris 325i:n ja lähteä kokeilemaan pärjäätkö minun 944 Turbolle...vaikka talvella ;) - GGGGGGGGGG
litranen minimoottori kirjoitti:
josta saadaan kierrätämällä konetta punaiselle sama huipputeho jonka isompi kone antaa jo matalilla kierroksilla. Näin isompi kone kuluttaa vähemmän,koska sitä ei tarvitse kierrättää puolet korkeammilla kierroksilla että jotain tapahtuisi(niinkuin pikkukoneessa). Näin isompi kone on myös suorituskyvyssä nopeampi(asennettuna autoon tietysti),sillä se antaa tehoa heti ulos ja usein lavealla kierrosalueella,eikä vasta siellä 7000 kierroksessa piikkinä kuten pikkukone. Ja näin isommalla koneella ajaminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse vaihteilla kikkailla koko ajan niin että kone kävisi siellä huipputehoalueella,koska voimaa on tarjolla koko ajan. Isompi kone on myös kestävämpi,koska osat kuluvat vähemmän kun ei tarvitse rääkätä punaisilla kierroksilla koko ajan konetta että auto liikkuisi edes jotenkuten. Kestävyys tulee myös siitä,että iso kone antaa voimaa vapaastihengittävänäkin valtavasti,pikku kone tarvitsee samaan voimaan usein erilaisia hajoavia lisälaitteita kuten turboja.
Ei ole mitään syytä,miksi kukaan käyttäisi mielummin pikkukonetta kuin isoa konetta. Siksi Porsse taistelee edelleen epäluotettavaksi tunnettuna merkkinä siellä pikkumoottoristen muiden vastaavien autojen sarjassa,jossa ovat Toyota MR-2:t jne..Nopeakäyntinen diesel tarkoittaa noin 4000 kierrosta. Ei missään normaalissa autodieselissä ole 7000 kierrosta. Et taida turbodieseleitä oikein tuntea. Vääntökin on noissa paljon parempi kuin bensalla.
Luulen että tuosta corvetten projektistakin saadaan ihan hyvä california-auto.
- bo-55
olen nyt ajellut kaksi talvea 911:llä ja toimii aivan mainiosti.
Itsellä kylläkin neliveto, muttei ainakaan normaalitalvena etelä-suomessa paljoa edes pahoja kelejä ole.
Itellä kitkat, mutta sulla taitaisi olla nastat paremmat - Repe
Kyllä voi,se on mainio auto talveen,kun ei koneesta löydy tehoa kuin nykyisten 600cc mototoripyörien verran,niin ei auto mene ojaan siksi että alkaisi sutimaan liikaa. Toisaalta laaduton tekniikka on huono puoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835354
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai744709Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1314660Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3692101- 951723
- 991607
- 2571507
- 3491197
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.571032- 2001011