kertoisiko joku

nikkeliterapiasta

Mitä se AA:ssa käytännössä tarkoittaa?

4

856

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sulla on

lista puhelinnumeroita, joihin voit soittaa mihin aikaan tahansa.
      Nikkeliterapia-sanonta tulee tietysti Amerikasta; kolikko joka sopi puhelinautomaattiin, oli tehty nikkelistä. Sulla oli siis ne puhelinnumerot ja se nikkelistä tehty kolikko, että pystyit soittamaan ennen kuin otit sitä ensimmäistä huikkaa.

• sAAmari

toiselle AA:laiselle.

AA:han tuleva saa useissa ryhmissä ns. tulokkaan kansion, jossa on perustietoa AA:ssa ja mukana myös lista, johon sillä kertaa palaverissa olevat samaa sukupuolta olevat ihmiset kirjoittavat nimensä ja puhelinnumeronsa, jos he ovat käytettävissä "nikkeliterapiaa" varten.

Kun sitten tulokas haluaa jutella kahden kesken jonkun kanssa tai juomishimo yllättää tai hän haluaa vaikkapa seuraa palaveriin, toivomus on, että hän todella käyttäisi niitä saamiaan numeroita eli soittaisi jollekin niistä ihmisistä. Ja haluaisin korostaa, että ne numerot on todellakin annettu siinä toivossa, että tulokas soittaisi, ei pelkästä kohteliaisuudesta!

Nimitys "nikkeliterapia" tulee kai siltä ajalta, kun puhelut Jenkeissä yleensä tehtiin kolikkopuhelimista, ja maksettiin "nicklellä" (en muista minkä arvoinen kolikko se oli).

Vanhemmat jäsenet voivat antaa puhelinnumeroitaan myös muussa yhteydessä kuin tulokkaan kansion mukana. Silloin(kin) he todella toivovat, että tulokas soittaisi heti jos jokin asia askarruttaa tai varsinkin juotatuttaa.

Vastakkaisen sukupuolen jakamiin puhelinnumeroihin suhtautumista on monenlaista, itse en katso hyvällä miehiä jotka tarjoavat numeroitaan naisille, olen kuullut liian monista hyväksikäyttötapauksista ja jokainen niistä on liikaa.

• nämä..

Puhelinasiat ovat totta..tukihenkilö-asioihin en ota ulkopuolisena kantaa..mutta pohjimmiltaan olen ymmärtänyt nikkeliterapialla tarkoitettavan ulkopuolisen antamaa apua tilanteessa
      jossa ajatus juomisesta on ottamassa valtaa alkoholistissa, tällöin voi ulkopuolinen nähdä tilanteen todellisempana kuin asianomainen itse. Mutta kuten sanoin en ole AA-lainen, mutta mainitsin ja linkitin asiasta aikaisemmassa yhteydessä joten siltä osin halusin selventää ..minä olen kuullut niitä kutsuttavan pöljyyksiksi..niihin keskittymällä voidaan joskus suistaa väistämättä juomiseen johtava ajatuskehitys radaltaan..pöljyyksiä..en tiedä mistä nimi tulee..:D

• Anonyymi

5 cent coin, viiden sentin kolikko. Puhelinautomaattiin aikoinaan.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2774
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2037
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1756
    4. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      49
      1713
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1491
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1194
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1000
    Aihe