Mitä se AA:ssa käytännössä tarkoittaa?
kertoisiko joku
4
856
Vastaukset
- että sulla on
lista puhelinnumeroita, joihin voit soittaa mihin aikaan tahansa.
Nikkeliterapia-sanonta tulee tietysti Amerikasta; kolikko joka sopi puhelinautomaattiin, oli tehty nikkelistä. Sulla oli siis ne puhelinnumerot ja se nikkelistä tehty kolikko, että pystyit soittamaan ennen kuin otit sitä ensimmäistä huikkaa. - sAAmari
toiselle AA:laiselle.
AA:han tuleva saa useissa ryhmissä ns. tulokkaan kansion, jossa on perustietoa AA:ssa ja mukana myös lista, johon sillä kertaa palaverissa olevat samaa sukupuolta olevat ihmiset kirjoittavat nimensä ja puhelinnumeronsa, jos he ovat käytettävissä "nikkeliterapiaa" varten.
Kun sitten tulokas haluaa jutella kahden kesken jonkun kanssa tai juomishimo yllättää tai hän haluaa vaikkapa seuraa palaveriin, toivomus on, että hän todella käyttäisi niitä saamiaan numeroita eli soittaisi jollekin niistä ihmisistä. Ja haluaisin korostaa, että ne numerot on todellakin annettu siinä toivossa, että tulokas soittaisi, ei pelkästä kohteliaisuudesta!
Nimitys "nikkeliterapia" tulee kai siltä ajalta, kun puhelut Jenkeissä yleensä tehtiin kolikkopuhelimista, ja maksettiin "nicklellä" (en muista minkä arvoinen kolikko se oli).
Vanhemmat jäsenet voivat antaa puhelinnumeroitaan myös muussa yhteydessä kuin tulokkaan kansion mukana. Silloin(kin) he todella toivovat, että tulokas soittaisi heti jos jokin asia askarruttaa tai varsinkin juotatuttaa.
Vastakkaisen sukupuolen jakamiin puhelinnumeroihin suhtautumista on monenlaista, itse en katso hyvällä miehiä jotka tarjoavat numeroitaan naisille, olen kuullut liian monista hyväksikäyttötapauksista ja jokainen niistä on liikaa. - nämä..
Puhelinasiat ovat totta..tukihenkilö-asioihin en ota ulkopuolisena kantaa..mutta pohjimmiltaan olen ymmärtänyt nikkeliterapialla tarkoitettavan ulkopuolisen antamaa apua tilanteessa
jossa ajatus juomisesta on ottamassa valtaa alkoholistissa, tällöin voi ulkopuolinen nähdä tilanteen todellisempana kuin asianomainen itse. Mutta kuten sanoin en ole AA-lainen, mutta mainitsin ja linkitin asiasta aikaisemmassa yhteydessä joten siltä osin halusin selventää ..minä olen kuullut niitä kutsuttavan pöljyyksiksi..niihin keskittymällä voidaan joskus suistaa väistämättä juomiseen johtava ajatuskehitys radaltaan..pöljyyksiä..en tiedä mistä nimi tulee..:D - Anonyymi
5 cent coin, viiden sentin kolikko. Puhelinautomaattiin aikoinaan.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672774
- 2012037
- 711756
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.491713- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91491- 811194
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961000