Vain Israelin valtio pitänyt sapatin.

Eki...

Miksi?
Toinen Moos.31/16-17. antaa vastauksen.

"Ja pitäkööt Israelilaiset sapatin,niin että he viettävät sapattia sukupolvesta ikuisena liittona".

"Se on oleva ikuinen merkki minun ja Israelilaisten välillä".

Pakana kristityt,eikä adventistit ole Israelilaisia.

14

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sapatti kuulu yksistään Israelille, kyllä sitä viettävät hajaannuksessa asuvat juutalaisetkin.

      • Eki...

        Ja jos minä ja sinä saisimme Israelin kansalaisuuden,myös me viettäisimme sapattia.niin kuin Jesaja 56.joka tarkoittaa ei Israelilaisia jotka ovat liittyneet Israelin kansaan.


      • Eki... kirjoitti:

        Ja jos minä ja sinä saisimme Israelin kansalaisuuden,myös me viettäisimme sapattia.niin kuin Jesaja 56.joka tarkoittaa ei Israelilaisia jotka ovat liittyneet Israelin kansaan.

        Jos nyt jostakin ihme syystä ns. pakanakristittynä, suomalaisena saisin Israelin kansalaisuuden (mikä ei kylläkään ole käytännössä mahdollista, sillä en kykene osoittamaan yhdenkään neljästä isovanhemmastani olleen juutalainen), niin en suinkaan sen kansalaisuuden perusteella alkaisi viettää sapattia.

        Vanhan Testamentin kirjoitukset, joihin tässä yhteydessä viitataan, tarkoittavat tuhatvuotisen valtakunnan aikaa, ei tätä arkielämän tilannetta, jossa nyt elämme.


      • ehdottomasti.
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

        Jos nyt jostakin ihme syystä ns. pakanakristittynä, suomalaisena saisin Israelin kansalaisuuden (mikä ei kylläkään ole käytännössä mahdollista, sillä en kykene osoittamaan yhdenkään neljästä isovanhemmastani olleen juutalainen), niin en suinkaan sen kansalaisuuden perusteella alkaisi viettää sapattia.

        Vanhan Testamentin kirjoitukset, joihin tässä yhteydessä viitataan, tarkoittavat tuhatvuotisen valtakunnan aikaa, ei tätä arkielämän tilannetta, jossa nyt elämme.

        Ei missään tapauksessa pakanat saa viettää juutalaista sapattia, se on laitonta.
        Meille kuuluu laillisesti sunnuntai ja se on vapauden kuva ja viestii armossa elämisestä.
        Seisokaamme yhdessä rintamassa totuudesta puhumassa näille juutalaisille.


    • Herra

      on minunkin Herrani, joka on antanut sapatin ihmistä varten, siis minua varten.

      • lukematta

        Se samainen herra myös kertoi, ettei ole ihminen sapattia varten. Oletko koskaan ajatellut, mitä varten ihminen on olemassa, jos ihminen ei olekaan syntynyt sapattia varten?

        Huommatko, että minä en ole sapattia varten :)


      • nyt jotain
        lukematta kirjoitti:

        Se samainen herra myös kertoi, ettei ole ihminen sapattia varten. Oletko koskaan ajatellut, mitä varten ihminen on olemassa, jos ihminen ei olekaan syntynyt sapattia varten?

        Huommatko, että minä en ole sapattia varten :)

        Etkö tiedä mitä varten on ihminen on luotu? Mitä varten ihminen on olemassa?

        Siis, että sapattia varten??? Kaikea sitä väännät, kun tarpeeksi yrittää vääntää, niin menee ihan väännöksiin.

        Kuka sitä sapattia varten on? Sapatin Herra on minua varten!!! Sapatin Herra on antanut minulle sapatin. Jumala on sen siunannut ja pyhittänyt minua varten, kun on katsonut sen tarpeelliseksi, eikä suinkaan hyödyttömäksi. Onhan se lisätty Jumalan 10. käskyyn, että muista. Onneksi ei vielä ole dementiaa!


    • taas humpuukia

      tuo sun kirjoittelus. Israelin valtiossa ei sapattia ole pidetty ja kristityt OVAT Jumalan Israel. Ihan sama mitä väität.

      • kukaan ei

        Milloin te alatte vihdoin sanoista tekoihin? Koska te aiotte viettää oikein säädöstenmukaisesti sapattia? Suomessa ei kukaan vietä sapattia vaikka monet väittävät .


      • kukaan ei kirjoitti:

        Milloin te alatte vihdoin sanoista tekoihin? Koska te aiotte viettää oikein säädöstenmukaisesti sapattia? Suomessa ei kukaan vietä sapattia vaikka monet väittävät .

        Suomessa on tuhatkunta juutalaista, eli siinä ovat tämän maan sapatinviettäjät.


      • todellakin
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

        Suomessa on tuhatkunta juutalaista, eli siinä ovat tämän maan sapatinviettäjät.

        Todellakin. Helposti unohtaa kiireessä, että meidän omien juutalaistemme sapatinvitto on kaikin osin oikeaa, heille. Mutta adventismin viettämä tapa ei ole muuta kuin leimautumisen vuoksi. Adventtikirkko on onnistunut keksimään oivan leimauttamiskeinon.


      • keksitty mikä
        todellakin kirjoitti:

        Todellakin. Helposti unohtaa kiireessä, että meidän omien juutalaistemme sapatinvitto on kaikin osin oikeaa, heille. Mutta adventismin viettämä tapa ei ole muuta kuin leimautumisen vuoksi. Adventtikirkko on onnistunut keksimään oivan leimauttamiskeinon.

        Keksitty.
        Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin sanomalehdessä seuraavaa.

        Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
        Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET TEHDÄ" sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Adventti-kirkko ei ole keksinyt sapattia, vaan Jumala on Paratiisissa siunannut ja pyhittänyt seitsemännen päivän ihmistä varten, eikä siellä ollut Juutalaisia, sapatti kuuluu kaikille ihmisille.


      • Ellen olisi
        keksitty mikä kirjoitti:

        Keksitty.
        Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin sanomalehdessä seuraavaa.

        Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
        Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET TEHDÄ" sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Adventti-kirkko ei ole keksinyt sapattia, vaan Jumala on Paratiisissa siunannut ja pyhittänyt seitsemännen päivän ihmistä varten, eikä siellä ollut Juutalaisia, sapatti kuuluu kaikille ihmisille.

        No ei siellä ollut yhtäkään adventistiakaan!


    • Jeesus tiesi, että hyvinkin tunnollisesti monet Israelissa kuulevat Moosesta - vielä antikristuksen ajassakin.
      Ja Jeesus murehti asian aiheuttamia ongelmia niille, jotka sitä pitävät ensisijaisen tärkeänä noudattaa viimeistä piirtoa myöden.

      Suuri ahdinko Matt 24:15-22

      15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --
      [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]

      16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille.
      [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
      17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,

      18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.

      19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät!
      [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]

      20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai SAPATTINA.
      [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]

      21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan.
      [Dan. 12:1; Joel 2:2]
      22 Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe