Hei kaikki! Olin syyskuussa kahden alkion siirrossa. Nyt testi näytti plussaa ja jos kaikki menee hyvin, vauva/t syntyy kesäkuussa. Mietin vain, että kun nuo raskausoireet ovat niin paljon vahvemmat kuin aiemman raskauden aikana, että voisiko se olla enne kaksosraskaudesta? Mahaa turvottaa valtavasti ja lisäksi nyt on jo pahoinvointia ja kuvottavaa oloa.
Rinnat todella kipeät.
Onhan se niinkin, että kaikki raskaudet ovat yksilöllisiä.. oli sisällä yksi tai kaksi vauvaa..
Mutta ajattelin kysyä teiltä, että oliko teillä "tuplaoireita"?
Millaisia oireita?
4
1437
Vastaukset
- 4-äiti
Näin minulla: Kun odotin esikoista niin ei ollut minkäänlaisia oireita toisen kohdalla olo oli huono psyykisesti ja fyysisesti,tunsin plussauspäivän aikana että kaikki ei ollut ok tällä vauvalla, raskautta seurattiin mutta pikkunen luovutti tasitelun liian aikasin..Tulinkin heti uudestaan raskaaks ja taas vointi oli "normaali"..Kun sitten tulin taas raskaaks ja vointi oli tosi huono niin mies sano heti että siellä on kaksi,kävin ultrassa viikoilla 5,8.10 ja vasta viikolla 11 6 sain tietää että siellä oli kaks! No kaikki oireet oli kovat ja pahat..Mutta niinkuin sanoit kaikilla on erinlaiset oireet!
- 4-äiti
onnea odotukseen!=)
- KEH
Meidän kaksostytöt syntyiväät 5vkoa sitten.
Minulla ei ollut minkäänsortin pahoinvointeja, rinnan aristuksia, ei niin mitään!
Ainoa mikä vaivasi tosissaan yli puolet odotusajasta, oli aivan mieletön väsymys! Se kuulemma voikin tuplien odottajilla olla jotain ihan käsittämätöntä... Itse ainakin nukuin istuessani töissä :( - höpönassu ;)
Joo-o, meillä ainakin on ollut raskausoireita (vaivoja!!) tuplasti enemmän kuin esikoista odottaessa. aamupahointia kesti rv 20 saakka ja senkin jälkeen satunnaisesti. rinnanpäät olivat myös alkuraskaudesta tosi kipeät, suihkussa käynti teki niin kipeää että melkein kyyneleet tuli silmistä. aamuisin on ollut huimausta ja kerran myös pyörryin. huimauksen takia neuvolassa on alettu seuraamaan verensokeria. joten kyllä esikoisen odottaminen oli paljon helpompaa!! nyt raskausviikkoja 24 4. mutta vaivoista huolimatta onnellisesti (ja isosti) odotellaan kaksospoikien syntymistä!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2564817Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393148Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51962Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik611730Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536