OP-pankin vuoden määräaikainen tuottotili 30,000€ noin 3½ korolla.Tuottotiliä avatessa sovin suullisesti että tilin erääntyessä taas sama uudelleen.
OP-pankilta tuli nyt lokakuussa kirje, tuottotilinne erääntyi 6/1-2007,olemme 6/9-07 tuottotilinne lopettaneet ja siitä erääntynet varat siirtäneet käyttötilille.
Kas kummaa kun eivät voineet ottaa yhteyttä puhelimitse tai kirjeitse ennenkuin itse omavaltaisesti lopettivat tuottotilin.
Korot jotka olisi verojen jälkeen ollut noin 900€ jäi tietenkin pankille lahjaksi.
Sitten on otsaa että soittaa OP-sijoitusneuvoja,
suosittelee rahastosäästämistä kun teillä on niin paljon varoja käyttötilillä,kas miksei voinut soittaa silloin kun tuottotili oli erääntymässä tai silloin kun se päätettiin OP-pankin taholta ilman asiakkaasen yhteyttä ottamista lopettaa.
Nostin kaikki varani OP-pankista pois.kävelin Hakaniementorin toiselle puolen S-pankkiin ja OP:stä lähes 40 vuoden pankkisuhde kerrasta poikki.
Lahjoitin 900€ OP-pankille
9
23711
Vastaukset
- voi käydä
Oikea "tappiosi" olisi3 1/2% ollut/on 500€/vuodessa erotus näppiin ja kun aikaa meni 8kk n.330€ on lopullinen menetyksesi ,koska olisit myös saanut korkoa käyttötilillä -3% prime=1,25%.
Ihmettelen miksi et huomannut tiliotteesta että on tullut rahaa tai pankkiautomaatilta rahaa nostaessasi ?
Omat varatkin makaa usein vaan käyttötilillä vaikka juuri virkailija sanoi miksi pidät 40000€ käyttötilillä ,vaikka saisin parempaa korkoa säästötilillä ,mut en miellä sitä niin isoksi tappioksi vaikka muuten olen tarkka eurojen suhteen.
TODELLINEN MENTYKSESI ON SITEN AIKA "PIENI".
Tein tässä eräällä viikolla määräaikasen talletuksen ja sovittiin 3,8% ja seuraavalla viikolla pankki ilmoitti et asiakkailleen saa korkoa 4,6% eli 0,8% enemmän kuin vajaata viikkoa ennen tekemäni spimus 35000€ tekee vuodessa 280€-verot eli kun nyt oli aikaa ja maltoin mennä niin turpiin taas tuli... Elämä on !- pointin?
Mielestäni ap. tarkoitti, että rahat siirrettiin käyttötilille vasta kuukausien jälkeen, ei silloin kun vuoden aikana kertynyt korko maksettiin pääomalle.
Itselläni on samalle summalle samanpituinen määräaikaistalletus OP:ssa. Tili on myös ns. jatkuva. Ajattelinkin tiliä pankissa avatessa (menin paikanpäälle paremman koron toivossa), että itse täytynee pitää mielessä erääntymispäivä, ja hätyytellä pankkia uuden tarjouksen kanssa. Kiitos vinkistä, vahvisti epäilyni. - ymmärtänyt..
pointin? kirjoitti:
Mielestäni ap. tarkoitti, että rahat siirrettiin käyttötilille vasta kuukausien jälkeen, ei silloin kun vuoden aikana kertynyt korko maksettiin pääomalle.
Itselläni on samalle summalle samanpituinen määräaikaistalletus OP:ssa. Tili on myös ns. jatkuva. Ajattelinkin tiliä pankissa avatessa (menin paikanpäälle paremman koron toivossa), että itse täytynee pitää mielessä erääntymispäivä, ja hätyytellä pankkia uuden tarjouksen kanssa. Kiitos vinkistä, vahvisti epäilyni.Tuntuu omituiselta et pankki tekis noin !? Minulle aina menneet käyttötilille ,jos en ole sopinut muuten jatkoista ! Aika omituista ,jos todella olleet ns. korottomassa tilassa...? En oikein usko voisko alkuperäinen hieman valaista ja eikö todellakaan ole tullut mitään ilmoitusta kotiin.
Aina op:n asiakas olen itse ollut !
Ja vaikka olisikin niin todellinen tappiosi on n. puolet pienempi mitä kirjoitit !!!
- Itsehän noita on
Itsehän noita on seurattava ja pidettävä kirjaa. Yleensä tulee kirje kun määräaikainen loppuu? Ymmärsinkö oikein että sitä ei sinulle tullut?
Minulle kerran jopa soittelivat kun olin matkalla erääntymispäivänä enkä muistanut ilmoittaa mitä teen jatkon kanssa. Uusi tili avataan mielestäni aina kirjallisesti?
Tämä ei ole OP:n kehumista tai moittimista. Hyvää palvelua olen sieltä saanut, nyt vaan alkaa muista pankeista saada parempaa korkoa.- joulupukki
-mutta ei ollut vaan oli siirretty omin lupineen 9-Kuuksi korottomalle hoitotilille eikä taatusti otettu yhtä ainuttakaan yhteyttä että 30.000€ on siirretty hoitotilille tuottotilin eräännyttyä.Känny ja kotipuhelin oli OP-pankin tiedossa.
Tiedän että lähettävät tilin erääntymisestä tiedon kirjeitse, tuottotiliä avatessa se oli sovittu suullisesti jatkuvaksi niin en seuraillut posteja niin tarkkaan kun OP-lähettää paljon ylimääräistä spammiin verrattua mainospostia,turhia bonustiedotteita ja lainatarjouksia,jne.
Missään tapauksessa ei lainkaan aktiivisesti otettu yhteyttä vasta sitten kun olivat olleet nollatilillä 9kk ja siirretty käyttötilille.
Opin ainakin että kaikki sopimukset kirjallisesti ei suullisia sopimuksia pankin kanssa.
Eilen erääntyi viimeiset tuottotilit yhteensä noin 35.000€ joista osa on vielä OP-pankissa ja ajattelin nostaa ne tänään pois ja viedä S-pankkiin jossa
edellisille OP-pankista nostamille tarjottiin määräaikaiselle 4.½% korkoa mutta uskaltaakohan samaan pankkin sijoittaa yhteensä 65.000€ jos kaatuu kuten aikoinaan elannon säästökassa niin valtiohan ei takaa kuin osan tuosta summasta.
Glitneriin ja Kaupthing:iin luota lainkaan siksei sinne. - Tommi1999
joulupukki kirjoitti:
-mutta ei ollut vaan oli siirretty omin lupineen 9-Kuuksi korottomalle hoitotilille eikä taatusti otettu yhtä ainuttakaan yhteyttä että 30.000€ on siirretty hoitotilille tuottotilin eräännyttyä.Känny ja kotipuhelin oli OP-pankin tiedossa.
Tiedän että lähettävät tilin erääntymisestä tiedon kirjeitse, tuottotiliä avatessa se oli sovittu suullisesti jatkuvaksi niin en seuraillut posteja niin tarkkaan kun OP-lähettää paljon ylimääräistä spammiin verrattua mainospostia,turhia bonustiedotteita ja lainatarjouksia,jne.
Missään tapauksessa ei lainkaan aktiivisesti otettu yhteyttä vasta sitten kun olivat olleet nollatilillä 9kk ja siirretty käyttötilille.
Opin ainakin että kaikki sopimukset kirjallisesti ei suullisia sopimuksia pankin kanssa.
Eilen erääntyi viimeiset tuottotilit yhteensä noin 35.000€ joista osa on vielä OP-pankissa ja ajattelin nostaa ne tänään pois ja viedä S-pankkiin jossa
edellisille OP-pankista nostamille tarjottiin määräaikaiselle 4.½% korkoa mutta uskaltaakohan samaan pankkin sijoittaa yhteensä 65.000€ jos kaatuu kuten aikoinaan elannon säästökassa niin valtiohan ei takaa kuin osan tuosta summasta.
Glitneriin ja Kaupthing:iin luota lainkaan siksei sinne.Miksei ei Glitniriin tai Kaupthingiin? Molemmat ovat pankkeja ja Suomen valtio takaa talletukset 25.000 euroon saakka... Heität molempiin 25.000 euroa ja valtio takaa? Mä tein näin...
- joulupukki
Tommi1999 kirjoitti:
Miksei ei Glitniriin tai Kaupthingiin? Molemmat ovat pankkeja ja Suomen valtio takaa talletukset 25.000 euroon saakka... Heität molempiin 25.000 euroa ja valtio takaa? Mä tein näin...
Kävi kyllä mielessä Glitnir ja Kaupthing mutta kun niiden tilit olisi pitänyt netissä avata ja oli paperiset pankkivekselit kourassa niin oli helpompi kävellä Hakaniementorin yli OP:sta Hagiksen S-pankkiin ja heittää ne sinne kun lähteä pankkivekseleitä vaihtaa verkkopankkiin ja sitten avata verkkotilejä Glitnerille ja Kaupthingille niiden 5.08% on kaksi kuukautta ja 2008 heillä lopullinen korko noin.4.60%.
Ässältä sain vaivatta vuodeksi 4,58%
Ei kait ässä ryhmä,vielä vuoden sisällä kaadu tuskinpa heillä mitään Hakan tai EKAn tai entisen Elannon säästökassan maksuhaamuja päällänsä on.
Eikä vielä näytä olevan -90 luvun alun merkkejä ilmassa.
- Toope Tanakka
Minkä takia olet sitten tehnyt
vuoden määräaikaistalletuksen, jonka
myös allekirjoitit ? Olisit tehnyt
samantien 2 tai 5 vuoden sopimuksen.
Hömppä ! - Jaa-a...
Kyllä minulle on soiteltu aktiivisesti talletuksen erääntyessä. Olisiko henkilöstöpuolella ollut häslinkiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851917- 431509
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!571132- 761090
- 721053
- 59991
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon23991- 34930
- 37829
- 38779