haluan muutta ahvenanmaalle

eläkkeellä

tjänare
kuinka voin ostaa asunnon Ahvenanmaalta, katsoin oikotieltä , oli vain 1 asuntoilmoitus, ja siinä sanottin että pitää olla ahvenamaalla asuva ennenkuin voi ostaa?
kuinka tästä edetään?
onko siellä yleensä asuntoja myynnissä, esim rivareita? missä he ilmoittavat niistä?

23

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • God kväll

      Taitaa olla aika hankalaa eläkeläisenä muuttaa Ahvenanmaalle jos ei ole sieltä alkuaan kotoisin.

      Saahan Ahvenanmaalta asunnon ostaa jos on esim. töissä siellä. Ei silloin hankaluuksia ole. Ahvenanmaalla on paljon Manner-Suomalaisia työssä ja osa asuu omistamissaan asunnoissa.

      Mutta se sinun ongelmasi, se voi olla ongelmallinen. Otapa selvää, jos vuokraisit ensin sen asunnon ja viiden vuoden kuluttua voisit anoa kotipaikkaoikeutta ja sen saatuasi voit ostaa vaikka kartanon. Jos niitä nyt edes siellä on.

      • Joku vaan

        Näin taannoin ahvenanmaankilvissä olevan auton
        siinä ei ollut yhtään numeroa vain kirjaimia.
        Siinä luki STEFFEN.
        Miten tämmöisiä kilpiä saa mantereelle??
        Olis kiva saada omalla nimellä varustettu kilpi autoon.


      • Kale ja vili
        Joku vaan kirjoitti:

        Näin taannoin ahvenanmaankilvissä olevan auton
        siinä ei ollut yhtään numeroa vain kirjaimia.
        Siinä luki STEFFEN.
        Miten tämmöisiä kilpiä saa mantereelle??
        Olis kiva saada omalla nimellä varustettu kilpi autoon.

        Siellä lukee, että runkku kalle.


      • Ahvenanmaa
        Joku vaan kirjoitti:

        Näin taannoin ahvenanmaankilvissä olevan auton
        siinä ei ollut yhtään numeroa vain kirjaimia.
        Siinä luki STEFFEN.
        Miten tämmöisiä kilpiä saa mantereelle??
        Olis kiva saada omalla nimellä varustettu kilpi autoon.

        Mantereella ei saa. Mannerta johtaa sarvikuonot. Ahvenanmaalla on paljonkin kilpiä vain kirjaimin. Maarianhaminan taksit kaikki. Onko sitten kuskin nimet vai mitä lie. Siistii sanoo teinit. Amerikan mallii.


      • täytä hakemus
        Joku vaan kirjoitti:

        Näin taannoin ahvenanmaankilvissä olevan auton
        siinä ei ollut yhtään numeroa vain kirjaimia.
        Siinä luki STEFFEN.
        Miten tämmöisiä kilpiä saa mantereelle??
        Olis kiva saada omalla nimellä varustettu kilpi autoon.

        millainen kilpi haluat ( jos vapaa ) ja pistä 1000 euroa tiskiin ja avot kilpi on sinun. Jos vaihdat auton niin kilpi pitää maksaa uudestaan.
        Helppoa ja halpaa.


      • sisäpiirin tietoa
        Ahvenanmaa kirjoitti:

        Mantereella ei saa. Mannerta johtaa sarvikuonot. Ahvenanmaalla on paljonkin kilpiä vain kirjaimin. Maarianhaminan taksit kaikki. Onko sitten kuskin nimet vai mitä lie. Siistii sanoo teinit. Amerikan mallii.

        taksien kilvissä on vanhojen purjelaivojen nimiä!


      • Erilainen Ahvenanmaa
        sisäpiirin tietoa kirjoitti:

        taksien kilvissä on vanhojen purjelaivojen nimiä!

        Hienoa, selvisihän sekin. Onkin hiukan omituisia nimiä kilvissä.


      • eppäilen
        täytä hakemus kirjoitti:

        millainen kilpi haluat ( jos vapaa ) ja pistä 1000 euroa tiskiin ja avot kilpi on sinun. Jos vaihdat auton niin kilpi pitää maksaa uudestaan.
        Helppoa ja halpaa.

        Onkohan noin? Sen tiedän, että voi esittää toivomuksen kirjaimien suhteen sekä niitä seuraavista numeroista, mutta että koko kilpi on vain kirjaimista koostuva, niin enpä ole moisia manner-Suomessa tavannut.


      • Savosta oikeesti
        Erilainen Ahvenanmaa kirjoitti:

        Hienoa, selvisihän sekin. Onkin hiukan omituisia nimiä kilvissä.

        Mittee varten tarvihtoo semmosii kylttei ollakkaa.
        Kattoosiivatten vuan nuamoo ja sill hyvä.


    • Rivareita on myynnissä ja sellaisen voi kuka tahansa ostaa. Ainoastaan kiinteän omaisuuden (maan) ostoissa on rajoituksia. Myytävänä olevat rivarit ym. löydät Ahvenanmaan kiinteistönvälittäjiltä, paikaillislehdissä esim. on ilmoituksia tai sitten otat niihin suoraan yhteyttä.

      • eläkeläinen utelee

        Rohkenen kysäistä pientä asiaa joka on ajatuksissani pyörinyt.
        Miten on, onko ollut koskaan mitään polemiikkia siitä, jos vaikka mantereelta eläkeläinen muuttaa Ahvenanmaalle ja näin ollen tulee ehkä ajan ollen rasitteeksi esim. terveydenhoidossa? Onkohan hankalaa ja toimiikohan systeemit muualta tulleille samalla tavoin kuin kantaväestölle?


      • eläkeläinen utelee kirjoitti:

        Rohkenen kysäistä pientä asiaa joka on ajatuksissani pyörinyt.
        Miten on, onko ollut koskaan mitään polemiikkia siitä, jos vaikka mantereelta eläkeläinen muuttaa Ahvenanmaalle ja näin ollen tulee ehkä ajan ollen rasitteeksi esim. terveydenhoidossa? Onkohan hankalaa ja toimiikohan systeemit muualta tulleille samalla tavoin kuin kantaväestölle?

        Ei ole näkynyt valituksia asiasta, olen ymmärtänyt, että päinvastoin eläkäleläiiä toivotaan tänne muuttavan.


      • eläkeläinen...
        ahvennainen kirjoitti:

        Ei ole näkynyt valituksia asiasta, olen ymmärtänyt, että päinvastoin eläkäleläiiä toivotaan tänne muuttavan.

        Kiitos, sehän on iloinen uutinen. Kiitos vielä kerran.


      • Lukenut
        eläkeläinen utelee kirjoitti:

        Rohkenen kysäistä pientä asiaa joka on ajatuksissani pyörinyt.
        Miten on, onko ollut koskaan mitään polemiikkia siitä, jos vaikka mantereelta eläkeläinen muuttaa Ahvenanmaalle ja näin ollen tulee ehkä ajan ollen rasitteeksi esim. terveydenhoidossa? Onkohan hankalaa ja toimiikohan systeemit muualta tulleille samalla tavoin kuin kantaväestölle?

        Aika hupaisaa edes kysyä jos on suomenkielinen eikä osaa ruotsia. Olet auttamatta pahasti sivussa kaikesta ja empä usko, että se kovinkaan mukavaa on silloin asua siellä. Ruotsinkielisenä voisit paremmin pärjätä.


      • eläkeläinen...
        Lukenut kirjoitti:

        Aika hupaisaa edes kysyä jos on suomenkielinen eikä osaa ruotsia. Olet auttamatta pahasti sivussa kaikesta ja empä usko, että se kovinkaan mukavaa on silloin asua siellä. Ruotsinkielisenä voisit paremmin pärjätä.

        Pyydän anteeksi jos olen vajavaisesti esiintuonut kaksikielisyyteni. Se olisi pitänyt toivomukseni mukaan ilmetä otsikossa. Olen todella pahoillani.


      • internettiin

        Mikseivät ahvenanmaalaiset kiinteistönvälittäjät mainosta kohteitaan esim. Etuovessa. Tällöin kaikki, niin ahvenanmaalaiset kuin mantereellakin asuvat, saisivat tiedon välittömästi. Tästä olisi käsittääkseni myös suuri apu asunnon omistajalle kun tieto myytävästä kohteesta leviäisi laajalle.


      • surffaten
        internettiin kirjoitti:

        Mikseivät ahvenanmaalaiset kiinteistönvälittäjät mainosta kohteitaan esim. Etuovessa. Tällöin kaikki, niin ahvenanmaalaiset kuin mantereellakin asuvat, saisivat tiedon välittömästi. Tästä olisi käsittääkseni myös suuri apu asunnon omistajalle kun tieto myytävästä kohteesta leviäisi laajalle.

        Kyllä niitä kohteita löytyy internetistä. Ei muuta kuin surffaten. En ymmärrä miksi ahvenanmaalaisten pitäisi ilmoitella Etuovessa kun muitakin keinoja on. Asunnot ja kiinteistöt menevät kaupaksi muutenkin. Tuskin missään saarilla seisoo kiinteistö myymättömänä pitkääkään aikaa.

        http://www.citymaklaren.aland.fi/index2.html


        http://www.kaupunkiopas.com/yritykset.html?tiedolla=Maarianhamina kiinteist%F6nv%E4litys&x=24&y=6

        http://www.marstad.ax/index.php


      • Savosta oikeesti
        surffaten kirjoitti:

        Kyllä niitä kohteita löytyy internetistä. Ei muuta kuin surffaten. En ymmärrä miksi ahvenanmaalaisten pitäisi ilmoitella Etuovessa kun muitakin keinoja on. Asunnot ja kiinteistöt menevät kaupaksi muutenkin. Tuskin missään saarilla seisoo kiinteistö myymättömänä pitkääkään aikaa.

        http://www.citymaklaren.aland.fi/index2.html


        http://www.kaupunkiopas.com/yritykset.html?tiedolla=Maarianhamina kiinteist%F6nv%E4litys&x=24&y=6

        http://www.marstad.ax/index.php

        Häiriköt iskekää, nyt mainostetaan ja se on kiellettyä säännöissä.
        Missä ovat poistajat tonkija ja kumppanit?


      • Paljastuit
        Savosta oikeesti kirjoitti:

        Häiriköt iskekää, nyt mainostetaan ja se on kiellettyä säännöissä.
        Missä ovat poistajat tonkija ja kumppanit?

        Mikset itse poista? Turhaan sä täällä muita haukut.


    • hillbergmounting

      Ahvenamualle. Ykstoekkone paekka. Ikävät immeeset kallioest luototja rumat elläemettii.

      • Savosta oikeesti

        Rumiakos elläimettii oovatte siu mielestäis, mutt sattiiset suottaavat ollaakii niit mitkä vaivoovat siua siell käyvessäs.


      • ...mounting vuan
        Savosta oikeesti kirjoitti:

        Rumiakos elläimettii oovatte siu mielestäis, mutt sattiiset suottaavat ollaakii niit mitkä vaivoovat siua siell käyvessäs.

        Tarkotinpaha vuan näette koerija ja kissoja.


      • Savosta oikeesti
        ...mounting vuan kirjoitti:

        Tarkotinpaha vuan näette koerija ja kissoja.

        Mirriläiset on niin mukaavii ja pehmosii.
        Siehä taiakkii, ollakkii ja käynykkii oolannissa mirrilöissä mittee huastat tuossa justiisa ja mittöö.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe