Susia vai koiria?

Keskustele

9

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olivat etkä sitä

tiennyt?

Sudet syövät mielellään koiran aloittaen vatsasta ja mahalaukun sisällöstä. Valmiiksi sulanutta ruokaa koiran vatsasta, nam - sanoo susi.

• keskustele

tottakai olivat susia koska olin jopa paikalla, mutta kyse oli siitä että kumpia pitää olla, susia vai koiria?
        Monien mielestä susi kuuluu asutuksen lähelle, itse olen ehdottomasti toista mieltä!

• edes kysyy ainakaan
        keskustele kirjoitti:

tottakai olivat susia koska olin jopa paikalla, mutta kyse oli siitä että kumpia pitää olla, susia vai koiria?
        Monien mielestä susi kuuluu asutuksen lähelle, itse olen ehdottomasti toista mieltä!

multa. Tottakai koirat ovat ihmisille paljon rakkaimpia ja hyväksyttävämpiä kuin sudet. Poikkeuksena tietysti Suden ystävät. Itse lukeudun henkilöön, joka kyllä puolustaa koiraansa jos siihen kykenee, eli on itse loukkaantumaton ja on sellainen väline, esim ase, jolla voi eliminoida kyseisen koiran päälle hyökkäävän pedon.

• ei kuulu
        keskustele kirjoitti:

Ei mikään suurpeto ihmisten nurkkiin kuulu. Nämä urbaanipedot tulevat olemaan kasvava ongelma. Jotenkin tuntuu että kiihkeimmät suojelijat eivät osaa nähdä metsää puilta.Ei ole kenenkään etu että suojellaan puolikesyjä petoja kynsin hampain.

Kyllä pedoilla pitäisi olla terve ihmispelko että pysyisivät poissa pihapiireistä. Tuo metsästyskoirajuttu onkin vähän kinkkisempi. Kun petoja on, kukapa sen pystyy takaamaan ettei vahinkoja satu metsällä. Harmittaahan se tietysti kun suurella vaivalla koulutettu koira menee petojen suihin. Metsästyskoirille sattuvien vahinkojen määrä ei kuitenkaan voi minun mielestäni olla se mittari jolla mitataan susikannan sopivaa määrää. Jossain määrin niitä täytyy sietää, mutta niidenkin riski kyllä pienenisi jos nuo urbaanipedot voitaisiin poistaa vähän joustavammin.

Saataispa vielä metsäpeurojenkin kanta elvytettyä niin että sillä olisi oikein merkitystä riistaeläimenäkin hirven rinnalla. Että monta asiaa tuossa petopolitiikassa pitäisi pystyä yhteensovittaa...

Nämä näin koirattoman metsästäjän ajatuksina.

• HA HYVÄ
        ei kuulu kirjoitti:

Ei mikään suurpeto ihmisten nurkkiin kuulu. Nämä urbaanipedot tulevat olemaan kasvava ongelma. Jotenkin tuntuu että kiihkeimmät suojelijat eivät osaa nähdä metsää puilta.Ei ole kenenkään etu että suojellaan puolikesyjä petoja kynsin hampain.

Kyllä pedoilla pitäisi olla terve ihmispelko että pysyisivät poissa pihapiireistä. Tuo metsästyskoirajuttu onkin vähän kinkkisempi. Kun petoja on, kukapa sen pystyy takaamaan ettei vahinkoja satu metsällä. Harmittaahan se tietysti kun suurella vaivalla koulutettu koira menee petojen suihin. Metsästyskoirille sattuvien vahinkojen määrä ei kuitenkaan voi minun mielestäni olla se mittari jolla mitataan susikannan sopivaa määrää. Jossain määrin niitä täytyy sietää, mutta niidenkin riski kyllä pienenisi jos nuo urbaanipedot voitaisiin poistaa vähän joustavammin.

Saataispa vielä metsäpeurojenkin kanta elvytettyä niin että sillä olisi oikein merkitystä riistaeläimenäkin hirven rinnalla. Että monta asiaa tuossa petopolitiikassa pitäisi pystyä yhteensovittaa...

Nämä näin koirattoman metsästäjän ajatuksina.

kirjoitus. On on vielä joku, jolla ei ole susipelosta vauhkoontuneen vaahtoa suupielissä.

Kyllä se niin on, että mettäkoira on aina vaarassa, kun susialueella harrastellaan.Enpä tiedä noista metästäjistä ja heidän hengenvaaroistaan suhteessa susiin. Aika pieni, uskoisin.

Ja noi - susi vie vielä lapsetkin-jutut ovat kaukana todellisuudesta. Auton alle, sairauteen, hukkumiseen tai tapaturmaan lapset käsittääkseni menehtyvät. Ihan kun jotkut oikein odottaisivat, että jotain kauheaa tapahtuu ja sitten pääsisivät jälkiviisastelemaan. Kuulostaa sairaalta?

Hävettää mokomat kirjotukset, koska monet piiloutuvat tosimiesmetsästän viittaan ja itkevät ja levittävät hysteriaa suomi24-sivuilla.

Hamekankaita tarvitaan tässä maassa todella paljon, jos metästäjät vauhkoilee mokomasta asiasta.

terveisin,
        2 lapsen isä ja pystykorvametsastäjä Kainuusta

• HA HYVÄ kirjoitti:

kirjoitus. On on vielä joku, jolla ei ole susipelosta vauhkoontuneen vaahtoa suupielissä.

Kyllä se niin on, että mettäkoira on aina vaarassa, kun susialueella harrastellaan.Enpä tiedä noista metästäjistä ja heidän hengenvaaroistaan suhteessa susiin. Aika pieni, uskoisin.

Ja noi - susi vie vielä lapsetkin-jutut ovat kaukana todellisuudesta. Auton alle, sairauteen, hukkumiseen tai tapaturmaan lapset käsittääkseni menehtyvät. Ihan kun jotkut oikein odottaisivat, että jotain kauheaa tapahtuu ja sitten pääsisivät jälkiviisastelemaan. Kuulostaa sairaalta?

Hävettää mokomat kirjotukset, koska monet piiloutuvat tosimiesmetsästän viittaan ja itkevät ja levittävät hysteriaa suomi24-sivuilla.

Hamekankaita tarvitaan tässä maassa todella paljon, jos metästäjät vauhkoilee mokomasta asiasta.

terveisin,

Linjoillahan tässä liikutaan parin edellisen kirjoittajan kanssa. Tänä päivänä siihen Suteen voi törmätä, missäpäin Suomea tahansa ja se riski on koiran kanssa metsästävän tiedostettava. Tätä hysterian levitystä on jatkunut jo pitkään ja siihen syyllistyvät näköjään, sekä metsästäjät, että kiihkosuojeliat. Kärsijänä loppuinlopuksi itse petokannat. Yhteinen ymmärrys petokannan suuruudesta näyttää olevan utopiaa.

• sillä on totista totta
        HA HYVÄ kirjoitti:

terveisin,

että lukuisat koiranomistajat, eikä aina metsästäjät ovat menettäneet rakkaita koiriaan jopa 10 metrin päässä itsestään. Onpa koiria viety jo mummoilta hihnastakin ja vielä toistakymmentä vuotta sitten. Paikkakunta oli muistaakseni Tohmajärvi ja 90-luvun alkupuolisko. Ja susi vei ihan taajama-alueella sen koiran.

• Suden ystävä
        sillä on totista totta kirjoitti:

että lukuisat koiranomistajat, eikä aina metsästäjät ovat menettäneet rakkaita koiriaan jopa 10 metrin päässä itsestään. Onpa koiria viety jo mummoilta hihnastakin ja vielä toistakymmentä vuotta sitten. Paikkakunta oli muistaakseni Tohmajärvi ja 90-luvun alkupuolisko. Ja susi vei ihan taajama-alueella sen koiran.

uusin avaukseni luonnonsuojelupalstalta.

• on jo löötännä
        Suden ystävä kirjoitti:

uusin avaukseni luonnonsuojelupalstalta.

tämännii palstan ja sama virreveesuu jatkuu, telusikkapuolella on raakall annettu ja sittä se yrittää kaahalla ammentoo eepä taeja tulla mittää.
        Kehhuup avvaaksijjaa kyllä sille onnii naarettu jo melekosesti ee sitä tarvii paljon härrätä ku siltä pallaa hermo ja tyhmä se o ku suapas yhtää ee pysty vastoomaa jos vähännii koetat jottae vakavampoo heettee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      166
      6414
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      75
      5310
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3715
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3345
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      172
      2672
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      74
      2315
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2078
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1556
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1306
    Aihe