Eläimellä ihmisennimi

kaikkea sitä voi pohtia

Hilkka kani, Voitto koira, Sanna kissa, Ulpu undulaatti, Lempi poni ym.

Loukkaantuisitko, jos törmäisit eläimeen, jolle olisi annettu sinun nimesi? Vai olisiko, se sinusta vain hauska yhteensattuma? Olisitko itse valmis antamaan eläimellesi ihmisennimen? Tarkoitan tällä nimeenomaan suomalaisia nimiä. Wendyt ja Borikset ovat lemmikkirintamalla jo vanhoja tuttuja. Niitä vastaan tuskin on kellään mitään.Entä onko eläinlajilla merkitystä: onko mukavampaa olla hevosen kuin pupun kaima?

Itse olen nimennyt lemmikkini suomalaisilla ihmisennimillä, en loukatakseni ketään tms., vaan koska nimet ovat tuntuneet kivoilta ja eläimelle sopivalta.

24

3244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koira..

      Ruotsissa asuessani oli pomonani ruotsalainen ruovashenkilö, jonka koiran nimi oli Totte Glimden. Minusta se oli hieno nimi. Perheen sukunimi oli tuo Glimden.

      • päin

        Koiramme nimi on Lassi. En kyllä loukkaannu siitä että kun laitan nimeni googlen kuva hakuun vastaan tulee jos jonkin moista marsua ;)


    • ~Ofelia

      Täytyis olla aika pikkusielunen, jos loukkantus siitä että eläimel on sama nimi kun itellä ;D

    • heh heh

      meillä oli lehmän nimenä outi ja sitä tuli siementämään seminologi nimeltään Outi, ja emäntä ihmetteli että miks se isäntä on niin vaikeen oloinen, syy selvisi myöhemmin ;)

    • tosiaankaan..

      loukkaantuisi, päinvastoin. Meidän hamstereiden nimet ovat Saga ja Frida. Kaimoja on tullut vastaan kyllä, toivottavasti eivät ole loukkaantuneet.:)

    • hauskat meillä

      Miltäs tuntuis olla Pekka tai Minni, monneja (kaloja) molemmat? :)

      • mörkönainen

        Tiedän kaksi Bernhandilaista (en tiedä kirjoitetaanko noin) joiden nimet on Pertti ja Tuuli :)).. Hyvin sopivat.. En loukkaantuisi jos jollain eläimellä olisi sama nimi kuin minulla.. Se olisi vaan hauskaa.. Kun olin pieni, meillä oli kissat nimeltä Pekka, Wille ja Pirkko :))


      • nimi
        mörkönainen kirjoitti:

        Tiedän kaksi Bernhandilaista (en tiedä kirjoitetaanko noin) joiden nimet on Pertti ja Tuuli :)).. Hyvin sopivat.. En loukkaantuisi jos jollain eläimellä olisi sama nimi kuin minulla.. Se olisi vaan hauskaa.. Kun olin pieni, meillä oli kissat nimeltä Pekka, Wille ja Pirkko :))

        On nestori kaikki pilailee mulle nestori miikulaiseksi sitä, koirani jopa tykkää huuliharpu musasta joka sopii sen nimeen. sain sen kyllästymään vanhoihin poikiin viiksekäisiin kappaleeseen kun on tullut soitettua sille sitä useasti nimensä takia.


    • eläinrakas<3<3

      meitin koiran nimi on Roni. äiti sano et ei ihmisen nimee vaikka ite päätti sen nimen:)

    • sadfasdf

      itselläni on ollut neitokakaduja joiden nimet ovat olleet Jago ja Miina. nykyinen on nimeltään Minni. äidilläni on kissa jonka nimi on Otto. nimi tulee siitä että Otto-poika todellakin on ottopoika eläinkodista :)

    • kyllä joitain häiritsee

      Törmäsin agilitytreeniryhmässäni ihmiseen, jolla on melkein sama nimi kuin koirallani (toinen kirjoitettaan K ja toinen C). Tämä ihminen kyseli minulta ihan tosissaan: eikö sen nimeä voisi vaihtaa?

      No, ei voi. Ikääkin kun koirallani on jonkin verran.

      • hihihih

        voisko tää ihminen vaihtaa nimensä? Sehän käy nykyään kätevästi maistraattiin ilmoittamalla :)


    • tuttavan

      kissa on nimeltään Helmi-Orvokki :)

    • h-n

      monilla ihmisillä tuntuu olevan lemmikeille ennemminkin sopivia nimiä (felix, rasmus yms), että kuka voisi loukaantua jos lemmikillä on "ihmisen" nimi!?!

    • macy

      koirieni kasvattajalla on koirien niminä mm. Milla, Jenna, Jonna, Niina, Samppa, Debbie, Bertie ja Morgan (englantilaisia), kyllähän ihmisen nimi voi olla koiralla!!

    • Vaikka nimimerkkini kaimoja varmasti koirissa riittääkin tulee se oikeasti kissan nimestä. Ja myöskin oikealla etunimelläni (mitä en kerro!) nimettyjä koiria olen muutaman nähnyt, tai kuullut että jollakin on. Erikoisin eläinkaimani johon olen törmännyt on tai oli lammas! Pitäsköhän siittä sitten loukkaantua...

      Mur

    • koiruli

      Olin kerran ratsastamasssa ja sattumalta hevosen nimi oli myös Ninna. Oli huvittavaa, kun ohjaaja huusi Ninna käänny oikealle niin hevonen ja minä kuuntelimme kumpikin, että kummalle käsky tuli.

    • verisesti

      Jos jonkin eläimen nimi on Jyrki niin aivan varmasti loukkaannun. Varsinkin jos kyseessä on jokin "likainen" eläin, kuten sika. Loukkaannun loppuelämäkseni. Jään pohtimaan että halusiko päijät-hämäläinen rouva loukata minua kun antoi koiralleen saman nimen. Suren myös sitä, että stadilaisella pojalla oli gerbiili nimeltä Jyrki. Murr. Sietämätöntä. Ja kestämätöntä. itken itseni uneen.

      Hej daa?

    • julkkiksia

      Oli naapurilla kolme kanaa.
      -katri-helena
      -anna eriksson
      -paula koivuniemi

    • Nudg

      Koirani nimi on Heikki. :D Entisen omistajan nimeämä.

    • Citypossu myös gallerias

      Mä tunnen yhen koiran jolla on sama nimi ku mulla (nimeni on aika harvinainen) olen vain iloinen siitä! Minusta on hauskaa kun tiedän että on muitakin kuin ihmis kaimoja! JA meidän koiran nimi on tero eikä kukaan tero niminen ole loukkaantunut siitä! Tai että hamsterimme nimi on Reino(Reiska) ystäväni ei haittaa yhtään! Häntä sii9s sanotaan Reikskaksi! Hän vain nauraa sille!

    • Eläinrakas<3

      Loukkantuisinko? No en todellakaan! Eihän sille voi mitään jos on sama nimi kuin eläimellä. Olisi vain huvittava katsella eläintä jolla on sama nimi. ¨Ja jos eläin onkin joku kana tai sika, olisi huvittava ajatella, olen saman niminen kuin sika!

      Huvittava yhteensattuma :'D

      • ...

        on kaikilla lemmikeillä ihmisten nimi, ja tunnen ihmisiä joilla on sama nimi, ja he ovat lähinnä huvittuneet. minunkin tutulla on lehmä, jolla on sama nimi kuin minulla, ja se on ollut vain hauskaa, ja sehän on tietysti suosikkilehmäni!


    • hugo-mies

      en tod,loukkaantuis.vaan on mulkin koira jonka nimi on martino ja tyttö kissa minkä nimi on marja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe