Mitä tarkoittaa, että ottaa hevosen/ponin ylläpitoon?
mitä tarkoittaa ylläpitoon
19
14874
Vastaukset
- polle1
Ylläpitoon ottaminen on sitä, että hoitaa hevosen omilla kustannuksillaan (ruoka, talli, hoidot ym.), mutta ei omista pollea. Eikä siis maksa vuokraa hevosesta (koska jos maksaa, se on vuokraamista).
- Nimetön
Moikka!
Tässä tulee luultavasti sekava selitys:
Elikkä, hepan omistaja Emma antaa hevosen jollekkin muulle esim. Pekalle ns. ''omaksi'' tietyksi ajaksi (esim. kuukausi). Sen kuukauden ajaksi Pekka pistää heposen haluamalleen tallilleen (esim sille, mikä on pekkaa lähimpänä) ja hän hoitaa kaikki kulut, hoidon ja ratsastuksen.
Se on tarkoittaa hevosen ottamista ylläpitoon!- siis.
että ottaa jonku hevosen/ponin tavallaan hoitoon itselleen/vuokratallille.Hoitaa,ratsastaa ym.. hevosesta ei tarvi maksaa mitään kun sen ottaa mutta kulut pitää kuten esim.tallivuokra,(ruuat,kuivikkeet)
- Anonyymi
siis. kirjoitti:
että ottaa jonku hevosen/ponin tavallaan hoitoon itselleen/vuokratallille.Hoitaa,ratsastaa ym.. hevosesta ei tarvi maksaa mitään kun sen ottaa mutta kulut pitää kuten esim.tallivuokra,(ruuat,kuivikkeet)
Entä eläinlääkäri
- pe-
hevonen on perjaatteessa kuin oma. maksat sen kaikki kulut ja kohtelet sitä kuin omaa, vaikka kuukauden ja sitten se palautetaan omistajalleen
- -eli
Ylläpitoon ottaessa sovitaan ensin kuinka pitkäksi aikaa hevonen jää ottajalle, joskus se jää loppuelämäksi. Ottaessaan hevosen ylläpitoon huolehtii hevosen kustannuksista kumminkaan omistamatta hevosta. Paitsi joskus hevonen saatetaan antaa kokonaan myös toisen omistukseen, asiasta sovitaan. Useimmiten hevonen on joitakin kuukausia ylläpidossa.
Kun sanotaan että "annetaan ylläpitoon" tiedät ettei muuta maksua pitäisi tulla kuin hevosen ylläpitokulut. - Sekava
elikkäs, kun otetaan hevonen ylläpitoon, jos sattuu jokin vahinko, hevonen sairastuu tai loukkaantuu, kuka maksaa? omistaja vai ylläpitäjä?
- Kasiro
Yleensä ylläpitäjä maksaa jos vahinko on sattunut ylläpitoaikana.
Lyhyesti ylläpito tarkoittaa että saat pitää hevosta kuin omaasi mutta et ole oikeutettu myymään tai muuten hävittämään sitä.
Ylläpitäjä maksaa kaikki hevosen kulut, myös sairaskulut siltä ajalta kun hevonen hänen hallussaan on.
Ellei toisin sovita jo heti alussa. - Kysymysmerkki?
Jos hevosen ottaa ylläpitoon,niin voiko sen ottaa kotitallille,jos on esim karsina,laidun yms...Itse etsin hevosta ainakin kolmeksi viikoksi!:)HUOM.ENS KESÄNÄ 2015!
- Kasiro
Voi, jos niin sovitaan omistajan kanssa.
- gfv
mikä on ylläpito
- Kasiro
Eikös se tullut jo ylläolevista teksteistä selväksi? Ylläpito tarkoittaa että joku ottaa hevosen hoitoonsa ja käyttää ja huolehtii siitä kuin omastaan koko sen ajan kun ylläpitoa kestää. Hevosen omistaja ei vastaa mistään hevosen kuluista sillä aikaa vaan ylläpitäjä vastaa kaikesta kuin omastaan.
- Hepohullu2017
Moikka! Olen saamassa Ehkä puoli ylläpito hevosta, Mutta me ei tiedetä että joudutaanko me maksamaan esim Eläinlääkärin? Kyllä tiedän että Pitää maksaa Esim Kengitys, Mut pitääkö meidän sitten Maksaa Puolet eläinlääkärin kuluista vai sitten se omistaja? // Olen Onnellinen jos vastaatte.
- Kasiro
Kuinka on sovittu omistajan kanssa. Koska täysylläpito tarkoittaa kaikkien kulujen ( myös eläinlääkärin ) maksamista niin puoliylläpitoa tarkoittaisi puolia eläinlääkärin maksuista. Mutta maksatko kengityksen kokonaan vai puoliksi? Jos maksat kokonaan niin kysy omistajalta miten lääkärikulut hoidetaan sillähän se selviää.
- Kasiro
Sorry, en vastannut ajatuksella. Vastahan olet EHKÄ saamassa ylläpitohevosen.
Silti: Ylläoleva pätee edelleen mutta kuitenkin: Sovi omistajan kanssa kaikesta maksamisesta ja käytöstä ja tee sopimus paperille jolloin siitä näkyy kaikki sovittu. Huomioi siinä myös varusteiden mahdollinen rikkoutuminen, paljonko saat ratsastaa viikossa, saatko kilpailla yms. - Anonyymi
terve!
en oo ite iha varma, mietin samaa ite ja kysyin neuvoa ratsastajakavereilta mutta aattelin että semmonen ois kiva hommata ja pääästä sillä ratsastaan vaikka oon hieman vielä alottelija. mutta en voi maksaa kun tallipaikan ja ruuat. 200€ voin maksaa puoleksi jos joku maksaa puolet. vastaa pliis jos sinulla olisi antaa yks heppa mulle ylläpitoon. lupaan huolehtia- Anonyymi
Jo pelkkä tallipaikka maksaa helposti yli 400e, ok seudulla lähemmäs tonnin ja yli. Tohon hintaan yleensä kuuluu ainakin heinä ja perus kaura. Tämän päälle tulee tietysti kengitys ja eläinlääkäri kuluja, esim rokotus ja raskaus on huolehdittava tasaisin välein. Suosittelen että kokeilisit vaikka hevosen vuokrausta. Siinä ei ole samanlaista vastuuta, mutta pääset viettämään aikaa saman hevosen kanssa useamman kerran viikossa tai minkälaisen sopimuksen sitten tekeekään.
- Anonyymi
Pk-seudulla. Ja raspaus, ei raskaus xD
- Anonyymi
Jos hevonen sairastuu ylläpidon aikana auttaako omistaja maksamaan kulut?
Ja voiko hevosen halutessaan palauttaa omistajalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683