Mitä on kommunismi

Kommunismi on sairaalloista kateutta.

Kommunistin mielestä on parempi, että kaikki ajavat käryävillä Trabanteilla kuin että itsellä on Opel ja naapurin insinööri ajaa uudenkolla mersulla.

Kalle ei katso eikä vertaa mitä naapurilla on vaan vain mitä itsellä on - siksi hän ei ole kommunisti. On tosin muitakin syitä.

/Kalle, joka antaa kommunistien järjen valon valaista heidän polkunsa Arkadianmäelle

6

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama asia

kuin Kallelle rakas Neukkula. Rakashan sen on pakko olla, koska Kalle siitä aina puhuu.

Kapitalismi on jenkeissä sitä, että köyhällä ei ole edes varaa mennä lääkäriin. Sellaista yhteiskuntaahan Kalle haluaa Suomeenkin.

Riistokapitalismia.

• kuuno-1

Kommunismia ei tietääkseni ole ollut missään,
      siinä on systeemi, missä ei ole rahaa, ei val-
      tiota, eikä paljon moraalittomia ihmisiäkään.
      se paratiisi, jota ei ainakaan vanha neuvosto-
      paskala muistuttanut yhtään.
      Kommunistit ovat asia erikseen, ne on niitä,
      jotka luulee olevansa aina riiston alaisia,kun
      käy kaupassa makkaraa ostamassa tai töissä,Koko
      ajan pahat kapitalistit riistää, vaikka vessas-
      sa kävis. sitten ollaan katkeria ja vaaditaan
      luokkataistelua.
      Kallelle muuten insinööreillä on huonot ajat,
      asentajilla paremmat. Itse olen työtön DI.

• toi riistäminen

Jonkun taskuunhan ne Nokian voitotkin menee. Siis jonkun muun kuin niiden työntekijöiden.

Tunnen muutaman kommunistin, mutta yhtään senkaltaista mitä kuvasit ei ole tullut vastaan.

• punainen puolikuu

Etkö tolvana jo tajua, että olet myynyt nahkasi kapitalismille,minä ajan Ladalla ja menee hyvin!

Kommunismi ajaa tulonjakoa oikein,mutta kapitalistit rosvoavat köyhälistöltä kaiken,niin optio herra Liliuskin,kun meni ostaan iso paatin,silläkin rahalla olisi työttömiä saatu töihin, tämä on kommunismin ensimmäin taisto!

punainen puolikuu

• B-mies

Korpikommunisti tietää ja ymmärtää hyvin kysyjän perimmäiset motiivit, mutta siitä huolimatta ja humaanista mielenlaadustaan johtuen, ottaa kynän käteensä ja siteeraa erästä, sittemmin laajempaakin huomiota saanutta tapausta Suomessa, jossa yhtenä osapuolena oli mm. silloinen istuva presidentti Risto Ryti. Tarina alkaa..

Syyskuun 29 päivänä 1943 teloitettiin Katajanokan vankilassa ompelijatar Martta Koskinen:

"Ihmettelen, kuinka ja miksi olen niin rauhallinen, siksi että olen elämäni iän etsinyt totuutta, olen epäillyt, etsinyt, punninnut asioita moneen kertaan, hyljännyt jonkun asian eli totuuden, löytänyt taas uuden, epäillyt ja punninnut sitä aikani ja omaksunut aina sen minkä parhaana olen pitänyt. Että olen tässä missä olen, on siis omaa ansiotani ja se vakaumus, joka minulla on, on vuosien työn takana. Tämä aika on vain kiteyttänyt kovemmaksi ja lujemmaksi sitä vuosien saavutusta ja en vieläkään näe muuta tietä kuin sen, jota nyt kuljen. Ne, jotka ovat minut tuominneet ovat samoin kulkeneet omaa tietään ja omalta puoleltaan etsineet totuutta, mutta niin kuin maisemakin on eri näköinen riippuen siitä miltä puolelta sitä katselee, niin on totuuskin, sillä sehän on vain muuttuvaista tietoa." Ote kirjeestä sisarelle.

• LiittykääYhteen

Kommunismi on aate, joka ihannoi tasa-arvoa, yhteisomistusta ja luokatonta yhteiskuntaa.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      131
      3764
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2649
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2602
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      76
      2432
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      25
      2291
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1408
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      630
      1278
    8. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      77
      1118
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      147
      1080
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1056
    Aihe