Hermot kireällä

-suski-

Mikä ihme avuksi.. Tuntuu, että elän jatkuvassa hermostumiskierteessä. Mikään ei tunnu menevän putkeen. Masennun ja menetän malttini hyvinkin äkkiä. Se vaikuttaa myös läheisiini...

14

8492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masennustestin

      Ja jos olet masentunut tai epäilet sitä niin menepä ottamaan selvää lääkäriltä mikä vaivaa jookos sillä sitä kautta saatat saada vastauksetkin huonoon oloosi mikä siellä piilossa sinua vaivaa jota et tiedosta

      • -suski-

        Tosi mukavaa, kun joku vihdoinkin vastasi mulle. Kiitos.:)
        Olen tuota miettinytkin, että menisin lääkärin juttusille tai terveyskeskukseen hoitajan juttusille ensiksi, hän varmaan osaisi ohjata minut "oikeaan" paikkaan...


      • apua saat
        -suski- kirjoitti:

        Tosi mukavaa, kun joku vihdoinkin vastasi mulle. Kiitos.:)
        Olen tuota miettinytkin, että menisin lääkärin juttusille tai terveyskeskukseen hoitajan juttusille ensiksi, hän varmaan osaisi ohjata minut "oikeaan" paikkaan...

        itse käyn silloin tällöin testaa masennukseni testillä että mitä ne testit sanoo ja sitten mietin mitä itse tunnen, tähän asti on tulos juuri se masennus ja siksi sen myös koen. Tsemppiä hakuun kuten aina toivotaan koska heitäkin on niin montaa sorttia että joskus joutuu ottamaan useamman kerran eri paikkaan yhteyttä saadakseen kunnon apurin linjoille ja se on harmillista ja turhauttavaakin vaan ei saa olla este päämäärään :)


      • tropit ei

        Jos apua lähdet hakemaan, niin masennuslääkitys ei ole kyllä ainoa oikea ratkaisu hermostuneisuuteen ja raivoon. Masennuslääkitys vain lamaa ihmistä ja piilottaa pahan olon tunteen. Mieti tosissasi, mistä raivo johtuu. Tietysti jostain psykoterapiasta voisi olla apua. Raivohan voi johtua esim.
        elämäntilanteesta, joka ei miellytä sinua ja purat pahan olosi kiukkuamalla. Voisiko työssäsi olla jotain vikaa tai oletko ehkä unohtanut hoitaa itseäsi niin fyysisesti kuin henkisesti?


      • etsin rauhoittavaa, vaikka ...
        tropit ei kirjoitti:

        Jos apua lähdet hakemaan, niin masennuslääkitys ei ole kyllä ainoa oikea ratkaisu hermostuneisuuteen ja raivoon. Masennuslääkitys vain lamaa ihmistä ja piilottaa pahan olon tunteen. Mieti tosissasi, mistä raivo johtuu. Tietysti jostain psykoterapiasta voisi olla apua. Raivohan voi johtua esim.
        elämäntilanteesta, joka ei miellytä sinua ja purat pahan olosi kiukkuamalla. Voisiko työssäsi olla jotain vikaa tai oletko ehkä unohtanut hoitaa itseäsi niin fyysisesti kuin henkisesti?

        Olen joutunut 90-luvulla vaikeaan työpaikkaan, jossa mua jahdattiin talosta pois, vaikka millä lailla. Tekemästäni työstä etsiin epäoleellisia virheitä, joilla oikeesti ei ollut mitään oleellista haittaa työnkuvassa, mutta piti vain tikkuilla.

        Tästä alkoi kierren, tunnen, että tarvitsisi jatkuvasti rauhoittavaa lääkettä tai muuta vastaavaa, on hirveän kireäolo, jopa suupieleni menee pahaan irviin, on niin pahaolo, joudun jopa joskus karjumaankin.

        Rauhoittavat lääkkeet antaa levon samoin radiosta ja kasetilta rauhoittava papin puhe. Mitä teen jatkossa? Auttakaa, neuvoja please?


    • stressitär

      Suosittelisin, että lähdet hakemaan apua. Itse käyttäydyin samalla tavalla jo pitkän aikaa, ennenkuin "sivulliset" herättivät ajattelemaan omaa tilaani. Nyt olen aloittelemassa remonttia itseäni kohtaan. Masennuslääkitystä minulla ei ole, enkä sitä tule saamaankaan. Nyt vain yritetään poistaa kaikki stressitekijät yksitellen.
      Tiedän, että muutos tulee olemaan radikaali, mutta kuitenkin haluan elää ns. normaalia elämää ilman turhia paineita.
      Joskus vaan tapahtuu liikaa, eikä sitä kaikkea enää jaksa yksin kantaa.
      Yritetään pärjäillä ja otetaan vastaan kaikki apu mikä on tarjolla =).

      • minulle sopiva

        keskustelu. Olen todella ärtynyt, stressiherkkä, hermostunut, tavarat katoavat, tarkkaavaisuus- ja keskittymisvaikeudet. Olen jo vuosia käyttänyt masennuslääkkeitä. Ennen masennukseni ilmeni uupumisena, jähmeytenä, olin vain sängyssä. Se oli pelottavaakin. Terapian jälkeen tulivat yllä luettelemani oireet. Ei nekään kivoja ole. Miten pääsisi tasapainoon?


      • pojan äiti-95

        MURROSIKÄINEN saa minun pinnan kireälle,joka osaa ärsyttää.Sanoilla ja tekemisillä ynm.


      • Kumpi vai kampi
        minulle sopiva kirjoitti:

        keskustelu. Olen todella ärtynyt, stressiherkkä, hermostunut, tavarat katoavat, tarkkaavaisuus- ja keskittymisvaikeudet. Olen jo vuosia käyttänyt masennuslääkkeitä. Ennen masennukseni ilmeni uupumisena, jähmeytenä, olin vain sängyssä. Se oli pelottavaakin. Terapian jälkeen tulivat yllä luettelemani oireet. Ei nekään kivoja ole. Miten pääsisi tasapainoon?

        siis aivan sama juttu minulla. Mistä apu? toivottavasti vielä käyt katsomassa tätä keskustelua!!


      • ________________
        minulle sopiva kirjoitti:

        keskustelu. Olen todella ärtynyt, stressiherkkä, hermostunut, tavarat katoavat, tarkkaavaisuus- ja keskittymisvaikeudet. Olen jo vuosia käyttänyt masennuslääkkeitä. Ennen masennukseni ilmeni uupumisena, jähmeytenä, olin vain sängyssä. Se oli pelottavaakin. Terapian jälkeen tulivat yllä luettelemani oireet. Ei nekään kivoja ole. Miten pääsisi tasapainoon?

        Minulle nuo oireet tulivat lääkityskokeilujen jälkeen eivätkä ne ole kadonneet, vaikka olen ollut vuosia ilman lääkkeitä. Olen itkuherkkä, hermostunut, säpsähteleväinen, hajamielinen, keskittymiskyvytön, ärtyisä ja vihamielinen. Ja lannistunut. Kaikki toivo on jotenkin mennyt.


      • Voihan lääke
        ________________ kirjoitti:

        Minulle nuo oireet tulivat lääkityskokeilujen jälkeen eivätkä ne ole kadonneet, vaikka olen ollut vuosia ilman lääkkeitä. Olen itkuherkkä, hermostunut, säpsähteleväinen, hajamielinen, keskittymiskyvytön, ärtyisä ja vihamielinen. Ja lannistunut. Kaikki toivo on jotenkin mennyt.

        Lääkkeitä minäkin epäilen. Mistä vasta-apu??


    • pehmeät arvot

      Lääkkeet vaikuttavat keskushermostoon. Kiropraktiassa puhutaan hermoston myrkytystilasta. Kiropraktikko voi palauttaa hermostoa oikeaan tilaan. Lisäksi tarvitaan syvärentouttavia kehohoitoja. Näillä mä pääsin lääkkeiden haitoista ( meditaatio ja muutenkin kaikkinainen itsensä kuuntelu ja rentouttaminen).

      Lääkkeisiin en suostu enää koskemaan.

      • Voihermot!

        Millaista syvärentouttavia kehohoitoja? Tuntuu, ettei hermosto palaudu millään!


    • Lääkityskö

      Hei, jatketaan tätä keskustelua! Tärkeää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe