Ensimmäinen oma sanoitus ?

tahtoo tietää

Mikä biisi oli ihan ensimmäinen Tapsan oma sanoitus ? Entä sävellys ?

17

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eka sanoitus taitaa ainakin olla semmonen, kuin: "Onni yksille jää". Mut se on käsittääkseni käännöskappale. En tiedä ,että mikä on sitten ihka ensimmäinen ei cover biisi, johon Tapsa on tehnyt ite sanat.

      • Satunnainen matkailija

      • wanharouwa

      • ***************
        wanharouwa kirjoitti:

        molemmat mainitsemasi ovat käännösbiisejä, eivät siis varsinaisesti omia sanoituksia.

        Niin, luulisin, että VEIKKO NIEMINEN on Tapsan ensimmäinen ihan OMA sanoitus.


    • Satunnainen matkailija

      Ensimmäinen sanoitus saattaisi olla Sä luota päivään nousevaan jostakin 1970-luvun alkuvuosilta. Ensimmäinen sävellys voisi löytyä Veikko Nieminen - Tulkaa tytöt takaisin -linjalta. Nämähän ovat sitten 1970-luvun loppupuolelta.

      • Juu, toi "Sä luota päivään nousevaan" on tosiaan niitä ensimmäisiä, tai ehkä sitten peräti ihan eka Tapsan oma sanoitus.
        Mä en tiedä vaan tarkkaan ,että minä vuonna Tapsa on tuon mun ehdottaman "Onni yksille jää" biisin sanoittanut, mut kai se on joskus 70-luvun alussa myös.


      • muistelisin
        Justiinax kirjoitti:

        Juu, toi "Sä luota päivään nousevaan" on tosiaan niitä ensimmäisiä, tai ehkä sitten peräti ihan eka Tapsan oma sanoitus.
        Mä en tiedä vaan tarkkaan ,että minä vuonna Tapsa on tuon mun ehdottaman "Onni yksille jää" biisin sanoittanut, mut kai se on joskus 70-luvun alussa myös.

        Että tuo Veikko Nieminen on Tapsan oma ja ensimmäinen sanoitus. Tietysti en 100-varma voi olla.


    • pinsio

      oon sitä mieltä, että Tapsan eka ei-cover sanoitus olisi Jukka Kuoppamäen säveltämä kappale Kun Lähdit Pois jostain 1970 tai -71 vuodelta. Mukava kappale, jonka senkin soisi soivan juhlakonsertissa, Kuoppamäkihän on aina osannut säveltää.
      Tapsan sävellyksestä en tiiä, mutta oisko tosiaan noi Hotanen-albumin kappaleet ekoja sävellyksiä. Oikaiskaa, josko oon väärässä.

      • pinsio

        miten ko kappaleen sais kaikkien kuultavaksi, kun se on singlenä ja lp:nä. Miten sen ensteks sais cd:lle ja sit vielä lähetettyä esim. liitteenä zähköpostina tai talletettua tänne kaikkien kuultavaksi. Ovat nimittäin hienoja kappaleita nämä Kuoppamäen Kun Lähdit Pois ja Katson Vuorilta Laaksoon. Melkke 40 vuotta vanhoja, mutta tämän ajan vaatimukset kestäviä, helpostikin.


      • **************
        pinsio kirjoitti:

        miten ko kappaleen sais kaikkien kuultavaksi, kun se on singlenä ja lp:nä. Miten sen ensteks sais cd:lle ja sit vielä lähetettyä esim. liitteenä zähköpostina tai talletettua tänne kaikkien kuultavaksi. Ovat nimittäin hienoja kappaleita nämä Kuoppamäen Kun Lähdit Pois ja Katson Vuorilta Laaksoon. Melkke 40 vuotta vanhoja, mutta tämän ajan vaatimukset kestäviä, helpostikin.

        Nyt laitoit kyllä niin vaikean kysymyksen, että tuohon ei osaa sanoa mitään.


      • OK.
        pinsio kirjoitti:

        miten ko kappaleen sais kaikkien kuultavaksi, kun se on singlenä ja lp:nä. Miten sen ensteks sais cd:lle ja sit vielä lähetettyä esim. liitteenä zähköpostina tai talletettua tänne kaikkien kuultavaksi. Ovat nimittäin hienoja kappaleita nämä Kuoppamäen Kun Lähdit Pois ja Katson Vuorilta Laaksoon. Melkke 40 vuotta vanhoja, mutta tämän ajan vaatimukset kestäviä, helpostikin.

        Miten mahtaa olla niiden tekijänoikeus- juttujen kanssa? Mietin vaan ,että saakohan kokokonaisia musiikkikappaleita laittaa nettiin kuultavaksi?


      • Satunnainen matkailija
        pinsio kirjoitti:

        miten ko kappaleen sais kaikkien kuultavaksi, kun se on singlenä ja lp:nä. Miten sen ensteks sais cd:lle ja sit vielä lähetettyä esim. liitteenä zähköpostina tai talletettua tänne kaikkien kuultavaksi. Ovat nimittäin hienoja kappaleita nämä Kuoppamäen Kun Lähdit Pois ja Katson Vuorilta Laaksoon. Melkke 40 vuotta vanhoja, mutta tämän ajan vaatimukset kestäviä, helpostikin.

        Minäkin lähdin merta edemmäs kalaan. Tapani Kansan sivustolta löytyy jotakin tietoa.

        Sanoitus http://www.tapanikansa.net/wb/pages/levyt/tapani-kansa-2.php

        Sävellys http://www.tapanikansa.net/wb/pages/levyt/rokkivaari-hotanen.php

        Nähtävästi Tulkaa tytöt takaisin on ensimmäinen laulajan itsensä säveltämä ja sanoittama laulu. Veikko Niemistä on ollut säveltämässä myös Hillel Tokazier.

        Musiikin siirtämiseen lp:ltä cd:lle näyttää löytyvän netistä lukuisia ohjelmia. Esimerkiksi hakemalla Googlesta sanoilla lp cd, pääset hyvin alkuun. Jos kysymyksessä on vähäinen tarve, on halvempi ostaa. Ainakin Katson vuorilta laaksoon voi ostaa PopCitysta http://pop.city.fi/scweb/scwebshop.dll?audiotrack?organisationid=573D696D-9E7D-E442-B000-9BF0EBCF3C70&contentid=CAD595B8-B08D-204C-9BB2-4EEFAB40126D&languagecode=FI.


    • uralin

      Tuolla yleisradion sivulla on tietoa, et..

      Tapani Kansa alkoi toimia myös tuottajana, sovittajana ja sanoittajana, ensimmäinen sanoitus oli kappale Sulle, sitä ovat seuranneet mm. Rokkivaari Hotanen ja Veikko Nieminen sekä Kalajoen hiekat eli California Dreaming ja Tulkaa tytöt takaisin , joista viimeksi mainittu kappale oli myös Tapani Kansan säveltämä.

      http://www.yle.fi/iskelmafinlandia/tapani.htm

      • pinsio

        on tosiaan väärässä, koska Sulle-kappalehan ilmestyi albumilla Mistä Rakkaus Alkoi vasta 1977, ja tosiaan 70 tai 71 on jo levyttänyt sanoittamansa Kuoppamäen sävellyksen Kun Lähdit Pois, kuten jo aiemmin tuossa kerroin. Lisäksi muitakin sanoituksia ennen Sulle-kappaletta.


      • pinsio kirjoitti:

        on tosiaan väärässä, koska Sulle-kappalehan ilmestyi albumilla Mistä Rakkaus Alkoi vasta 1977, ja tosiaan 70 tai 71 on jo levyttänyt sanoittamansa Kuoppamäen sävellyksen Kun Lähdit Pois, kuten jo aiemmin tuossa kerroin. Lisäksi muitakin sanoituksia ennen Sulle-kappaletta.

        Kuka sitten on kirjoittanut tuon jutun jonne linkin laitoin Tapsasta niin väärää tietoa on.

        http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/kappale.php?Id=Kun l%E4hdit pois


    • Anonyymi

      Anna mun jäädä sun luo

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe