Juicen kirjoittamat näytelmät

Welmary

Lista näistä löytyy vähän sieltä sun täältä, mutta onko täällä tietoa niiden sisällöstä? Missä niitä on esitetty ja milloin? Onkohon jotain mahdollisesti tallennettu ja saatavilla?

Itse olen aikanaan käynyt elämäni ensimmäistä kertaa oopperassa väijymässä Sweeney Toddia, jonka libreton Maestro oli kääntänyt. Jostain muistan lukeneeni, että olisi kääntänyt jonkun toisenkin oopperan, mutta en enää muista mikä se oli enkä sen paremmin löydä lähdettäkään...

Siis - onko tietoo?

9

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afroditen_poika

      Muistaakseni Juice suomensi ainakin jossain vaiheessa 90-luvulla Sondheimin musikaalin "Marry me a little". Ellei muistini tee tenää, suomennettu nimi taisi olla "Nai mua pikkasen".

      80-luvulla Juice kirjoitti itse näytelmän nimeltä Valto. Idea oli muistaakseni se, että siteisiin ja kääreisiin verhottu hahmo käytti valtaa - tai todellisuudessa sitä käyttivät hänen ympärillään häärineet siipiveikot, kunnes lopuksi huomattiin, ettei siteiden sisällä itse asiassa ollut mitään. (Toivottavasti en juonipaljastuksellani pilannut kenenkään jännitystä, mikäli tuo näytelmä on näkemättä).

      En kyllä tiedä, missä noita on esitetty.

      -----
      Niin, ja asiaa sivuten on huumoripläjäyksenä pakko mainita Juicen lukioaikana kirjoittama näytelmä, jonka nimi oli "Kun jätkät lähtevät". Näytelmän alussa tuli piiitkä paasaus tukkijätkien elämästä ja muuttuvan maailmantilanteen vaikutuksesta siihen. Itse näytelmä sitten koostuikin vain siitä, kun nuotiotulen ympärillä istuneet äijät tokaisivat "Jätkät, lähetään!", ja lähtivät. (Maininta tästä "näytelmästä" löytyi tuoreesta Luodon ja Montosen Juice-kirjasta).

      • juusoko

        kattonu yhden Juicen näytelmän Tampereella, pääosassa oli Antti Litja eikä siinä oikein sen lisäks muita ollutkaan kuin Safka. Nimeä en muista..joku Juupajoen juppi se oli...


    • juusoko

      "Mikä ny?" Näin muistelen.

      • 3.30

        Itselläni on teatterin aikoinaan myymä kasetti näytelmän musiikista.


    • Afroditen_poika

      JaTan epävirallisilta Juice-sivuilta (http://jata.vampula.net/musiikkisivut/juice/aikajana.htm) löysin tiedot seuraavista näytelmistä:

      - Valto (1980)
      - Isänmaan toivo (1983)
      - Ravintola Wunderbar (1984)
      - Kolme Hanhea matkalla pohjoiseen (1985, Liisa Laukkarisen kanssa)
      - Harald Hirmuinen (1988)
      - Mikä ny? (1990)
      - Soma rillumarei (1996)
      - Mä lähen meneen (2001)

      • Welmary

        Onko näistä löydettävissä tietoa mistään:

        Missä esitetty ja milloin?

        Mikä oli "juoni"?

        Keitä esiintynyt?

        Itselläni on sellainen mielikuva, että joku näistä olisi tehty jollekin nuorisoteatterille -mutta mikä? Ravintola Wunderbar oli radiokuunnelma - vai oliko? Mikä ny? on pyörinyt Tampereella - kait...

        Hirmuisesti siis hataraa tietoa, olisi kiva jos joku tietäsi oikeasti miten asiat on.

        Hanhijutusta on ainakin nuotteja jossain "Maammelauluja"- nuottikirjassa. Onkohan siitä nauhoitusta?

        Tällaisia tietoja kaipailisin, jos joku tietää.


    • Suti Sekos

      Mikä Ny pyöri Tampereen Teatterikahvilassa joskus varhaisella 90-luvulla. Näytelmä vedettiin läpi kokonaisuudessaan neljällä esiintyjällä varsin minimalistisissa lavasteissa. Miespääosat veti Esko Roine ja Antti Litja. Naisnäyttelijöitä en muista.

    • Afrodiitten anoppi

      Yhä paranee, kun pyllistää!
      Viestien väli 3, 5 vuotta!
      Tällaista debattia varmaan itse Juicekin arvostais!
      Ampukaa alas tää palsta!

    • Anonyymi

      Mistähän löytäis netistä Juicen kirjottamia näytelmiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe