Mitäs mieltä palstan lukijat ovat Suzuki Jimnystä? Itse autosta on aika vähän netissä arvosteluja tarjolla ja niissä joita olen löytänyt on annettu todella hyvää palautetta. Olen itse hankkimassa kyseistä autoa ja käynyt myös koeajamassa auton ja hyvältähän se tuntui. Olen päätynyt Jimnyyn, koska haen pientä ja ketterää 4x4:sta jolle pikku esteetkään eivät tee tiukkaa. Hinta on myös tärkeä kriteeri. Pieni tavaratila ei ole ongelma, koska suurin osa ajosta tapahtuu max. 2 hengen kuormalla.
Nyt haluaisinkin kuulla palautetta, risuja ja ruusuja, muilta kyseisen auton omistajilta tai sellaisella ajaneilta. Miten autolla pärjää suomen keleissä, tekniikan kestävyys, lämppäri, tyyppiviat, yms yms...
Ps. Linkit Jimny arvosteluihin kiinnostavat myös.
Jimny kokemuksia
4
2392
Vastaukset
- Jimny
Itse en ole ajanutkaan kyseistä peliä, mutta lehtijuttuja olen lukenut paljonkin. Seuraavat kohdat tulevat usein esille:
- Maastokelpoinen, toisin kuin ns. katumaasturit
- Rauhaton maantiellä
- Talvikelillä arvaamaton (lyhyt akseliväli, ei jatkuva neliveto)
- Äänekäs
- Kallistuu nopeassa väistössä (kaatumisvaara) - Kimmo
Itselläni on parisen päivää ollut Jimny käytössä. Totta kai testasin myös maasto-ominaisuudet. Sehän menee metsässä kuin eläin. Ei taida mikään muu uusi "maasturi" mennä metsässä niin hyvin kuin Jimny. Ristiriipuntaa saa varoa, kun ei ole lukkoja akseleilla.
Maantiellä meni ihan hyvin. Mitään huikeita maantie ominaisuuksia ei voi olettaa jos auto on kapea, omaa lyhyen akselivälin ja on hieman korkea vielä. Tuulella kannattaa ajella 4-vedolla. Rauhoitti ainakin silloin ajoa. Talvella ei varmaan kannata ajella kuin 4-veto päällä. Lähti kesällä sadekelilläkin mutkassa hanskasta jos oikeen revitti.. Takaveto siis päällä.
Tekniikka varmaan toimii. Onhan Suzuki valmistanut ainakin 20v nelivetoisia maastureita. Lämppäristä ei ole tietoa kun itse olen vaan kesällä ajanut sillä.
Täältä löytyy jonkin asteen arvostelua http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=037&model=004 - Väsynyt
No nyt niitä kokemuksia on. Autoliikkeestä tarjottiin auto yön yli koeajoon.
Ensi fiilikset autosta:
- Yllättävän pirteä ja vääntävä kone. Herää kunnolla henkiin 2000 rundin kohdalla. Täysin riittävä Jimnyyn.
- Näppärä kaupunki pyörittelyssä.
- Peto maastossa. En uskaltanut pahemmin rääkätä, mutta helpohko reitti meni kuin vettä vaan...
- Lämppäri todella tehokas. Samoin penkinlämmittimet. Varmasti lämmin talvella.
- Lyhyestä akselivälistä johtuen maantiellä hieman epävakaa. Ei mitään vakavaa, mutta kuitenkin.
- Turhan pieni tankki (40 litraa)
- Sivutuuliherkkä.
Kokonaisuutena todella positiivinen kokemus. Menee ehdottomasti hankintaan jahka saan vielä hieman rahaa säästöön. Lisää kokemuksia jahka tästä tokenen...- Jimnyman
Nyt kysyt just oikeaa asiaa. Harmi etten ole eksynyt tälle areenalle jo aikaisemmin, mutta ehkä nämä syksyiset ajatukset ehtivät perille.
Totta kai tuon kokoinen auto on ketterä, mutta pitävällä alustalla ei neliveto päällä kannata tehdä tiukkoja mutkia, koska keskitasauspyörästö puuttuu ja auto kääntyy kovin väkinäisesti. Talvisaikaan taas pelkkä takaveto on turvaton, koska lyhyt runko ja kevyt perä yllättävät salamannopealla luistolla. Minäkin olen pari kertaa spinnannut, kun unohdin sivutielle kääntyessäni kytkeä 4wd:n.
Peto maastossa? No joo, pieni auto isoilla renkailla ei uppoa helposti, mutta pohjakosketuksia kannattaa tietysti välttää, koska alustassa on kaikenlaisia ulokkeita jotka tarttuvat helposti jopa risuihin. Minä onnistuin puolittain irrottamaan muovisen sisälokarin eräässä kannokossa.
Talvella tarkenee, mutta huurteenpoisto ei enää neljän hengen kuormalla riitä.
Maantieajo nyt on mitä on, mutta 120 mittarinopeutta kyllä pystyy pitämään. Bensamittari tosin vajoaa aivan silmissä niissä vauhdeissa. Melu ei minun vanhoissa korvissani kuulosta ollenkaan pahalta. Tosin märällä tiellä ajettaessa äänimaisema on kuin Atlantin rannikolla: veden kohinaa.
Pahan kelin yllättäessä talvella Jimny-kuski on Tien Kuningas! Kapealla (160 cm) autolla pujahtelee helposti penkkoihin juuttuneiden naapureiden ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706