Antennirasia

ja vaimennus?

Kaapelimodeemi ja netti pätkinyt milloin enempi, milloin vähempi ja nettiliikenne häiritsee pahasti TV:tä digikanavilla, silloin kun sattuu netti toimimaan. Ja analogiapuolellakin kuva huono.
Kokeilin liittää T-haaroittimeen (modeemille ja digiboxille) antennisignaalin suoraan rasialle tulevasta antennijohdosta, siis ohittaen rasian.
Kaikki toimi hienosti, hyvä kuva, jota hyvin toimiva nettiyhteys ei häirinnyt.

Onko noissa rasioissa niin paljon vaimennusta, että liian heikko signaali ei sen jälkeen riitä vai olisiko rasia vaan rikki?

5

1578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nautiskelia

      rasioissa ei ole vaimennusta koskaan niin paljon että se häiritsisi televisiota ja nettiä.

      rasian voit toki vaihtaa itse jos epäilet että se on rikki. pyydä operaattorin mies mittaamaan antenni snignaalin tehon voimakkuus.

      analogi puolella kuva on ymmärrettävistä syistä huono ilman digiboxia.

      yksi testi on myös vaihtaa T-kappale tai kokeilla jopa ilman kappaletta ja käyttää kappaleen tilalla perinteistä jatkokappaletta "keskitin"

      • luigi

        rasioissa kyllä voi olla vaimennusta jos rasia on viallinen. rasiaa et missään nimessä saa vaihtaa itse vaan sen tekee operaattorin velvoittama sähkömies.

        suosittelen todellakin T-kappaleen sijaan käyttämään keskitintä.


      • bryan malone
        luigi kirjoitti:

        rasioissa kyllä voi olla vaimennusta jos rasia on viallinen. rasiaa et missään nimessä saa vaihtaa itse vaan sen tekee operaattorin velvoittama sähkömies.

        suosittelen todellakin T-kappaleen sijaan käyttämään keskitintä.

        kaikki talon (kerros tai rivi) laitteet kuten antennin pistoke, talonlinjat,lähetin, sähkökaappi ja puhelin pääte ovat isännöitsiän tai talonmiehen vastuulla.

        jos taas omistat omakotitalon niin silloin sinä olet talonmies ja huolehdit itse näistä asioista tai sitten rakennusyhtiö huolehtii.


      • ongelma..
        luigi kirjoitti:

        rasioissa kyllä voi olla vaimennusta jos rasia on viallinen. rasiaa et missään nimessä saa vaihtaa itse vaan sen tekee operaattorin velvoittama sähkömies.

        suosittelen todellakin T-kappaleen sijaan käyttämään keskitintä.

        kerrotko millaisen keskittimen vaihdan t-kappaleen tilalle?


      • bryan malone
        ongelma.. kirjoitti:

        kerrotko millaisen keskittimen vaihdan t-kappaleen tilalle?

        keskitinon hubi, eli melkein samanlainen kun mikä yhdistää usb-laitteet.

        googlaa keskitin niin näet mikä se on


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe