Palapelien palojen säilytys

Yks äiree

Hei! Olisi haasteellinen säilytysongelma ratkaistavana,minulla poika joka rakastaa palapelejä ja niitä on kertynyt hurja määrä. Suurimmasta osasta kuitenkin laatikko hukkunut ja nyt kaikki palat sikin sokin yhdessä laatikossa. Olisi kiva jos jollain olisi jonkin sortin niksejä pulmaani=)

8

2577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niissä pyöreissä purkeissa

      joku mix-mikä lie. Ne purkit on hyviä palapelien säilytykseen. Sitten on niitä pahvisia pikku lootia,niihin,peltisiä rasioita...siis oikeesti...miten et oo keksiny ihan itte?

    • ...

      Minä tein jokaiselle palapelille oman alustan vanerista. Eli muutaman sentin suurempi vanerin pala ja siihen keskelle piirretään palapelin ulkomitat ja liimataan vanerisiivusta reunat. (Onnistuisi myös paksusta pahvista ellei vaneria ja työkaluja ole käytettävissä)

      Ei ollut palat hukassa enää koskaan ja näkee jo suoraan mikä palapeli on kyseessä. Ja minkä kokoinen siitä tulee suurena. Löytyi monta "uutta" palapeliä, kun näki valmiin tuotoksen.

    • kkkkkkkkkkkkkk

      ... tyhmä kysymykseni, mutta mten palapelin vi koota jos laatikot on hukassa.
      Eikö se palapelin kuva (eli kokoamisohje) ole siinä laatikon kannessa ??

      Palapelit voi säilyttää opienessä tilassa sellaisissa uudelleen sulhettavissa parin litran muovipusseissa ( minigrip?)

      Koko laatikko ei tartte pussiin tunkea, kannesta voi leikata sen kuvan sinne pussiin ja palaset sitten vaan perään.

    • eräs pph savosta

      Minulla aikoinaan sama ongelma,palapelin palaset meinasivat aina olla hukassa...lopulta hoksasin että pyykinpesuaine taplettipussit joita oli kertynyt itselleni ja äidilleni vinot pinot olivat oiva apu.

      Ne olivat sellaisia verkkokankaisia joissa nyöri sekä sellainen nappula kiristys,aikas pienikin lapsi osaa avata ja sulkea pussin ihan helposti.
      Tosin en tiedä onko sellaisia enää myynnissä,mutta helppohan sellaisia vastaavia pussukoita on tehdä itsekin.

      Ne pussukat ovatkin olleet todella hyviä palapelinpalojen säilytykseen,tuolla monitoimikorissa ne nyt vuosienkin jälkeen ovat hyllyssä siististi säilyneet ja aina yhtä helposti löydettävissä.

      Palapelin pohjalevyt tiettysti pinossa vierellä ja jo áikas pahasti ränsistyneistä palapelilaatikosta leikkasin palapelinkuvan talteen,liimasin vahvan pahvin taustalle ja päällystin vielä kuvan kontaktimuovilla, jotta säilyvät nekin siistinä,korissa.
      Ps. tietysti pienet pakasterasiatkin ajaa saman asian.

    • iwuroiwo

      Minulla on sama ongelma, mutta legojen kanssa. Meidän pojalla on hirveä määrä legoja ja nyt ne ovat keskellä olohuoneen lattiaa. Mitä teen? Niihin pitäisi keksiä jokin säilytysratkaisu. Osaatteko auttaa? Jouluna tulee vieraita ja siihen mennessä pitäis keksiä jotain.

    • käyttöön

      Pakasterasioita on saatavilla monenkokoisia eri palamäärille.

    • $$$

      Kannattaa myös piirtää jokaisen palapelin palojen takapuolelle eri kuviot (esim kolmio, tähti yms) Jos sitten löydät irtopalan taivasta niin ei tarvitse arvailla minkä palapelin taivas pala se on kun takana on se tunniste kuvio :)

    • HelpBOX

      Ongelma ratkaistu!
      Tämäkin viestiketju on vanhaa perua. No goolen avulla ihmiset silti etsivät hyviä ratkaisuita arjen ongelmiin. Minullakin oli lelukaaos ja olohuoneen lattia muistutti legopiikkimattoa. Mittari tuli täyteen kun tyttäreni kaatoi 15 l legoja lattialle ennen nukkumaan menoa, etsiessään pien lego kissaa. Päätin ratkaista itse tämän ikuisuus ongelman, kun kukaan muukaan ei mitään toimivaa ollut saanut saanut aikaan. Neljä vuotta siinä meni, mutta HelpBOX toimii! Tutkitusti! 15 l legoja likuu laatikkoon 3 sekunnissa. Käykää vaikka itse katsomassa www.helpbox.fi
      PLe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe