Hei! Olisi haasteellinen säilytysongelma ratkaistavana,minulla poika joka rakastaa palapelejä ja niitä on kertynyt hurja määrä. Suurimmasta osasta kuitenkin laatikko hukkunut ja nyt kaikki palat sikin sokin yhdessä laatikossa. Olisi kiva jos jollain olisi jonkin sortin niksejä pulmaani=)
Palapelien palojen säilytys
8
2676
Vastaukset
- niissä pyöreissä purkeissa
joku mix-mikä lie. Ne purkit on hyviä palapelien säilytykseen. Sitten on niitä pahvisia pikku lootia,niihin,peltisiä rasioita...siis oikeesti...miten et oo keksiny ihan itte?
- ...
Minä tein jokaiselle palapelille oman alustan vanerista. Eli muutaman sentin suurempi vanerin pala ja siihen keskelle piirretään palapelin ulkomitat ja liimataan vanerisiivusta reunat. (Onnistuisi myös paksusta pahvista ellei vaneria ja työkaluja ole käytettävissä)
Ei ollut palat hukassa enää koskaan ja näkee jo suoraan mikä palapeli on kyseessä. Ja minkä kokoinen siitä tulee suurena. Löytyi monta "uutta" palapeliä, kun näki valmiin tuotoksen. - kkkkkkkkkkkkkk
... tyhmä kysymykseni, mutta mten palapelin vi koota jos laatikot on hukassa.
Eikö se palapelin kuva (eli kokoamisohje) ole siinä laatikon kannessa ??
Palapelit voi säilyttää opienessä tilassa sellaisissa uudelleen sulhettavissa parin litran muovipusseissa ( minigrip?)
Koko laatikko ei tartte pussiin tunkea, kannesta voi leikata sen kuvan sinne pussiin ja palaset sitten vaan perään. - eräs pph savosta
Minulla aikoinaan sama ongelma,palapelin palaset meinasivat aina olla hukassa...lopulta hoksasin että pyykinpesuaine taplettipussit joita oli kertynyt itselleni ja äidilleni vinot pinot olivat oiva apu.
Ne olivat sellaisia verkkokankaisia joissa nyöri sekä sellainen nappula kiristys,aikas pienikin lapsi osaa avata ja sulkea pussin ihan helposti.
Tosin en tiedä onko sellaisia enää myynnissä,mutta helppohan sellaisia vastaavia pussukoita on tehdä itsekin.
Ne pussukat ovatkin olleet todella hyviä palapelinpalojen säilytykseen,tuolla monitoimikorissa ne nyt vuosienkin jälkeen ovat hyllyssä siististi säilyneet ja aina yhtä helposti löydettävissä.
Palapelin pohjalevyt tiettysti pinossa vierellä ja jo áikas pahasti ränsistyneistä palapelilaatikosta leikkasin palapelinkuvan talteen,liimasin vahvan pahvin taustalle ja päällystin vielä kuvan kontaktimuovilla, jotta säilyvät nekin siistinä,korissa.
Ps. tietysti pienet pakasterasiatkin ajaa saman asian. - iwuroiwo
Minulla on sama ongelma, mutta legojen kanssa. Meidän pojalla on hirveä määrä legoja ja nyt ne ovat keskellä olohuoneen lattiaa. Mitä teen? Niihin pitäisi keksiä jokin säilytysratkaisu. Osaatteko auttaa? Jouluna tulee vieraita ja siihen mennessä pitäis keksiä jotain.
- käyttöön
Pakasterasioita on saatavilla monenkokoisia eri palamäärille.
- $$$
Kannattaa myös piirtää jokaisen palapelin palojen takapuolelle eri kuviot (esim kolmio, tähti yms) Jos sitten löydät irtopalan taivasta niin ei tarvitse arvailla minkä palapelin taivas pala se on kun takana on se tunniste kuvio :)
- HelpBOX
Ongelma ratkaistu!
Tämäkin viestiketju on vanhaa perua. No goolen avulla ihmiset silti etsivät hyviä ratkaisuita arjen ongelmiin. Minullakin oli lelukaaos ja olohuoneen lattia muistutti legopiikkimattoa. Mittari tuli täyteen kun tyttäreni kaatoi 15 l legoja lattialle ennen nukkumaan menoa, etsiessään pien lego kissaa. Päätin ratkaista itse tämän ikuisuus ongelman, kun kukaan muukaan ei mitään toimivaa ollut saanut saanut aikaan. Neljä vuotta siinä meni, mutta HelpBOX toimii! Tutkitusti! 15 l legoja likuu laatikkoon 3 sekunnissa. Käykää vaikka itse katsomassa www.helpbox.fi
PLe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185533MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192866- 152839
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6142110Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1421935Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421365Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077