Sudet tapettava sukupuuttoon!

PErkele.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/49393.shtml

Tämä susiasia on mennyt Suomessa pelleilyksi.

Täällä nöyristellään susia ja Brysseliä. Aika munatonta touhua.

Ihmisen pitää pystyä suojelemaan perhettään. Seuraavaksi sudet käyvät hakemassa ateriansa talojen sisältä.

121

3790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahaa...

      onkin huikea näky kun susi ravaa kerrostalon porttikongista suussa poikittain suomalainen norminainen: 120 kg läskiä, selluliittia ja pahaa sisua...

    • Saatana saapuu maasturilla

      Autot tappavat verrattomasti enemmän ihmisiä ja hirviä kuin sudet. Kaiken lisäksi suomalainen liikennekulttruui on rappiolla, täällä harva autoilija väistäää jalankulkijaa edes tämän ollessa jo suojatiellä. Missä poliisien aika oikein menee kun se ei kerkiä sakottamaan näitä hörypäitä?

      • niin.

        Montako sutta auto on tappanut? Liian vähän.

        Susista ei ole kenellekkään mitään hyötyä, joten ne voidaan poistaa tarpeettomina. Ne jopa syö ihmisten ravintoa ja se on pois meiltä ihmisiltä!


      • Saatana saapuu mersulla
        niin. kirjoitti:

        Montako sutta auto on tappanut? Liian vähän.

        Susista ei ole kenellekkään mitään hyötyä, joten ne voidaan poistaa tarpeettomina. Ne jopa syö ihmisten ravintoa ja se on pois meiltä ihmisiltä!

        Susista on hyötyä ihmisille: jos olisi enemmän susia, olisi vähemmän hirvikolareita. Nälkäänäkeviin ei Suomessa juuri törmää, enkä ole koskaan nähnyt suden tyhjentävän lautastani.

        Autot voidaan poistaa. Ne ovat paitsi tarpeettomia myös vahingollisisia.


      • ..susia ei
        Saatana saapuu mersulla kirjoitti:

        Susista on hyötyä ihmisille: jos olisi enemmän susia, olisi vähemmän hirvikolareita. Nälkäänäkeviin ei Suomessa juuri törmää, enkä ole koskaan nähnyt suden tyhjentävän lautastani.

        Autot voidaan poistaa. Ne ovat paitsi tarpeettomia myös vahingollisisia.

        Yhteiskunta on tullut riippuvaiseksi autoista, joten niitä tarvitaan jatkossakin.

        Susia ei sen sijaan tarvita. Ne elävät (vielä) ainoastaan omaksi ilokseen. Samaa voisi toki sanoa itsestänikin, mutta käyn sentään töissä ja maksan sen vuoksi veroja. Elätän sillä tapaa näitä betonibunkkereissa asuvia sosiaalituella eläviä "suden ystäviä".

        Hirven liha on parasta mitä maa päällään kantaa. Sitä on turha syöttää susille.


      • Ei se rakkine yksin

        käynisty ja laske menenmään ihmisen päälle.
        Ei ole vielä rakennettu autoa, joka toimisi omatoimisesti ja oman älynsä perusteella.

        Niissä kuolonkolareissa on AINA mukana IHMINEN, joka
        ohjailee sitä autoa.

        Susia ei ohjaile muu, kuin niitten oma toiminta.
        Niitä ei ohjaa ihminen.
        Ellei sitten nämä ponihäntäiset ja rengaskorvaiset, susiuskovaiset taivaanrannan maalarit.


      • Saatana saapuu rattiin
        Ei se rakkine yksin kirjoitti:

        käynisty ja laske menenmään ihmisen päälle.
        Ei ole vielä rakennettu autoa, joka toimisi omatoimisesti ja oman älynsä perusteella.

        Niissä kuolonkolareissa on AINA mukana IHMINEN, joka
        ohjailee sitä autoa.

        Susia ei ohjaile muu, kuin niitten oma toiminta.
        Niitä ei ohjaa ihminen.
        Ellei sitten nämä ponihäntäiset ja rengaskorvaiset, susiuskovaiset taivaanrannan maalarit.

        ja ettei muuta saatanaa ole kuin ihminen. Susi ainakin on viaton - sen ymmärtää jokainen joka tietäää että Punahilkka on satu.


      • joten
        ..susia ei kirjoitti:

        Yhteiskunta on tullut riippuvaiseksi autoista, joten niitä tarvitaan jatkossakin.

        Susia ei sen sijaan tarvita. Ne elävät (vielä) ainoastaan omaksi ilokseen. Samaa voisi toki sanoa itsestänikin, mutta käyn sentään töissä ja maksan sen vuoksi veroja. Elätän sillä tapaa näitä betonibunkkereissa asuvia sosiaalituella eläviä "suden ystäviä".

        Hirven liha on parasta mitä maa päällään kantaa. Sitä on turha syöttää susille.

        ei ihme että argumentointi susia vastaan on niin säälittävää kuin se on. Yhtä säälittävää kuin autojen puolustelu. Totta kai yhteiskunta on tehty riippuvaiseksi autoista. Nimenomaan tehty, ei se itsestäään miksikään tule, sillä yhteiskunta olemme me. Jos vain viitsisimme vähän miettiä mitä touhuamme.


      • pelkoa kanssa
        Ei se rakkine yksin kirjoitti:

        käynisty ja laske menenmään ihmisen päälle.
        Ei ole vielä rakennettu autoa, joka toimisi omatoimisesti ja oman älynsä perusteella.

        Niissä kuolonkolareissa on AINA mukana IHMINEN, joka
        ohjailee sitä autoa.

        Susia ei ohjaile muu, kuin niitten oma toiminta.
        Niitä ei ohjaa ihminen.
        Ellei sitten nämä ponihäntäiset ja rengaskorvaiset, susiuskovaiset taivaanrannan maalarit.

        Ellei sitten nämä ponihäntäiset ja rengaskorvaiset, susiuskovaiset taivaanrannan maalarit.

        Heillä on vastuu, kun ihmisen raatelu tapahtuu, eikä siihen mene enää kauankaan.


    • jokamiehenoikeudet

      Olemme tehneet saman havainnon Suomen ympäristödirektiivien osalta. Suomi on liian nöyrä direktiivien osalta. Täällä häviää mm. jokamiehen oikeudet (marjastus, sienestys, kalastus, metsästys, retkeily,...) direktiivien takia. Ainakaan Lounais-Suomessa kaikki eivät enää uskalla liikkua kotipihaa kauemmaksi naapurikuntien susien takia. Sudet todellakin tulevat yhtä "kesyiksi" ihmisille kuin kuukkelit Saariselällä.

    • Keskusteluun kyllästynyt

      Ihmiset jotka päästää koiransa kuljeksimaan ILMAN VALVONTAA, pitäisi tappaa sukupuuttoon.
      Kuinka paljon lintuja,jäniksiä,ym. eläimiä vapaana kuljeksivat koirat tappavat joka vuosi?
      Miksiköhän sudet koiria tappaa?
      Nälkäänsä tai poistaakseen kilpailijan reviiriltään.
      Syylliset koirien kuolemaan susien saaliina, on IDIOOTIT koirien omistajat, jotka luulee kaikkien elollisten olentojen pelkäävän ihmiseltä haisevaa koiraa.

      • Lukemiseen kyllästynyt

        Susi saa ajaa reviiriltään kilpailijan pois.
        Miksi ihmistä rankaistaan ja moititaan, kun ihminen tekee sitä samaa?
        Ihminen puolustaa reviiriään ja ajaa kilpailijan pois.


      • chevyfun

        idiootit tänne kirjoittelee! Kunpa keksis jonkun keinon että sais kuskattua noi saa..nan sudet Helsinkiin. Johan alkais puheet muuttua.
        Olkoon sitten panta tai mikä hyvänsä susi, kun vaan riittävän lähelle omaa asuinpaikkaani tulee... Alkaa olla mitta täys.


    • jolkuttaja

      kova äänistä valitusta kuuluu ympäri maata.toimikaa nii ei oo koirien tappajia.

      • Pedot pois

        Vihreät, natsit ja eläinsuojelu - Pelontorjunta - Suntuubi.com
        pelontorjunta.suntuubi.com/fi/Blogi/?id=1‎Översätt den här sidan
        11 okt 2010 - Yleisessä mielikuvassa absoluuttista pahuutta edustava kansallissosialistinen Saksa oli eläinsuojelun edelläkävijä, ja natsien eläinsuojelun ...


    • perheenjäsen

      koira oli perheenjäsen ja silti oli yön ulkona voi vitu!

      • chevyfun

        pitää pienenpää ääntä kun et taida tietää koirista mitään.


    • savotex

      Sudet pois,autot romutettaan, jatketaan samalla yleistyslinjalla:

      Maantiellä ei uskalla ennee liikkua kun panssarvaunulla.
      Pohjanmualla metästäjä ajo kännissä ilman ajo-oikeutta puskaan ja räiski ihtesä irti haulikolla romusta (30 laukausta). Ohiajanu linja-auto ja henkilöauto saivat osumia.Ihmishenget oli polliisen mukkaan vaarassa.
      Haulikolla tapetaan vuosittain usseita ihmisä Suomessa.
      Pyssyt pois ,täällä nöyristellään metästäjiä. Aika munatonta touhua.Ja muutenkii pyssyillä räiskiminen on menny Suomessa pelleilyksi.
      Kyllä pittää ihmisen voija liikkua metässä ja teillä iliman pelekoo tappavasta ja vammauttavasta haulisuihkusta.
      Kohta metästäjät tulloo ihmisten kottiin ja.....

      • tekstiili

        huastelet.En tiijä pyllistätkö,vae kumarratko?
        Saatana jossain jorinassas huastat,jotta haettarietat pittää pihoesta poestoo aatuvaammille mehtuumaelle,tässä tuas löpiset ihan muuta paskoo. Piätä nyt saatana,mittee mieltä oot. Muuton,joku tuntu rätnäelevän jokamiehenoekeutta.Meilläpäen se semmonen on vielä,eekä siihenkään pure rysselin varekset,eekä jonniijoutavat etelän piipertäjät.
        Joka eppäelöö tätä,siitä vuan.Myö ite piätetään tämän seuvun tirektiivilöestä. Se on muuton varma.


      • savotex
        tekstiili kirjoitti:

        huastelet.En tiijä pyllistätkö,vae kumarratko?
        Saatana jossain jorinassas huastat,jotta haettarietat pittää pihoesta poestoo aatuvaammille mehtuumaelle,tässä tuas löpiset ihan muuta paskoo. Piätä nyt saatana,mittee mieltä oot. Muuton,joku tuntu rätnäelevän jokamiehenoekeutta.Meilläpäen se semmonen on vielä,eekä siihenkään pure rysselin varekset,eekä jonniijoutavat etelän piipertäjät.
        Joka eppäelöö tätä,siitä vuan.Myö ite piätetään tämän seuvun tirektiivilöestä. Se on muuton varma.

        ooppa nyt tarkkana:

        Kirjotin yleistäen samalla tavalla kun alottaja.Kaikki sujet tapettava=kaikkia autot romutettava=kaikki metästys lopetettava.

        Häirikkösudet pitää poistaa,häirikkömetsästäjät pitää saaha kuriin.Se on minun mielpide.
        Kaikki sudet ei jolokuttele pitkin pihamaita ja kaikki (kaiten) metästäjät ei oo häiriköitä, ei ainaskaan kerpiili.
        Onko tuo nyt vaikeeta käsittää?

        Ja tuohon siun uhoomisees,joka on muute suoraan kun salametästäjän oppaasta,en ota kantaa.


      • jolkuttaja

        elä ihmees möykkää.ota rennosti.tääl on kuiteskin yks paskan hailee mittee kirjoittelee.ymmärrän hyvin miten tuskainen olet mut kuiteskin.pilkettä silmän kulmaan.


      • savotex
        jolkuttaja kirjoitti:

        elä ihmees möykkää.ota rennosti.tääl on kuiteskin yks paskan hailee mittee kirjoittelee.ymmärrän hyvin miten tuskainen olet mut kuiteskin.pilkettä silmän kulmaan.

        en tiijä,ei naarata nämä jutut.
        Pitäs tehä jottain vissiin,soittasko anopille,pikkutunneilla,niin alakas nämä rovokaatiojutut näättämmään hupailuilta.


      • syötiksi

        susille


      • savotex
        syötiksi kirjoitti:

        susille

        elläinsuojelurikkomus.
        Vähä armoo susillekkii.


      • örhki

        ja pelekää ihimisiä. Hae apua , siinäki ajassa mitä täällä käytät aikaas piiperöpuheillas kerkeisit jo monta terapiatuntia käyvä läpi.


    • Lalli.

      Kauanko tätä suojeluhulluutta tämä katajainen-kansa katsoo?

      • Salamehtääjä

        Paikallisten salametsästysseurojen on hoidettava asiat kuntoon eihäntässä muu auta koska viranomaisista ei ole apua niin asiat istse hoidettava kuntoon.


    • kettu.nen

      samoin on kaikki talitintit tapettava pois piipittämästä ja hakemasta ruokansa ihmisten nurkista. Ja muutkin sorsat. Ja muurahaiset, mennyt sekin touhu ihan tolkuttomaksi, kun ei enää edes kaupungissa saa elää rauhassa ilman,että luonto ja kaikenmaailman eläimet ( pthyi) tunkeutuu IHMISEN reviirille.
      Tämä on meidän pallo prk#"!***, täällä mitään karvaisia ja luonnottomia otuksia tarvita, eläimet kuuluvat laitoksiin ja kasvattamoihin pois ihmisen silmistä ja sieltä suoraan ruokapöytään, kyä näi o!

      Puut ja metsätkin voisi saman tien kaataa täysin turhana menoeränä, betoni on keksitty ja sähkötakat ja muovi.
      Nyt menen ja täräytän kaksipiippuisella tuon kärpäsen tuosta seinästä, pakkohan se on perhettään suojella, varmaan brysselistä lähettivät senkin.

      • kettunen.

        Oletko muuten kuullut kappaleen,jossa laulettiin:
        kettunen,kettunen,keskiyön cowboy,etsi vain rakkauttaan.?
        Jätä kuitenkin täräyttämättä se kärpänen,ainakin sisällä.


      • tillin tallin

        Tillitanttiaiset ja sorsat eivät ole haittaeläimiä, joten niille suotakoon kohtuullinen populaatio.

        Autot eivät liity susikeskusteluun millään tapaa. Susi ei ole liikkumisväline siinä missä auto on.

        Ihminen (nyky-yhteiskunnassa) tarvitsee autoa ja autosta on hyötyä.

        Ihminen ei tarvitse sutta ja sudesta ei ole hyötyä.

        Ainoa laji joka tarvitsee sutta on susi itse.


      • kettu.nen
        tillin tallin kirjoitti:

        Tillitanttiaiset ja sorsat eivät ole haittaeläimiä, joten niille suotakoon kohtuullinen populaatio.

        Autot eivät liity susikeskusteluun millään tapaa. Susi ei ole liikkumisväline siinä missä auto on.

        Ihminen (nyky-yhteiskunnassa) tarvitsee autoa ja autosta on hyötyä.

        Ihminen ei tarvitse sutta ja sudesta ei ole hyötyä.

        Ainoa laji joka tarvitsee sutta on susi itse.

        ettei sudesta ole ihmiselle hyötyä, tarkoittaa että sen saa hävittää pois metsistä kuljeksimasta,niinkö? Ei kukaan ihminen tarvitse talitinttejäkään ja niistä on tasan yhtä paljon harmia sinulle tai minulle kuin yhdestäkään sudesta.
        Jos joku valopää laittaa koiransa liekan päähän ja jättää yöksi pihalle alueella jossa elää susia, niin kummassa on silloin vika? Jos menet heiluttamaan hampurilaista nälkäisen nenän edessä narussa, niin meinaatko ettei se mene ja syö sitä?

        (Eikä ihminen muuten mihinkään autoa tarvitse, jos sillä on kaksi tervettä jalkaa millä kävellä.)

        Luontokammoiset voisivat muuttaa suosiolla kaupunkien keskustoihin ja keskittyä vaikka koruompeluun sen sijaan, että jaksavat jauhaa jostain onnettoman naurettavan pienestä susipopulaatiosta suomessa.

        Pelottava ajattelu tapa, että jos jostakin ei ole mitään hyötyä, niin pois vaan.

        Ja kyllä, sudesta on luonnon ekologisessa systeemissä aika hemmetin paljon hyötyä, kuten tasan jokaikisestä eläimestä - ihmistä lukuunottamatta. Sillä ajatuksella ainoa haitta eläin joka pitäisi lopettaa sukupuuttoon haitallisena ympäristölle ja koko ekosysteemille on ihminen.


      • kettu.nen
        kettunen. kirjoitti:

        Oletko muuten kuullut kappaleen,jossa laulettiin:
        kettunen,kettunen,keskiyön cowboy,etsi vain rakkauttaan.?
        Jätä kuitenkin täräyttämättä se kärpänen,ainakin sisällä.

        en tosin ole cowboy enkä etsi rakkauttakaan :P
        Äääh, täräytin jo, siinä meni seinä ja naapurin mummom raanut samantein.


      • jur.po
        kettu.nen kirjoitti:

        ettei sudesta ole ihmiselle hyötyä, tarkoittaa että sen saa hävittää pois metsistä kuljeksimasta,niinkö? Ei kukaan ihminen tarvitse talitinttejäkään ja niistä on tasan yhtä paljon harmia sinulle tai minulle kuin yhdestäkään sudesta.
        Jos joku valopää laittaa koiransa liekan päähän ja jättää yöksi pihalle alueella jossa elää susia, niin kummassa on silloin vika? Jos menet heiluttamaan hampurilaista nälkäisen nenän edessä narussa, niin meinaatko ettei se mene ja syö sitä?

        (Eikä ihminen muuten mihinkään autoa tarvitse, jos sillä on kaksi tervettä jalkaa millä kävellä.)

        Luontokammoiset voisivat muuttaa suosiolla kaupunkien keskustoihin ja keskittyä vaikka koruompeluun sen sijaan, että jaksavat jauhaa jostain onnettoman naurettavan pienestä susipopulaatiosta suomessa.

        Pelottava ajattelu tapa, että jos jostakin ei ole mitään hyötyä, niin pois vaan.

        Ja kyllä, sudesta on luonnon ekologisessa systeemissä aika hemmetin paljon hyötyä, kuten tasan jokaikisestä eläimestä - ihmistä lukuunottamatta. Sillä ajatuksella ainoa haitta eläin joka pitäisi lopettaa sukupuuttoon haitallisena ympäristölle ja koko ekosysteemille on ihminen.

        Ilmeisesti sinulla on edelleen ongelmia luetunymmärtämisessä.

        Tallintinttiäiset eivät ole haittaeläimiä, joten ne saavat toki jatkaa hommiansa.

        Susi. Kuinka moni täällä on sellaisen nähnyt elävänä?

        Susi. Onko se hyödyllinen eläin?


      • kettu.nen
        jur.po kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla on edelleen ongelmia luetunymmärtämisessä.

        Tallintinttiäiset eivät ole haittaeläimiä, joten ne saavat toki jatkaa hommiansa.

        Susi. Kuinka moni täällä on sellaisen nähnyt elävänä?

        Susi. Onko se hyödyllinen eläin?

        en ymmärrä pointtiasi.

        Susi, onko se haitta eläin? Ei. Talitintin metsästys versus suden metsästys oli ironiaa, menikö yli?

        Susi, olen nähnyt elävänä. Onko se hyödyllinen eläin? On.


      • sudet
        kettu.nen kirjoitti:

        en ymmärrä pointtiasi.

        Susi, onko se haitta eläin? Ei. Talitintin metsästys versus suden metsästys oli ironiaa, menikö yli?

        Susi, olen nähnyt elävänä. Onko se hyödyllinen eläin? On.

        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.


      • kettu.nen
        sudet kirjoitti:

        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        sen pitäisi hyödyttää minua??? En minä kaipaa mitään hyötyä sudesta, mutta kun se nyt sattuu hyödyttämään sitä ekosysteemiä ja ympäristöä ja eläimistöä,jossa se susi asuu, se kuuluu osaksi suomalaistakin luontoa.

        Kerro miten sinä hyödytät minua? Saanko ihmismetsästys luvan niitä ihmisiä kohtaan, jotka eivät hyödytä minua millään lailla? Kunhan ärsyttävät olemassa olollaan.


      • sudet kirjoitti:

        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        Minulta kysynytkään, niin muutama sananen Sinulle. Jos rupeat tuolta kannalta karsimaan eläinkantoja Tellukselta, niin kerroppa minulle mihin juuri Sinua täällä tarvitaan. Ethän edes kelpaa toisten ihmisten syötäväksi. Aina vaan nämä jutut menevät enenpi ja enenpi yli ymmärryksen.


      • No, esimerkiksi
        kerbiili62 kirjoitti:

        Minulta kysynytkään, niin muutama sananen Sinulle. Jos rupeat tuolta kannalta karsimaan eläinkantoja Tellukselta, niin kerroppa minulle mihin juuri Sinua täällä tarvitaan. Ethän edes kelpaa toisten ihmisten syötäväksi. Aina vaan nämä jutut menevät enenpi ja enenpi yli ymmärryksen.

        poistamaan niitä haittaeläimiä.

        minä en näe mitään hyötyä susista, niiden tunkiessa asutusten läheisyyteen ja kotieläinten kimppuun.

        Jos niitä ei "opeteta" pelkäämään, niin ne tulevat yhä röyhkeämmiksi.

        Susien kuuluu pysyä kaukana ihmisten asumuksista ja asutuskeskuksista.

        Kyllä minä eliminoin jokaisen suden, joka loikkii minun alueelle, tarkoituksenaan aiheuttaa vahinkoa.
        Vaikka se tuntuisi teistä kuinka pahalle.

        Te voitte helliä ja pitää niitä symppiksinä, minä en.


      • Siitä ei ole
        kettu.nen kirjoitti:

        sen pitäisi hyödyttää minua??? En minä kaipaa mitään hyötyä sudesta, mutta kun se nyt sattuu hyödyttämään sitä ekosysteemiä ja ympäristöä ja eläimistöä,jossa se susi asuu, se kuuluu osaksi suomalaistakin luontoa.

        Kerro miten sinä hyödytät minua? Saanko ihmismetsästys luvan niitä ihmisiä kohtaan, jotka eivät hyödytä minua millään lailla? Kunhan ärsyttävät olemassa olollaan.

        hyötyä ihmisten alueilla.
        Susien ympärisö ei pidä koostua ihmisten asuinalueista. Kelvatkoon niille metsät.

        " Kerro miten sinä hyödytät minua?"

        Ehkä en hyödytä juuri välillisesti, mutta veroni minäkin maksan Suomen valtiolle.
        Ja niistä lanteista sinäkin hyödyt, vaikka et sitä pysty myöntämään.


      • kettu.nen
        Siitä ei ole kirjoitti:

        hyötyä ihmisten alueilla.
        Susien ympärisö ei pidä koostua ihmisten asuinalueista. Kelvatkoon niille metsät.

        " Kerro miten sinä hyödytät minua?"

        Ehkä en hyödytä juuri välillisesti, mutta veroni minäkin maksan Suomen valtiolle.
        Ja niistä lanteista sinäkin hyödyt, vaikka et sitä pysty myöntämään.

        minusta ärsyttävä tilanhukka, enkä halua sinunlaisia minun reviirilleni, hus mene pois.


      • No, esimerkiksi kirjoitti:

        poistamaan niitä haittaeläimiä.

        minä en näe mitään hyötyä susista, niiden tunkiessa asutusten läheisyyteen ja kotieläinten kimppuun.

        Jos niitä ei "opeteta" pelkäämään, niin ne tulevat yhä röyhkeämmiksi.

        Susien kuuluu pysyä kaukana ihmisten asumuksista ja asutuskeskuksista.

        Kyllä minä eliminoin jokaisen suden, joka loikkii minun alueelle, tarkoituksenaan aiheuttaa vahinkoa.
        Vaikka se tuntuisi teistä kuinka pahalle.

        Te voitte helliä ja pitää niitä symppiksinä, minä en.

        Menttaliteetti mua ihmetyttää eniten ja monen muunkin tänne kirjoittelevan, että "minä tapan kaikki". Tuo kalskahtaa jo surkuhupaisalta uhoamiselta.

        Mitä sitten tuohon Suden pyyntiin tulee, niin eihän niiden paikka kenenkään pihoilla ole, sehän nyt on selvä. Nämä jatkuvasti sieltä ruokaansa katselevat yksilöt on syytä poistaa muona vahvuudesta.

        Myöskin nämä vertaukset, että ne Sudet syövät "meidän" lihaa kaataessaan esim. Hirviä. Minusta aika perusteettomia lausahduksia, kait se on Sudenkin jotain syötävä ja huonosti taitavat kasvikset niille kelvata.

        Eliminoi vain tontiltas jokainen yksilö, äläkä helli tai pidä niitä ollenkaan symppiksinä, sillä Susiahan ne vain on. Ja eiköhän siihen, kaatoluvan saantiin häirikkösudelle ole tulossa helpotusta ihan pikapuoliin. Byrokratian rattaat vain pyörivät kovin hitaasti.

        Tuo hysterian lietsonta ja uhoaminen ei taida juurikaan viedä asioita eteenpäin. Taitaa ennemmin tulla takapakkia, lisää kieltoja ja suojelua.


      • valtteri...
        kettu.nen kirjoitti:

        ettei sudesta ole ihmiselle hyötyä, tarkoittaa että sen saa hävittää pois metsistä kuljeksimasta,niinkö? Ei kukaan ihminen tarvitse talitinttejäkään ja niistä on tasan yhtä paljon harmia sinulle tai minulle kuin yhdestäkään sudesta.
        Jos joku valopää laittaa koiransa liekan päähän ja jättää yöksi pihalle alueella jossa elää susia, niin kummassa on silloin vika? Jos menet heiluttamaan hampurilaista nälkäisen nenän edessä narussa, niin meinaatko ettei se mene ja syö sitä?

        (Eikä ihminen muuten mihinkään autoa tarvitse, jos sillä on kaksi tervettä jalkaa millä kävellä.)

        Luontokammoiset voisivat muuttaa suosiolla kaupunkien keskustoihin ja keskittyä vaikka koruompeluun sen sijaan, että jaksavat jauhaa jostain onnettoman naurettavan pienestä susipopulaatiosta suomessa.

        Pelottava ajattelu tapa, että jos jostakin ei ole mitään hyötyä, niin pois vaan.

        Ja kyllä, sudesta on luonnon ekologisessa systeemissä aika hemmetin paljon hyötyä, kuten tasan jokaikisestä eläimestä - ihmistä lukuunottamatta. Sillä ajatuksella ainoa haitta eläin joka pitäisi lopettaa sukupuuttoon haitallisena ympäristölle ja koko ekosysteemille on ihminen.

        kyllä NIIN samaa mieltä sun kanssa.
        Ihan oikeasti.

        Ei mulla muuta. :)


      • veronmaksaja.
        kerbiili62 kirjoitti:

        Menttaliteetti mua ihmetyttää eniten ja monen muunkin tänne kirjoittelevan, että "minä tapan kaikki". Tuo kalskahtaa jo surkuhupaisalta uhoamiselta.

        Mitä sitten tuohon Suden pyyntiin tulee, niin eihän niiden paikka kenenkään pihoilla ole, sehän nyt on selvä. Nämä jatkuvasti sieltä ruokaansa katselevat yksilöt on syytä poistaa muona vahvuudesta.

        Myöskin nämä vertaukset, että ne Sudet syövät "meidän" lihaa kaataessaan esim. Hirviä. Minusta aika perusteettomia lausahduksia, kait se on Sudenkin jotain syötävä ja huonosti taitavat kasvikset niille kelvata.

        Eliminoi vain tontiltas jokainen yksilö, äläkä helli tai pidä niitä ollenkaan symppiksinä, sillä Susiahan ne vain on. Ja eiköhän siihen, kaatoluvan saantiin häirikkösudelle ole tulossa helpotusta ihan pikapuoliin. Byrokratian rattaat vain pyörivät kovin hitaasti.

        Tuo hysterian lietsonta ja uhoaminen ei taida juurikaan viedä asioita eteenpäin. Taitaa ennemmin tulla takapakkia, lisää kieltoja ja suojelua.

        Susi kirjoitetaan pienellä.


      • haittaa?
        kettu.nen kirjoitti:

        en ymmärrä pointtiasi.

        Susi, onko se haitta eläin? Ei. Talitintin metsästys versus suden metsästys oli ironiaa, menikö yli?

        Susi, olen nähnyt elävänä. Onko se hyödyllinen eläin? On.

        Montako kotieläintä tillintanttiainen on raadellut kuoliaaksi?

        Susi on tappanut Suomessa ihmisiäkin. Nykymenolla ei mene pitkään, että susi tappaa ihmisen jälleen.

        Susiongelma on ratkaistavissa. Tappamalla koko populaation taataan se, ettei susista ole enää koskaan mitään haittaa. Yksinkertaista.


      • valtteri...
        haittaa? kirjoitti:

        Montako kotieläintä tillintanttiainen on raadellut kuoliaaksi?

        Susi on tappanut Suomessa ihmisiäkin. Nykymenolla ei mene pitkään, että susi tappaa ihmisen jälleen.

        Susiongelma on ratkaistavissa. Tappamalla koko populaation taataan se, ettei susista ole enää koskaan mitään haittaa. Yksinkertaista.

        tilitanteista haittaa.
        Männäviikonloppuna paskoivat mun puhtaat pyykit, prkl!
        Ehdottaisinkin, että ne kaikki pitää tappaa.
        Muutkin saaperin visertäjät tietenkin samointein.

        Susista ei ole minulle ollut vielä mitään haittaa.


      • savotex
        kerbiili62 kirjoitti:

        Menttaliteetti mua ihmetyttää eniten ja monen muunkin tänne kirjoittelevan, että "minä tapan kaikki". Tuo kalskahtaa jo surkuhupaisalta uhoamiselta.

        Mitä sitten tuohon Suden pyyntiin tulee, niin eihän niiden paikka kenenkään pihoilla ole, sehän nyt on selvä. Nämä jatkuvasti sieltä ruokaansa katselevat yksilöt on syytä poistaa muona vahvuudesta.

        Myöskin nämä vertaukset, että ne Sudet syövät "meidän" lihaa kaataessaan esim. Hirviä. Minusta aika perusteettomia lausahduksia, kait se on Sudenkin jotain syötävä ja huonosti taitavat kasvikset niille kelvata.

        Eliminoi vain tontiltas jokainen yksilö, äläkä helli tai pidä niitä ollenkaan symppiksinä, sillä Susiahan ne vain on. Ja eiköhän siihen, kaatoluvan saantiin häirikkösudelle ole tulossa helpotusta ihan pikapuoliin. Byrokratian rattaat vain pyörivät kovin hitaasti.

        Tuo hysterian lietsonta ja uhoaminen ei taida juurikaan viedä asioita eteenpäin. Taitaa ennemmin tulla takapakkia, lisää kieltoja ja suojelua.

        kirjottaa asiaa. Näin se on.

        Ja oonpahan sammaa mieltä, että nämä jutut tiällä luonnonsuojelupalstoilla alakaa menemään entistä hullummaksi päivä päivältä.
        Nimenommaan tappamisen,uhoomisen ja laittomuuksiin yllyttämisen ja hysterian levittämisen suhteen.

        Eikö olis parempi perustoo uus palsta,nimeltään vaikka Luonnonsuojelun Vastustajat,tai
        MINÄ TAPAN KAIKKI PRKELE!-palsta
        Siellä vois nämä kuumakallet kiukutella ja puolustaa ommaa suomen kokosta revviirriään.

        Oho, tuli kirjotettua suomi pienellä. Pittääkin lähtee töihin.Ja sit veroja maksammaan.


      • se helpottaa
        valtteri... kirjoitti:

        tilitanteista haittaa.
        Männäviikonloppuna paskoivat mun puhtaat pyykit, prkl!
        Ehdottaisinkin, että ne kaikki pitää tappaa.
        Muutkin saaperin visertäjät tietenkin samointein.

        Susista ei ole minulle ollut vielä mitään haittaa.

        Tilitantin kakintaongelma poistuu käyttämällä kuivausrumpua.

        Muutaman kerran on auton tuulilasiin sellainen tallitinttuainen kopsahtanut, mutta onneksi mitään vauriota ei syntynyt.

        Se että susista ei ole ollut sinulle haittaa ei tarkoita automaattisesti sitä, että susista ei olisi haittaa kenellekkään.

        Susi on peto, joka tappaa kotieläimiä ja tarvittaessa ihmisiäkin. Mitä enemmän susia, niin sitä enemmän niistä on haittaa. Mitä vähemmän, niin sitä vähemmän haittaa. Ei ollenkaan susia, niin ei ollenkaan haittaa. Kaikki voittavat. Jopa sinä.


      • valtteri...
        se helpottaa kirjoitti:

        Tilitantin kakintaongelma poistuu käyttämällä kuivausrumpua.

        Muutaman kerran on auton tuulilasiin sellainen tallitinttuainen kopsahtanut, mutta onneksi mitään vauriota ei syntynyt.

        Se että susista ei ole ollut sinulle haittaa ei tarkoita automaattisesti sitä, että susista ei olisi haittaa kenellekkään.

        Susi on peto, joka tappaa kotieläimiä ja tarvittaessa ihmisiäkin. Mitä enemmän susia, niin sitä enemmän niistä on haittaa. Mitä vähemmän, niin sitä vähemmän haittaa. Ei ollenkaan susia, niin ei ollenkaan haittaa. Kaikki voittavat. Jopa sinä.

        kuivausrumpu..

        Onkos sulta nyt ihan täysin unohtunut mikä palsta tää on?

        Mitäs haittaa sinulle on susista ollut, noin niinku ihan henkilököhtaisella tasolla? Peljättääkö sinua?

        Mitä vähemmän tinttejä, sitä vähemmän pyykinpesua ja luonto pelastuu...


      • suo.
        valtteri... kirjoitti:

        kuivausrumpu..

        Onkos sulta nyt ihan täysin unohtunut mikä palsta tää on?

        Mitäs haittaa sinulle on susista ollut, noin niinku ihan henkilököhtaisella tasolla? Peljättääkö sinua?

        Mitä vähemmän tinttejä, sitä vähemmän pyykinpesua ja luonto pelastuu...

        Peipposia on miljoonia ja niiden jahtaaminen on työlästä. Eikä niistä oikeasti ole mitään uhkaa, mitä nyt salmonellaa levittävät.

        Susia ei sen sijaan ole kuin muutama sata, joten ne olisi helppo saalistaa pois.

        "Mitäs haittaa sinulle on susista ollut, noin niinku ihan henkilököhtaisella tasolla? Peljättääkö sinua?"

        Ai mitäkö haittaa? Eipä tässä juuri haluta käydä koiran kanssa pupujahdissa, kun susia pyörii ympärillä.


      • valtteri...
        suo. kirjoitti:

        Peipposia on miljoonia ja niiden jahtaaminen on työlästä. Eikä niistä oikeasti ole mitään uhkaa, mitä nyt salmonellaa levittävät.

        Susia ei sen sijaan ole kuin muutama sata, joten ne olisi helppo saalistaa pois.

        "Mitäs haittaa sinulle on susista ollut, noin niinku ihan henkilököhtaisella tasolla? Peljättääkö sinua?"

        Ai mitäkö haittaa? Eipä tässä juuri haluta käydä koiran kanssa pupujahdissa, kun susia pyörii ympärillä.

        ettet uskalla pupujahtiin. Säästyypähän kanin(tai minkälie rusakon) liha suden suuhun. Et sinä sitä lihaa kuitenkaan oikeasti tarvitse. Käy vaikka lähikaupasta makkaraa tai jotain...
        Samallahan voit kattella niitä kuivausrumpujen hintoja.

        Eiköhän me nyt vaan keskitytä siihen tinttijahtiin, kun niistä on oikeasti ja todistetusti haittaa!
        Ilmeisesti sulla on jonkinsortin tussari, kun metsälläkin käyt(tai kävit, enäähän et uskalla)?

        Voisitko muutaman tintin päästää hengiltä, ihan vain kantaaksesi oman kortesi kekoon tämän suuren ongelman ratkaisemiseksi?

        Ai enkö oikein ota sinua todesta. No en.


      • kettu.nen
        haittaa? kirjoitti:

        Montako kotieläintä tillintanttiainen on raadellut kuoliaaksi?

        Susi on tappanut Suomessa ihmisiäkin. Nykymenolla ei mene pitkään, että susi tappaa ihmisen jälleen.

        Susiongelma on ratkaistavissa. Tappamalla koko populaation taataan se, ettei susista ole enää koskaan mitään haittaa. Yksinkertaista.

        samoin olisi sitten eliminoitava kaikki ihmishenkiä riistäneet rattijuopot, pedofiilit, muut murhaajat ja huumehörhöissä tappajat, vaimonhakkaajat jne jne. Hemmettiäkö niiden annetaan kuljeskella vapaana ihmisiä pelottelemassa?!
        Suomessa ( tai muuallakaan) on yksikään susi raadellut tasan yhtä monta ihmistä hengiltä kuin lemmikaupan gerbiili.

        Kannattaa hakeutua pelkoterapiaan tuon susihysterian kanssa, tulee parempi olo kun ei tarvitse pelätä koko ajan olemattomia.


      • kettu.nen
        se helpottaa kirjoitti:

        Tilitantin kakintaongelma poistuu käyttämällä kuivausrumpua.

        Muutaman kerran on auton tuulilasiin sellainen tallitinttuainen kopsahtanut, mutta onneksi mitään vauriota ei syntynyt.

        Se että susista ei ole ollut sinulle haittaa ei tarkoita automaattisesti sitä, että susista ei olisi haittaa kenellekkään.

        Susi on peto, joka tappaa kotieläimiä ja tarvittaessa ihmisiäkin. Mitä enemmän susia, niin sitä enemmän niistä on haittaa. Mitä vähemmän, niin sitä vähemmän haittaa. Ei ollenkaan susia, niin ei ollenkaan haittaa. Kaikki voittavat. Jopa sinä.

        joka tappaa muutenkin kuin vain syödäkseen. Päinvastoin kuin susi.
        Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että täysin ekosysteemille hyödyttömänä loisena ihmisen saisi ampua sukupuuttoon.


      • kettu.nen
        suo. kirjoitti:

        Peipposia on miljoonia ja niiden jahtaaminen on työlästä. Eikä niistä oikeasti ole mitään uhkaa, mitä nyt salmonellaa levittävät.

        Susia ei sen sijaan ole kuin muutama sata, joten ne olisi helppo saalistaa pois.

        "Mitäs haittaa sinulle on susista ollut, noin niinku ihan henkilököhtaisella tasolla? Peljättääkö sinua?"

        Ai mitäkö haittaa? Eipä tässä juuri haluta käydä koiran kanssa pupujahdissa, kun susia pyörii ympärillä.

        jos vaihdat "harrastusta" kun kerran noin ahdistaa?
        Tuskin sinä niitä pupuja nälkääsi saalistat?
        Hae lelukaupasta kasa pehmopupuja, piilottele niitä kämppäsi täyteen ja käske koirasi raadella ne, sen jälkeen täräytä haulikollasi vielä perään niin samat kiksit saat ja susien ja muidenkaan luontokappaleiden ei tarvitse pelätä omalla reviirillään sinua ja jalostettua egosi jatketta.
        Ei minuakaan huvita ulkoilla syksyllä metsässä kun kaikenmaailman vitipäät metsästyshullut hurttiensa ja haulikkojensa kanssa vahtaavat ampumassa kaikkea mikä liikkuu.

        Tuntuu siltä kuin sinulle olisi luettu liian pienenä punahilkka satua ja siitä on jäänyt joku trauma... :P


      • Kettusen
        kettu.nen kirjoitti:

        joka tappaa muutenkin kuin vain syödäkseen. Päinvastoin kuin susi.
        Mitä tästä voimme päätellä? Sen, että täysin ekosysteemille hyödyttömänä loisena ihmisen saisi ampua sukupuuttoon.

        terveys reistaillut?Ja nyt olet saanut itseluottamusta takaisin senverran,että tulet näille palstoille puhumaan paskaa.
        Siirrypä nyt kiltisti niille jorinaosastoille,missä olit ennenkin,ei sinua täällä kaipaa kukaan.Ai niin,ehkä HomoPetteri,se kaverisi.


      • käy ulkona
        kettu.nen kirjoitti:

        jos vaihdat "harrastusta" kun kerran noin ahdistaa?
        Tuskin sinä niitä pupuja nälkääsi saalistat?
        Hae lelukaupasta kasa pehmopupuja, piilottele niitä kämppäsi täyteen ja käske koirasi raadella ne, sen jälkeen täräytä haulikollasi vielä perään niin samat kiksit saat ja susien ja muidenkaan luontokappaleiden ei tarvitse pelätä omalla reviirillään sinua ja jalostettua egosi jatketta.
        Ei minuakaan huvita ulkoilla syksyllä metsässä kun kaikenmaailman vitipäät metsästyshullut hurttiensa ja haulikkojensa kanssa vahtaavat ampumassa kaikkea mikä liikkuu.

        Tuntuu siltä kuin sinulle olisi luettu liian pienenä punahilkka satua ja siitä on jäänyt joku trauma... :P

        Olet näköjään vieraantunut todellisuudesta kokonaan.

        Metsästys on jalo harrastus ja metsästämällä hankittu luomuliha on eettiseltä kannalta mukavampaa syödä kuin tehotuotettu teollinen liha.

        Ei sinua varmaan huvita ulkoilla metsässä, kun et ulkoilua harrasta.


      • tarvitaan
        kettu.nen kirjoitti:

        samoin olisi sitten eliminoitava kaikki ihmishenkiä riistäneet rattijuopot, pedofiilit, muut murhaajat ja huumehörhöissä tappajat, vaimonhakkaajat jne jne. Hemmettiäkö niiden annetaan kuljeskella vapaana ihmisiä pelottelemassa?!
        Suomessa ( tai muuallakaan) on yksikään susi raadellut tasan yhtä monta ihmistä hengiltä kuin lemmikaupan gerbiili.

        Kannattaa hakeutua pelkoterapiaan tuon susihysterian kanssa, tulee parempi olo kun ei tarvitse pelätä koko ajan olemattomia.

        Pelätä olemattomia? Käy tarjoamassa pelko-opastusta kaikille niille, joiden kotieläimiä susi on tappanut.

        Meillä on tässä käsillä susiongelma, joka voidaan ratkaista.


      • valtteri...
        tarvitaan kirjoitti:

        Pelätä olemattomia? Käy tarjoamassa pelko-opastusta kaikille niille, joiden kotieläimiä susi on tappanut.

        Meillä on tässä käsillä susiongelma, joka voidaan ratkaista.

        Uskottavuutesi haihtui lopullisti siihen viestiin jossa ehdotit kuivausrumpua ratkaisuksi ongelmaani.
        (Jos nyt edes olet se sama kirjoittelija, mokoma multinick.)
        Mieti nyt hyvä ihminen vähän, millä palstalla sitä ollaan!

        Sinulla on susiongelma, ei 'meillä'. Mitähän aiot seuraavaksi alkaa pelkäämään?


      • kettu.nen
        Kettusen kirjoitti:

        terveys reistaillut?Ja nyt olet saanut itseluottamusta takaisin senverran,että tulet näille palstoille puhumaan paskaa.
        Siirrypä nyt kiltisti niille jorinaosastoille,missä olit ennenkin,ei sinua täällä kaipaa kukaan.Ai niin,ehkä HomoPetteri,se kaverisi.

        sen kummemmin reistaullut kuin ennenkään, on vain hirveän kiva paremman tekemisen puutteessa kiusata sinua ja nähdä kuin päreesi palavat :D


      • varmaan
        valtteri... kirjoitti:

        Uskottavuutesi haihtui lopullisti siihen viestiin jossa ehdotit kuivausrumpua ratkaisuksi ongelmaani.
        (Jos nyt edes olet se sama kirjoittelija, mokoma multinick.)
        Mieti nyt hyvä ihminen vähän, millä palstalla sitä ollaan!

        Sinulla on susiongelma, ei 'meillä'. Mitähän aiot seuraavaksi alkaa pelkäämään?

        Poliisia varmaan pitäisi pelätä, mikäli susiongelma ratkaistaisiin nykyisen lainsäädännön aikana. Lakia pitäisi muuttaa niin, että suden metsästyksestä tulisi vapaata. Kaadetusta eläimestä voisi maksaa tapporahan, jotta ongelma saataisiin ratkaistua nopeasti.

        Eipä susiongelma koske betonibunkkereissa eläviä televisiosta maailmanmenoa seuraavia hippejä. Susiongelma koskee ainoastaan meitä luonnossa liikkuvia ja luonnon äärellä asuvia ihmisiä, joilla sattuu olemaan myös kotieläimiä.


      • kettu.nen
        käy ulkona kirjoitti:

        Olet näköjään vieraantunut todellisuudesta kokonaan.

        Metsästys on jalo harrastus ja metsästämällä hankittu luomuliha on eettiseltä kannalta mukavampaa syödä kuin tehotuotettu teollinen liha.

        Ei sinua varmaan huvita ulkoilla metsässä, kun et ulkoilua harrasta.

        joka ikinen päivä koska minusta on hauskempaa katsella eläimiä niiden oikeassa ympäristössä elävänä.


      • valtteri...
        varmaan kirjoitti:

        Poliisia varmaan pitäisi pelätä, mikäli susiongelma ratkaistaisiin nykyisen lainsäädännön aikana. Lakia pitäisi muuttaa niin, että suden metsästyksestä tulisi vapaata. Kaadetusta eläimestä voisi maksaa tapporahan, jotta ongelma saataisiin ratkaistua nopeasti.

        Eipä susiongelma koske betonibunkkereissa eläviä televisiosta maailmanmenoa seuraavia hippejä. Susiongelma koskee ainoastaan meitä luonnossa liikkuvia ja luonnon äärellä asuvia ihmisiä, joilla sattuu olemaan myös kotieläimiä.

        jaksa enää noita sun höpötyksiä ja joutavia jorinoita...

        Taidanpa lähteä lenkille tuonne kytötielle. Toivottavasti ei tule karhu tai sus... eiku supi vastaan.


      • maton alle
        valtteri... kirjoitti:

        jaksa enää noita sun höpötyksiä ja joutavia jorinoita...

        Taidanpa lähteä lenkille tuonne kytötielle. Toivottavasti ei tule karhu tai sus... eiku supi vastaan.

        Ongelmat eivät ratkea vähättelemällä.

        Tämä susiongelma pitäisi ratkaista kerralla, jottei sitä tarvitsisi jatkuvasti puida.


      • kuvan
        kettu.nen kirjoitti:

        sen kummemmin reistaullut kuin ennenkään, on vain hirveän kiva paremman tekemisen puutteessa kiusata sinua ja nähdä kuin päreesi palavat :D

        sinusta,tuo muka kiusaaminen.Et tosiaankaan saa käämejäni palamaan,varsinkaan kun taustasi tiedän.


      • raatelemassa?
        kettu.nen kirjoitti:

        joka ikinen päivä koska minusta on hauskempaa katsella eläimiä niiden oikeassa ympäristössä elävänä.

        Ai että elävä eläin on oikein hauska juttu? No mitä hauskaa suden kuoliaaksi raatelemassa eläimessä sitten on?


      • kettu.nen ja
        valtteri... kirjoitti:

        kyllä NIIN samaa mieltä sun kanssa.
        Ihan oikeasti.

        Ei mulla muuta. :)

        eikun googleen.Näette,kenen kanssa kiistellä.


      • kettu.nen
        kuvan kirjoitti:

        sinusta,tuo muka kiusaaminen.Et tosiaankaan saa käämejäni palamaan,varsinkaan kun taustasi tiedän.

        käsittääkseni sinulla ei ole harmainta hajuakaan kuka olen ja mitkä ovat taustani. Sille en vain voi mitään, että ottaa niin maan perusteellisesti päähän luonnosta vierottautuneet piipittäjät joiden mukaan kaikki elollinen mikä ei satu olemaan hyödyksi ja itseään miellytä, pitäisi listiä.


      • kettu.nen
        kettu.nen ja kirjoitti:

        eikun googleen.Näette,kenen kanssa kiistellä.

        mitä jos katsoisi ihan vain vaikka minun profiilin? Katsos, minulla sentään on selkärankaa puhua täällä edes rekisteröitynä,enkä huutele nimettömänä pusikoista kuten sinä.


      • kettu.nen
        raatelemassa? kirjoitti:

        Ai että elävä eläin on oikein hauska juttu? No mitä hauskaa suden kuoliaaksi raatelemassa eläimessä sitten on?

        on rattijuopon yliajamassa ihmisessä?
        Pysy poissa sieltä metsästä sen jalostetun egon jatkeesi kanssa jos pelottaa, älä täällä vikise. Mene Helsingin keskustaan kävelemään niin ei hyppää luonto niskaan.


      • ruma näky
        kettu.nen kirjoitti:

        on rattijuopon yliajamassa ihmisessä?
        Pysy poissa sieltä metsästä sen jalostetun egon jatkeesi kanssa jos pelottaa, älä täällä vikise. Mene Helsingin keskustaan kävelemään niin ei hyppää luonto niskaan.

        Miksi hermostut?

        Suden raatelema eläin ei ole kaunis näky.

        Minua ei valitettavasti saa kaupunkien keskustoihin tappamaan aikaa. Maaseudulla on mukavampaa, mutta epäkohdat pitää korjata täälläkin.

        Ennen ei ollut susiongelmaa. Se on syntynyt vasta viime vuosina, kun susia on alettu tarpeettomasti suojelemaan.


      • sanoitkin
        kettu.nen kirjoitti:

        käsittääkseni sinulla ei ole harmainta hajuakaan kuka olen ja mitkä ovat taustani. Sille en vain voi mitään, että ottaa niin maan perusteellisesti päähän luonnosta vierottautuneet piipittäjät joiden mukaan kaikki elollinen mikä ei satu olemaan hyödyksi ja itseään miellytä, pitäisi listiä.

        edellä kiusaavasi ja suututtavasi kirjoituksillasi minua.Kukahan se oikein hihansa polttaakaan?Muuten,luonnosta ja luonnossa liikkumisesta,mukaanluettuna metsästys,et tunnu todellisuudessa tietävän pätkääkään,joten jätä jo rauhaan tämä aihe ja koeta etsiä jotain muuta paskanjauhantaa.


      • kettu.nen
        sanoitkin kirjoitti:

        edellä kiusaavasi ja suututtavasi kirjoituksillasi minua.Kukahan se oikein hihansa polttaakaan?Muuten,luonnosta ja luonnossa liikkumisesta,mukaanluettuna metsästys,et tunnu todellisuudessa tietävän pätkääkään,joten jätä jo rauhaan tämä aihe ja koeta etsiä jotain muuta paskanjauhantaa.

        olet hassu :)


      • kettu.nen
        ruma näky kirjoitti:

        Miksi hermostut?

        Suden raatelema eläin ei ole kaunis näky.

        Minua ei valitettavasti saa kaupunkien keskustoihin tappamaan aikaa. Maaseudulla on mukavampaa, mutta epäkohdat pitää korjata täälläkin.

        Ennen ei ollut susiongelmaa. Se on syntynyt vasta viime vuosina, kun susia on alettu tarpeettomasti suojelemaan.

        ja iso haukotus, nyt enää jaksa enkä ehdi pelleilemään ison miehen kanssa, joka pelkää pikkuisia susia. :)
        Hei hei vaan ja rattoisaa loppu elämää, toivottavasti haulikkosi hajoaa ja keksit jonkun kivemman harrastuksen, vaikka virkkaamisen.


      • tekeekin
        kettu.nen kirjoitti:

        mitä jos katsoisi ihan vain vaikka minun profiilin? Katsos, minulla sentään on selkärankaa puhua täällä edes rekisteröitynä,enkä huutele nimettömänä pusikoista kuten sinä.

        kettusesta miehen.
        Eikä perhana,kettunen onkin teinityttö!
        Tulipa tämäkin selväksi.


      • kommenttisi
        kettu.nen kirjoitti:

        olet hassu :)

        pikkusormi pystyssä?
        Kiitos vaan,en ole ruskeanreiänritareita!


      • poistui
        kettu.nen kirjoitti:

        ja iso haukotus, nyt enää jaksa enkä ehdi pelleilemään ison miehen kanssa, joka pelkää pikkuisia susia. :)
        Hei hei vaan ja rattoisaa loppu elämää, toivottavasti haulikkosi hajoaa ja keksit jonkun kivemman harrastuksen, vaikka virkkaamisen.

        piiperö seuraavan "suuren ongelman" pariin!


      • ikävä kyllä.
        kettu.nen kirjoitti:

        ja iso haukotus, nyt enää jaksa enkä ehdi pelleilemään ison miehen kanssa, joka pelkää pikkuisia susia. :)
        Hei hei vaan ja rattoisaa loppu elämää, toivottavasti haulikkosi hajoaa ja keksit jonkun kivemman harrastuksen, vaikka virkkaamisen.

        Ja sinä meinaat, että sulkemalla kaiken pahan mielestäsi maailma muuttuu kertaheitolla paratiisiksi?

        Voi voi. Ensin ihailet eläviä eläimiä, mutta et hyväksy sitä tosiasiaa, että susi tappaa.

        Susi tappaa.

        Ja se on ikävä asia, mutta niin totta.


      • savotex
        kettu.nen ja kirjoitti:

        eikun googleen.Näette,kenen kanssa kiistellä.

        Nytkö sitten männään henkilokohtasuuksiin kun ei paukut riitä väittelyyn.
        Vähän herrasmiehisyyttä, etenkii jos kysseessä on kauniimpi sukupuoli.
        Senkii takia jos työ ootta mehtäMiehiä,ettekä uteliaita nulikoita.Eiks jeh?
        Minua ei ainakaan kiinnosta tietee,kenen kanssa tiällä kiistelen,kuhan ei kysseessä oo xxx, varmaan arvootekkii ketä tarkotan..


      • valtteri...
        savotex kirjoitti:

        Nytkö sitten männään henkilokohtasuuksiin kun ei paukut riitä väittelyyn.
        Vähän herrasmiehisyyttä, etenkii jos kysseessä on kauniimpi sukupuoli.
        Senkii takia jos työ ootta mehtäMiehiä,ettekä uteliaita nulikoita.Eiks jeh?
        Minua ei ainakaan kiinnosta tietee,kenen kanssa tiällä kiistelen,kuhan ei kysseessä oo xxx, varmaan arvootekkii ketä tarkotan..

        kävin kuitenkin kurkkaamassa hänen profiilinsa ja olin sen jälkeen hänen suhteensa ihan positiivisella mielellä...

        En minä mikään mehtämies ole, sen paremmin kuin nulikkakaan. Kiinnosti vaan...

        Joo, tiedän ettet tarkoittanut minua... ;)


      • kyllästynny
        kettu.nen kirjoitti:

        ja iso haukotus, nyt enää jaksa enkä ehdi pelleilemään ison miehen kanssa, joka pelkää pikkuisia susia. :)
        Hei hei vaan ja rattoisaa loppu elämää, toivottavasti haulikkosi hajoaa ja keksit jonkun kivemman harrastuksen, vaikka virkkaamisen.

        Eniten susien puolta vöyhkää ne jokka asuu keskellä kaupunkia eikä oo kattellu sitä silmästä silmään, tai jonka koiraa se ei oo raadellu tai kenen poroja ei tappannu...
        Mites se menikää: eniten huutaa ne joilla on vähiten asiaa...
        Sudessa ei oo mitää suojelemista, henki pois ja niin vähään harventaa et pysyttelee pihapiiristä poissa.
        Mä tiedän ainaki mitä seuraavan kerran teen kun rassukka susihukka yrittää mun koiraan pihalta viedä..


      • kenties
        kettu.nen kirjoitti:

        en tosin ole cowboy enkä etsi rakkauttakaan :P
        Äääh, täräytin jo, siinä meni seinä ja naapurin mummom raanut samantein.

        Oliko mummo kenties suojautunut marjapoimurilla ku vedit seinästä läpi ? :D
        Marjapoimuri on verraton suojautumisväline, niin aseita, susia kuin karhujakin vastaan.


      • ovat
        tillin tallin kirjoitti:

        Tillitanttiaiset ja sorsat eivät ole haittaeläimiä, joten niille suotakoon kohtuullinen populaatio.

        Autot eivät liity susikeskusteluun millään tapaa. Susi ei ole liikkumisväline siinä missä auto on.

        Ihminen (nyky-yhteiskunnassa) tarvitsee autoa ja autosta on hyötyä.

        Ihminen ei tarvitse sutta ja sudesta ei ole hyötyä.

        Ainoa laji joka tarvitsee sutta on susi itse.

        Tillitanttiaiset ja sorsat eivät ole haittaeläimiä, joten niille suotakoon kohtuullinen populaatio.

        -Kyllä ovat, milloin valtio alkaa maksamaan kaupunkilaisille auton pesetys tukea, kun kaikenmaailman linnut sotkee autot? häh?
        mä ainakin ammun kaikki alas, kun muuten ne tuhoavat mun omaisuutta prkele
        Tapetaan kaikki liikkuva.


        Autot eivät liity susikeskusteluun millään tapaa. Susi ei ole liikkumisväline siinä missä auto on.

        -Vitut. liittyy, koska se antaa sivistymättömälle tollolle vähän suhteellisuuden tajua.
        Yhtä hyvin voidaan sanoa, jos leijonat, tiikerit ja krokot tappaa satoja ihmisiä vuodessa, niin miksihän niitä ei tapeta kaikkia pois?
        mietippä sitä.


        Ihminen (nyky-yhteiskunnassa) tarvitsee autoa ja autosta on hyötyä.

        Ihminen ei tarvitse sutta ja sudesta ei ole hyötyä

        - En allekirjoita tätä ja silläkään ei ole mitään väliä, koska sitten kun joku päivä sivistys kolkuttelee siellä teidänkin porteilla, niin saatat ymmärtää, että kaikkea ei voi mitata suorassa omassa hyödyssä. Ei niistä talitinteistä ja sorsistakaan oo kaupungissa meille mitään hyötyä, pelkkää haittaa ainakin minulle, ei me niitä silti tapeta.


      • päässäsi
        jur.po kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla on edelleen ongelmia luetunymmärtämisessä.

        Tallintinttiäiset eivät ole haittaeläimiä, joten ne saavat toki jatkaa hommiansa.

        Susi. Kuinka moni täällä on sellaisen nähnyt elävänä?

        Susi. Onko se hyödyllinen eläin?

        Tallintinttiäiset eivät ole haittaeläimiä, joten ne saavat toki jatkaa hommiansa.

        Susi. Kuinka moni täällä on sellaisen nähnyt elävänä?

        Susi. Onko se hyödyllinen eläin?

        -Huomaatko ristiriidan kirjoituksissasi?
        Vaihdappa tuohon viimeisen lauseen alkuun talitinttiäinen, onko se hyödyllinen eläin?

        Juu ja suosittelen käy ostamassa lisähappea, että saat tuon happivajeen korjattua ylänupissasi.


      • sinä
        sudet kirjoitti:

        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        Miten talitinttiäiset hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?
        Talitintistä ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        KERRO SIIS, jutuissasi on niin paha ristiriita.


      • kysy mys
        haittaa? kirjoitti:

        Montako kotieläintä tillintanttiainen on raadellut kuoliaaksi?

        Susi on tappanut Suomessa ihmisiäkin. Nykymenolla ei mene pitkään, että susi tappaa ihmisen jälleen.

        Susiongelma on ratkaistavissa. Tappamalla koko populaation taataan se, ettei susista ole enää koskaan mitään haittaa. Yksinkertaista.

        Montako kotieläintä tillintanttiainen on raadellut kuoliaaksi?


        -Monenko auton katolle susi on paskonut?

        -Todella järkeviä pointteja teillä, aika junttimaisia piirteitä tulee näistä jutuista.


      • Missäs vaiheessa
        sinä kirjoitti:

        Miten talitinttiäiset hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?
        Talitintistä ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        KERRO SIIS, jutuissasi on niin paha ristiriita.

        minä olen sellaista maininnut?

        Älä sinä ala tuputtaa omia uśkomuksiasi toisille totuutena.


      • liian vaikeata ?
        Missäs vaiheessa kirjoitti:

        minä olen sellaista maininnut?

        Älä sinä ala tuputtaa omia uśkomuksiasi toisille totuutena.

        Kerro, kuinka
        Kirjoittanut: sudet 20.10.2007 klo 23.14


        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        -Kas tässä. Ei kai sitä voi edellistä kirjoitustaan enään muistaa, kun on kännissä sen kirjoittanut.

        -Elikkä itse itsellesi vastaten lainaan sinua:

        Älä sinä ala tuputtaa omia uśkomuksiasi toisille totuutena.


      • En muista elukoista.
        liian vaikeata ? kirjoitti:

        Kerro, kuinka
        Kirjoittanut: sudet 20.10.2007 klo 23.14


        hyödyttävät juuri SINUA? Esimerkkejä?

        Susista ei ole ihmisille mitään hyötyä. Se ei kelpaa edes ihmisen syötäväksi.

        -Kas tässä. Ei kai sitä voi edellistä kirjoitustaan enään muistaa, kun on kännissä sen kirjoittanut.

        -Elikkä itse itsellesi vastaten lainaan sinua:

        Älä sinä ala tuputtaa omia uśkomuksiasi toisille totuutena.

        Talititnttiäiset...
        Niistäkään ei ole hyötyä kenellekään. Paitsi silmäniloä.

        Moniko talitintti on käynyt kissojen, koirien, lehmien, lampaitten kimppuun?

        Minä kysyin hyötyä SUSISTA!
        Sinä sotkit siihen talitinttiäiset!

        Ja tuohon kännisyyteen...Tyrkytit, oneton, juuri tapojasi.
        Katoppa, minä olen sen verran tosikko, etten ole juonut 25:n vuoteen alkoholia.
        Se on myrkkyä sisuksille.

        Joten, älä kirjoita asiasta (juominen), josta sinulla ei ole tietoa.
        Muuten se muuttuu uskomustensa tuputukseksi!

        Ja, näyttää oelvan erittäin helppoa haukkua känniläiseksi ja juopoksi, jos
        ei mielipide tai kirjoitus satu miellyttämään.
        Sitähän se on, kun ei pysty muuten vastaamaan.

        Minä en muuten syötä niitä talitinttiäisiäkään.

        Älä siis koskaan hauku ihmistä juopoksi, ellet tiedä asian todenperäisyytä!

        Tyhjä haukkuminen ja ivaaminen tekee sinusta vain pellen. Sinun oma uskottavuutesi siinä kärsii.


      • susimuija
        se helpottaa kirjoitti:

        Tilitantin kakintaongelma poistuu käyttämällä kuivausrumpua.

        Muutaman kerran on auton tuulilasiin sellainen tallitinttuainen kopsahtanut, mutta onneksi mitään vauriota ei syntynyt.

        Se että susista ei ole ollut sinulle haittaa ei tarkoita automaattisesti sitä, että susista ei olisi haittaa kenellekkään.

        Susi on peto, joka tappaa kotieläimiä ja tarvittaessa ihmisiäkin. Mitä enemmän susia, niin sitä enemmän niistä on haittaa. Mitä vähemmän, niin sitä vähemmän haittaa. Ei ollenkaan susia, niin ei ollenkaan haittaa. Kaikki voittavat. Jopa sinä.

        ei tarkota että niistä ei oo haittaa muille. Ihmisiä haittaa monet asiat ja jos kaikki vois tostavaan poistaa ni oishan se liian helppoa.

        Aika omituista ajatella että tässä ollaan kuninkaita jotka voi repiä kaiken hyödyn niistä,keistä sen saa ja poistaa ne keistä ei saa tai ne joista ei oo haittaa tai hyötyä. se on pelottavaa. mitä jos mä en vaik tuota tarpeeks hyötyä.

        Onneks susi eikä muukkaa elukat ajattele tollee vaa ajattelee et miten hoitaa ittensä ja laumansa eikä turhia jossittele.

        Sä haluut pelastaa tintit koska ite et nää niissä mitää haittaa. Sitten kekkaat kuivausrummun ettei tinttei lahattas. Miks et pohtis että miten ne sudet saadaan pysymään poissa? Kyl mäki kelasin et ainoo keino pitää pyykit turvas on tappaa linnut. Nyt oon fiksumpi ja säästän kuivausrumpuu. Pitäskö siunnii säästää aitaan?


    • Kettunen,

      keskiyön cowboy,etsi vain rakkauttaan".
      Vaan eipä tuota täältäkään löytänyt.

      • valtteri...

        mistäs sinä tuommoisia _tiedät_?


    • sudentappaja

      tässäpä oiva lupa sudenmetsästykseen,| Tapettava Tavattaessa |. toimii varmasti joka puolella suomea.

      • susimuija

        luulet koko susiongelman korjaantuvan?


      • örhki
        susimuija kirjoitti:

        luulet koko susiongelman korjaantuvan?

        Loistava neuvo, mutta jos jättäis eläintarhaan pari kpl jota piipertäjät saa käydä ihasteleen.


      • sudentappaja
        susimuija kirjoitti:

        luulet koko susiongelman korjaantuvan?

        varmasti, se vaan on jokaisesta itsestään kiinni raaskitko ampua hukkasen.


    • Korpisuden suojelija

      Mielestäni harjoitettu löperö petopolitiikka alkaa olla uhka koko susikannalle.

      Päättäjät eivät ole ymmärtäneet miksi osa susista alkaa pyöriä lähellä asutusta. Uskoisin että on kaksi pääsyytä. Ensiksi heikommat yksilöt saavat reviireistä huonoimmat paikat, eli niiden alueet yhdistyvät ihmisasutuksiin suuremmilta osin kuin vahvempien todellisten korpisusien.

      Toinen syy on se, että kyseiset yksilöt ovat saaneet niin pitkään siedätyshoitoa ihmisistä, että ovat tottuneet ympäristöön ja muuttuneet "citysusiksi", joilla ei ole luontonsa puolesta paljonkaan tekemistä korpisuden kanssa, joista keskusteluissa kuulee puhuttavan. Mielestäni on vain ajan kysymys koska "citysusi" käy ihmisen kimppuun, todennäköisesti lapsen. Mikäli tämä päästetään tapahtumaan taas kerran yleinen mielipide pakottaa tappamaan kaikki sudet Suomesta sukupuuttoon.

      Oikeat korpisudet voidaan vielä pelastaa kun vielä ei ole tullut Suomessa ihmisuhreja. Korpisuden pelastaminen tapahtuu siten, että viranomaiset aikaisempaa aktiivisemmin myöntävät kaatolupia "citysusille". Kauan eläköön korvessa kasvanut ja siellä viihtyvä susi, joka terveen suden tavoin ihmistä kammoaa.
      Sudet eivät ole tappaneet ketään sataan vuoteen, koska kaikki sudet tapettiin Suomesta vähän yli 100 vuotta sitten, syy: Sudet tappoivat Varsinais-Suomessa 1800 luvun loppupuolella toistakymmentä lasta. Tämän jälkeen tilattiin ammattimetsästäjät näille susille ja julistettiin susi panaan. Nyt on äärimmäisen tärkeää, että asutuksen nurkissa pyörivät sudet kaadetaan välittömästi. Vaarana on muuton, että taas toisen kerran ensimmäisen lapsen tapon jälkeen sama toistuu. Mikäli oikeasti pidät siitä, että susi kuuluu Suomen luontoon, voit tuskin olla asiasta eri mieltä.
      Selvää se, että jos olet kävellen niin susi voi näyttäytyä ja voi myös käydä kimppuun ? se on kyllä ainoastaan ajankysymys milloin ensimmäinen hyökkäys tapahtuu. Sudet vanhenevat ja vanhat sudet etsivät helppoa saalista. Lapsi on helppo saalis, mutta onneeksi heitä kävelee enää vähän yksin teillä.
      Eniten susien tappotekoja tunnetaan 1800-luvulta, jolloin kirjattiin Kaukolan, Kivennavan, Hämeen ja Varsinais-Suomen lastensurmat. Yhteensä susien tappamiksi tiedetään merkityn 110 suomalaista lasta. Viimeinen mainittu suomalainen susiuhri oli 7.11.1881 kuollut viisivuotias Kalle Oskari Grönroos Vahdosta.
      Hei ystäväni listasi on todella pitkä eri riskeistä joita ihminen kohtaa tietäen toi tietämättään. Haluatko sinä, että ehkä piankin siihen lisätään yhdeksi ranskalaiseksi viivaksi - "citysusi" tappoi ja söi yksin ulkoilleen vanhuksen tai lapsen? Tämä asia on hoidettavissa jos halutaan. Mitä luulet tapahtuvan mahdollisen susisurman jälkeen. Arvaan, että sudet tapetaan taas sukupuuttoon Suomesta. Miksi? Siksi, että "citysusi" ongelmaa ei ratkaistu ajoissa-
      Poliisilain 25 §, jonka mukaan poliisimiehellä on oikeus ottaa kiinni tai lopettaa eläin, joka aiheuttaa vaaraa ihmisten hengelle tai terveydelle. Asuinrakennuksen pihapiiri tai sen välitön läheisyys ei kuulu susien luontaiseen elinpiiriin ja tällaisella alueella oleskelevat sudet aiheuttavat pelkoa alueen asukkaissa ja muodostavat vähintään lapsia kohtaan vaaran, jota ei voida pois sulkea.

      • ajatuksella1

        Korpisusi nimimerkki on oikeassa- kannattaa lukea ajatuksella.


    • wddwdw

      AI MIKSI IHMINEN PÄÄTTÄÄ MITÄ ELÄINLAJIA EI TARVITA?? ihan kun se me vaan saadaan tuhota eläinlaji päättämällä "ei tarvii"

    • Feeee

      Oon wddwdw:n kanssa samaa mieltä. Jos asiaa miettii niin päin, niin mikä muka tarvitsee ihmistä, muutakuin ihminen itse? :D

    • Metsäsuden suojelija

      Susilotto taajamissa lopetettava ennekuin syntyy korvaamattomia vahinkoja

      Riskit ovat summautuvaa sorttia. En halua lisätä lapsille vielä suden aiheuttamaa riskiä, jota vielä pienenä pidetään. Kuinkahan pieni riski on silloin kun susi tulee pientä lasta vastaan? Minä en ainakaan halua olla suosimassa sitä susilottoa. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Susia on silloin liikaa kun niitä alkaa liikkumaan ihmisasutuksen välittömässä läheisyydessä. Susi kuuluu Suomen metsiin ja pysyköön siellä. Ne yksilöt jotka sinne eivät syystä tai toisesta mahdu on lopetettava yleisen turvallisuuden nimissä niin pian kuin mahdollista.

    • Musta on ihan naurettavaa luokitella eläimet haittaeläimiin. Susilla on oikeus elää siinä missä ihmiselläkin. Itse oon pohjosesta kotosin, vaikka susiin on törmänny, niin aina ne on karkuun lähteny ihmistä. Minka takia meillä on oikeus päättää millä eläimellä on oikeus elää ja millä kuolla? Me ihmiset ollaan raiskattu luontoamme, hävitetty eläimiä sukupuuttoon, sillä periaatteella että suojelemme itseämme. Mutta kuka suojelee ihmistä itseltään? Me ihmiset ollaan toisillemme pahin uhka kuin yksikään eläin. Minka taki me emme näe sitä. Kohta se menee siihen että hävitetään kaikki eläimet sillä periaatteella että niistä ei oo mitään hyötyä. Miksi pitäs olla hyötyä, eikö me voida nähdä luontoa itseisarvona ja arvokkaana sellaisena kuin se on, eikä aina ajatella että mitä haittaa tai hyötyä siitä on? Mitä hyötyä meistä ihmisistä on mihinkään, samalla tavalle mekin kuolemme kuin kaikki muukin luontokappaleet.

    • veroa maksava

      Ja höpö höpö sinun juttujasi.
      Jokainen tietää kuinka susista on pelkästään riesaa, joten ne joutaa poistaa vahinkoeläiminä. Siitä ei sen kummempaa seuraa. Säästyy julmetusti rahaa mitä niiden takia joudutaan maksamaan petokorvauksina.

      • Vahinkoeläin

        Ihminen on ylivoimasesti pahin vahinkoeläin, myös ihmisille. Sietäis ottaa tapporaha valikoiden taas käyttöön.


      • Hulluista tapporaha
        Vahinkoeläin kirjoitti:

        Ihminen on ylivoimasesti pahin vahinkoeläin, myös ihmisille. Sietäis ottaa tapporaha valikoiden taas käyttöön.

        Niin pitäis.. Sinunlaiset hullut pitäs listiä ihan ensimmäiseksi..


    • Living with Wolves

      Jos nyt aletaan järkipäisesti miettimään niin sudet eivät ole ihmisille niin suuri riesa/paha/vaara kuin toiset ihmiset. Ihmiset muutenkin tappavat ihmisiä (ja aiheuttavat muuta vahinkoa) enemmän kuin sudet. Ja pitää miettiä kumpi on levittäynyt kumman alueelle (ihminen siis suden alueelle).

    • ei hyötyä

      Järkiperäisesti mietittynä susi on vain turhake ja joutaa sellaisena poistaa.

      • yugiuy

        Kaikki tarpeeton on lopetettava. Siis lopetetaan metsästys hirven pyyntiä lukuunottamatta. Voiko olla turhempaa kuin metsästää lintuja ja jäniksiä.


    • enjaksakeksiänimimer

      Vainolaiset tässä pitäisi sukupuuttoon tappaa.

    • Sudetovatlove!

      Ei!!! Ei sudet saa kuolla sukupuuttoon! Lukekaa Susi Wikipediasta! Susi on biologisesti kesy koira. Iha oikeesti, ymmärtäkää nyt luonnonkiertokulut yms. Jos saatte kesytettyä suden se on melkein sama kuin koira! Mun pappa 20 vuotta sit kesytti suden Ja ketun! Että siinä teille asia joka on totta! Se on nyt kylläkin jo kuollu (mun pappa) Ja on se susikin, koska se kuoli vanhiiteen ja samoin kettu. Susi ei oo käyny ihmisen kimppuun YLI 100 vuoteen!

      • lehdestä luettu

        Kimppuun käynyt meidän maakunnan lehden mukaan kun muori hättyytti sutta lehtiharavalla pois kimpustaan . Jos olisi kompastunut niin se olis ollu sitten siinä.


    • jssujk

      miki linkkisi ihmie ja uusi on tekstissäsi?

    • kainuulainen1

      Susi oli syytön!
      Nämä suden tappamaksi väitetyt lapset silloin satakunta vuotta sitten olivat kaikki vammaisia ja tuolloin oli buumi viedä vammaiset lapset kauas metsään ja hylätä tai jopa tappaa. Kylillä sitten kerrottiin että susi vei.

      Todistetusti susi ei ole tappanut Suomessa yhtään ihmistä.

      • entinen kainuulainen

        Todista, että susi ei ole tappanut yhtään ihmistä.


      • Tosi on!

        Tosi sairasta tuo sinun juttus! Ite olet päästäsi vajaa kun tuollaista ilkeät kirjotella!'


    • Olkaa ilma lemmikejä

      Teidän ei kannata hankkia koiraa jotka vihaatte susia koska koira on jalostettu sudesta aikojen saatossa ja näin ollen polveutuu sudesta eikä mitään muutakaan kotieläintä koska tunnette tuollaista eläinvihaa.

    • Simaville

      Sujen vaan sukupuuttoon!! Tieteellisesti todistettu, että ovat pelkureita loisia ja kaiken lisäksi rumia!!

    • poes hukat

      [PDF]
      Harmaasudesta koirasuteen - Nanomatic
      www.nanomatic.fi/koirasusi.pdf‎Översätt den här sidan
      4 jun 2013 - Harmaasudesta koirasuteen. Minne hävisi aito suomalainen villisusi? Tulevatko lapsemme muistamaan meidät sukupolvena,.

    • And Justice For All

      Mielestäni suomalainen metsästäjä kuuluu jo museoon. Äijien joiden
      asenne suomen luontoon kuuluvia petoja kohtaan on suoraan 50-
      luvulta [ oikeasti se on paljon kauempaa] niin tällaiset äijät on museo-
      tavaraa. Koska asenne vaikuttaa käytökseen,niin eikun koko äijä mu-
      seoon. Eikö nämä ukot ole jo huomanneet että elämme ylihyvinvointi
      valtiossa ,silti näillä äijillä on pula-ajan asenne. Maailma on muuttunut
      meidän ympärillä ja tieto on lisääntynyt,mutta näihin punaniskoihin ei
      sivistys tartu. Nykyajan ihmisillä on asiat erittäin hyvin,on autot,lämpimät
      kodit ja rahaa sen verran että ei tarvitse kuolla nälkään. Silti nämä itsek-
      käät ,raukkamaiset ja ahneet meinaa viedä suomen luontoon kuuluvil-
      ta pedoilta oikeuden elää ja hankkia joka päiväinen lihakimpaleensa.
      Eikö ahneudella ja rosvouksella ole mitään rajaa. Metsästys on mieles-
      täni ainakin 50 prosenttisesti jo aikansa elänyt,koska enää ei ainakaan
      eteläsuomessa tarvitse tappaa elukoita elääkseen. Milloinkahan nämä
      äijät tulee tälle vuosituhannelle. Millonkahan nämä äijät lopettaa ros-
      voamisen heikoimmiltaan. Sama kun varastaisi sokealta kerjääjältä sen
      viimeisetkin roposet ja potkaisisi vielä kylkeen. Raukkamaista.

    • aluamme varmistaa et

      koko ketjun aloitus on aivopie-ru

    • susi6

      pelastakaa sudet!!!

    • Salapyytäjän suojelu

      Hölmö otsikko eräässäkin jutussa sudesta susi kanta ei kehity suojelemalla mielestäni asia on niin että susikanta ei kehity salametsästäjiä suojelemalla.

    • Anonyymi

      Sudet joutaa kaikki lopettaa ovat hyödyttömiä ja aiheuttavat vain tuhoja ja vahinkoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe