Hienoa aikaa

vapinaton

Nyt on lääkitys kohdallaan ja on saanut nauttia eläkepäivistä oikeastaan ilman mitään vaivoja. Kunpa tätä autuutta kestäisi - niin kauan on joutunut kärsimään. Oikeastaan ihmettelen mistä tämä johtunee, levodopa määrääkin olen laskenut 100-200 m/vrk, onko muilla vastaavia kokemuksia.Tätä hyvää aikaa on kestänyt parisen kuukautta ja tietysti toivon kokeneeni ihmeparantumisen.Kaikille parkkis-potilaille toivon vastaavia kokemuksia

17

16838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän vapinaa

      Jos kaikki on nyt hyvin, miksi kirjoitat keskellä yötä? Onko tämä taas joku "ärsytyskirjoitus"?

    • eikö totta?

      Sama täällä. Sitä on varmaan liikkeellä. Kaikki vaivat poissa! Lääkkeet heitetty roskikseen viimeistä pilleriä myöten, ajat lääkärille peruutettu, liikun kuin nuori gaselli. Pari-kolmekymmentä kiloakin on yhtäkkiä häipynyt, vaikka syön kuin hevonen. Rypyt ovat täysin oienneet, silmälasit poistettu käytöstä tarpeettomina ja heinäsirkan ääni kuuluu vaivatta (totesin kesällä). Muisti palautunut pätkittäin mutta täydellisesti. Kaikkia tapahtuneita parannuksia ei jaksa edes luetella. Toivottavasti tätä kestää ainakin seuraavat 50 vuotta! Tuskin voin uskoa tätä!

      • vapinaton

        miksi pilkkaat, kirjoitin totta ja se ei ollut mikään"ärsytys" . Yöllä kirjoittelen siksi että nukun aamupäivisin pitkään kun ei työelämä ole vaivoina.Kirjoitin kysyäkseni onko todellisia vastaavia kokemuksia ja toivon että tämä aihe otetaan vakavasti


      • .....
        vapinaton kirjoitti:

        miksi pilkkaat, kirjoitin totta ja se ei ollut mikään"ärsytys" . Yöllä kirjoittelen siksi että nukun aamupäivisin pitkään kun ei työelämä ole vaivoina.Kirjoitin kysyäkseni onko todellisia vastaavia kokemuksia ja toivon että tämä aihe otetaan vakavasti

        Anteeksi! Ei ollut tarkoitus pilkata, vaan jatkaa juttua. Vaikutti niin uskomattomalta - näköjään muittenkin mielestä. Olen todella iloinen puolestasi!


    • vapinaton

      Vieläkin kaikki kohdallaan, Oikein hyvää joulua ja oireista vapaata vuotta 2008!

      • lisää tietoja!

        Mikäs sen hienompaa. Et vielä kertonut, millaiset oireesi olivat ennen ihmeparantumista. Kertoisitko? Monia varmaan kiinnostaisi tietää minkälaisesta taudista voi parantua täydellisesti.


      • vapinaton
        lisää tietoja! kirjoitti:

        Mikäs sen hienompaa. Et vielä kertonut, millaiset oireesi olivat ennen ihmeparantumista. Kertoisitko? Monia varmaan kiinnostaisi tietää minkälaisesta taudista voi parantua täydellisesti.

        En ole kirjoittanut parantuneeni, vaan oireet ovat miltei poissa.Nykyinen lääkitys on satalevo 100 4kpl,madopar pitkävaikutteinen 1kpl,sifrol 0.7 3kpl eldepryl 2kpl neurotin 300 3kpl.Olen kokeillut jokaisen lääkkeen kanssa alentaa päiväannoksia mutta vain levodopaa sain 125 m pois.Särkylääkeresepteistä sais paksun teoksen mutta niistä ei oikein mikään auttanut kun yö oli ja kivut mutta ei unta.Tietysti asenne vaikuttaa myös paljon,näen auringon paksujenkin pilvien takaa.Toivon tätä tasaista vaihetta kestävän pitkään.


      • vielä tietoja
        vapinaton kirjoitti:

        En ole kirjoittanut parantuneeni, vaan oireet ovat miltei poissa.Nykyinen lääkitys on satalevo 100 4kpl,madopar pitkävaikutteinen 1kpl,sifrol 0.7 3kpl eldepryl 2kpl neurotin 300 3kpl.Olen kokeillut jokaisen lääkkeen kanssa alentaa päiväannoksia mutta vain levodopaa sain 125 m pois.Särkylääkeresepteistä sais paksun teoksen mutta niistä ei oikein mikään auttanut kun yö oli ja kivut mutta ei unta.Tietysti asenne vaikuttaa myös paljon,näen auringon paksujenkin pilvien takaa.Toivon tätä tasaista vaihetta kestävän pitkään.

        Millaset oireet sinulla oli?
        Ihhmeellistä että olet jouttunut käyttämään niin paljon särkylääkkeitä.


      • asialla

        paljastui monessa kohtaa. huvinsa kullakin


      • vapinaton
        vielä tietoja kirjoitti:

        Millaset oireet sinulla oli?
        Ihhmeellistä että olet jouttunut käyttämään niin paljon särkylääkkeitä.

        Oikeastaan monenlaisia oireita ennen lääkityksen aloitusta,lepovapina,toinen jalka hiihti, myötäliike puuttui ja pahin oli ns kuumeinen olo eli lihassärky joka vaihtoi paikkaa ja esti yöunet.Lisäksi oli aikoja jolloin ei käsittänyt mitään eikä saanut selviä lauseita puhutuksi ja kirjoitus meni pieneksi tuhruksi.


      • vapinaton
        asialla kirjoitti:

        paljastui monessa kohtaa. huvinsa kullakin

        Nyt taidat olla itse ärsyttäjä


      • sairaus?
        vapinaton kirjoitti:

        Oikeastaan monenlaisia oireita ennen lääkityksen aloitusta,lepovapina,toinen jalka hiihti, myötäliike puuttui ja pahin oli ns kuumeinen olo eli lihassärky joka vaihtoi paikkaa ja esti yöunet.Lisäksi oli aikoja jolloin ei käsittänyt mitään eikä saanut selviä lauseita puhutuksi ja kirjoitus meni pieneksi tuhruksi.

        Aika erikoisia oireita tuossa vaiheessa. Kannattaisiko diagnoosi vielä varmistaa?


      • Neljä vuotta parkkis
        vapinaton kirjoitti:

        Nyt taidat olla itse ärsyttäjä

        Käyn viikoittain katsomassa, mistä parkkikset keskustelevat tällä foorumilla. Ei ihme, että keskustelu on vähäistä, sillä joku tai jotkut tekevät aina pilkkaa ihan asiallisista kirjoituksista. Katkerat ja ivalliset voisivat olla hiljaa ja katsoa, mihin keskustelu johtaa.


      • ihmeellistä...
        Neljä vuotta parkkis kirjoitti:

        Käyn viikoittain katsomassa, mistä parkkikset keskustelevat tällä foorumilla. Ei ihme, että keskustelu on vähäistä, sillä joku tai jotkut tekevät aina pilkkaa ihan asiallisista kirjoituksista. Katkerat ja ivalliset voisivat olla hiljaa ja katsoa, mihin keskustelu johtaa.

        miten epäluuloisia ihmiset ovat, minun miehelläni on myös tämä sairaus ja joskus on ihan normaalia ja toisinaan huonommin ja usein parannetaan tilanne lääkkeiden justeeraamisella niin että minäkään en ärsytä sanon vaan miten näen asiat näin sivusta katsojana. Sitten on yksi asia ,jos on positiivinen elämän näkemys niin olen huomannut että näillä ihmisillä on helpompaa sairautensa kanssa.


      • vapinaton
        vapinaton kirjoitti:

        En ole kirjoittanut parantuneeni, vaan oireet ovat miltei poissa.Nykyinen lääkitys on satalevo 100 4kpl,madopar pitkävaikutteinen 1kpl,sifrol 0.7 3kpl eldepryl 2kpl neurotin 300 3kpl.Olen kokeillut jokaisen lääkkeen kanssa alentaa päiväannoksia mutta vain levodopaa sain 125 m pois.Särkylääkeresepteistä sais paksun teoksen mutta niistä ei oikein mikään auttanut kun yö oli ja kivut mutta ei unta.Tietysti asenne vaikuttaa myös paljon,näen auringon paksujenkin pilvien takaa.Toivon tätä tasaista vaihetta kestävän pitkään.

        Uskallan taas kirjoittaa vaikka minua on lyöty sanan voimalla ja olen pahoittanut mieleni siitä.Tarkoitukseni oli rohkaista kaikkia etsimään sopiva läkitys vaikka se onkin todella vaikeaa. Itse kokeilen aina viikon kerrannaisina erilaisia pieniä muutoksia.Nyt olen laskenut sifrolin määrää hieman ja tunnen pärjääväni niin.Pelihimo on aika voimakas, olen yhdistänyt sen tähän sifroliin ja siksi yritän laskea annostusta.Vointini on hyvä ja toivoisin että kukaan ei pahastu kirjoituksiani. Joku on epäillyt jopa diagnoosiani,sitä tietysti itsekin toivoisi sairastavansa jotain "luulotautia" mutta totuus on parkinson


    • hhtth

      Kiitos, kun kirjoitit lääkityksestäsi. Mieheni on sairaalassa ja aivan sekaisin, kun Sinemet ja Ipsatol on tuplattu. Alkukesällä häntäkin auttoi lääkkeiden vähentäminen, mutta nyt puolen vuoden kuluttua alkoi sekavuus vähilläkin lääkkeillä. Sairaalassa sitten on oiretta oireen jälkeen ollutkin. Ajan ja paikan taju on aivan hukassa samoin kuin hahmottamiskyky. Etten vaan saisi vihannesta takaisin kotiin tuolla hoidolla.
      Asumme Etelä-Pohjanmaalla ja ainakaan Seinäjoen neurologien konsultaatio ei tuota tuon kummempaa tulosta. Osaatko sanoa, mihin päin mieheni veisin neurologille. Hän on sairastanut kymmenen vuotta ja 62-vuotias.
      Todella inhottavia tuollaiset ihmiset, jotka piruilevat palstalla. Toiset kun osaavat kirjoittaa yhtä lausetta enemmän jokaiseen vuorokauden aikaan. Jos agraariyhteiskunnan vanhanaikaiset käsitykset "aamun virkuista...."
      pyörivät päässä, kannattaisi vaikkapa katsoa kalenterivuosi, missä mennään. Parkinsonin taudista kun on kyse, vaihdetaan mielipiteitä mahdollisen rauhaisaan ja kivuttomaan aikaan. Positiivista asennetta saa jokainen ihailla omasta peilistään. Jos joku on vasta nyt kuullut positiivisuuden käsitteen, ei se tarkoita, etteivät muut siitä tietäisi.
      Parkinsonin tuadista saa paljon tietoa kaikista medioista. Erittäin tärkeitä potilaille ovat vertaisryhmän kokemukset ja mielipiteet. Jatketaan keskustelua ihan asiatasolla tällä palstalla.

    • vapinaton

      onnellisuus vain lisääntyy kevään edetessä, kuinka näin kaunista voi ollakkaan? Kaikkea hyvää kohtalotovereille ja muistakaa, että aina voi asiat olla huonomminkin! tv. vapinaton
      ps. en halua ketään ärsyttää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe