Häirikön oppikirja

Jumalan lapsi

"Musta raamattu – Wikipedia Musta raamattu on eräänlainen noituuden ja magian käsikirja (ei siis satanistien Saatanallinen Raamattu, kuten usein virheellisesti luullaan). ..."
____________________

Häirikön jäljet johtavat sylttytehtaalle, noituuteen ja magiaan.

Herättyäni yöuniltani tämä asia kirkastui minulle. Säälittävä tapaus. Ihmispoloinen,
ilman Kristusta ja sitä kautta Jumalan armoa, matkalla kadotukseen.

33

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

      Se sisältää huomattavan määrän kabbalistisia manauksia ja loitsuja.

      Kirjan väitetään olevan kuudes ja seitsemäs Mooseksen kirja, ja että se olisi jätetty pois Raamatusta. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

      Kuudes ja seitsemäs Mooseksen kirja julkaistiin Stuttgartissa 1849 antikvaristi Johann Scheiblen keräämän aineiston pohjalta. Aineiston alkuperä on voitu jäljittää 1500-luvulle[1].

      Englanninkielinen käännös ilmestyi New Yorkissa 1880. Suomenkielinen laitos on 1900-luvun alkupuolelta ja se on oletettavasti käännetty Egyptian Publishing Companyn vuonna 1900 julkaisemasta versiosta. Kansalliskirjastossa vanhin painos on vuodelta 1947.
      Kirjan etusivulla mainitaan, että se on käännetty englanninkielisestä teoksesta. Mustaa raamattua ei tule sekoittaa Suomalaiseen Mustakirjaan jonka tekijäksi mainitaan Aaprami Pöyrynen [2].

      Tarinan kertoja sanoi paljon kuulleensa sellaista puhetta, että Mooseksen kirjoja on seitsemän, mutta kuudetta ja seitsemättä ei näytetä eikä anneta muille kuin korkeasti oppineille pappismiehille. He saavat ne tutkintoa suorittaessaan. Niiden oppi on vastakkainen kristinuskollemme ja sen tähden niiden sisältö on yleisöltä salattu. Niissä kirjoissa ovat mustat lehdet valkeilla kirjaimilla. Nimi johtuu lehtien väristä.
      Myytillisiä tarinoita, toim. Lauri Simonsuuri
      Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 1947

      • Jumalan lapsi

        Tulipa tuossa okkultistin ongelmaa tutkiessa jälleen mieleen tällainenkin asia.

        Kun totuus, jonka Jumalan sana ilmoittaa ei kelpaa ihmisille, niin Jumala sallii eksytyksen, niin että he valheen uskovat. Näin Jumalan sana sanoo.

        Ja se näkyy tänäkin päivänä kaikkialla. Valheeseen eksytettyjen ja heidän tuottamiensa uhrien surkeata ja kipeätä elämää on kamala katsella. Mitä lähemmäs se tulee sen kipeämpää se tekee.

        Se tie alkaa hyvin pienistä harha-askelista. Käsittelemättä jääneet ongelmat kasaantuvat pikku hiljaa ja siirtyvät salattuina ja vaiettuina sukupolvelta toiselle.
        - Aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti.

        Vanhempien valhe ja salattu syntielämä varjostaa syntynyttä ja kasvavaa uutta elämää.

        Välinpitämättömyys ja nykyisin kaikenlaiset päihteet "siunaavat" varsin monissa tapauksissa lopputuhon. Näistä saamme katsella dokumentteja harva se päivä, (hyvä että tulee julki).

        Joskus saattaa joku lähimmäisistämme olla tällaisen kurimuksen keskellä. Kun asiaa tutkitaan (jos on onni matkassa että sitä ryhdytään tutkimaan), niin alkaa sylttytehtaan varjo pian näkymään kärsivän elämässä.

        On hyvä että näistä on alettu puhumaan ääneen muun muassa eri tiedotusvälineissä.
        Nain joku syyllisyyden ja häpeän runtelema kärsivä huomaa että en olekaan yksin, ja ehkä uskallan ottaa omankin kipean kipeän asiani esiin.

        On alettu nostamaan valoon pimeydessä muhineita valheita, nykyisten ja menneiden sukupolvien syntielämää, joka on kylvänyt tuhoa ehkä jo kenties useamman sukupolven ajan.

        Totuus on tekevä vapaaksi. Kaikki mikä ilmi tulee, se on valkeutta.

        Ef. 5:11   älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Ef. 5:12   Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        Ef. 5:13   mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

        Ef. 5:14   Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

        Ef. 5:15   Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        Ef. 5:16   ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.


      • remppis
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tulipa tuossa okkultistin ongelmaa tutkiessa jälleen mieleen tällainenkin asia.

        Kun totuus, jonka Jumalan sana ilmoittaa ei kelpaa ihmisille, niin Jumala sallii eksytyksen, niin että he valheen uskovat. Näin Jumalan sana sanoo.

        Ja se näkyy tänäkin päivänä kaikkialla. Valheeseen eksytettyjen ja heidän tuottamiensa uhrien surkeata ja kipeätä elämää on kamala katsella. Mitä lähemmäs se tulee sen kipeämpää se tekee.

        Se tie alkaa hyvin pienistä harha-askelista. Käsittelemättä jääneet ongelmat kasaantuvat pikku hiljaa ja siirtyvät salattuina ja vaiettuina sukupolvelta toiselle.
        - Aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti.

        Vanhempien valhe ja salattu syntielämä varjostaa syntynyttä ja kasvavaa uutta elämää.

        Välinpitämättömyys ja nykyisin kaikenlaiset päihteet "siunaavat" varsin monissa tapauksissa lopputuhon. Näistä saamme katsella dokumentteja harva se päivä, (hyvä että tulee julki).

        Joskus saattaa joku lähimmäisistämme olla tällaisen kurimuksen keskellä. Kun asiaa tutkitaan (jos on onni matkassa että sitä ryhdytään tutkimaan), niin alkaa sylttytehtaan varjo pian näkymään kärsivän elämässä.

        On hyvä että näistä on alettu puhumaan ääneen muun muassa eri tiedotusvälineissä.
        Nain joku syyllisyyden ja häpeän runtelema kärsivä huomaa että en olekaan yksin, ja ehkä uskallan ottaa omankin kipean kipeän asiani esiin.

        On alettu nostamaan valoon pimeydessä muhineita valheita, nykyisten ja menneiden sukupolvien syntielämää, joka on kylvänyt tuhoa ehkä jo kenties useamman sukupolven ajan.

        Totuus on tekevä vapaaksi. Kaikki mikä ilmi tulee, se on valkeutta.

        Ef. 5:11   älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Ef. 5:12   Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        Ef. 5:13   mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

        Ef. 5:14   Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

        Ef. 5:15   Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        Ef. 5:16   ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

        Kiitos sulle Jumalani,
        armostasi kaikesta,
        jota elinaikanani
        olen saanut tuntea.
        Kiitos Sulle kirkkahista,
        keväisistä päivistä.
        Kiitos myöskin raskahista
        syksyn synkän hetkistä.

        Kiitos että rukoukset
        monet, monet kuulit sä.
        Kiitos, että pyynnöt toiset
        eivät saaneet täyttyä.
        Kiitos, kun mä hädässäni
        avun saan sun kauttasi.
        Kiitos, että synneistäni
        vapahtavi Poikaasi.

        Kiitos, sulle jokaisesta
        elämäni hetkestä.
        Kiitos päivän paistehesta
        niin kuin pimeydestä.
        Kiitos sulle taisteluista,
        rististäkin Jumalain.
        Kiitos, että aina muistat,
        autat mua tuskissain.


      • remppis
        remppis kirjoitti:

        Kiitos sulle Jumalani,
        armostasi kaikesta,
        jota elinaikanani
        olen saanut tuntea.
        Kiitos Sulle kirkkahista,
        keväisistä päivistä.
        Kiitos myöskin raskahista
        syksyn synkän hetkistä.

        Kiitos että rukoukset
        monet, monet kuulit sä.
        Kiitos, että pyynnöt toiset
        eivät saaneet täyttyä.
        Kiitos, kun mä hädässäni
        avun saan sun kauttasi.
        Kiitos, että synneistäni
        vapahtavi Poikaasi.

        Kiitos, sulle jokaisesta
        elämäni hetkestä.
        Kiitos päivän paistehesta
        niin kuin pimeydestä.
        Kiitos sulle taisteluista,
        rististäkin Jumalain.
        Kiitos, että aina muistat,
        autat mua tuskissain.

        Oi armoa niin suurta...

        Vihne lainasi raamatusta ...."synti, joka meihin aina tarttuu ja hitaaksi tekee..."

        Niin se on Vihne ja Esa T, ettei vanhurskasta ja pyhää elämää ollenkaan ihminen ITSE voi elää.

        Synnin suuruus ja sen salatut juuret eivät ole vielä tulleet valkeuteen.

        Kaikki puhtaus ja pyhyys ON Kristuksessa ja siinä, että saamme uskon kautta omistaa Hänen Pyhyytensä itsellemme. Hän on hyvät tekommekin tehnyt.

        Mikään ihmisen pyhyys ei ole kestävää Jumalan edessä! Rakkautemme ON vajavaista, ja kyllä vihollinen tarjoaa kunniaa heti kun jossain onnistut! Syyttävä katse omaa sydäntä kohtaan ampuu heti sielun vihollisen toimesta, kun sisäisesti tuntee syntisen lihan vaikutuksia.

        Hätä pitäisi olla, jos ei lihan vaikutusta tunne.
        Onko silloin elossakaan, Esa T ?


      • remppis kirjoitti:

        Oi armoa niin suurta...

        Vihne lainasi raamatusta ...."synti, joka meihin aina tarttuu ja hitaaksi tekee..."

        Niin se on Vihne ja Esa T, ettei vanhurskasta ja pyhää elämää ollenkaan ihminen ITSE voi elää.

        Synnin suuruus ja sen salatut juuret eivät ole vielä tulleet valkeuteen.

        Kaikki puhtaus ja pyhyys ON Kristuksessa ja siinä, että saamme uskon kautta omistaa Hänen Pyhyytensä itsellemme. Hän on hyvät tekommekin tehnyt.

        Mikään ihmisen pyhyys ei ole kestävää Jumalan edessä! Rakkautemme ON vajavaista, ja kyllä vihollinen tarjoaa kunniaa heti kun jossain onnistut! Syyttävä katse omaa sydäntä kohtaan ampuu heti sielun vihollisen toimesta, kun sisäisesti tuntee syntisen lihan vaikutuksia.

        Hätä pitäisi olla, jos ei lihan vaikutusta tunne.
        Onko silloin elossakaan, Esa T ?

        Tekee hitaaksi, jos ei toinen Puolustaja, Pyhä Henki, meitä puolusta.

        Kuitenkin pitäisi uskoa myös Pyhään Henkeen niinkuin uskontunnustuksessa tunnustamme. Se kolmas kohta on samanveroinen kahden ensimmäisen kanssa.

        Jos Lutheria uskotte, niin hän jopa kuvitteli itsensä sinne ristille, eikö ollut röyhkeätä?


      • Jumalan oma
        vihne kirjoitti:

        Tekee hitaaksi, jos ei toinen Puolustaja, Pyhä Henki, meitä puolusta.

        Kuitenkin pitäisi uskoa myös Pyhään Henkeen niinkuin uskontunnustuksessa tunnustamme. Se kolmas kohta on samanveroinen kahden ensimmäisen kanssa.

        Jos Lutheria uskotte, niin hän jopa kuvitteli itsensä sinne ristille, eikö ollut röyhkeätä?

        Asuvainen Pyhä Henki neuvoo, ohjaa ja muistuttaa uskovan sydämessä! Lohduttaa vaikeuksissa.

        Ei se toimi niin, että ihminen itse omilla hyvillä töillään toteuttaa Jumalan tahtoa, vaan kaikki kunnia tulee Jumalalle!!

        Kunnia ja ylistys Vapahtajallemme Jeesukselle Kristukselle, Hän ON hyvä paimen!

        Hän On tie, totuus ja elämä! Kiitos Hallelujaa!


      • Jumalan oma kirjoitti:

        Asuvainen Pyhä Henki neuvoo, ohjaa ja muistuttaa uskovan sydämessä! Lohduttaa vaikeuksissa.

        Ei se toimi niin, että ihminen itse omilla hyvillä töillään toteuttaa Jumalan tahtoa, vaan kaikki kunnia tulee Jumalalle!!

        Kunnia ja ylistys Vapahtajallemme Jeesukselle Kristukselle, Hän ON hyvä paimen!

        Hän On tie, totuus ja elämä! Kiitos Hallelujaa!

        Oliko tässä joku ristiriita?


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Tekee hitaaksi, jos ei toinen Puolustaja, Pyhä Henki, meitä puolusta.

        Kuitenkin pitäisi uskoa myös Pyhään Henkeen niinkuin uskontunnustuksessa tunnustamme. Se kolmas kohta on samanveroinen kahden ensimmäisen kanssa.

        Jos Lutheria uskotte, niin hän jopa kuvitteli itsensä sinne ristille, eikö ollut röyhkeätä?

        Liha ei ristillä pääse lainkaan aktiivisesti liikkumaan. Käsityksesi rististä lihan toiminnan aktivoijana on siis päinvastainen todellisuuden kanssa.


      • Jumalan lapsi kirjoitti:

        Liha ei ristillä pääse lainkaan aktiivisesti liikkumaan. Käsityksesi rististä lihan toiminnan aktivoijana on siis päinvastainen todellisuuden kanssa.

        Onko nyt käsitettävä asia näin: Sinä heittäydyt sohvalle pitkälleen ja toteat , että Jeesus tekee nyt sen ajan hyviä tekoja, kun sinä makaat siinä??????


      • remppis
        vihne kirjoitti:

        Onko nyt käsitettävä asia näin: Sinä heittäydyt sohvalle pitkälleen ja toteat , että Jeesus tekee nyt sen ajan hyviä tekoja, kun sinä makaat siinä??????

        Oma kunnia: Minä teen, Minä toteutan, Minä rukoilen, Minä parannan, Minun käteni kautta sairaus katoaa, Minä rakastan lähimäistä, Minä autan vaivaisia, Minä saarnaan, puhun ja kirjoitan. Minä, minä ja minä. "Minä olen jo kohta Kristus itse, näin näen itseni" jne...

        Kaikki on kuitenkin Pyhän Hengen lahjaa, josta itse ei saa ottaa kunniaa ja jolla ei "makseta" autuudesta. Usko on LAHJA ja se tarkoittaa silloin sitä, ettei syntiseltä hintaa peritä.

        Sydämen uskossa ei maata sohvalla, vaan herkällä korvalla kuunnellaan (hengen) mitä Hän ilmoittaa.

        Sydämen uskossa ollaan ja eletään Jeesuksen Vanhurskaudessa ja ne teot, mitä täällä kerskuen puhutaan, ovat HÄNEN tekoaan ja vaikutustaan.

        Tai sitten sitä omaa tieninkiä, josta otetaan kiitos itselle.


      • remppis kirjoitti:

        Oma kunnia: Minä teen, Minä toteutan, Minä rukoilen, Minä parannan, Minun käteni kautta sairaus katoaa, Minä rakastan lähimäistä, Minä autan vaivaisia, Minä saarnaan, puhun ja kirjoitan. Minä, minä ja minä. "Minä olen jo kohta Kristus itse, näin näen itseni" jne...

        Kaikki on kuitenkin Pyhän Hengen lahjaa, josta itse ei saa ottaa kunniaa ja jolla ei "makseta" autuudesta. Usko on LAHJA ja se tarkoittaa silloin sitä, ettei syntiseltä hintaa peritä.

        Sydämen uskossa ei maata sohvalla, vaan herkällä korvalla kuunnellaan (hengen) mitä Hän ilmoittaa.

        Sydämen uskossa ollaan ja eletään Jeesuksen Vanhurskaudessa ja ne teot, mitä täällä kerskuen puhutaan, ovat HÄNEN tekoaan ja vaikutustaan.

        Tai sitten sitä omaa tieninkiä, josta otetaan kiitos itselle.

        Mitäs sä nyt sitten meinaat?
        Eikö kysymys ollut aiheellinen?

        Koita lukea tämä rimpsu ilman ennakkoasennetta, voit hämmästyä.


      • Jumalan lapsi
        remppis kirjoitti:

        Oma kunnia: Minä teen, Minä toteutan, Minä rukoilen, Minä parannan, Minun käteni kautta sairaus katoaa, Minä rakastan lähimäistä, Minä autan vaivaisia, Minä saarnaan, puhun ja kirjoitan. Minä, minä ja minä. "Minä olen jo kohta Kristus itse, näin näen itseni" jne...

        Kaikki on kuitenkin Pyhän Hengen lahjaa, josta itse ei saa ottaa kunniaa ja jolla ei "makseta" autuudesta. Usko on LAHJA ja se tarkoittaa silloin sitä, ettei syntiseltä hintaa peritä.

        Sydämen uskossa ei maata sohvalla, vaan herkällä korvalla kuunnellaan (hengen) mitä Hän ilmoittaa.

        Sydämen uskossa ollaan ja eletään Jeesuksen Vanhurskaudessa ja ne teot, mitä täällä kerskuen puhutaan, ovat HÄNEN tekoaan ja vaikutustaan.

        Tai sitten sitä omaa tieninkiä, josta otetaan kiitos itselle.

        Vihneen esille ottamat asiat ovat tärkeitä asioita, JOS ne saavat voiman ja motiivin USKOSTA KRISTUKSEEN.

        Tutkitaampa hieman niitä lähteitä, josta hyvän tekeminen ja aiemmin mainitut pyrkimykset Jumalan tahdon toteuttamiseen lahtevät.

        Ensimmäiseksi kiinnittyy huomio siihen, onko
        "potilas" ITSE arvostuksen, kiitoksen, kunnian ja toisten huomion kipeä, vai antaako hän kaiken kunnian ja kiitoksen tekemisistään ja elämästään Jumalalle. Itsensä esiin nostaminen paljastuu hyvin nopeasti niille jotka antavat kaiken kunnian Jumalalle. Petos ei siis onnistu, vaikka petosta yrittävä vilpittömästi itse uskookin tarinansa todeksi.

        Tässä on syy siihen miksi pitää saarnata
        1. uskosta kristukseen,
        2. uskosta Kristukseen ja
        3. uskosta Kristukseen.

        Kristuksessa vuotaa Pyhän Hengen kautta halu ja voima Jumalan tahdon toteuttamiseen, - OMASSA elämässään.

        Omavanhurskaus nostaa tekoja esiin lähinnä kahdesta eri syystä, ->

        - joko saadakseen uskovan lankeamaan ylpeyteen, vertailemaan toisiin voidakseen kerskua omista lain teoistaan,

        - tai sitten painaakseen lopullisesti maahan epäonnistuneen, voimattoman ja heikkouskoisen, turhentaen näin Kristuksen suorittaman lunastustyön.

        Kummassakin tapauksessa ihminen on langennut pois Kristuksesta, jolta kaikki hyvyys ja voima tulee.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Mitäs sä nyt sitten meinaat?
        Eikö kysymys ollut aiheellinen?

        Koita lukea tämä rimpsu ilman ennakkoasennetta, voit hämmästyä.

        Tiedämme hyvin että sinä olet uskossasi vilpitön.Sinussa on paljon hyviä ja rakastettavia piirteitä. Olet veljemme herrassa.

        Yhdellä kohtaa näköäsi on kuitenkin sokea piste.
        Se on vanhurskauttamisopissa. Ihminen vanhurskautuu eli julistetaan syyttömäksi Jumalan armosta Kristuksen tähden, ja tämä lahja Jumalalta otetaan vastaan uskolla. PISTE!

        Uskoa seuraavat teot, mutta.... Uskova itse ei koskaan kerro omista tekemisistään. Ei hän kiittele itseään, julistamalla internetissä koko maailmalle mitä kaikkea hän on puuhastellut, toteuttaakseen Jumalan tahtoa.

        Kun minä teen Jumalan valtakunnan työtä, niin SEN TYÖN HEDELMISTÄ OSALLISIKSI TULLEET KIITTÄVÄT SIITÄ työstä JUMALAA. Internet jossa kristityt keskustelevat USKOSTA KRISTUKSEEN, ei todellakaan ole mikään itsekorostuksen paikka.
        Se tulisi jokaisen uskovan ymmärtää. Muutoinkin on syntiä palvoa ja korottaa ketään ihmistä toisten yläpuolelle.

        Kokonaan syntiset (ME) pelastuvat vai siinä tapauksessa, jos kokonainen armo heille kelpaa lahjaksi.

        Muutoin elämäkin muistuttaa pelkkää helvettiä ja se on kieppumista jos ei lihan himoissa, niin oman vanhurskauden liekanarussa vuoroin oikealle ja vuoroin vasemmalle puolelle.

        Tämä on oikea järjestys, ja silloin kunnia menee sille jolle se kuuluukin, Jumalalle.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Onko nyt käsitettävä asia näin: Sinä heittäydyt sohvalle pitkälleen ja toteat , että Jeesus tekee nyt sen ajan hyviä tekoja, kun sinä makaat siinä??????

        Tarkistapa veljeni Raamatustasi niin sitten tiedät senkin asian.

        Lähettikö Jeesus opetuslapsena tyhminä työhön, kerskumaan koko maailmalle itseään ja omia tekemisiään.

        Vastaus löytyy tähänkin Raamatusta: Luepas

        Luuk. 17:7   Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?
        Luuk. 17:8   Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?
        Luuk. 17:9   Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?
        Luuk. 17:10   Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'"
        -----------------------

        Lue tarvittaessa useampaan kertaan että varmasti ymmärrät mitä siinä lukee!

        On suorastaan ihme ettei veljellemme mene millään näin yksinkertainen asia perille???

        Vuodesta toiseen pyörii sama levy, kuinka hänen (tunnettu) hyvyytensä ja ahkeruutensa työssä tulisi viimeinkin huomata ja palkita. Tietenkin vähän sarkastisesti sanottu, mutta sanon siksi että totuus tulisi myös sinun tietoisuuteesi.

        Tämä ei tarkoita nyt sitä, että jatkaisit uskossa, maaten sohvalla, vaan voit lisätä panostasi esimerkiksi 100% nykyisestä.

        Jätä kuitenkin kunnia Herralle koko potista. Lopeta kokonaan puhe töistäsi ja ala sen sijaan todistamaan Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa. Tiedän että sinulla on siihen lahjaa, käytä sitä vapaasti.


      • Luteeruslainen
        vihne kirjoitti:

        Tekee hitaaksi, jos ei toinen Puolustaja, Pyhä Henki, meitä puolusta.

        Kuitenkin pitäisi uskoa myös Pyhään Henkeen niinkuin uskontunnustuksessa tunnustamme. Se kolmas kohta on samanveroinen kahden ensimmäisen kanssa.

        Jos Lutheria uskotte, niin hän jopa kuvitteli itsensä sinne ristille, eikö ollut röyhkeätä?

        Mitä tarkoitat, "jos Lutheria uskotte?".

        Sinä et usko kirkkomme ja lest. liikkeen oppi-isän opetuksiin ollenkaan?
        Pyritkö niistä järjestelmällisesti eroon, vai onko jostakin Lutherin opettamasta asiasta (kaste, sidottu ratkaisuvalta, perisynti) jäänyt rautanaula sydämeen.


      • Luteeruslainen kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, "jos Lutheria uskotte?".

        Sinä et usko kirkkomme ja lest. liikkeen oppi-isän opetuksiin ollenkaan?
        Pyritkö niistä järjestelmällisesti eroon, vai onko jostakin Lutherin opettamasta asiasta (kaste, sidottu ratkaisuvalta, perisynti) jäänyt rautanaula sydämeen.

        Kadottava perisynti on niin iso synti, ettei sen ohi voi päästä. Kun sitten lähes koko teologia on johdettu tuosta ajatuksesta, en voi hyväksyä.

        Oikeat ajatukset tunnustan ja apostolisen tunnustuksen, mutta kaikenmaailman selityksiä ei voi hyväksyä.


      • remppis
        vihne kirjoitti:

        Kadottava perisynti on niin iso synti, ettei sen ohi voi päästä. Kun sitten lähes koko teologia on johdettu tuosta ajatuksesta, en voi hyväksyä.

        Oikeat ajatukset tunnustan ja apostolisen tunnustuksen, mutta kaikenmaailman selityksiä ei voi hyväksyä.

        pitää säilyttää jotain aivan omaa hyvää. Sillä kohtaa on vielä peitossa koko syntisyys!

        Toivon, että Vihneelle avautuisi tämä asia, silloin avautuisi täydellinen armo.

        Se, että olemme syntisiä ja SIKSI teemme syntisiä tekoja. Synti ei siis ole vain niissä teoissa, joita voimme uskovina välttää, vaan se on solutasolla, taipumus kaikkeen pahaan.

        Miten kukaan voi sulkea silmänsä raamatun Sanan kohdalla: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu?" Jeesus on nostanut lapsen esille, että sen kaltaisten on taivaan valtakunta.


      • Jumalan lapsi
        remppis kirjoitti:

        pitää säilyttää jotain aivan omaa hyvää. Sillä kohtaa on vielä peitossa koko syntisyys!

        Toivon, että Vihneelle avautuisi tämä asia, silloin avautuisi täydellinen armo.

        Se, että olemme syntisiä ja SIKSI teemme syntisiä tekoja. Synti ei siis ole vain niissä teoissa, joita voimme uskovina välttää, vaan se on solutasolla, taipumus kaikkeen pahaan.

        Miten kukaan voi sulkea silmänsä raamatun Sanan kohdalla: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu?" Jeesus on nostanut lapsen esille, että sen kaltaisten on taivaan valtakunta.

        Miksi tuo teko ei näytä kaikille riittävän?

        Nimimerkki nimetönkin on syntynyt uudesti kuulema omien vanhan ihmisen kipujensa kautta?

        Paroni Mynchausen olisi varmaan kateellinen tästä oivalluksesta, syntiin langenneen lihan kivulla syntyy lihasta uusi ihminen, joka onkin yllätys yllätys, - Hengestä syntynyt.

        Raamattu todistaa vääjäämättä että JUMALA on Henki. Ja että uudestisyntyminen tapahtuu HENGESTÄ, veden kautta, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

        Kyllä näiden uskonnollisten ihmisten kanssa syntyy todella paljon hyvin koomisia hokkuspokkus temppuja.

        Kun Jumalan sanan ei ole avautunut heille ja Kristus on tuntematon, niin jotenkin tämä asia uudestisyntyminen on selitettävä. En lainkaan epäile selittelijän vilpittömyyttä, se tulkoon mainituksi tässä. Enkä myöskään epäile tai kyseenalaista näiden "teologien" omia fyysisiä ja henkisiä kokemuksia. Kokemukset ei kuitenkaan oikeuta opettamaan uudestisyntymisestä vastoin Jumalan kirjoitettua sanaa.

        Minulla on itsellänikin väkevät kokemukset Kristuksen kohtaamisesta henkilökohtaisesti.
        Siksi envähättele kenekään omia kokemuksia.


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tarkistapa veljeni Raamatustasi niin sitten tiedät senkin asian.

        Lähettikö Jeesus opetuslapsena tyhminä työhön, kerskumaan koko maailmalle itseään ja omia tekemisiään.

        Vastaus löytyy tähänkin Raamatusta: Luepas

        Luuk. 17:7   Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?
        Luuk. 17:8   Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?
        Luuk. 17:9   Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?
        Luuk. 17:10   Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'"
        -----------------------

        Lue tarvittaessa useampaan kertaan että varmasti ymmärrät mitä siinä lukee!

        On suorastaan ihme ettei veljellemme mene millään näin yksinkertainen asia perille???

        Vuodesta toiseen pyörii sama levy, kuinka hänen (tunnettu) hyvyytensä ja ahkeruutensa työssä tulisi viimeinkin huomata ja palkita. Tietenkin vähän sarkastisesti sanottu, mutta sanon siksi että totuus tulisi myös sinun tietoisuuteesi.

        Tämä ei tarkoita nyt sitä, että jatkaisit uskossa, maaten sohvalla, vaan voit lisätä panostasi esimerkiksi 100% nykyisestä.

        Jätä kuitenkin kunnia Herralle koko potista. Lopeta kokonaan puhe töistäsi ja ala sen sijaan todistamaan Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa. Tiedän että sinulla on siihen lahjaa, käytä sitä vapaasti.

        Sarkasmini on ollut viime aikoina liian päälle käyvää, tunnustan. Ymmärrän että se loukkaa sinua. Loppuviimeksi minulla ei ole halua loukata sinua, se vain menee (imeytyy) sopivasti esille ottamaasi aiheeseen. Koetan käyttää ilmaisuissani rakastavampia sanoja jatkossa, ja pyydän anteeksi töykeyttäni.


      • Tähystäjä Puijontornista
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Sarkasmini on ollut viime aikoina liian päälle käyvää, tunnustan. Ymmärrän että se loukkaa sinua. Loppuviimeksi minulla ei ole halua loukata sinua, se vain menee (imeytyy) sopivasti esille ottamaasi aiheeseen. Koetan käyttää ilmaisuissani rakastavampia sanoja jatkossa, ja pyydän anteeksi töykeyttäni.

        Kenelle sitten et olisi ollut, mutta eihän muunlaista käytöstä voikaan odottaa siltä joka puolittain uskoo. Lähestyt narsismin rajoja.


      • Jumalan lapsi kirjoitti:

        Sarkasmini on ollut viime aikoina liian päälle käyvää, tunnustan. Ymmärrän että se loukkaa sinua. Loppuviimeksi minulla ei ole halua loukata sinua, se vain menee (imeytyy) sopivasti esille ottamaasi aiheeseen. Koetan käyttää ilmaisuissani rakastavampia sanoja jatkossa, ja pyydän anteeksi töykeyttäni.

        Jokainen vikansa tunteva saa turvata Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Armossa on varaa ja veressä on voimaa. Mene rauhaan.


      • Savolaissii
        Tähystäjä Puijontornista kirjoitti:

        Kenelle sitten et olisi ollut, mutta eihän muunlaista käytöstä voikaan odottaa siltä joka puolittain uskoo. Lähestyt narsismin rajoja.

        Sinäkin voisit pyytää anteeksi töykeitä sanojasi Jumalan lapselta, jos uskot puolittain tai todella.


      • teutatess
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Sarkasmini on ollut viime aikoina liian päälle käyvää, tunnustan. Ymmärrän että se loukkaa sinua. Loppuviimeksi minulla ei ole halua loukata sinua, se vain menee (imeytyy) sopivasti esille ottamaasi aiheeseen. Koetan käyttää ilmaisuissani rakastavampia sanoja jatkossa, ja pyydän anteeksi töykeyttäni.

        Usko ! Synnit on anteeksi annettu -33 pp kaikki synnit , maailman loppuun asti . Meidän on se vain USKOTTAVA .

        En todella ole vihne , mutta hän antaa henkilökotaiset sanat yms.

        Kiitos Jeesus !


      • Jumalan lapsi
        Tähystäjä Puijontornista kirjoitti:

        Kenelle sitten et olisi ollut, mutta eihän muunlaista käytöstä voikaan odottaa siltä joka puolittain uskoo. Lähestyt narsismin rajoja.

        Viestini oli nimimerkille vihne.

        Sinunlaistesi pilkkaajien osalta linjaa on huomattavasti vielä tiukennettava, niin pimeitä höyrypäitä täällä vaeltaa oman vanhurskauden sunussa, uskon antajina ja pois ottajina.

        Minä vastaan Luojalleni siitä mitä minä teen ja sinä vastaat VAIN omista teoistasi!

        Minun edesvastaajani on Kristus, siksi olen autuas, pyhä ja puhdas. Kiitos Jeesus.

        Jos parannusta ei tule sinun osallesi, jos Kristus ei saa olla sinun edesvastaajasi, niin ei hyvin käy! Se on varma asia.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Jokainen vikansa tunteva saa turvata Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Armossa on varaa ja veressä on voimaa. Mene rauhaan.

        Kaikki synnit ja viat on annettu anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Kristuksen haavoista vuotaa tuo eläväksi tekevä sovintoveren voima. Kiitos Jeesuksen.


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        Usko ! Synnit on anteeksi annettu -33 pp kaikki synnit , maailman loppuun asti . Meidän on se vain USKOTTAVA .

        En todella ole vihne , mutta hän antaa henkilökotaiset sanat yms.

        Kiitos Jeesus !

        Tahdon uskoa! Kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi!


    • Häirikön oppikirja

      Olet pahimpia häiriköitä.

      • Jumalan lapsi

        Jumalaa ylistäen olen häirikko: Jokaiselle sellaiselle ihmiselle jolle Jumalan armo joka Jeesuksen Kristuksen urikuoleman tähden lahjaksi taritaan, ei ole lahjaksi kelvannut.

        Minulle tämä on niin iloinen tehtävä, kertoa että jokaisella on sama mahdollisuus, joka minua on kohdannut, Jumalan armo ja anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja veressä. Aamen, kiitos sinulle Jeesus, hallelujaa!


    • "ne toiset, syytökset...

      Se joka parhaiten noi asiat tuntee on omasta itsestään totuutta kertova.

      • Jumalan lapsi

        Sinä olet fraseologinen helppoheikki, joka kivittää piilostaan niitä työmiehiä, jotka itsensä uhraten Herran vainoilla Kristuksesta todistavat.

        Onko sinulla jotakin sanottavaa?

        Jos on, niin kerro ihmeessä!


      • teutatess
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Sinä olet fraseologinen helppoheikki, joka kivittää piilostaan niitä työmiehiä, jotka itsensä uhraten Herran vainoilla Kristuksesta todistavat.

        Onko sinulla jotakin sanottavaa?

        Jos on, niin kerro ihmeessä!

        pitikö olla VAINIOILLA


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        pitikö olla VAINIOILLA

        _________________


    • fghjklö

      Häirikön oppin on kirjoittanut hän joka on erikoistunut asiaan olemalla suurella menestyksellä häirikkö.
      Suosittelen kaikille häiriköksi aikoville tämän opin välttämistä koska suomi24:n mukaan rikokseen yllyttäminen on kielletty.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      139
      1964
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1200
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1117
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      159
      950
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      894
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      829
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      56
      793
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      764
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      750
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe