Taas yksi tyhmä kysymys siitä mitä saa syödä ja mitä ei raskausaikana. Mieheni osti Riitan Herkun lapintyttö juustoa. Juustossa lukee että se on "puolikova sisältä kypsytetty juusto". Siis jos pehmeitä juustoja ei saa syödä ja kovia saa, niin mites on puolikovien kanssa? Juusto näyttää samalta kuin esim. valion oltermanni. mutta sinänsä ei voi verrata oltermanniin - sitä ainakin voi syödä kuten tietääkseni kaikkia valion juustoja (pehmeitäkin) koska valio valmistaa tietääkseni kaikki juustot pastöroidusta maidosta; tässä riitan herkun juustossa lukee valmistusaineena vaan maito.
puolikova juusto
4
1636
Vastaukset
- rv 9+2
Juuri kävin neuvolassa kyselemässä asiaa. Mun mielestä ja neuvolahenkilökunnankin mielestä tätä ruoka-asiaa on paisuteltu ihan hullun lailla. Ainut mitä mun suositeltiin välttää on liiallinen maksatuotteiden syönti. (=ei maksapihviä joka viikko)
Ulkomailla ei suositella syödä tiloilta suoraan myytäviä tuorejuustoja. Eli kaikki mikä Suomessa on käytännössä ilmatiiviissä paketissa on ihan ok. Sama koskee ravintolassakin ruokailua. Järki mukaan, niinkuin normaalistikin. Jos on kauhea mahatautipelko, niin kai ne hikisimmät nakkikioskit ja halpapizzeriat voi kiertää vähän kauempaa!
Mä olen syönyt mozzarellat ja sinihomejuustot ja graavilohet niin kotona, kuin siistissä ravintolassakin, enkä aio linjaani raskausaikana muuttaa.
Kommentoikaa ihmeessä ne henkilöt, jotka ovat oikeasti saaneet listerian tai jonkun muun pöpön 2000- luvulla raskausaikana!- rv 31+5
on hirveästi liikkeellä näiden ruoka-aineiden kanssa. Itse vältän maksaa kokonaan (ei vaikeaa kun olen ollut täysin kasvissyöjä 8 vuotta, nyt perheen mukavuuden takia silloin tällöin syön jotain lihapitoista, mies kun on normaali sekasyöjä ja lapseltakaan en ajatellut lihaa kokonaan kieltää) ja en kyllä koske niihin graavilohiin tai homejuustoihinkaan kun en niistä pidä :D
Mutta kyllä minä suomalaista tuorejuustoa välillä syön, mozzarellaa pitsassa vaikka kuinka monesti. (kaikki maitotuotteet oli turvallisia muutenkin jos ne kuumensi). Ainoa mitä oikeasti kartan on ne kielletyt makeutusaineet, sakkariini ja syklamaattiko ne olivat. En ole itse ikinä oikein perustanut makeutusaineisiin ja sokeri on niin hyvää :)
Ja en todellakaan jätä meikkaamatta tai hiuksia värjäämättä! (niistäkin on näillä palstoilla hermoiltu) Uskallan juoda jopa teetä ja kolajuomia useamman desin päivässä ;) (kahvi ei ole myöskään koskaan maistunut). Ulkomailla toki varoisin moniakin tuotteita, ihan vaan senkin takia että itselläni on suhteellisen herkkä vatsa, ja mahakivut raskaana on jotain kauheaa (kahdesti ollut vatsa tosi sekaisin tähän mennessä).
- n -88
miks pehmeitä juustoja ei sais syödä? :O
- Porkkanapää
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/listeria/
Niistä voi saada listerian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891