Mihin on muuttanut Autopohja Oy? Ostin aina Peugeotini sieltä Tampereella asuessani. Nyt oli enää osa punatiilistä korjaamorakennusta jäljellä.
Palattuani pitkäaikaiselta ulkomaan komennukseltani huomaan,että moni asia on Tampereella muuttunut.
Autopohja Oy, mihin muuttanut Viinikan liikenneympyrän kupeesta?
43
1240
Vastaukset
- pahentunut
syvällä äidinmaidosta imetty murjottaminen katkeruus ei koskaan muutu
- PököttiForEver
Autopohja oli Tampereen parhaiten palvelevia autoliikkeitä.Siellä sai kunnon hyvityksen vanhasta ja uuteen lisävarusteet kaupanpäällisiksi. Sellaista autoliikettä Tampere tarvitsisi vielä tänäkin päivänä.
- Vuosikymmeniä?
Kauan olet kyllä ollut uilkomaankomennuksella...
- Pösöööö
Onko siitä Autopohja-liikkeestä mitään kuvaa netissä?
- Vantteissi
Pösöööö kirjoitti:
Onko siitä Autopohja-liikkeestä mitään kuvaa netissä?
Vaarini osti sieltä aikoinaan Fiat Polonez Pollen, sellaisen avolavamallin. Ja kyllä oli hyvä auto, vaari ajoi sillä kuolemaansa asti (2006) ja perikunta möi auton jolleen keräilijälle. Autopohjassa niitä myytiin ja seillä oli myös osaava huolto niille.
- Antiikkia, antiikkia
Vantteissi kirjoitti:
Vaarini osti sieltä aikoinaan Fiat Polonez Pollen, sellaisen avolavamallin. Ja kyllä oli hyvä auto, vaari ajoi sillä kuolemaansa asti (2006) ja perikunta möi auton jolleen keräilijälle. Autopohjassa niitä myytiin ja seillä oli myös osaava huolto niille.
Autopohja on varmaan lakannut olemasta jo ennenkuin netti on keksitty, koska yhtään osumaa ei löydy kyseisellä hakusanalla. :-)
Hämärästi muistan, että Matti-Trikoon talossa olisi ollut joku autoliike, onkohan sama? Mutta Matti-Trikoon talokin on purettu jo kai vuosikymmeniä sitten?
- ikäihminen.
Joidenkin tietojen mukaan Autopohja olisi sijainnut Sammonkadun loppupäässä, joten onkohan aloittaja ollut niin kauan ulkomailla ettei kenties muista enää asioita?
- PUB-NIK:n ex-poke
Autopohja Oy tosiaankin sijaitsi Sammonkadun alapäässä, nykyäänkin toiminnassaolevan PUB-NIK kaljakuppilan vieressä. Kun ajat paranivat ja Peugeotien myyntikäyrät taipuivat huimaan nousuun, liike muutti Viinikan liikenneympyrän likelle, muttei rakennus ollut kumminkaan Matti-Trikoo. Autopohja oli siinä vastapäätä. Nyt jäljellä on vain osa rakennuksista, vanha punatiilinen, jossa toimi korjaamopuoli ja liikkeen asiakaskahvio/ruokala. Rakennus on suojelukohde ja monumenttina viimeiselle hyvän palvelun omaavalle autoliikkeelle.
- ikäihminen.
PUB-NIK:n ex-poke kirjoitti:
Autopohja Oy tosiaankin sijaitsi Sammonkadun alapäässä, nykyäänkin toiminnassaolevan PUB-NIK kaljakuppilan vieressä. Kun ajat paranivat ja Peugeotien myyntikäyrät taipuivat huimaan nousuun, liike muutti Viinikan liikenneympyrän likelle, muttei rakennus ollut kumminkaan Matti-Trikoo. Autopohja oli siinä vastapäätä. Nyt jäljellä on vain osa rakennuksista, vanha punatiilinen, jossa toimi korjaamopuoli ja liikkeen asiakaskahvio/ruokala. Rakennus on suojelukohde ja monumenttina viimeiselle hyvän palvelun omaavalle autoliikkeelle.
Jee! Hyvä poke! Nyt saatiin yksi pieni aukko paikattua Tampereen historiassa.
Se Matti-Trikoon alakerrassa ollut autoliike oli siis joku käytettyjen autojen narikka. - PUB-NIK:kin ex-poke
ikäihminen. kirjoitti:
Jee! Hyvä poke! Nyt saatiin yksi pieni aukko paikattua Tampereen historiassa.
Se Matti-Trikoon alakerrassa ollut autoliike oli siis joku käytettyjen autojen narikka.Todellakin näin on asia. Matti-Trikoo koki alennustilan ennen purkutuomiotaan. Hieno, hyvin tehty tehdasrakennus, oman aikakautensa kärkipäätä, joutui loppuaikanaan kaikenlaisten pilipali-liiketoimintojen tyyssijaksi. Oli osto-ja myyntiliikettä, autojobbareita sun muita. Mitä olisi perustaja/omistaja Matti Sutinen tuuminut asiasta jos olisi vielä elossa. Näin nujerretaan loistokkaat teollisuusmonumentit, ennen puskutraktoreiden kauhojen armottomia haukkauksia.
- koust
Matti-Rikoon kohdalla olevalla parkkipaikalla voi kuulla vanhojen tekstiili-alan koneiden jyskytystä joskus aamuyön tunteina. Paikka on Suomen virallisesti rekisteröityjen kummitus/elävä sielu rekisterissä. Edesmenneiden tekstiilityöntekijöiden haamut ovat levottomia ja rauhattomia. ..
- Manu Viinikasta
Vaari oli siellä aikoinaan pyörökoneen hoitajana, mutta nyt maannut jo vuosia Kalevankankaan hautuumaalla. Eikä kummittele taatusti.
- neljänollaviisST
Manu Viinikasta kirjoitti:
Vaari oli siellä aikoinaan pyörökoneen hoitajana, mutta nyt maannut jo vuosia Kalevankankaan hautuumaalla. Eikä kummittele taatusti.
Autopohjasta ostin vuonna 1987 uuden Pösö 405:sen. Ja nyt on mittarissa 515.000km ja matka jatkuu huolettomasti. Ja tähdennettäköön tässä , että auto on bensiinimottorilla varustettu. Taka-akselin kun laitatin vuosia sitten, niin sen jälkeen on vaihdettu vaan normaaleja kuluvia osia. Huoltokin pelasi Autopohjassa esimerkillisesti, aina sai kahvia pullan kera odotellessa. Sen tasoista autoliikettä ei Tampereen talousalueella ole ollut ennen, eikä sen jälkeen.
- Anno domini -69
Noh, kun tässä vanhoja muistellaan, niin minä ajoin autokouluni Peugeot 404 dieselillä.
- Nelinolneli
Pösön 404 diisseli oli käsite automaailmassa. Naapurilla oli sellanen farmarimalli ja yhdeksän lasta . Kaikki mahtuivat mukaan, eikä tehny tiukkaakaan. Nyttemmin niitä näkee harvoin, mikä on sääli sinänsä. Korimalli on tyylikäs ja ajaton.
- Kafeteeeria
Nelinolneli kirjoitti:
Pösön 404 diisseli oli käsite automaailmassa. Naapurilla oli sellanen farmarimalli ja yhdeksän lasta . Kaikki mahtuivat mukaan, eikä tehny tiukkaakaan. Nyttemmin niitä näkee harvoin, mikä on sääli sinänsä. Korimalli on tyylikäs ja ajaton.
Autopohjan kahviossa oli ihan varta vasten juuri heille suunniteltu ns. "metriviineri kahdella ralliraidalla". Ne raidat oli vadelmahilloa ja kanamunakeltuais kreemiä. Asiakkaille tarjottiin kahviossa hintaneuvotteluiden ohessa tuollaiset ja kun vielä siihen serveeriin kuului vanhan hyvän ajan iso kahvi, kahdella sokeripalalla, niin lopputuloksena asiakas oli niin sokerihumalassa, että suostui oitis myyjän esittämään tarjoukseen. Siellä kahviossa oli myös todella hyvät ja isot ruoka-annokset ja niillä oli asiaankuuluvat nimetkin annettu; esim. "taka-akselinasentajan leike" ja "peltisepän perjantaipihvi","autosihteerikön erikoinen" jne. Oikein aina tuli hyvälle mielelle, kun näki mitä uusia nimiä annoksille oli keksitty. Hinnat olivat varsin edulliset ja jos nälkä jäi sai käydä pyytämässä veloituksetta lisää. Mutta kovin harva sen teki, hyvä kun jaksoi edes sen vakioannoksen, siksi kookaita ne olivat. Ja reilua kotiruokaa, siellä aidoista raaka-aineista valmistettua. Nykyään joka paikkaan tuodaan vain lämmitettyjä eineksiä, joissa ei paljoa makuelämyksiä ole.
- Selo Kettula
Kafeteeeria kirjoitti:
Autopohjan kahviossa oli ihan varta vasten juuri heille suunniteltu ns. "metriviineri kahdella ralliraidalla". Ne raidat oli vadelmahilloa ja kanamunakeltuais kreemiä. Asiakkaille tarjottiin kahviossa hintaneuvotteluiden ohessa tuollaiset ja kun vielä siihen serveeriin kuului vanhan hyvän ajan iso kahvi, kahdella sokeripalalla, niin lopputuloksena asiakas oli niin sokerihumalassa, että suostui oitis myyjän esittämään tarjoukseen. Siellä kahviossa oli myös todella hyvät ja isot ruoka-annokset ja niillä oli asiaankuuluvat nimetkin annettu; esim. "taka-akselinasentajan leike" ja "peltisepän perjantaipihvi","autosihteerikön erikoinen" jne. Oikein aina tuli hyvälle mielelle, kun näki mitä uusia nimiä annoksille oli keksitty. Hinnat olivat varsin edulliset ja jos nälkä jäi sai käydä pyytämässä veloituksetta lisää. Mutta kovin harva sen teki, hyvä kun jaksoi edes sen vakioannoksen, siksi kookaita ne olivat. Ja reilua kotiruokaa, siellä aidoista raaka-aineista valmistettua. Nykyään joka paikkaan tuodaan vain lämmitettyjä eineksiä, joissa ei paljoa makuelämyksiä ole.
Kun siinä lähistöllä asustelin, niin tuli useinkin käytyä lounaalla siellä Tehdaskadun Autopohjan ruokalassa. Annokset olivat todellakin niin kookkaita, ettei nälkäisenä tarvinnut pois lähteä. Lisäksi torstaisin oli hernekeitto-annoksen jälkiruokana siellä paistettuja isoja räiskäleitä ja Viljakkalasta tuotettua mansikkahilloa ja kerma vaahtoa.
Harmittaa, kun paikka lopetettiin. Hyvä ja ravinteikas ruoka on kuitenkin ihmiselle aika tärkeä asia.
- epätietoone
Kyllä se oli mun mielestä Sammonkadulla se Autopohja. Vai oliko sillä kaksi liikettä, toinen Viinikan liikenneympyrän tykönä ja toinen Sammonkadulla?
- ▄ ▀ ▄
Hei pöhkö. Lue edelliset kirjoitukset ennenkuin tuuppaat tänne omiasi. Siellähän selvästi asia kerrotaan.
- Mielikuvitustako?
▄ ▀ ▄ kirjoitti:
Hei pöhkö. Lue edelliset kirjoitukset ennenkuin tuuppaat tänne omiasi. Siellähän selvästi asia kerrotaan.
Ihmeellistä, ettei kyseisestä firmasta kuitenkaan löydy mitään tietoa (virallisempaa) netistä, vaikka kuinka yrittää etsiä. Herääkin kysymys, että onko joku tälää palstalla keksinyt koko yrityksen olemassaolon, vähän niinkuin Alvar Gullichenin kuvitteellinen epäkuntoisia koneita valmistava Bonk Business Oy. Siis Gullichenin mielikuvitusta koko firma ja sen historia, perustajaa Pärre Bonkia myöten.
- kiertokanki
Mielikuvitustako? kirjoitti:
Ihmeellistä, ettei kyseisestä firmasta kuitenkaan löydy mitään tietoa (virallisempaa) netistä, vaikka kuinka yrittää etsiä. Herääkin kysymys, että onko joku tälää palstalla keksinyt koko yrityksen olemassaolon, vähän niinkuin Alvar Gullichenin kuvitteellinen epäkuntoisia koneita valmistava Bonk Business Oy. Siis Gullichenin mielikuvitusta koko firma ja sen historia, perustajaa Pärre Bonkia myöten.
Unohda jo se Autopohja! Jos sellanen on ollu olemassa, niin SO WHAT!
Keskity nykyaikaan äläkä kaivele menneitä... - kaffihammas
kiertokanki kirjoitti:
Unohda jo se Autopohja! Jos sellanen on ollu olemassa, niin SO WHAT!
Keskity nykyaikaan äläkä kaivele menneitä...Kyllä se on ollut olemassa. Ja moni toivoisi, että olisi vieläkin. Siellä autonäyttelyt olivat juhlavia. Kunnon Linkosuon pullapitkoa, sen seitsemän lajiketta pikkuleipiä ja hyvää, vahvaa Presidentti -kahvia.
- piilomainonta
kaffihammas kirjoitti:
Kyllä se on ollut olemassa. Ja moni toivoisi, että olisi vieläkin. Siellä autonäyttelyt olivat juhlavia. Kunnon Linkosuon pullapitkoa, sen seitsemän lajiketta pikkuleipiä ja hyvää, vahvaa Presidentti -kahvia.
Linkosuon mainos?
- UllaBulla
piilomainonta kirjoitti:
Linkosuon mainos?
Linkosuon pullapitko on kyllä tosi hyvää. Ehkä parasta.
- näyttelyn vieras
UllaBulla kirjoitti:
Linkosuon pullapitko on kyllä tosi hyvää. Ehkä parasta.
Pitivät kunnia-asiana, että pitko oli uunituoretta..Siitä leikatut palat olivat julmetun leveitä. Harva ahneempikaan näyttelyvieras jaksoi syödä kahta enempää.Mutta ne olivat hyviä aikoja ja nyt on enää jäljellä se vanha punatiilinen korjaamorakennus, kaikki muu on purettu pois.
- kingfisher
näyttelyn vieras kirjoitti:
Pitivät kunnia-asiana, että pitko oli uunituoretta..Siitä leikatut palat olivat julmetun leveitä. Harva ahneempikaan näyttelyvieras jaksoi syödä kahta enempää.Mutta ne olivat hyviä aikoja ja nyt on enää jäljellä se vanha punatiilinen korjaamorakennus, kaikki muu on purettu pois.
Koko alue on mennyt siinä pilalle, kun korkeita, moderneja kerrostaloja on rakennettu siihen. Punatiilinen , jäljelläoleva Autopohjan rakennus näyttää nykyään melkein leikkimökiltä niiden rinnalla. Ennen vanhaan se oli korkeimpia rakennuksia niillä seuduilla. Ihminen ahneuksissaan pilaa maisemaidyllin ja kohta Iidesjärvikin on vain kuiva lätäkkö, jossa parveilee muutamia nälkiintyneitä hyttysiä. Aiemmin olin useinkin siinä ongella ja kalaa tuli ihan mukavasti.
- laitapuolinaapurissa
kingfisher kirjoitti:
Koko alue on mennyt siinä pilalle, kun korkeita, moderneja kerrostaloja on rakennettu siihen. Punatiilinen , jäljelläoleva Autopohjan rakennus näyttää nykyään melkein leikkimökiltä niiden rinnalla. Ennen vanhaan se oli korkeimpia rakennuksia niillä seuduilla. Ihminen ahneuksissaan pilaa maisemaidyllin ja kohta Iidesjärvikin on vain kuiva lätäkkö, jossa parveilee muutamia nälkiintyneitä hyttysiä. Aiemmin olin useinkin siinä ongella ja kalaa tuli ihan mukavasti.
Autopohjan rakennuksesta ollaan kuulemani mukaan puuhaamassa asuntolaa juopoille ja asunnottomille laitapuolen kulkijoille. Jos tämä toteutuu, niin rakennuksen aikoinaan suunnitellut arkkitehti kääntyy haudassaan. Jotain kunnioitusta pitää sentään olla hienoja , vanhoja rakennuksia kohtaan.
- ratkaisu hyvä
laitapuolinaapurissa kirjoitti:
Autopohjan rakennuksesta ollaan kuulemani mukaan puuhaamassa asuntolaa juopoille ja asunnottomille laitapuolen kulkijoille. Jos tämä toteutuu, niin rakennuksen aikoinaan suunnitellut arkkitehti kääntyy haudassaan. Jotain kunnioitusta pitää sentään olla hienoja , vanhoja rakennuksia kohtaan.
Oiva paikkahan se niille olisi. Saataisiin pois näkyviltä, vähän niin kuin laitamille. katukuvaa rumentamasta.
- Päissäänkönautitaan
Kannatan, että Autopohjan punatiilinen jäljelläoleva osa entisöidään entisen kaltaiseen loistoonsa. tiloissa voitaisiin vaikka pyörittää ravintola/baari toimintaa. Kävijöitä riittäisi varmasti, kun vieressä on opiskelijaasuntoja. Hinnat vaan kohdilleen, niin toiminta kannattaa ja saamme Autopohjan monumentin jälleen toimivaan kuntoon..
- iiiiisotuoppi
Ajatus on hyvä ja kehittelyn väärtti. Tuollainen "retro-henkinen, industrial miljöö" -baari Tampereelta vielä on puuttunutkin. Kun nyt joku toiminnan mies tai nainen laittaisi asiaa eteenpäin, niin ei jäisi pelkän suunnittelun vaiheeseen.
- Anonyymi
iiiiisotuoppi kirjoitti:
Ajatus on hyvä ja kehittelyn väärtti. Tuollainen "retro-henkinen, industrial miljöö" -baari Tampereelta vielä on puuttunutkin. Kun nyt joku toiminnan mies tai nainen laittaisi asiaa eteenpäin, niin ei jäisi pelkän suunnittelun vaiheeseen.
No nyt siinä näkyy olevan joku Pelicanin tyyppinen varastointikoppi firma. Olis niin ollu toiveissa, että se oltais julistettu suojelukohteeksi ja vaadittu pidettäväksi ennallaan. Nyt kun siinä on kiiltävää rosteripeltiä olevat isot nosto-ovet ja sävytetyt ikkunat se näyttää aivan joltain Sedu Koskisen perustamalta nuorisodiskolta..
Punatiili-teollisuusmiljöötä rakennuksineen pitäisi kaikin voimin säilyttää sellaisenaan. Ahneus tekee kuitenkin tehtävänsä ja kyseinen Autohjan (ent Tuotannon leipomo);n rakennus henkii entisen ympäristöön hyvin sulautuvan tehdasmiljöön asteittaista tuhoamista. Ehkä rakennuksen toiseen päätyyn tulee jossain vaiheessa joku Hesburger autokaistoineen ja neonvaloineen..hoh hoijaa!
- Anonyymi
Jotkut kauniit asiat ja rakennukset tulevat kaiketikin näkymään jälkipolville vain valokuvissa. No rakennuksessa aiemmin toimineessa Tuotannon leipomossa töissä olleet ovat jo niin iäkkäitä tai Kalevankankaan hautuumaan porttien sisäpuolella, ettei arvokkaan punatiilisen tehdasrakennuksen nykyinen kohtalo heitä enää liikuta. Tämä suuntaus on vallalla myös muissa kaupungeissa. Enää pienillä paikkakunnilla ymmärretään/voidaan arvorakennukset säilyttää tai ottaa pieteetillä arvoiseensa uusikäyttöön, esim. kahviloina ja kulttuuri/taidenäyttelypaikkoina.
- Anonyymi
Oletteko koskaan tullut miettineeksi, miten kovasti paljon harvemmassa olisivat Peugeotit Tampereen talousalueella olleet, jos Autopohjaa ei olisi ollut. Hitaasti syttyvät jäyhät tamperelaiset ajelisivat varmaan vieläkin "nappisilmä-Ladoillaan" ja Peugeoteja olisi vain heidän paremmin menestyneillä ja laatutietoisemmilla sukulaisillaan pääkaupunkiseudulla..
Peugeot mursi myös Tampereella vallalla olleen vanhan käsityksen, että ranskalaiset autot ovat helpoimmin ruostuvia. Mutta ei, jo vuonna 1988 Peugeot 405 oli sinkitty koriltaan ja eipä niitä puhkiruostuneina ole vastaani tullutkaan. Myöskin jäänne runsaista sähkölaitevioista jäi samoihin aikoihin historiaan. Kerrotaanpa erään tamperelaisen suuryrityksen toimitusjohtajan taksia yöjalasta tilatessaan vaatineen aina Peugeot -merkkisen taksiauton. Hänen mielestään tähtikeulaisten kuljettimien takapenkit eivät olleet ranskalaisen Peugeotin jo perinteeksi muodostuneen mukavuuden veroisia. 504 mallin taksi Peugeoteilla ajettiin huimia kilometrimääriä ja menestyksekkään taksiuransa jälkeen niillä posoteltiin menemään ehkä ensin romaniväestön toimesta (vetokoukun kun asennutti, niin hevoskärrykin kulki kevyesti perässä Teivoon ja kauemmaksikin, hehän ovat automiehiä jo perimältään ja tietävät millä merkillä hinta ja laatu kohtaavat parhaiten)
Kun suomalainen katsastusmies sai vihdoin viimein talttanaskalillaan pohjaan reikiä hylkyä edellyttävän määrän nämä Peugeot taksit jatkoivat uraansa Afrikassa, jossa olkihattuinen katsastusmies ei ollut niin pikkutarkka peltien kunnon suhteen. Itsekin aikoinaan Peugeot 504 PickUpilla (avolava) kesätöissä Osuuskaupalla, minulle vahvistui käsitys siitä, että ainakin tuon ajan ranskalainen ammattikäytössä oli mukavuudeltaan ja luotettavuudeltaan aivan omaa luokkaansa. Jämäkkä jousitus ja pitkät joustovarat tekivät siitä vakaan kulkijan maaseutukeikkojen usein vaativienkin tieolosuhteiden edessä. Apulantasäkit esimerkiksi saivat siihen aikaan painaa 50 kiloa ja niitä sai latoa surutta avolava 504:sen lavalle ajo-ominaisuuksien juurikaan muuttumatta.- Anonyymi
Ranskasta ei tuu muuta hyvää kuin patonki.
- Anonyymi
Onneksi sentään vanha, punatiilinen osa Autopohja Oy:n liiketiloista säilytettiin. Rakennuksena kaunis ja vanhalla, hyvällä tavalla muurattu paikanpäällä. Kestänyt ajan hammasta erinomaisesti,verrattuna nykyisiin elementteinä paikalle tuotuihin "kertakäyttökyhäelmiin", joissa työntekijät sairastunevat ennen pitkää voimakkaan konellisen ilmanvaihdon aiheuttamiin hengityelinsairauksiin. joita muutamia voin tässä mainita, hengitystiehyeiden limakalvojen kuivuminen, migreeninomaiset kivut sekä niska ja hartiasäryt voimakkaasta viileästä vedosta johtuvina. Niitä me työterveyslääkärit sitten yritämme hoitaa parhaamme mukaan. Painovoimaisella ilmanvaihdolla näitä ongelmia ei olisi edes mainittavaksi määrin. Punatiilitaloissa ja tehtaissa asuu ja työskentelee terveet ja onnelliset suomalaiset. Autopohjan punatiilirakennushan oli alunperin leipomo, jossa työntekijöiden sairauspoissaolot lienevät olleet vähäisiä. Oman leipomon perinteikäs rievä ja kunnon ruisleipä pitivät verensokerin tasaisena pitkin päivää ja leipien runsaalla kuitupitoisuudella oli myönteinen vaikutus sekä veriarvoihin, ruoansulatukselle ja hyvälle ololle muutoinkin. Nykyään näkee konttoristi-neitoja pikaruokaloiden jonoissa yhä etenevässä määrin. Mässytetään Big Mäcciä ranskalaisilla ja sitten iltasella kotona ihmetellään, että mikä on kun vaaka näyttää hurjia lukemia, vaikka tulee salikassi kainalossa töitten jälkeen poikettua jos jonkinlaisissa StepAerobiceissä. Tähän liittyy tietty energiajuomat, jotka syövyttävät neitojen hampaat ruskeiksi rangoiksi, joihin sitten laitatetaan vessankaakelin väriset hohtavan valkoiset pinnoitteet. Ei enää esim. T.J Särkkä olisi löytänyt luonnonkauniita naisia elokuviinsa niinkuin SF-filmin aikoina. Nuoret naiset alkavat olla niin silikoni pitoisia kaikkine jälkiasennettuine täytteineen, ettei aitoa kaunista naista enää tahdo löytää Tampereeltakaan. Jos ei muuta ole ollut varaa laitattaa niin "Aku-Ankkamaiset" töröhuulet..että silleen on suuntaus.
- Anonyymi
Puhut asiaa. Aika moni asia on menossa huonompaan suuntaan..Teslassani on mittaristossa jo kolme vikavaloa ollut viikon verran. Kaiketikin ei kovin fataaleja, koska yksikään niistä ei ole akkua symboloiva. Ennen vanhaan ei ollut kuin lataus ja öljynpaine merkkivalot ja hyvin pärjättiin. Mutta firman imagon vuoksi tällä nyt on ajeltava, vaikka raamatun paksuista käyttöohjekirjaa on selailtava tämän tästä. Jostain pitäisi nyt keksiä mistä saa lämmitettävän ohjauspyörätoiminnon pois päältä, se kun on turhankin kuuma, kun ei ole vielä pakkasia.
- Anonyymi
Teslaa ei olekaan suunniteltu Tampereen olosuhteisiin. Liikaa katkeria ihmisä ja naapurikateutta, asuitpa sitten missä päin Tamperetta tahansa...
- Anonyymi
Tesla on jo aika yleinen Nekalan vanhojen talojen pihoilla. Enää sillä ei ole statusarvoa niinkuin aluksi. Serkku hankki sellaisen ja aina sillä on lataus vähissä sekä autossaan että kännykässään. Enpä itse ottaisi tuollaista nelipyöräistä murheen kryyniä vaivoikseni..
- Anonyymi
Sanovat, että Teslalla saa naisia. Tiedä sitten onko totta vai hupatusta. Ei taida enää B..lorffikaan syttyä pelkästään sähköautosta. Kyllä hyvällä katteella oleva luottokorttikin tarvitaan. Vuittonit, Rolexit ym pitää pystyä autoajeluttamisen lisäksi miehen pystyä kustantamaan. Ja luulen, että hanhenmaksapalleroihin tottuneet naikkoset eivät löydä mäkkärin tai hesen autokaistalta mitään mieleistä huikopalaa ajelulenkin päätteeksi..
- Anonyymi
Se nyt on kuulkaas nyt ihan sama, onko sulla ollut Tesla vaiko Dacia. Kun sitä ollaan Kalevankaankaan punatiilisen aidan rauhallisemmalla puolella, niin kukaan ei sun autoas muista. Etpä voi enää olla varma millainen kivikään kuoppasi päälle on kustannettu, vai oletko kenties joutunut lopuksi uuniin. Teslallasi ajelee siinä vaiheessa jo joku muu...
- Anonyymi
Se kulmikas "ns.nappisilmä"-Lada on nykyään entistä halutumpi. Venäläisethän kävivät vaivihkaa ostamassa niitä täältä takaisin Venäjälle. Ja suomalaisethan möivät, koska eivät osanneet niitä täällä arvostaa. Nyt ne on Nettiautossa huippuhinnoissa ja vaikeasti löydettävissä. Niissä ei vikavalot palaneet ja kun pakkanen yltyi, niin kerrostalojen parkkiruuduista Ladan omistajat ajelivat huolettomina töihin, kun uuden teknologian autot alimitoitetuilla akuillaan ja monine turhine "sähköherkkuineen" lähtivät hinausauton kyydissä kalliiseen merkkihuoltoon, jossa ne kytkettiin tietokoneeseen joka tulosti kalliin raportin asiakkaalle..ehkäpä joku tyyris virtaboxikin piti siinä yhteydessä uusia.Takavuosina olis naurettu remakasti, jos joku olisi etukäteen ennustellut esimerkiksi lämmitettävän ratin ja rengaspaine-ilmaisimien tulosta. Samatenkin nykyään niin muodissa olevat leveät ja matalaprofiiliset renkaat henkilöautoissa ovat mukavuudeltaan ja äänekkyydeltään paluuta menneeseen aikaan, jolloin hevoskärryillä ajettiin vanhojen kaupungin osien mukulakivikaduilla. Entäs sitten monen uuden autonvalosysteemi, jossa päiväaikaan ei pala takavalot olleenkaan...
- Anonyymi
Jonkun pitäisi kyllä ottaa järki käteen ja estää autoteollisuutta rahastamasta vaikutteille altista suomalaista autoilijaparkaa, joka maksaa vuosi vuodelta enemmän ja enemmän kaikenlaisista osin turhistakin auton lisävarusteista ja sen ajotietokoneiden ohjelmoinneista, joiden lopputuloksena hän lähtee pettyneenä ohuemman lompakkonsa kanssa. Onnen hetket korjaamokäynnin jälkeen jäävät yleensä lyhyiksi, koska nyt jokin toinen huoltotarvetta/korjaustarvetta ilmaiseva varoitusvalo pilkahtaa mittaristoon yhtä varmasti kuin aamuinen aurinko Iidesjärven takaa. Ja pitäähän siihen kulunkiiin laskea myös hinaukset, joihin jokainen turvautuu kun lopullisuutta ennustava "CHECK ENGINE" valo syttyy. Eipä muuta kun auto taasen merkkikorjaamoon huostaan ja kytketään vianlukijatietokoneeseen ja odotellaan korjaamopäällikön tuomiota. Loppujen lopuksi, monivaiheisen vian etsimisprosessin jälkeen syyksi paljastuukin jokin anturivika (uusi anturi muutaman euron hintainen kenties) mutta kassakonehan raksuttaa kaksi tiuhaan präntättyä A-4:sta täynnä tavalliselle tallaajalle utopistisiä hieroglyfejä ja taulukko-arvoja. Tässä vaiheessa viimeistään jokainen normituloinen autoilija alkaa miettiä ensimmäisten omistamiensa autojen huolettomia aikoja,jolloin viat olivat yksinkertaisia ja osat sai tilaamatta jostain lähivaraosa-liikkeestä, eikä pitkällä toimitusajalla jostain "Vinku-Intiasta".
Herääkin kysymys, että koska ollaan valmiita palaamaan entisen autoilun huolettomuuteen ja ajamisen iloon, eikä ole muita varoitusvaloja tarkkailtavina, kuin lataus ja öjynpaine.Oliko nykytilanne autoilun suhteen vain pahaa unta ja olisiko huoli akun toimintakapasiteetista aiheetonta..Sorinkadulta kun vanhaan hyvään aikaan osti akun, niin ei siitä aiheesta enää tarvinnut kahvion nurkkapöydissä turhaan käydä....- Anonyymi
Osta simca pommi, korjaamoiden onni.
Ei Ranska tuota kuin ainoastaan sekundaa.
Ei, en ole ranskasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733350
- 622594
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582278Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1962194- 562108
- 421703
- 431682
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141343EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1481290- 61149