vuosi erämaassa miten toteutaa?haaveena erämaa 1vuosi
1v tunturissa
tunturihullu
112395
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 11
Vanhimmat
samaa asiaa suunnitellut ja miettinyt.
Kämppä siihen olla pitäisi kohtuullisen (30-50 km:n)
päässä maalikylistä, että välillä saisi evästäydennystä hakea.
Eikä saunakaan siinä yhteydessä paha asia olisi.
oletko ollut paljon pohjosessa?itse 2 kertaa vuodessa.joo etäisyys ei ole mikään este.se olisi kyllä suuri juttu paljon olen ollu jokien varsissa ja laavuilla yötä kesä aikaa. mistäpäin olet?
Jostain vuokrata autiotalo ja asua talvi siellä , niin vois isompi kutka lähteä ?
Tunnen yhden Urpon joka jaksoi sinnitellä Utsjoella 2 v .
Itse olen huumorin voimalla asustellut erämaassa
vuodesta 72 , ja hauskaa on ollut ja on , täältä voi niinkuin sivusta seurata tota oravien pyöräjuoksua ??? ja pähkinän keruuta , mitä sillä saa ?, kun kaikille pannaan palttina paidat lähtiessä päälle .
viihtyä erämaassa, ainakin paremmin kuin kaupungissa.
Näin naisihmisenä ja puheliaana, olisi se mukava jos siellä olisi samanhenkinen ihminen kaverina ja mieluummin miespuolinen.. sellainen "mörökölli".
Oikein olisi sellaista sopivaa yöttömänyön seuraa , eikä varmaan pitkän kaamoksenkaan aikaan , vällyn alle tarvitaan muutakin kuin kuumavesipullo ,vai mitä?
no olen sellanen mörökölli .eikun hanke käyntiin
http://www.youtube.com/watch?v=gsfB6oJ55wM
Koska yleisillä tuvilla ei voi/saa/kannata olla pitkiä aikoja. Itse olen mökillä Inarissa 2 kuuta per vuosi, kk.n kerrallaan. Jos sun ei tarvi töitä tehdä, vuokraa kämppä sieltä perältä.
Viime talvena tapasin norjalaisen pariskunnan jotka asuivat 6 kk.ta erämaassa kahden koiran kanssa pikku erämaakämpässä. Ei saunaa. No tarjosin heille pari kertaa saunan. Asuivat noin puolet ajasta teltassa ja liikkuivat samalla 300- 400 km. Hauska pariskunta.
olen yrittänyt löytää mökkiä.mut ei ole löytynyt.inarin puoli on hienoa seutua.olen ollut paljon siellä.viime kesänä viimeks.jos on tietoa mökeistä niin kerro
niin mien on?
paljonko erämaassa kuluu? kun kerran on reissuun lähdetty, niin ei kai siellä muuta tarvita kuin välttämättömin. jos jokin tarvittava loppuu tai rikkontuu, se hankitaan, mutta ei sitten muuhun rahaa menekkään. se on yllättävän vähän, millä pärjää, kun on vain erämaa ympärillä. jätä pari etelän matkaa väliin, tai jotain muuta vastaavaa, niin äkkiä sen verran jää säästöön että vuoden se kallis arvoinen koti jaksaa odottaa. itse en ehkä vuotta haluaisi, mutta 3-4kk olisi kyllä aika mahtava juttu