Mikä vaivaa?

Laura1

Käydessäni lueskelemassa erilaisia palstoja,niin päähavaintoni on,että ainoa asia,joka nostaa kirjoitusmääriä on silmitön väkivalta ja törkeydet. Tätäkö on siis lätkän syvin ydin? Siinä tapauksessa täytyy vetää lippu puolitankoon.

Jos keskusteluntaso on vain anatomian alapääluennoissa, haistattelussa,tai jopa tappouhkauksissa,niin ei siinä tarvita mitään kukkahattuja tietääkseen,että pieleen mennään ja kovaa.Alkaa asiassa olemaan henkisen keihästyksen maku.

Eihän jääkiekko noin mustavalkoista voi olla?!Eikö verestä kliimaksinsa saavat tajua,että on "fyysistä"kiekkoa ja FYYSISTÄ kiekkoa.Se verenjanoaminen on tuota lainausmerkeissä olevaa mukalätkää.

Kukaan ei varmasti halua joukkueensa olevan se hvm-joukkue, eli hajuton, väritön ja mauton.Sen nyt pitäisi olla selvää kaikille,jotka tietävät millaisesta lajista on kyse!MUTTA: fyysinen peli ei tätä tarvitse ollakaan, vaan se on parhaimmillaan taitavan, vauhdikkaan ja taklaavan joukkueen kuva. Tätä esim.Kärpät ovat ajoittain olleet.Kärpillä on vain kirouksena tuo jatkuva menestys, jonka vuoksi osa porukoista turhautuu ja etsii vikoja luupin kanssa,ja osa on hyvinvoinnista ylensyönyt.Jälkimmäiseen kuuluu luonnollisesti osa Kärppien kannattajista ja vaarana on myös se,että pelaajatkin antavat vaarallisen tyytyväisyyden tunteen syödä joukkueen peliä.Peli näyttää siltä paljon puhutulta virkamieskiekolta tai ns.rutiinimatsilta.Ymmärrän hyvin,että sellainen kiekkoilu ei ole kenenkään suosiossa.

Mikään joukkue ei illasta toiseen voi antaa parastaan, sellaista konetta ei olekaan, sitä ei ole ollut edes se paljonpuhuttu venäläinen punakonekaan.Mutta kokonaisilmeen on oltava yleisöön menevää ja viihdyttävää.Ajautuuko siis katsomoon pääsääntöisesti jengiä,jonka oikea paikka olisi nyrkkeilysalin yleisönä?Eikö jääkiekon tarkoitus ole kuitenkin kiekko eikä nyrkit?

Ymmärrän,että omia pelaajia suojellaan ja niin pitääkin tehdä,mutta se ei tarkoita sitä,että aletaan tahallaan vahingoittamaan vastustajan rosteria.Tätä en tajua, enkä tule hyväksymään.Pelin on oltava reilua,vaikka se onkin kovaa.

Taitaa suurimmalla osalla joukkueita olla yksi tai useampikin kovanaama mukana, jotta omat taitopelaajat saisivat rauhan.Jännä juttu muuten se,miten esim.Mäkkärin pahan pojan rooli onkin yllättävää kyllä taitopelaajan rooli nykyään,mutta silti tuskin kukaan epäilee,etteikö tarpeen tullen kyseinen kaveri uskalla nousta vastahankaankin.Onko niin,että kun ei rahkeet muuhun riitä,niin boxing alkaa?Silt tuo vaikuttaa.

Kärpissä Karalahti on varmasti otettu siksi,että hän on paitsi loistava pakki,niin myös fyysinen peloite, mutta onko Jeren tarvinnut luututa kenelläkään lattiaa pikkupedoissa,kysyn vaan?!!

On pelaajia ja "pelaajia".Jälkimmäiset saisivat mun puolesta suoraan suomennettuna suksia vittuun ja liukkaasti!

12

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta urheilussa (aina), myös jääkiekossa, pitäisi erottaa tahalliset vahingoittamiset itse pelistä. Pelaaja vastaa teoistaan kaukalossa ja pelaaja vastaa mailastaan. Jos pelaaja huitoo, niin hän on vastuullinen aiheuttamistaan vahingoista. On eri asia pelata kovaa ja pelata toisia vahingoittaen.

Tahallisissa vahingoittamisissa on jääkiekossa kolme "pääluokkaa". Ensimmäinen on polvitaklaukset ja polviin kohdistuneet vahingonteot. Nämä on siitä ikäviä, että kohteeksi joutuneen pelaajan peliura voi loppua yhteen idioottimaiseen taklaukseen. Polvivammat ovat muutenkin siinä mielessä ikäviä, että ne paranevat hitaasti, usein menee koko kausi niitstä toipuessa ja sittenkin voi olla ettei polvi tule entiselleen, mikä saattaa pelaajasta hitaamman ja sitä kautta huonomman.

Toinen on päähän kohdistuneet taklaukset. Näistä on seurauksena usein aivotärähdyksiä ja jos sama pelaaja saa päähänsä useamman tärskyn, niin sekin saattaa lopettaa peliuran. Samoin erilaiset päähän, kaulaan tai niskaan kohdistuneet poikittaiset mailat ovat erittäin vaarallisia. Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa nikamia murtua.

Kolmas on laitataklaukset, joista saattaa koitua erilaisia nikamavikoja ja pahimmillaan jopa raajojen halvaantumisia. Näitä on Suomessakin sattunut muutamia, Kärpistä esimerkiksi loukkaantui Matti Veivo. Veivo on sikäli hyvä mutta huono esimerkki, että häneen kohdistunut selkään taklaaminen oli heppoinen ja varsinainen loukkaantuminen tapahtui laitaa päin kaatumisesta. Toisaalta se on hyvä esimerkki siitä, että kuinka pienestä teosta vastustajan terveys voi mennä.

Vastustajan vahingoittaminen ei ole urheilua, se ei urheiluun kuulu, eikä sitä voi puolustella millään tavoin. Jos taklatessa kyynerpää osuu vastustajan päähän, niin kyseessä on tahallinen teko, aina ja poikkeuksetta. Rangaistuksen pitäisi olla vastaavasti myös kova. Sama pätee polvitaklauksiin ja laitataklauksiin. Pelaaja vastaa teoistaan ja kuuluukin vastata.

Mielestäni kovaa saa pelata. Kovaa pelaaminen ei kuitenkaan ole sama kuin väärin pelaaminen. En myöskään ymmärrä kaikilta osin kaukaloiden tuomioiden logiikkaa. Tappelusta seuraa aina 5 20 minuuttia jäähyjä. Sen sijaan mailalla lyömisestä tulee yleensä 2 tai 2 2 minuuttia. Kyllä minun oikeudentajun mukaan tässä on yksi paradoksi, sillä ainakin normaalisti aseen tai apuvälineen käyttö on yleensä raskauttava asia, ei lieventävä.

Tappeluita en tuomitsisi kovin ankaralla kädellä. Kiihkeässä kontaktipelissä sattuu ja tapahtuu ja jos jotkut pelaajat hermostuvat toisiinsa ja ojentavat tosiaan nyrkein, niin siitä vaan. Siinä harvemmin kuitenkin sen pahemmin loukkaantuu. Nenä voi mennä poskelle ja silmä mustua, mutta yleensä turpiinsakin ottanut on pelikunnossa seuraavassa pelissä, toisin kuin noissa tahallisissa vahingoittamisissa.

Ja sitten siihen että miksi näistä keskustellaan niinkin kiihkeästi? Kun lukee noita "värikkään jääkiekon" puolustuksia, niin kyllä yleensä jo kieliasu kertoo paljon siitä, millä henkisellä tasolla kirjoittaja on. Asiallisen keskustelun löytämisestä täältä on harvinaista. On sellaistakin, valitettavan vähän vain.

• Laura1

Meinaan kirjoituksesi.Olen muuten huomannut saman ilmiön näiden kanssa,jotka kiljuvat suorastaan verta jäälle, että kovin hääppönen ulosanti heillä ei ole useimmillakaan.Kertoneeko se sit ihan kaikkea,en tiä.Mitään kirjakieltähän täällä ei toki kenenkään tarvi naputella, sitä en tee itsekään.Sitä puolta on saanu töissä tehdä riittävästi:)

Sitten kirjoitukseesi:

Juuri niin ajattelen itsekin,että tietynlaiset tappelut ovat ok,kun ne tulevat spontaanisti, eikä siinä tosiaan tarkoituksella haluta vastustajaa hakata sairauslomalle.Mitään Vantaanbussi-Nielis-ilmiötä en halua myöskään mukaan.Teennäinen on aina teennäistä.

Taklaus on tietysti aina riski pelaajille, puhdaskin,mutta hyväksyn sen,että myös jälkimmäises tapaukses voi sattua,mutta se on jotenkin hyväksyttävämpää kuitenkin noin,kuin että jotenkin rottamaisesti mennään päämääränä toisen teilaus.Kaikkein eniten mua risoo nuorten junnujen kohtelu tyyliin Erkinjuntti.Minulla ei ole tarpeeksi tietoa,että voisin ihan teilata tämän Nikkersonnin asiasta,mutta en ihmettelisi,vaikka olisi tahallaan ton tehnytkin.En ainakaan oo nähny kuvaa tilanteesta.Tiedä sitten näkyykö siinäkään totuus.Ikävää sinänsä ja onneksi poika ei lehtien mukaan oo saanu kuitenkaan murtumaa.Nikkersonnikin kuulemma katuu tekoaan.Kumma vaan,että se ei opi mitään.

Polvitaklauksistahan meillä on ihan tuoreempaakin, ikävää kokemusta Kärpis Pikun myötä.Saadaan olla kiitollisia,ettei se päättäny hänen uraansa!Kun mä en tota Nhl:ää niin kummoisesti seuraa,niin tiedätkö muuten miten Pikulla ja muilla kärppäläisillä menee siel?Sen verran tiedän,että ylhäälle ei Piku jostain syystä oo päässy,vaikkei kuulemma siellä olevat ole sen ihmeempiä näyttäneet nekään.

Päätaklaukset ovatkin sitten tosiaan oma lukunsa myös.Jo pelkkä ajatus asiasta hirvittää.Se on kuitenkin meidän kaikkien keskusyksikkö ja ilman aivojen normaalitoimintaa ei ole ns.normaalielämääkään.Eikös se muuten ollu Kukkosen Lasse,joka sai niin pahan aivotärskyn rapakon takana,että joutu hetkeksi menemään alemmalle tasolle pelaamaan, muistatko paremmin?

Laitataklaukset eivät näin heti kuulosta,eikä siis näytäkään välttämättä niin pahoille,kuin ne loppujen lopuksi voivat olla, kuten kirjoititkin.Mutta en olisi itsekään ottamassa tiettyä räväkkyyttä pois peleistä.Ne ovat kuitenkin kipinää tuottavaa hommaa tähän lajiin ja osin pystyy kyllä taklattava pelaaja itsekin suojaamaan itseään.Uskoisin,että näihinkin asioihin on harkois kyllä paneuduttu.

Mikäs sen kaverin nimi olikaan,joka Poris pelatessaan sai murheellisen lopun uralleen neliraajahalvauksineen?Eikös se ollu joku tsekki ja minkälainen se tilanne olikaan,jossa tuo tragedia tapahtui?Muistan,että porilaiset oli tosi fiksuja ja keräsivät hänelle jopa rahaa auttaakseen.

Tuomarit eivät kyllä ole aina ajantasalla,eikä etenkin Laaksonen saa silmissäni kauheesti pointseja.En tiä mistä kiikastaa,kun säännöt ovat kuitenkin samat kaikille,eikä sen takia ainakaan pitäs tulla hirveesti epäselvyyksiä. Tuo mitä rangaistusten pituuksista kirjoitit pitää myöskin paikkansa, lisäksi niitä on jaeltu usein vasta seurauksista eikä itse tilanteesta.Tilanteen ollessa päällä se rangaistus pitäisi kai antaa ohjekirjan mukaan?Se on sitten eri asia,jos vastapuolen pelaaja loukkaantuu pahoin,niin myöhemmin lisäsanktiot ovat paikallaan.Mut se,että nenästä tulee tippa verta ei riitä sellaiseen.
        Uskoisin,että tuomareiden tasokkuudella pelit olisivat tasaisempia ja nautittavampia kaikille.Rutinat vähenisivät heistä ja itse pelaaminen pääsisi ykkösasiaksi.

Huomenna Jypin kotiluolassa on varmasti säpinää ja uskon,että vieläpä oikealla tavalla!Itse aion katsoa pelin telkusta ja nauttia kunnolla,kun Kärpät todennäköisesti rankkareis voittaa hurrikaanin:)

• Harrastaja Keski-Suomesta
        Laura1 kirjoitti:

Meinaan kirjoituksesi.Olen muuten huomannut saman ilmiön näiden kanssa,jotka kiljuvat suorastaan verta jäälle, että kovin hääppönen ulosanti heillä ei ole useimmillakaan.Kertoneeko se sit ihan kaikkea,en tiä.Mitään kirjakieltähän täällä ei toki kenenkään tarvi naputella, sitä en tee itsekään.Sitä puolta on saanu töissä tehdä riittävästi:)

Sitten kirjoitukseesi:

Juuri niin ajattelen itsekin,että tietynlaiset tappelut ovat ok,kun ne tulevat spontaanisti, eikä siinä tosiaan tarkoituksella haluta vastustajaa hakata sairauslomalle.Mitään Vantaanbussi-Nielis-ilmiötä en halua myöskään mukaan.Teennäinen on aina teennäistä.

Taklaus on tietysti aina riski pelaajille, puhdaskin,mutta hyväksyn sen,että myös jälkimmäises tapaukses voi sattua,mutta se on jotenkin hyväksyttävämpää kuitenkin noin,kuin että jotenkin rottamaisesti mennään päämääränä toisen teilaus.Kaikkein eniten mua risoo nuorten junnujen kohtelu tyyliin Erkinjuntti.Minulla ei ole tarpeeksi tietoa,että voisin ihan teilata tämän Nikkersonnin asiasta,mutta en ihmettelisi,vaikka olisi tahallaan ton tehnytkin.En ainakaan oo nähny kuvaa tilanteesta.Tiedä sitten näkyykö siinäkään totuus.Ikävää sinänsä ja onneksi poika ei lehtien mukaan oo saanu kuitenkaan murtumaa.Nikkersonnikin kuulemma katuu tekoaan.Kumma vaan,että se ei opi mitään.

Polvitaklauksistahan meillä on ihan tuoreempaakin, ikävää kokemusta Kärpis Pikun myötä.Saadaan olla kiitollisia,ettei se päättäny hänen uraansa!Kun mä en tota Nhl:ää niin kummoisesti seuraa,niin tiedätkö muuten miten Pikulla ja muilla kärppäläisillä menee siel?Sen verran tiedän,että ylhäälle ei Piku jostain syystä oo päässy,vaikkei kuulemma siellä olevat ole sen ihmeempiä näyttäneet nekään.

Päätaklaukset ovatkin sitten tosiaan oma lukunsa myös.Jo pelkkä ajatus asiasta hirvittää.Se on kuitenkin meidän kaikkien keskusyksikkö ja ilman aivojen normaalitoimintaa ei ole ns.normaalielämääkään.Eikös se muuten ollu Kukkosen Lasse,joka sai niin pahan aivotärskyn rapakon takana,että joutu hetkeksi menemään alemmalle tasolle pelaamaan, muistatko paremmin?

Laitataklaukset eivät näin heti kuulosta,eikä siis näytäkään välttämättä niin pahoille,kuin ne loppujen lopuksi voivat olla, kuten kirjoititkin.Mutta en olisi itsekään ottamassa tiettyä räväkkyyttä pois peleistä.Ne ovat kuitenkin kipinää tuottavaa hommaa tähän lajiin ja osin pystyy kyllä taklattava pelaaja itsekin suojaamaan itseään.Uskoisin,että näihinkin asioihin on harkois kyllä paneuduttu.

Mikäs sen kaverin nimi olikaan,joka Poris pelatessaan sai murheellisen lopun uralleen neliraajahalvauksineen?Eikös se ollu joku tsekki ja minkälainen se tilanne olikaan,jossa tuo tragedia tapahtui?Muistan,että porilaiset oli tosi fiksuja ja keräsivät hänelle jopa rahaa auttaakseen.

Tuomarit eivät kyllä ole aina ajantasalla,eikä etenkin Laaksonen saa silmissäni kauheesti pointseja.En tiä mistä kiikastaa,kun säännöt ovat kuitenkin samat kaikille,eikä sen takia ainakaan pitäs tulla hirveesti epäselvyyksiä. Tuo mitä rangaistusten pituuksista kirjoitit pitää myöskin paikkansa, lisäksi niitä on jaeltu usein vasta seurauksista eikä itse tilanteesta.Tilanteen ollessa päällä se rangaistus pitäisi kai antaa ohjekirjan mukaan?Se on sitten eri asia,jos vastapuolen pelaaja loukkaantuu pahoin,niin myöhemmin lisäsanktiot ovat paikallaan.Mut se,että nenästä tulee tippa verta ei riitä sellaiseen.
        Uskoisin,että tuomareiden tasokkuudella pelit olisivat tasaisempia ja nautittavampia kaikille.Rutinat vähenisivät heistä ja itse pelaaminen pääsisi ykkösasiaksi.

Huomenna Jypin kotiluolassa on varmasti säpinää ja uskon,että vieläpä oikealla tavalla!Itse aion katsoa pelin telkusta ja nauttia kunnolla,kun Kärpät todennäköisesti rankkareis voittaa hurrikaanin:)

No niin, kyllähän asia taitaa olla niin että näillä palstoilla pyörii useita kaiken maailman pösilöitä, jotka ei ymmärrä loppupeleissä jääkiekosta juuri mitään. Heidän mielestä nyrkkien heiluttaminen on sitä hienointa, menis nyrkkeilymatsiin!? Muuan pelaaja joka tuli Porin Ässiin hiljattain, ei varmaan mahtuis moneenkaan muuhun seuraan kun juuri Ässiin, ihme tapaus kaikenkaikkiaan.

Täytyy myöntää että Kärpät pelaa sitä kiekkoa mistä minäkin tykkään, liekö kateellisuutta, mutta talous on Oulussa niin hyvä, että kovia pelimiehiä on ja tulee olemaan jatkossakin. Junnuille ei taida usein tulla näyttöpaikkoja Kärpissä?
        Tänä iltana jos Jyp pelaa sitä peliä mitä normaalisti kotonaan niin Kärpillä tulee olemaan vaikeaa. Tosin sillä matskun leveydellä Kärppien pitäs rokottaa pari kertaa, johtuen muutaman Jypin pakin kankeudesta. Minä olen joka tapauksessa ehdottomasti Jypin puolella tänään, jostain syystä monessa paikassa puhutaan tähtiä vilisevästä Jypistä, joka on kyllä paksua juttua, Jypissä on tasan kaksi ns.tähteä, Jarkko Immonen ja Wallinheimo, eli se siitä vilinästä.
        Tämä Tuomas Pihlman on kehittynyt, poikkeuksellinen hyökkääjä joka taklaa todella kovaa ja puhtaasti, mutta pystyy myös tehopisteille usein.
        Mitä näihin törkeyksiin tulee niin yhdyn edellisiin kirjoittajiin tai ainakin heidän mielipiteisiiin hyvin pitkälti.
        Katsellaan tilanteen kehitystä.
        Cheers!

• Laura1 kirjoitti:

Sitten kirjoitukseesi:

Viime kaudella aivotärähdyksen NHL:ssä sai Mikko Lehtonen, tosin kyseessä oli puhdas taklaus. Vahinkoja sattuu kyllä oikein pelatessa myös, joten ei ole tarpeen pelata väärin. Kontaktilajeissa loukkaantumiset kuuluvat osana lajiin.

Ässien pelaajista halvaantui Jaroslav Otevrel. Otevrelin tapaus oli puhdas vahinko ja oikeastaan useamman pienen sattuman ketju, joka johti ikävään lopputulokseen. Lyhykäisyydessään tilanne meni näin; Otevrelin luistin (rinnakkainluistelussa) tarttui vastustajan luistimeen, jolloin tämä luistin lähti alta ja Otevrel alkoi horjumaan ja oli kaatumassa eteenpäin, jolloin hän pää edellä törmäsi kovaa vauhtia toiselta suunnalta tulevaan toiseen vastustajaan. Kaikki kolme vastustajaa pitivät katseensa kiekossa, eikä kukaan millään tavoin yrittänyt estää ketään toista pelaajaa. Kyseessä oli siis ensinnäkin harvinainen tilanne, luistimien toisiinsa tarttuminen, mikä suisti pelaajan tasapainosta. Huonoa tuuria oli myös yhteentörmäys, sillä vastustaja ei nähnyt Otevrelia, eikä ehtinyt väistää tai estää törmäystä. Huonoa tuuria oli myös Otevrelin pään asento, joka johti nikamien murtumiseen ja halvaantumiseen.

Ässät on hoitanut Otevrelin tapauksen esimerkillisesti ja tässä saisi Kärpät ottaa mallia ja muistaa Veivoa yhtäläisellä tavalla.

Tuosta tuomarityöskentelystä olen samaa mieltä. Liian usein rangaistus tulee seurauksesta, eikä rikkeestä. Tätä pidän itse yhtenä liigan tuomaritoiminnan suurimmista epäkohdista ja siihen pitäisi tulla yhtäläisyyttä.

• Laura1
        rosewater kirjoitti:

Viime kaudella aivotärähdyksen NHL:ssä sai Mikko Lehtonen, tosin kyseessä oli puhdas taklaus. Vahinkoja sattuu kyllä oikein pelatessa myös, joten ei ole tarpeen pelata väärin. Kontaktilajeissa loukkaantumiset kuuluvat osana lajiin.

Ässien pelaajista halvaantui Jaroslav Otevrel. Otevrelin tapaus oli puhdas vahinko ja oikeastaan useamman pienen sattuman ketju, joka johti ikävään lopputulokseen. Lyhykäisyydessään tilanne meni näin; Otevrelin luistin (rinnakkainluistelussa) tarttui vastustajan luistimeen, jolloin tämä luistin lähti alta ja Otevrel alkoi horjumaan ja oli kaatumassa eteenpäin, jolloin hän pää edellä törmäsi kovaa vauhtia toiselta suunnalta tulevaan toiseen vastustajaan. Kaikki kolme vastustajaa pitivät katseensa kiekossa, eikä kukaan millään tavoin yrittänyt estää ketään toista pelaajaa. Kyseessä oli siis ensinnäkin harvinainen tilanne, luistimien toisiinsa tarttuminen, mikä suisti pelaajan tasapainosta. Huonoa tuuria oli myös yhteentörmäys, sillä vastustaja ei nähnyt Otevrelia, eikä ehtinyt väistää tai estää törmäystä. Huonoa tuuria oli myös Otevrelin pään asento, joka johti nikamien murtumiseen ja halvaantumiseen.

Ässät on hoitanut Otevrelin tapauksen esimerkillisesti ja tässä saisi Kärpät ottaa mallia ja muistaa Veivoa yhtäläisellä tavalla.

Tuosta tuomarityöskentelystä olen samaa mieltä. Liian usein rangaistus tulee seurauksesta, eikä rikkeestä. Tätä pidän itse yhtenä liigan tuomaritoiminnan suurimmista epäkohdista ja siihen pitäisi tulla yhtäläisyyttä.

Hämärästi jotain oli mielenpohjalla,mutta noin ne muistis kirkastuivat,kun joku jelppi.Otevrelhän se tosiaan oli ja Lehtonen.Mitenkähän Otevrelin elämä tänä päivänä sujunee, ei oo mistään sattunu kirjoituksia silmiin?Surullista,mutta tuo jos mikä näyttää,että lätkä on tarpeeksi vaarallista ilman tahallista vahingoittamistakin, joten syytä on pitää säännöistä kiinni edelleen.

Illan peli oli nautittavaa katsottavaa Jypin ansiosta.Jyp oli loistava kakkoserästä lähtien.Enpä muista Kärppien olleen tollases pyöritykses aikoihin.Tekee oikein hyvää pikkupedoille nähdä,että osaa ne muutkin:)Mua ei yhtään harmita toi peli,niin oli pakko ihailla Jypin tarmoa.Huolimatta et niitten valkku on edelleen luonteeltaan täys kyrpä mun silmis->Reksa Ruotsalainen. Hytönen on maaginen, suorastaan henki salpautuen katseli sen kiekon pyöritystä aika ajoin Kärppien maalilla ja kirosin ääneen,että jumaliste Kärpät, ettekö te kykene tekemään mitään porukallakaan tota ihmemiestä vastaan!!

Koko liigalle tekee hyvää tämmönen tulos yleensäkin. Jos Jyp jatkaa tätä menoa,niin mitali on varma,mutta mikä väri se on eri asia.Pelkään kuitenkin,että takki on aika tyhjä ja narrit saa siksi suht´helposti pisteet.Tosin Jypin peli on perjantaina,joten on täs aikaa vähän huokasta.Uskoisin kuitenkin,että voitto Kärpistä on Jypille se ykkösasia jo pelihistoriankin valossa:)

Ei muuta ku etiäpäin sano se kuuluisa mummoki lumes.Kärpillä aika katsoo peiliin.Kärpät näytti huonommalta kuin olikaan Jypin hehkun rinnalla,mutta on sanottava,et noin huonosti pelaavaa puolustusta ei taas oo ollu aikapäiviin.Karalahtikin teki muuta ku piti,eli oli istunnoilla=) Lehtosenki huomasin vasta aivan lopus, et se oli yleensä pelis mukana.Pakkas jo naurattamaan se havainto.Niin uskomaton oli tää ilta:)

• Laura1
        Harrastaja Keski-Suomesta kirjoitti:

No niin, kyllähän asia taitaa olla niin että näillä palstoilla pyörii useita kaiken maailman pösilöitä, jotka ei ymmärrä loppupeleissä jääkiekosta juuri mitään. Heidän mielestä nyrkkien heiluttaminen on sitä hienointa, menis nyrkkeilymatsiin!? Muuan pelaaja joka tuli Porin Ässiin hiljattain, ei varmaan mahtuis moneenkaan muuhun seuraan kun juuri Ässiin, ihme tapaus kaikenkaikkiaan.

Täytyy myöntää että Kärpät pelaa sitä kiekkoa mistä minäkin tykkään, liekö kateellisuutta, mutta talous on Oulussa niin hyvä, että kovia pelimiehiä on ja tulee olemaan jatkossakin. Junnuille ei taida usein tulla näyttöpaikkoja Kärpissä?
        Tänä iltana jos Jyp pelaa sitä peliä mitä normaalisti kotonaan niin Kärpillä tulee olemaan vaikeaa. Tosin sillä matskun leveydellä Kärppien pitäs rokottaa pari kertaa, johtuen muutaman Jypin pakin kankeudesta. Minä olen joka tapauksessa ehdottomasti Jypin puolella tänään, jostain syystä monessa paikassa puhutaan tähtiä vilisevästä Jypistä, joka on kyllä paksua juttua, Jypissä on tasan kaksi ns.tähteä, Jarkko Immonen ja Wallinheimo, eli se siitä vilinästä.
        Tämä Tuomas Pihlman on kehittynyt, poikkeuksellinen hyökkääjä joka taklaa todella kovaa ja puhtaasti, mutta pystyy myös tehopisteille usein.
        Mitä näihin törkeyksiin tulee niin yhdyn edellisiin kirjoittajiin tai ainakin heidän mielipiteisiiin hyvin pitkälti.
        Katsellaan tilanteen kehitystä.
        Cheers!

Ehdottomasti tämän illan pelin kunkku!!

Onnea Jyp.Olitte aivan uskomattomia ja silloin kun pelaa noin hyvin on voittonsa ansainnut ilman mitään jossitteluja.Tavallaan oon hyvilläni tästä,sillä sen jos minkä pitäs herättää Kärpät puolikylläisestä olotilastaan.Väläyksittäin Kärpät on ollut hieno,mutta turhan usein rutiinilla pelaava vakio.Semmosta ei kukaan taho nähä.Mieluummin vaikka tappio,kun se tulisi pelaamalla.Jyp oli suvereeni kakkoserästä lähtien.Ei kahta sanaa.

Laura1 kirjoitti:

Ehdottomasti tämän illan pelin kunkku!!

Onnea Jyp.Olitte aivan uskomattomia ja silloin kun pelaa noin hyvin on voittonsa ansainnut ilman mitään jossitteluja.Tavallaan oon hyvilläni tästä,sillä sen jos minkä pitäs herättää Kärpät puolikylläisestä olotilastaan.Väläyksittäin Kärpät on ollut hieno,mutta turhan usein rutiinilla pelaava vakio.Semmosta ei kukaan taho nähä.Mieluummin vaikka tappio,kun se tulisi pelaamalla.Jyp oli suvereeni kakkoserästä lähtien.Ei kahta sanaa.

Totta, J-P Hytönen oli pelin kunkku ja Jyp oli hyvä, J-P on oman kylän poikia joka on ollut loistava tsemppaaja jo usean kauden, mutta häntä en laskenut "tähtiin", pisteitäkin on alkanut kertyä, mutta liigan tähtiin ei voitane ihan vielä laskea.

Eilisen pelin vire pitäis saada myös vieraspeleihin, muuten ei tarvi mitaleista haaveilla. Kaikki putket katkeaa aikanaan, eilen katkesi Kärppien voittoputki, sekä Jypin tappioputki Kärpille, joka oli karmean pitkä(toistakymmentä peliä?). Peli oli puhdasta, vauhdikasta ja kovaakin, mutta rehtiä vääntöä ilman sikailuja. Pysyi tuomarin hanskassa, antoi pääasiassa "poikien pelata" eikä takertunut pikkuseikkoihin. Yksi erikoinen jäähy kuitenkin tuli, jonka heti pelin alussa Jarkko Immonen sai mailannostosta(mikä lie oli jäähyn syy), se pisti vähän pelin kommentoijiakin naurattamaan: "tää on tätä linjaa", siis kiekollisen pelaajan mailannosto, se on kielletty kyllä salibandyssä ja kaukiksessa, mutta ei kiekossa :).

Kuten joku joskus laukausi "Jyp voittaa vaikka Vancouver Canucksin kotonaan tuolla sykkeellä".
        Mutta mutta, kausi on pitkä ja Vancouver ei ole tulossa lähiaikoina Hippokselle :-o

• Laura1
        Harrastaja Keski-Suomesta kirjoitti:

Totta, J-P Hytönen oli pelin kunkku ja Jyp oli hyvä, J-P on oman kylän poikia joka on ollut loistava tsemppaaja jo usean kauden, mutta häntä en laskenut "tähtiin", pisteitäkin on alkanut kertyä, mutta liigan tähtiin ei voitane ihan vielä laskea.

Eilisen pelin vire pitäis saada myös vieraspeleihin, muuten ei tarvi mitaleista haaveilla. Kaikki putket katkeaa aikanaan, eilen katkesi Kärppien voittoputki, sekä Jypin tappioputki Kärpille, joka oli karmean pitkä(toistakymmentä peliä?). Peli oli puhdasta, vauhdikasta ja kovaakin, mutta rehtiä vääntöä ilman sikailuja. Pysyi tuomarin hanskassa, antoi pääasiassa "poikien pelata" eikä takertunut pikkuseikkoihin. Yksi erikoinen jäähy kuitenkin tuli, jonka heti pelin alussa Jarkko Immonen sai mailannostosta(mikä lie oli jäähyn syy), se pisti vähän pelin kommentoijiakin naurattamaan: "tää on tätä linjaa", siis kiekollisen pelaajan mailannosto, se on kielletty kyllä salibandyssä ja kaukiksessa, mutta ei kiekossa :).

Kuten joku joskus laukausi "Jyp voittaa vaikka Vancouver Canucksin kotonaan tuolla sykkeellä".
        Mutta mutta, kausi on pitkä ja Vancouver ei ole tulossa lähiaikoina Hippokselle :-o

4 vuottahan siitä taisi olla,kun Jyp voitti viimeksi.Luin muistaakseni Kärppien sivuilta ton.Kyl voi ihan oikeesti sanoo,et oli jo aikakin. Ei tommosia dinosauruksia halua kenenkään kantavan mukanaan vuodesta toiseen:)

ps.ai nii,mut olikohan toi Oulus vai J-kyläs..

Laura1 kirjoitti:

4 vuottahan siitä taisi olla,kun Jyp voitti viimeksi.Luin muistaakseni Kärppien sivuilta ton.Kyl voi ihan oikeesti sanoo,et oli jo aikakin. Ei tommosia dinosauruksia halua kenenkään kantavan mukanaan vuodesta toiseen:)

ps.ai nii,mut olikohan toi Oulus vai J-kyläs..

Oulussa Jyp on kyllä voittanut, muistaakseni jopa viime kaudella? mutta nimenomaan kotona on ollut heikkoa Kärppiä vastaan.

• ajokkirikkoja

Ei olis uskonut että suomessa miesten jääkiekko sarjoissa pelaisi wickenheiser jälkeen enää yhtään ämmää, mutta kyllähän siellä vaan pelaa ¨liigan hellävaraisin¨ paakkolanvaara kyrpissä.

• Laura1

Mikä noin nostattaa kyseisen elimen ottaan tän pelaajan kohalla?
        Jos oot Ässäfani,niin ymmärrän purkauksesi.

• nix nax

>>Kärpissä Karalahti on varmasti otettu siksi,että hän on paitsi loistava pakki,niin myös fyysinen peloite

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3325
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2779
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1857
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe