Jouluvalot !!!!

nyt jo !!!!!!

Hieman ottaa kyllä päähän että jotkut laittaa niitä jouluvalojaan kerrostaloihin nyt jo. Ei se joulu ole vielä pitkään aikaan eikä ne koristevalot ole tarkoitettu mitään syysiltoja valaisemaan taikka koristamaan. Taitaa muutamien sähkölaskunkin maksaa sosiaalitoimisto ja sille onkin hyvä kantaa isot laskut jouluvalojen polttamisesta.

Koittakaa nyt edes Joulukuuhun saakka odottaa. Mikä ihmisiä vaivaa, silkka tyhmyyskö? Tyhmyyttään ei tarvitse näyttää, mutta jos jouluvaloja laitatte nyt jo niin kyllä sen silloin näkee ettei siellä teidän yläpäässänne oikein valo välky.

53

3983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisten pitää virittäytyä

      joulufiilinkiin ajoissa..
      Niinhän kaupatkin tekee.
      Lidlissä oli jo suklaajoulupukkeja ja muita joulukarkkeja.
      Aika monissa omakotitaloissakin on jo havupensaat kuorrutettu jouluvaloilla.
      Mun naapurissa roikkuu kesät talvet ikkunassa valoenkeli. Kesäsin on vaan töpsykkä pois seinästä. Kätevää.

      Itse laitan joulun vasta aatoksi.
      Näin ei kaunis juhla kärsi inflaatiota.

      Meitä nyt vaan on niin moneksi.

    • syksy on taas

      Kaupoissa on jo joulukrääsä esillä ja pääsiäiskamat on saapunu varastoon odottamaan joulun jälkeistä.

    • Kullakin tapansa

      Koita sopeutua.
      Ei ne tule sinun kotiasi valaisemaan sentään.

    • täti33

      joillaki ne jouluvalotki on ympäri vuoden,eikä kaikkia joulukoristeitakaa viitti ottaa välillä pois.mitäs siitä jos jollaki on juhannuksena poronkuvaset pukkiverhot ikkunas,itepä se niitä kattelee

    • = bordelli

      Niitä kutsutaa bordellivaloiksi. Oletkohan nyt erehtynyt; naapuri odottaakin pukkia eikä joulua.

      • vastaus siihen

        taitaa olla valo merkkinä siitä että täällä sitä saa, muutakin kuin puuroa. Sillähän se selkisi miksi ne valot nyt jo palavat.... Olenkin ihmetellyt kun hissi käy alvariinsa yöaikanakin. Nyt se välähti mullakin kun joku sen sanoi. Pitääkin alkaa katsomaan kortteeria muualta, ei tällainen arvonalennus kaikille sentään sovi, luulevat jotkut että täälläkin tarjotaan mitä naapurissa. Hyihyi. Nyt onkin oltu ovelia kun eivät enää laita punaista valoa kuin pikkasen ja muut pitää olla roikkuvaa valkoista. Ja paljon.


      • parasta_
        vastaus siihen kirjoitti:

        taitaa olla valo merkkinä siitä että täällä sitä saa, muutakin kuin puuroa. Sillähän se selkisi miksi ne valot nyt jo palavat.... Olenkin ihmetellyt kun hissi käy alvariinsa yöaikanakin. Nyt se välähti mullakin kun joku sen sanoi. Pitääkin alkaa katsomaan kortteeria muualta, ei tällainen arvonalennus kaikille sentään sovi, luulevat jotkut että täälläkin tarjotaan mitä naapurissa. Hyihyi. Nyt onkin oltu ovelia kun eivät enää laita punaista valoa kuin pikkasen ja muut pitää olla roikkuvaa valkoista. Ja paljon.

        sun onkin muuttaa muualle ja kannattaa sitten mennä tarpeeksi pitkälle, missä ei valon sädettä näy. Voit rauhassa elää sitä mörököllin elämää, joka sinulle sopiikin.


    • mukavaa kun on

      piristys romanttisuutta tähän synkkään syksyyn:)

    • taida oikein

      välkkyä sullakaan.

    • kobra..

      ootte te pikkumaisia,valojenne kanssa ne kauniit, sama mitä naapurilla palaa olkaa iloisia katselkaa..

      • sitten ole

        kun palavat kesään saakka tästedes. Mikään ihme ole että sähkö nousee kun tälleen tuhlaillaan. Toiset ne vesittää toistenkin elämää jos jollain tavalla.

        Jouluvalot joulua koristamaan ja muut valot muulloin. Ei ne mitään Joulua korista jos niitä alvariinsa poltellaan. Typerää touhua ja tuhlausta se on.


      • valot koko vuoden
        sitten ole kirjoitti:

        kun palavat kesään saakka tästedes. Mikään ihme ole että sähkö nousee kun tälleen tuhlaillaan. Toiset ne vesittää toistenkin elämää jos jollain tavalla.

        Jouluvalot joulua koristamaan ja muut valot muulloin. Ei ne mitään Joulua korista jos niitä alvariinsa poltellaan. Typerää touhua ja tuhlausta se on.

        Meillä ex naapuri rivarissa piti värikkäät jouluvalot AINA päällä ja ne roikku siinä takapihan aidassa siis Forever. Täytyy myöntää, että on ollu näköjään kestävä tuote. Kun ei näytä säänvaihtelutkaan haittaavan.

        Muutettiin veks, muttei valon takia. Ne oli vaan naurettavan näköiset. Ei lie liian kallista sähköä?kään.


      • teiltä valojen kieltäjiltä
        valot koko vuoden kirjoitti:

        Meillä ex naapuri rivarissa piti värikkäät jouluvalot AINA päällä ja ne roikku siinä takapihan aidassa siis Forever. Täytyy myöntää, että on ollu näköjään kestävä tuote. Kun ei näytä säänvaihtelutkaan haittaavan.

        Muutettiin veks, muttei valon takia. Ne oli vaan naurettavan näköiset. Ei lie liian kallista sähköä?kään.

        jotakin muutakin kysyä mitä pimeässä ei saa tehdä.Niin kauan kun itse maksavat sähkönsä mita se kenellekkään kuuluu mitä polttavat.ON se kumma kun ei mitään kaunista sallita naapureille.Ja kuka se sanoo että ne valot on jouluvaloja.


      • kyllä ne
        teiltä valojen kieltäjiltä kirjoitti:

        jotakin muutakin kysyä mitä pimeässä ei saa tehdä.Niin kauan kun itse maksavat sähkönsä mita se kenellekkään kuuluu mitä polttavat.ON se kumma kun ei mitään kaunista sallita naapureille.Ja kuka se sanoo että ne valot on jouluvaloja.

        valot on Jouluvaloiksi tarkoitettu eikä mitään pimeää valaisemaan. Siihen tarkoitukseen on ihan erilainen valaistus olemassa.

        Joulu ei ole Joulu enää jos siihen tarkitettuja valoja poltellaan milloin ja mihin vuodenaikaan tahansa. Ihan sama sitten vaikka niitä Jouluaterioita olisi joka päivä tarjolla. Ymmärrätkö? Tuskinpa vaan, taidat olla Jouluvalon tunnelman pilaajia sinäkin. Sitäpaitsi ei se sähkökään mikään ehtymätön luonnonvara ole, sitä ei sovi joka vuodenaikana tuhlailla tuosta vaan.

        Lilius kyllä hykertelee karvaisia käsiään yhteen kun saa taas korkean kulutuksen varjolla nostella hintoja, mutta mitäs te siitäkään, te ymmärtämättömät. Ja yleensäkin jos ihminen itse maksaa omistaan niin hieman rajoittaa sähkön käyttöä sekin. Mutta jos pappa betalar, taikka sossu, niin teistäkö se oikeuttaa teitä tuhlailemaan mielin määrin kaikkea mahdollista?

        Ainakin tämän talon akka tuntuu sossusta hakevan toimeentulonsa, mutta surutta polttelee Jouluvalojaan ainoana asukkaana tosin. Sekö oikeuttaa yhteiskunnan omaisuutta tuhlaamaan kun on sossun asiakas? Verorahoista se tämän sähkölasku maksetaan.

        Ai mistäkö tiedän... I´ve been there too. Tosin ottamalla huomioon että elin silti silloinkin kuten olisin itse kaiken palkallani kustantanut.


      • laitanpa kuusen
        kyllä ne kirjoitti:

        valot on Jouluvaloiksi tarkoitettu eikä mitään pimeää valaisemaan. Siihen tarkoitukseen on ihan erilainen valaistus olemassa.

        Joulu ei ole Joulu enää jos siihen tarkitettuja valoja poltellaan milloin ja mihin vuodenaikaan tahansa. Ihan sama sitten vaikka niitä Jouluaterioita olisi joka päivä tarjolla. Ymmärrätkö? Tuskinpa vaan, taidat olla Jouluvalon tunnelman pilaajia sinäkin. Sitäpaitsi ei se sähkökään mikään ehtymätön luonnonvara ole, sitä ei sovi joka vuodenaikana tuhlailla tuosta vaan.

        Lilius kyllä hykertelee karvaisia käsiään yhteen kun saa taas korkean kulutuksen varjolla nostella hintoja, mutta mitäs te siitäkään, te ymmärtämättömät. Ja yleensäkin jos ihminen itse maksaa omistaan niin hieman rajoittaa sähkön käyttöä sekin. Mutta jos pappa betalar, taikka sossu, niin teistäkö se oikeuttaa teitä tuhlailemaan mielin määrin kaikkea mahdollista?

        Ainakin tämän talon akka tuntuu sossusta hakevan toimeentulonsa, mutta surutta polttelee Jouluvalojaan ainoana asukkaana tosin. Sekö oikeuttaa yhteiskunnan omaisuutta tuhlaamaan kun on sossun asiakas? Verorahoista se tämän sähkölasku maksetaan.

        Ai mistäkö tiedän... I´ve been there too. Tosin ottamalla huomioon että elin silti silloinkin kuten olisin itse kaiken palkallani kustantanut.

        Se ei ole joulukuusi, se o tunnelmakuusi, ettäs tiiätte.


      • paras kaikista
        laitanpa kuusen kirjoitti:

        Se ei ole joulukuusi, se o tunnelmakuusi, ettäs tiiätte.

        tähän mennessä ;D

        Taidanpa mennä mettään pöllimään tunnelmakuusen minäkin ja koristelen sitten niillä silmiä hivelevillä tunnelmavaloilla että saadaan tätä syystunnelmaa, pitäisikö laittaa ne tunnelmakoristeetkin siihen tunnelmakuuseen? Voisi olla herkempi tunnelma kun laittaisi kaikki "tunnelma" jutut jo esiin ja niitä voisi sitten pitää vaikka ympäri vuoden niin sitten ainakin olisi sitä tunnelmaa kerrakseen. Avot, niin teemme. ;D


      • TAJUTKAA!!!!
        paras kaikista kirjoitti:

        tähän mennessä ;D

        Taidanpa mennä mettään pöllimään tunnelmakuusen minäkin ja koristelen sitten niillä silmiä hivelevillä tunnelmavaloilla että saadaan tätä syystunnelmaa, pitäisikö laittaa ne tunnelmakoristeetkin siihen tunnelmakuuseen? Voisi olla herkempi tunnelma kun laittaisi kaikki "tunnelma" jutut jo esiin ja niitä voisi sitten pitää vaikka ympäri vuoden niin sitten ainakin olisi sitä tunnelmaa kerrakseen. Avot, niin teemme. ;D

        Se on SISUSTUSKUUSI. Nykykaupunkilainen sisustaa myös parvekkeen fiksusti, eikä käytä sitä minään kaatopaikkana!


      • meni tajuntaan!
        TAJUTKAA!!!! kirjoitti:

        Se on SISUSTUSKUUSI. Nykykaupunkilainen sisustaa myös parvekkeen fiksusti, eikä käytä sitä minään kaatopaikkana!

        Tuonkin viikonloppuna maalta mukana sisustuskuusen parvekkeelle ja nyt pelkästään tunnelmallinen "kaatopaikkani" muuttuu
        myös fiksuksi.
        Jes!!!


    • kade??

      niinhän ne suuret hollywood staratkin käyttää ties minkäläisiä valoja..

      • kade???

        En todellakaan ole kade noista jouluvaloista joista palaakin joka toinen kun on niin laiska ettei viitsi niitä korjauttaa. Mullakin olisi valoja vaikka sullekin jakaa, mutta olen sitä mieltä että Jouluvaloja poltellaan vasta JOULUN AIKAAN. Ei kuukausia ennen eikä kuukausia jälkeen, jälkeenjääneet eivät tätä asiaa tunnu ymmärtävän täälläkään.


      • Sinä jouluvalojasi
        kade??? kirjoitti:

        En todellakaan ole kade noista jouluvaloista joista palaakin joka toinen kun on niin laiska ettei viitsi niitä korjauttaa. Mullakin olisi valoja vaikka sullekin jakaa, mutta olen sitä mieltä että Jouluvaloja poltellaan vasta JOULUN AIKAAN. Ei kuukausia ennen eikä kuukausia jälkeen, jälkeenjääneet eivät tätä asiaa tunnu ymmärtävän täälläkään.

        ihan milloin lystäät, ei kiinnosta mua. Minä taas poltan valosarjoja silloin kuin minua huvittaa ja toivottavasti sekään ei kiinnosta sinua. Pitääkin tästä mennä virittelemään ensimmäiset paikoilleen...Voi elämän kevät, miten pienet ovat joittenkin sietokyvyn rajat. Ei voi mitään, mutta kuulostat kateelliselta, kontrollifriikiltä sekä kyttääjältä. Mitäs jos keskittyisit siihen omaan pieneen elämääsi.


      • sitten kuulostat
        Sinä jouluvalojasi kirjoitti:

        ihan milloin lystäät, ei kiinnosta mua. Minä taas poltan valosarjoja silloin kuin minua huvittaa ja toivottavasti sekään ei kiinnosta sinua. Pitääkin tästä mennä virittelemään ensimmäiset paikoilleen...Voi elämän kevät, miten pienet ovat joittenkin sietokyvyn rajat. Ei voi mitään, mutta kuulostat kateelliselta, kontrollifriikiltä sekä kyttääjältä. Mitäs jos keskittyisit siihen omaan pieneen elämääsi.

        kun niin paljon kiinnostaa tuo mitä minä valoista ajattelen? Mene sinä lääkäriin tutkituttamaan pääsi, siinä on jotain vikaa ja pahasti. Mitä se sinulle kuuluu mikä minua häiritsee jos kerran olet omasta mielestäsi joku parempi ihminen kuin minä? Hoida kuule sinä omat valosi ihan rauhassa minä hoidan omani ja myöskin sen mikä minua häiritsee, sitäkään en tule etukäteen sinulta kysymään. Samaa tyhmää massaa olet kuin nämä muutkin valonpolttelijat, taidatkin olla peräti sama ihminen josta kirjoitan, tältä kun voisi odottaa juuri tällaista kirjoitusta. Tällä alueella, on meinaan isompikin paikka kyseessä, ei kukaan muu ole vielä jouluvaloja laittanutkaan, joten typeryytesi se loistaakin todella kauas täällä.

        Kade olet ite ja mitä kaikkea muuta lienetkään.


      • mielelläni
        sitten kuulostat kirjoitti:

        kun niin paljon kiinnostaa tuo mitä minä valoista ajattelen? Mene sinä lääkäriin tutkituttamaan pääsi, siinä on jotain vikaa ja pahasti. Mitä se sinulle kuuluu mikä minua häiritsee jos kerran olet omasta mielestäsi joku parempi ihminen kuin minä? Hoida kuule sinä omat valosi ihan rauhassa minä hoidan omani ja myöskin sen mikä minua häiritsee, sitäkään en tule etukäteen sinulta kysymään. Samaa tyhmää massaa olet kuin nämä muutkin valonpolttelijat, taidatkin olla peräti sama ihminen josta kirjoitan, tältä kun voisi odottaa juuri tällaista kirjoitusta. Tällä alueella, on meinaan isompikin paikka kyseessä, ei kukaan muu ole vielä jouluvaloja laittanutkaan, joten typeryytesi se loistaakin todella kauas täällä.

        Kade olet ite ja mitä kaikkea muuta lienetkään.

        massaa tässä asiassa, sillä valot pimeässä ovat kauniita ja kauneutta ei ole koskaan tarpeeksi. Ja mitä sä oikein huohotat, etten antaisi sinun polttaa valoja silloin kun haluat. Onko lukemisen ymmärtämisessäsi paljonkin ongelmia? Ja kiva, että ymmärsit myöntää, että on ihan minun asiani, koska laitan omat valosarjani päälle, joten LOPETA siis niistä valittaminen. Sun valoista en vieläkään välitä, ihan sama koska laitat ne päälle tai oletko laittamatta.

        Ja tiedoksesi, en ole ko. henkilö, josta kirjoitit, vaikka näin ehkä haluaisit.


      • kuitenkin
        mielelläni kirjoitti:

        massaa tässä asiassa, sillä valot pimeässä ovat kauniita ja kauneutta ei ole koskaan tarpeeksi. Ja mitä sä oikein huohotat, etten antaisi sinun polttaa valoja silloin kun haluat. Onko lukemisen ymmärtämisessäsi paljonkin ongelmia? Ja kiva, että ymmärsit myöntää, että on ihan minun asiani, koska laitan omat valosarjani päälle, joten LOPETA siis niistä valittaminen. Sun valoista en vieläkään välitä, ihan sama koska laitat ne päälle tai oletko laittamatta.

        Ja tiedoksesi, en ole ko. henkilö, josta kirjoitit, vaikka näin ehkä haluaisit.

        taidat pitää yhtä kovaa meteliäkin kuin mitä kyseinen henkilö. Ja yhtä typeräkin näenmä.

        Niin ja työtä teen nykyisin, että viittitkö lukea tarkemmin kirjoituksia, lukemisen ymmärtämisestä kun puhetta tuli jossain kirjoituksessasi.

        Tähän loppui tämä keskustelu kanssasi. Piste!.


      • myöskin kova
        mielelläni kirjoitti:

        massaa tässä asiassa, sillä valot pimeässä ovat kauniita ja kauneutta ei ole koskaan tarpeeksi. Ja mitä sä oikein huohotat, etten antaisi sinun polttaa valoja silloin kun haluat. Onko lukemisen ymmärtämisessäsi paljonkin ongelmia? Ja kiva, että ymmärsit myöntää, että on ihan minun asiani, koska laitan omat valosarjani päälle, joten LOPETA siis niistä valittaminen. Sun valoista en vieläkään välitä, ihan sama koska laitat ne päälle tai oletko laittamatta.

        Ja tiedoksesi, en ole ko. henkilö, josta kirjoitit, vaikka näin ehkä haluaisit.

        tupakinpolttaja joka häiritsee naapureitaan myöskin hajullisesti eikä vaan anna päänvaivaa ja päänsärkyjä päivittäin. Valot pimeässä eivät aina ole kauniita, ne näyttävät aika hassuilta jos niitä polttelee kesät talvet, ne kun todellakin on terkoitettu vain joulunaikaan poltettaviksi, luomaan sitä Joulun tunnelmaa niinsanotusti.

        Kaikki kun eivät tätä tunnu millään ymmärtävän.


      • olen haltioissani!
        sitten kuulostat kirjoitti:

        kun niin paljon kiinnostaa tuo mitä minä valoista ajattelen? Mene sinä lääkäriin tutkituttamaan pääsi, siinä on jotain vikaa ja pahasti. Mitä se sinulle kuuluu mikä minua häiritsee jos kerran olet omasta mielestäsi joku parempi ihminen kuin minä? Hoida kuule sinä omat valosi ihan rauhassa minä hoidan omani ja myöskin sen mikä minua häiritsee, sitäkään en tule etukäteen sinulta kysymään. Samaa tyhmää massaa olet kuin nämä muutkin valonpolttelijat, taidatkin olla peräti sama ihminen josta kirjoitan, tältä kun voisi odottaa juuri tällaista kirjoitusta. Tällä alueella, on meinaan isompikin paikka kyseessä, ei kukaan muu ole vielä jouluvaloja laittanutkaan, joten typeryytesi se loistaakin todella kauas täällä.

        Kade olet ite ja mitä kaikkea muuta lienetkään.

        Tosin en oikeasti usko, että kukaan ihminen voi oikeasti olla tuota mieltä. Mitä ihmettä liikkuu ihmisen päässä, joka jaksaa mokomasta mouhottaa?

        Joo, olen kerran töissä ja pari kertaa bussissa kuullut, miten jotkut motkottaa "jouluvaloista", mutta eihän sitä sivullinen tiedä, oliko jostain ihme sisäpiirihuumorista kysymys. Yksi rouva (jotain lähemmäs 60 v.) paasasi siitä, kuinka naapurin pytinki on kuin "ilotalo". Minä siinä ihmettelin, että onpas rouvalla ollut värikäs elämä, kun tuntee ilotalotkin. ;)


    • Wanha wiisaus

      Pienet on pienen sielun huolet....

    • Pimeänpeikko

      Olipas hyvä idea! Miks ei jouluvaloja voisi polttaa ympäri vuoden!!! Saisi parvekkeelle tunnelmaa näin pimeinä syksyiltoina ainakin. Lähdenkin heti kaivamaan varastoa ja ripustan jouluvalot parvekkeelle, on siellä sitten illalla kiva istuskella ja poltella tupakkia. Minulta ainakin löytyy niin kirkkaat jouluvalot että ei tarvitse naapureidenkaan pimeässä murjotella. Onhan sanottu että hämärässä tilassa viihtyvät tulevat ennenpitkää synkkämielisiksi, joten valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa, tulee parempi mieli :) kiitos vihjeestä!

      • idis!

        Mä meen kanssa tänään kaivamaan valot esille, vaikka muuten olisin vielä odottanut kuukauden päivät. Eihän tosiaankaan ole mukavaa synkkyydessä elellä. Valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa!


      • tuikkii??
        idis! kirjoitti:

        Mä meen kanssa tänään kaivamaan valot esille, vaikka muuten olisin vielä odottanut kuukauden päivät. Eihän tosiaankaan ole mukavaa synkkyydessä elellä. Valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa!

        Mä kävin jo penkomisreissulla kellarissa, mutta totesin, että on ostettava uudet valosarjat. Siis huomena valkenee meillä (kiusa se on pienikin kiusa). ;)))


      • sama täällä.
        tuikkii?? kirjoitti:

        Mä kävin jo penkomisreissulla kellarissa, mutta totesin, että on ostettava uudet valosarjat. Siis huomena valkenee meillä (kiusa se on pienikin kiusa). ;)))

        Pitäis löytää kauppa, josta saa jo ostaa varalamppuja palaneitten tilalle. Sen jälkeen pelittää ja satamäärin......;-D.


    • jotkut

      ovat sisäistäneet muita paremmin joululaulun sanat: "...oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen".

    • ilolintu..........

      Eivät ne ole jouluvalot, jotka loistaa tähän aikaan. Ne on ammatinharjoittajan kutsuvalot, eli huoravalot.

      • mouk-

        ka.


      • se on
        mouk- kirjoitti:

        ka.

        moukka joka Jouluvalojaan polttelee ihan muuhun aikaan kuin Joulun aikaan, jolloin niitä vasta kuuluu poltella, pöljä.


      • on sattunut ??

        niillekkin ihan omat valot.Löytää tontut oikean paikan tuskiinsa.Nekin valot ovat siis tärkeät. Mitkä valot vielä löytyykää.


      • terveiset Saksasta

        Osuit aivan oikeaan. Saksassa ja muualla sivistyneessä euroopassa ko. valoja käytetään asiakkaiden houkutteluun. Ei tarvitse rauhallisella omakotialueella kauan etsiskellä, kun helpotus löytyy.


      • puhe,
        terveiset Saksasta kirjoitti:

        Osuit aivan oikeaan. Saksassa ja muualla sivistyneessä euroopassa ko. valoja käytetään asiakkaiden houkutteluun. Ei tarvitse rauhallisella omakotialueella kauan etsiskellä, kun helpotus löytyy.

        mitä puute.


    • .pdpä

      niin ehkä huomaat että ei oo kovin paha tikki maksaa jotain kahta euroa lisää sähkölaskuun. Jouluvalot on tarkotettu just siihen mihi itte niitä haluu käyttää

    • itse...

      Kuka sen määrää mihin tarkoitukseen ja vuodenaikaan sisustusvalot on tarkoitettu?? Sinäkö kaikessa kuninkuudessasi vai? :D

      Meillä käytetään valosarjoja ja kynttilöitä sisustamisessa ja ulkosallakin melkeinpä ympäri vuoden! Ei niitä jatkuvasti polteta, mutta satunnaisesti kyllä. "Jouluvalot" eli TALVIVALOT viritän pihaan joskus loka-marraskuussa todellakin SYYSILTOJA VALAISEMAAN jo hyvissä ajoin! Muuta pihavalaistusta meillä ei juuri olekaan, joten on tuikuista jotain hyötyäkin.

      Miksi sitten laittaa valoja ollenkaan yhtään mihinkään, jos ne pitäisi jonkun kalenteri kädessä hermoilevan pilkunviilaajan takia laittaa paikoilleen vasta joulukuussa ja repiä pois heti tammikuun alussa..? Onpahan murheet sinullakin, ei voi muuta sanoa!

      • juttu muuten.

        Miksiköhän parvekkeille ei ole perinteisesti vedetty sähköjä tai sähkövalaisimia?
        Onkohan asia hoidettu uusissa kerrostaloissa?

        terv. Ikkunanraoista valojaan virittelevä mummeli.


      • myös tietää,
        juttu muuten. kirjoitti:

        Miksiköhän parvekkeille ei ole perinteisesti vedetty sähköjä tai sähkövalaisimia?
        Onkohan asia hoidettu uusissa kerrostaloissa?

        terv. Ikkunanraoista valojaan virittelevä mummeli.

        onks uusissa taloissa
        pistorasia partsalla?


      • rakennettu 2002
        myös tietää, kirjoitti:

        onks uusissa taloissa
        pistorasia partsalla?

        ja kyllä täällä on asennettu pistorasia partsille. En siltikään polttele niitä tunnelmavaloja pervekkeella muulloin kuin Jouluna. Sitähän voi käyttää moneen muuhunkin asiaan siellä sitä sähköä.

        Niin ja tässä talossa on myöskin parvekkeelle asennettu ihan valaiseva ja toimiva sähkölamppu, ettei senkään takia tarvitse mitään valohäkkyröitä sinne ripustella.


      • löytyy!!!
        myös tietää, kirjoitti:

        onks uusissa taloissa
        pistorasia partsalla?

        Oli niitä jo 90-luvun taloissakin ellei aiemminkin.

        Varsinaiset parvekevalot on niin isot ja kirkkaat, ettei niitä viitsi paljoa poltella, koska ne vasta valaisevatkin koko tienoon.

        Parvekkeella on myös pistorasia ja pistorasian katkaisija on sisätiloissa parvekkeen ovenpielessä. Siitä voi sitten räpsytellä valosarjoja päälle ja pois tarpeen mukaan, ilman että altistuu naapureiden luotisateelle tms. kohti sinkoaville esineille ja vihakatseille. ;)


    • TUNNELMAVALOT!!!!

      PYYNNÖSTÄ VAIHDAN NE JOULUKSI VÄRILLISIIN JA VILKKUVIIN, JOTKA SOITTAA PETTERIPUNAKUONOA!!!!!!

      (Kele, ei tuu sitte kukaan valittaan, tol on tunnelmavalot vaik pitäis olla jouluvalot...)

      • maalla

        Mulla on ne syys pimeä valot nyt sitten laitettu omenapuihin sekä pieniin koivuihin.Naapurit ihailkaa nyt valoloistoa.Joulun odotusta teille kaikille valon ihmiset.


      • USKALIKOT

        Olen kuin tulisilla hiilillä ja kadehdi kaikkia teitä ajoissavalottelu-uskalikkoja.

        Mutta marraskuun ekana valkeus koittaa myös mun terassilla, sanokoon naapuri mitä sanoo!!

        Runsaasta valistuksesta johtuen en osaa enää valita, mitä valoja silloin laittelisin joten ripustelen viimevuoden jouluvalot ovesta katsoen oikealle ja käyn hankkimassa toisen mokoman lisää ripustettavaa vasemmalle.
        Olkoot ne sitten tunnelma- ja/tai sisustusvalot.


      • Kauden hitti!!!!
        USKALIKOT kirjoitti:

        Olen kuin tulisilla hiilillä ja kadehdi kaikkia teitä ajoissavalottelu-uskalikkoja.

        Mutta marraskuun ekana valkeus koittaa myös mun terassilla, sanokoon naapuri mitä sanoo!!

        Runsaasta valistuksesta johtuen en osaa enää valita, mitä valoja silloin laittelisin joten ripustelen viimevuoden jouluvalot ovesta katsoen oikealle ja käyn hankkimassa toisen mokoman lisää ripustettavaa vasemmalle.
        Olkoot ne sitten tunnelma- ja/tai sisustusvalot.

        Älä unohda räystäsvaloja, mutta muista ettet tee sitä kardinaalimokaa, että laitat JUHANNUSVALOT näin pimeään aikaan, koska siitä ihmiset vasta masentuvat ja aiheesta raivostuvat.

        Sisustuskuuseen ei myöskään kuulu laittaa tunnelma- eikä jouluvaloja - ei, ei - vaan sisustuskuusi valaistaan kohdevaloilla (miel. halogeeni). Mielellään sisustuskuusi viedään pois hyvissä ajoin ennen joulua ja talvea varten parveke koristellaan eläinhahmoilla. Joulunahan kuusi kuuluu olla siis sisällä, ei missään nimessä koristeineen parvekkeella - saattaa aiheuttaa aivoverenvuotoja ja ruuhkaa sairaaloissa juuri pyhien aikaan.

        Keittiön ikkunaan laitetaan sitten kolmiokynttilä marraskuun 1. sunnuntai - ei siis ensimmäisenä adventtina, kuten virheellisesti väitetään. Joka päivä kirjataan ylös vastapäisen talon kolmiokynttilät, värivalot ja ikkunaporot, sekä mennään ulos tekemään vastaavat kirjaukset koskien oman talon ikkunavaloja. Huolellisesti vertaillaan tilastoa aikaisempiin vuosiin.

        Jos valovarustelu alkaa kuitenkin kyllästyttää, kannattaa koota kaikki valosarjat yhteen laatikkoon, unohtaa ne pariksi vuodeksi ja yksi kaunis syksy VÄLÄYTTÄÄ kunnolla. Kyllä se piristää kummasti.

        PS. Meillä on ollut kynttelikkö koko vuoden käytössä: TUNNELMAVALONA, muttei sentään ikkunassa. Hoo-hoo. (Nauran täällä piruparka ihan kippurassa... ;D)

        PPS. Odotan innolla ensi kesää ja keskustelua aiheesta: "Ethän polta JOULUKYNTTILÖITÄ kesällä ja varsinkaan juhannuksena!!!!"


    • sitten?

      .........

    • Meidän

      pihakatoksesta loistaa ensi lauantaina sinisiä, punaisia ja keltaisia lamppuja. Kysymys ei
      ole jouluvalaistuksesta vaan rapuvaloista.

      Rapukestit jäi elokuussa pitämättä ja ne pidetään nyt säteilylämmittimien ja värillisten valojen välkkeessä.

      Kiitos muuten loistavasta infosta, jota täällä on saanut valaistuksesta.

      • ..........................

        HALLOWEEN-valoja. Oranssein ja isoin voittaa!

        (alkaako tämä juttu jo puuduttaa? kannattaa kokeilla KIRKASvaloa!)

        PS. RAPUvalot rulaa!!! ;D


    • Anonyymi

      Amis kouluavustaja jouluvalot, Nivala klo 6 kuollut poika.

    • Anonyymi

      Ei sitä tartte mitään valoja, kun ikkunat pesemättä ja aina kännissä!

      Toiset ei vaan elä silleen, sorry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe