Kuinka paljon teillä on noussu paino raskauden aikana?Itellä meneillään 25. viikko ja kiloja tullut nyt yhteensä 8 kg!!Tuntuu vaan niin hurjalta. Painonnousu alkoi oikeastaan vasta tossa 20. viikon kieppeillä, ja aika rajustikkin..noin kilo viikossa. Syön säännöllisesti (aamupala, päivällinen, välipala, iltapala). En syö rasvaisia ruokia, karkkia ja suklaata tekee mieli koko ajan, mutta senkin saan rajoitettua yhteen kertaan viikosta. JOs tämä painonnousu jatkuu samaan tahtiin niin sitä tulee varmaan yhteensä 20kg. Tuntuu vaan niin hurjalta, kun on lukenut noita lehtiä ja kirjoja ja niissä lukee että ihanne olis jos sitä painoa tulis vaan noin 13kg!
paljon paino noussut?
24
2849
Vastaukset
- ..........
on tullut jo 2,5kg vaikka olen vasta viikolla 8. näin kävi edellisessäkin raskaudessa...en mielestäni edes syö mitenkään normaalia enempää...ehkä sitä liikkuu sitte vähemmän..kuitenkin paino nousu hidastu jossain vaiheessa ja kaiken kaikkiaan sitä tuli joku vähän reilu 12kg.
- annib
vaa'an mukaan kiloja olisi nyt tullut jo 2 lisää vaikka viikkoja on vasta 7 6. mitään roskaruokaa tai karkkia en ole vetänyt, mutta täytyy myöntää että syötyä on ehkä tullut vähän enemmän. :P toivottavasti vaan ei jatka samaa rataa tämä painon nousu..
- täällä
esikoisesta oli paino noussut rv 25 mennessä 7,6 kg, koko odotusaikana painoa tuli 16,6 kg
nyt toisessa raskaudessa painoa oli rv 25 mennessä kertyny 8,1 kg, tällä hetkellä rv 37 4 ja paino noussut 15,3 kg.
Ekan raskauden kaikki odotusaikana tullut paino lähti nopeasti pois, toivottavasti lähtee myös tälläkin kertaa :o)- ...........
itse olen rv 27 ja painoa tullut 15kg,ilman syytä(eli syön terveellisesti ja liikun paljon). nyt tässä viimeisen kk aikana ei ole paljoa paino noussut,mutta yhdessä vaiheessa oli vähintään kilo viikossa ja se on paljon... Valitettavasti en voi tälle mitää,loppupainokin tulee olemaan kyllä paljon
- pläski
Nyt menossa rv 30 ja kiloja tullut peräti 16kg.
Täysi mysteeri on mistä kilot ovat tulleet.Karkkia syön,mutta en yhtään sen enempää kun silloinkaan kun en ollut raskaana.
Toivotaan,että lähtee yhtä mysteerisesti pois kun on tullutkin tai sitten edessä on kunnon treeni. - on kokemusta
kolmesta raskaudesta ennen tätä. Kaikissa paino nousi yhteensä noin 18 kiloa ja siitä suurin osa ennen viimeistä raskauskuukautta, jolloin taisi itseasiassa jopa vähän laskea. Itse olin koko ajan sitä mieltä, etten syönyt enempää kuin ennen raskauttakaan, mutta neuvolantäti valitti syömisestäni koko ajan. Lopulta kuitenkin imetyksen myötä paino lähti niin, että noin neljässä kuukaudessa olen kaikkien jälkeen ollut viisi kiloa alle lähtöpainon. Enkä yhtään ole laihduttanut.
Nyt, neljännessä raskaudessa, sitten oikein olen niitä kaloreita laskenut ja syön normaalisti noin 2000 kaloria päivässä, mutta nyt noin 1700 kaloria päivässä. Paino nousee koko ajan yli 500 grammaa viikko ja nyt, viikolla 18, on painoa tullut jo 6 kg lisää. Oletettavasti en nytkään pääse alle 18 kilon loppupainon, mutta kai se kaikki on ihan tarpeellista, kun se kerran imetyksen myötä lähtee. En ole ylipainoinen, joten yli viittä kiloa ei kyllä saisi missään nimessä paino imetyksen myötä tippuakaan.
Eli ei siitä painon noususta kannata suuresti huolta kantaa. Sitä tulee, jos tulee ja se lähtee sitten myöhemmin. Ei yhden raskauden aikan ehdi ihan korjaamatonta määrää painoa saada, jos vähän katsoo, mitä syö.- rv 31+6
kumma kun joissakin neuvoloissa tuosta painosta jaksetaan purnata. Ihan jatkuvasti tulee vastaan naisia jotka ovat lihoneet 20 kiloa ja siitä ole mitään haittaa ollut, ja helposti on raskauden jälkeen kilot karisseet. Mitenhän ne jaksaa niissä joissakin neuvoloissa narista jos kaikinpuolin muuten on kunnossa? Tuntuu muutenkin että enemmän huomauttelevat painonnoususta, joka sentään kuuluu asiaan kuin esim. tupakoinnista.
Minulle tullut nyt 16kg ja itse oon saanut kysyä, että onko painosta haittaa, minkäänlaista saarnanpoikastakaan ei ole kuulunut kun verenpaineet ja pissat on kunnossa.
- Paksukainenrv25+4
minulla noussu n.8kg neuvolassa ei oo kyllä oltu huolissaan mutta kun olin jo pari kiloa ylipainoinen ennestään niin meen sokerirasitus testiin parin viikon päästä
- pieni äiti
Eli nyt menossa rv32 ja painoa on tullu 13kg. Edellisissä raskauksissa tuli 20kg ja kaikki lähti parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen ilman laihdutusta. Eli imetyksellä. on tietenki aika norsu olo jo nyt....
- painoa
tullut 10 kg, ja rv 33 menossa.
- nousee
täälläkin nopsasti ja varmasti! Nyt rv 28 ja painoa tullut 10kg. Esikoisesta tuli 8 kg, toisesta 16 kg, toivottavasti tästä kolmosesta ei vaan tule 32kg.....
- minulla
nousee kirjoitti:
täälläkin nopsasti ja varmasti! Nyt rv 28 ja painoa tullut 10kg. Esikoisesta tuli 8 kg, toisesta 16 kg, toivottavasti tästä kolmosesta ei vaan tule 32kg.....
minulla on viikko 25 menossa ja painoa tullut noin 4,5kg, neuvolassa sanottiin että ihan sopivan verran on tullut viikottain painoa, joku 700g
- Mii81
Moi!
Mulla tänään rv 34 0 ja painoa tullut kotivaakan mukaan raskauden alusta tähän päivään mennessä 6,5 kg. Ennen raskautta mun painoindeksi oli jotain 26 eli lievästi ylipainoinen ja siitähän neuvolantäti muisti heti ekalla kerralla sanoa, että sulla sitten sopiva painonnousu on jotain 7-10 kg (tai jotain semmosta). Alkuun laihduinkin pari kiloa ja puolessa välissä oli taas lähtöpaino ja nyt siis tuo 6,5 kg lisää. Ihan normaalisti oon syöny, meillä se tarkottaa viikonloppuna herkuttelua ja arkisin ns. "tiukka linja" eli ei herkkuja viikolla (tosin siitä ollaan nyt viime viikkoina vähän lipsuttu). Tänään jouduttiin käymään ylimääräisessä ultrassa, kun neuvolatäti ei saanut viime ja toissaviikolla tarpeeksi isoa sf-mittaa viikkoihin nähden. Ultraavan lääkärin mukaan kaikki oli kuitenkin ok ja vauva viikkoihin nähden juuri sopivan kokoinen (painoarvio oli muuten 2409 g ja ennusti syntymäpainoksi n. 3,5 kg, jos jatkaa samalla käyrällä kasvua). Saa nähdä, paljon painoa vielä tulee ennen vauvan syntymää, mutta en jaksa siitä murehtia, tulee sen, minkä on tullakseen, pääasia, että vauvalla olisi kaikki kunnossa. - sandie86
Painoa on tullut yhteensä 3,5 kiloa, viikkoja siis viime neuvola kerralla 32 2. Itsellä on lievää ylipainoa joten en oo ollu huolissani vähäisestä painon noususta. Ottaahan vauva kuitenkin tarvitsemansa ravinnon äidistä:) Neuvolassa sanoivat että on tulossa pieni kokoinen vauva mutta en sitten tajunnut kysyä johtuuko se siitä että oma paino on noussut aika vähän.Jos sitä ens kerralla muistas kysellä:)
- Nimetön
rv 37 2 ja painoa tullut 7kg.onneksi vain sen verran kun neuvolassa annettiinkin se 10kg:n raja ylipainon takia
- Korvabuusti
Siis rv 24 2 ja n. 8 kg tullut, neuvolan mukaan ihan ok (koska olin ennen raskautta muka niin "hoikkis"). Paino alkoi nousta heti, koska pahoinvoinnin takia entinen 8ajoittain) kaloreita laskeva elintapa oli pakko hylätä. Koko ajan olenkin sitten syönyt täsmälleen mitä mieli tekee - myös rasvaisia ruokia, leivonnaisia, karkkia ja suklaata lähes päivittäin. Ja oikeastaan ennen raskautta riesana ollut ajoittainen ahmiminen on kokonaan loppunut, koska annan itselleni luvan syödä AINA mitä vain haluan. Varmaan tästä tulee 20 kg mutta tulkoon, laihduttaminen on helppoa kun sen osaa, eli todella sitä haluaa. Ensi vuonna sitten...jos tuntuu olevan tarvetta.
- sama täällä
Painoa on tullut jo 10 kg, rv 29 menossa, mutta en murehdi, koska elämä jatkuu myös lapsen saannin jälkeen ja tiedän kyllä keinon, millä turhat läskit saa pois: suunnistus!!! Ihan loistava laihdutusmuoto, kuluttaa energiaa ihan hirvittävästi ja tulee juostua/käveltyä ihan huomaamattaan. (En laske tiellä kävelyä edes liikunnaksi...)
Ja skeptikoille, kantoliinat on keksitty ja ainakin mun lapsella on myös isä. Tunnin lenkin vauva pärjää toivottavasti isänsäkin sylissä, iltarasteille voi lähteä myös eri aikaan (täällä välillä 17-19). Eri asia sitten on, onko aluksi niin väsynyt, ettei jaksa lähteä mihinkään, mutta kai tilanne joskus muuttuu...
- alkup.kirjo.
Ihanaa kuulla että täällä on muitakin, joilla on paino noussut tähän mennessä sen 8-10kg. Mullekkaan ei olla neuvolassa mitään saarnattu, ainakaan vielä. Lähtöpaino oli normaali. Turha sitä on tosiaan murehtia, kiloja tulee..eikä sitä voi estää. Ootte ihan oikeassa siitä, että ihan sama paljon paino nousee..kunhan pikkusella on hyvä olla =)
- sektiolla huomenna
ja viikkoja on täynnä 38. painoa on tullut 8,5 kg.
lapsille on arvioitu kokoa 3200 ja 3500 et eiköhän nuo jää laitokselle kaikki.
mut jee....huomenna se on ohi...tsemppiä vaan kaikille perästä tulijoille... - paino
Mulla nyt rv 27 6 ja painoa tullu 5,5kg. BMI oli alkujaan 22,5.
- vai norsu?
mulla oli viimeks neuvolassa (silloin rv32) tullut 22kg eli varmaan ehtii tällä vauhdilla se 30 kg tulla täyteen ennen laskettua.Lähtöpaino oli62kg pitkä oon 168cm eli ihan normipainonen olin.Painolähti nouseen reippaammin(yli kilon viikossa) rv22 jälkeen.
- tullut
painoa yhteensä 14kg ja rv nyt 32 6.. paino lähti nousee rv 20 jälkeen ihan hullun lailla...
- mamma rv 32+3
Huomasin tossa lukiessani noita eri kirjoittajien painonnoususta, että harva oli ilmoittanut omaa lähtöpainoa ja pituuttaan, jotka ovat kaikista ratkaisevimmat tiedot puhuttaessa painon noususta raskauden aikana. Eli jos odottajalla on raskauden alkaessa painoindeksi normaali, silloin suositeltava painonnousu raskauden aikana on se 12-13kg mistä aloittajakin mainitsi. Mutta jos odottaja on raskauden alkaessa alipainoinen saa raskaudenaikana tulla painoa sen 20kg ja taas ylipainoinsen odottajan painonnousu saa olla taas vähemmän kuin 12kg.
Itse olin 161cm, 62,8kg raskauden alussa eli painoindeksi on normaali ja nyt on tullu painoa rv 32 n.10kg joten ei pitäisi olla "ylimäärästä" kovin paljon. Normaalisti olen syönyt ja karkkia vähän ehkä liikaakin :) mutta toisaalta voin pahoin tosi pitkään joten kiloja ei päässy tulemaan ylimääräisiä. :) - ....
olen viikolla 19 ja painoa tullut vähän yli kolme kiloa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846