Karkaako rapu aina rakkautta..

skorppuli

Karkaako rapu aina rakkautta karkuun.. ? Tapasin ihanan rapu miehen kesän alussa. Kesä pidettiin tiiviisti yhtä. Syksyn tullen hän otti etäisyyttä. Tulee luokseni ja lähtee. Eroo ja tulee. Ei tiedä itsekkään mitä haluaa. Välillä suunittelee yhteistä elämää suurin suunitelmin ja hetkessä peruu. Suhde on oikea On-Off suhde. Minä olen itse skorpioni ja näiden horoskooppimerkkien mukaan hyvä puolisko rapumiehelle. Tuleeko tästä mitään. Minä tiedän mitä haluan ja se on hän rapumies. Kuinka hänet kesyttäisin.. ? Kuka osaisi neuvoa.. ? Rakastan häntä hyvin avoimesti ja näytän sen hänelle.

28

7999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maryatta

      Rapu taitaa paeta itseään, ei sinänsä rakkautta. Ne tunteet mitkä toinen herättää, aiheuttanevat pelon sitoutumisesta yms. Rapu ei helposti halua siirtyä olosuhteista toisiin, se merkkaa niille ihan älyttömän isoa asiaa. Äidistä tai entisistä suhteista luopuminen on suurten ponnistusten takana. On-off-peli on ravun v-mäisin piirre. Ihan vakavalla naamalla puhuvat suuria yhteisiä suunnnitelmia, ja melkein heti peruvat. Ja sitten taas tulevat yllättäen puskasta: joo mä haluun sittenkin. Eikun ei sittenkään.... Kuka sellaisten perässä pysyy? Järki on meinannut itseltäkin mennä kun tätä vehtaamista seuraa. Hetkittäin ihan mieletön hellyyspyörre ja välittömästi sen jälkeen jäätä ja hiljaisuutta. Aika taitaa olla olennaisin apu. Hissuksiin tilannetta seuraamalla pääsee selvyyteen että jaksaako rapurallia katsella vai pitääkö tyyppi vaan yksinkertaisesti unohtaa...

      • raouna on

        juuri tuollaista skorpionin kanssa. Jo neljä vuotta vehtaamista häneltä on-off. Nyt en jaksa enempää ja lähden.


      • p.o.
        raouna on kirjoitti:

        juuri tuollaista skorpionin kanssa. Jo neljä vuotta vehtaamista häneltä on-off. Nyt en jaksa enempää ja lähden.

        kirj.virhe


      • VOI jessus

        Hupaisaa luettavaa.Rapunaisena olen kuulemma oikullinen mutta rapumies,jaa.Ikävä kyllä rapu ei jaksa juu jaa ,sitä sun tätä, ollaan vai ei, mennään vai ei ,kuka oli vai mitä.Järkyttävää.Asiat pitää olla erittäin selvät, tunteet selvät,jos jokin ei ole niinkuin pitää on parempi kun lähdet.


    • Moolekki

      Kyllä näin on ,että rapu soutaa ja huopaa mutta ensinnäkin. Rapua ei saa hoputtaa ja liika rakkaudenkin osoitus ajaa ravun karkuun kun raukka luulee ,että joutuu ahdistetuksi ja vapaus joka ravulle on tärkeää menetetään. Ole kärsivällinen uskon,että suhteenne tulee toimimaan ajan kanssa. Ole välillä se jota pitää saalistaa.

      • belliina_69

        olen ton edellisen kirjoituksen kanssa.Itselleni käy usein niin että jos mulle ollaan liian avoimia tunteiden suhteen liian varhaisessa vaiheessa niin mielenkiinto siinä lähtee tai alkaa ahdistaa. Ole tiukkana, näytä hänelle et sullakin on elämä ja että sua ei kohdella miten sattuu...Jos se sun mies susta tykkää niin varmasti saat mitä haluatkin. Älä ole itsestäänselvyys. Kun itse otat vähän etäisyyttä välillä niin silloinhan se mies ymmärtää mitä on vaarassa menettää!


    • Sirukukka

      Rapunaisena, joskin plutomainsena (Pluto Kuu Uranus) sanoisin, että Ravut ovat eläinradan orpoja, jotka rakkautta kohdatessaan pelästyvät niin hitosti, että on turvallisempaa olla yksin, kun ottaa vastaan se, mitä eniten kaipaa...

      Anna Rapumiehellesi aikaa kriisin mennä ohi, odota rauhassa, niin Rapusi tulee, kun on aikansa pakittanut :-)

    • Nimetön

      En ole aiemmin törmännyt rapuun kumppanina, mutta jokin aika sitten tapasin erittäin ihanan rapumiehen . Alkuun kaikki oli pelkkää rakkauden/ihastuksen yms. suitsutusta, mutta sitten yht´äkkiä rapuni vetäytyikin kuoreensa, mikä on erittäin ärsyttävä piirre ihmisessä, olin aivan kuin puulla päähän lyötynä, että mikä nyt meni vikaan. Sitten hän "ilmestyikin" takaisin ja oli kuin ei mitään olisi ollutkaan ja jopa jonkinlaisia ns. tulevaisuuden suunnitelmia heiteltiin ilmaan, mutta juuri tämä ns. tietämättömyys mitä seuraavaksi tulee on erittäin kalvavaa, pelottavaa ja toisinaan jopa masentavaa. Haluaisin hänen kanssaan todellakin edetä pidemmälle , mutta kumpi onkaan järkevämpää suojella itseään mahdollisilta haavoilta vai heittäytyä ravun mielialojen myrskyyn mukaan. En tiedä miten leijona-rapu -yhdistelmä toimii, tietääkö kukaan?

      • junette

        Ihan kuin minun elämästäni on tämä kirjoitus! Suitsutus-rakastuttaminen-vetäytyminen-ällistys-järkytys-syiden etsintä itsestä-tyhjyys.
        Rapuset on kummaa porukkaa. Joku kirjoitti planeettojen eläinradan orpoja -ne tosiaankin ihan itse erottaa itsensä toisten läheisyydestä. Ja tulee viikkojenkin päästä takaisin, kuin mitään ei olis tapahtunut. Tää on leijonille tosi vaikee juttu, tuli on palanut ehkä jo siihen mennessä loppuun. Leijona haluaa tulista rakkautta, läheisyyttä, viestejä, soittoja. Rapu vaikenee ja katoaa. Yksinkö siinä pitäisi suhdetta pyörittää kun rapu katoaa? Sitten kun rapu palaa, leijona suojelee kerran palaneita tassujaan, eikä ole niin helppo nakki enää. Ja se ei taas ravulle kelpaa. Kierre on valmis. Ravut sanoo et leijonat on liian kovia niille, itsepähän ovat leijonan pelotelleet.... Leijona kovettuu ja kylmenee kun ei saa vastakaikua.


      • Nimetön
        junette kirjoitti:

        Ihan kuin minun elämästäni on tämä kirjoitus! Suitsutus-rakastuttaminen-vetäytyminen-ällistys-järkytys-syiden etsintä itsestä-tyhjyys.
        Rapuset on kummaa porukkaa. Joku kirjoitti planeettojen eläinradan orpoja -ne tosiaankin ihan itse erottaa itsensä toisten läheisyydestä. Ja tulee viikkojenkin päästä takaisin, kuin mitään ei olis tapahtunut. Tää on leijonille tosi vaikee juttu, tuli on palanut ehkä jo siihen mennessä loppuun. Leijona haluaa tulista rakkautta, läheisyyttä, viestejä, soittoja. Rapu vaikenee ja katoaa. Yksinkö siinä pitäisi suhdetta pyörittää kun rapu katoaa? Sitten kun rapu palaa, leijona suojelee kerran palaneita tassujaan, eikä ole niin helppo nakki enää. Ja se ei taas ravulle kelpaa. Kierre on valmis. Ravut sanoo et leijonat on liian kovia niille, itsepähän ovat leijonan pelotelleet.... Leijona kovettuu ja kylmenee kun ei saa vastakaikua.

        Tämä ihana rapuni on saanut minut ainakin vielä sulamaan kuin jään palattuaan "retkiltään" huomaavaisella, herrasmiesmäisellä käytöksellään, antamalla mm. lahjoja ja omistautumalla täysin minulle.
        Toisaalta ihailen ravun kykyä irtautua tästä "maailmasta" ja vetäytymään omaan kuoreensa, osaisinpa itsekin, mutta en siltikään voisi erottautua rakkaastani edes sen takia että asiat menevät pieleen (ei ongelmaa suhteessa) tai muuten keljuttaa.
        Itse leijonana ainakin riudun, menetän mielenkiintoni kaikkeen, alan ärisemään, sisuksiani polttaa tällaisen rapukatoamisen takia. Saisipa rapu edes kerran kokea saman, ehkä voisi edes vähän enemmän ymmärtää kumppaniaan... tai sitten ei.


      • junette
        Nimetön kirjoitti:

        Tämä ihana rapuni on saanut minut ainakin vielä sulamaan kuin jään palattuaan "retkiltään" huomaavaisella, herrasmiesmäisellä käytöksellään, antamalla mm. lahjoja ja omistautumalla täysin minulle.
        Toisaalta ihailen ravun kykyä irtautua tästä "maailmasta" ja vetäytymään omaan kuoreensa, osaisinpa itsekin, mutta en siltikään voisi erottautua rakkaastani edes sen takia että asiat menevät pieleen (ei ongelmaa suhteessa) tai muuten keljuttaa.
        Itse leijonana ainakin riudun, menetän mielenkiintoni kaikkeen, alan ärisemään, sisuksiani polttaa tällaisen rapukatoamisen takia. Saisipa rapu edes kerran kokea saman, ehkä voisi edes vähän enemmän ymmärtää kumppaniaan... tai sitten ei.

        sitä olen joskus miettinyt kun rapuja sanotaan kovasti syvällisiksi ja tunteviksi, eikö ne tunne lainkaan empatiaa jättäessään toisen yksinäisyyteen kärvistelemään?


      • ....
        junette kirjoitti:

        sitä olen joskus miettinyt kun rapuja sanotaan kovasti syvällisiksi ja tunteviksi, eikö ne tunne lainkaan empatiaa jättäessään toisen yksinäisyyteen kärvistelemään?

        Lievätkö niin itsekeskeisiä murheissaan, etteivät osaa ottaa huomioon siinä tilanteessa enää ketään muuta ja olettavat että pelkällä anteeksipyynnöllä (sitten joskus) kuittaavat tilanteen.


      • Ravun raastama

        5 vuotta katsonut Ravun temppuilua.Ensin tultiin ja mentiin niinkuin huvitti ja muita siinä välissä.Ja aina kun luulin, että jätti minut niin tulikin taas kuin ei mitään eikä mikään edennyt mihinkään kuitenkaan.Kaikki naiset vain sitä yhtä asiaa varten.Jos olisin tiennyt tämän heti alussa niin en olisi lähtenyt tähän myrksyyn mukaan.Kaikkia asiat sekaisin nyt.


    • ei välttämättä

      halua sitoutua kovin nuorena.

    • vesinainen

      Olen ollut yli vuoden suhteessa vanhempaan rapumieheen. Olen yli nelikymppinen. Tapaamme noin kahden viikon välein. Emme edes soittele,emme ole mitään lepertelytyyppejä kumpikaan, kaipaamme vain toisen läheisyyttä ja kosketusta. Minulla on valtava ikävä aina häntä ja hänen ihmeellistä vetovoimaansa, mutta luulen että suhde loppuisi jos vaatisin useammin näkemään. Vaistoan että haluaa olla omissa oloissaan (molemmilla lapsia). Häntä ei saa ahdistaa eikä laittaa sääntöjä kuten ei minullekaan. Meni aikansa että tajusin, että minun pitää ottaa yhteyttä jos haluan tavata eli eihän hän sitä tiedä milloin se minulle sopii. Soittaa kyllä jos ei minusta kahteen viikkoon kuulu mitään. Hän on kyllä aina valmis tapaamaan kun soitan, ja saan mennä hänen luo milloin haluan, mutta en mene. En tuputa itseäni liian usein. Tässä suhteessa on sitä vapautta, tilaa hengittää, jota härkämieheni kanssa kaipasin. Eli minun rapuherrani ei ainakaan soittele, viestittele ym. kuten en minäkään, mutta tiedän että olen tärkeä hänelle ja hänelle sen myös teen selväksi. Toivon kuitenkin että joskus asuisimme yhdessä kun elämäntilanteet niin muuttuvat. Hän on muuten äärettömän herkkä ja kärsii unettomuudesta ajoittan, mutta kun minun viereeni pääsee, nukkuu kuin tukki....ei kuitenkaan koko aikaa....
      Hän on omatoiminen ja pärjää ilman naistakin eli osaa laittaa hyvää ruokaa ja sivoaa kotinsa, pyykkinsä ym. Suhteessa kiehtoo juuri tuo, että en ole hänelle äidin korvike enkä myöskään pelkkä seksipartneri. Hieno suhde, jossa jatkuvasti opimme toisistamme ja on jotain odotettavaa. Saan hänet avautumaan,on muuten hieman sulkeutunut ja erakko. Itse olen vilkas ja hän rauhoittaa minua.

    • Samassa veneessä

      Rapunaisen luonne tuskin eroaa rapumiehen luonteesta siksi ehkä voisin antaa vinkkejä.Rapu on epäileväinen luonne,on tutkailtava matkanpäästä onko toinen tosissaan vai ei.Mikään juu...jaa tilanne ei toimi.Rapu odottaa itsevarmaa, selkeää toimintaa ja tekoja.Ei epävarmoja/epärehellisiä puheita,ei leikkiä.Sinulta selkeä kysymys haluatko olla siinä vai et.Jos olet ole äärimmäisen rehellinen ja näytä/toteuta se.

      • heib

        yhdyn edelliseen.. :)


      • Näin se menee...
        heib kirjoitti:

        yhdyn edelliseen.. :)

        Rapunainen janoaa rakkautta, mutta hänelle se pitää näyttää, hän ei itse halua näyttää sitä!!


      • ravutar
        Näin se menee... kirjoitti:

        Rapunainen janoaa rakkautta, mutta hänelle se pitää näyttää, hän ei itse halua näyttää sitä!!

        Hellurei.. Kylläpä vain,itse rapunaisena karsastan rakkautta viimeiseen asti. En yleensä sano sanaa rakas,rakastan ja varsinkin jos joku sen minulle sanoo että "minä rakastan sinua" niin menen heti lukkoon ja pakenen mahdollisimman kauas. Karsastan rakkautta yleensäkin niin paljon että alkaa ahdistamaan ja pelottamaan heti kun joku siitä jotain sanoo ja kertoo tunteitaan. Mutta nyt ei enää pelota rakkaus yhtään,ilmeisesti kumppanista kiinni. Ei kaikki Ravut varmaankaan sellaisia ole mutta itsellä ainakin jos väärä ihminen rakkauttaan vannoo niin saa kaasun pohjaan ja lujaa karkuun


      • mullakin

        kyllä on Neitsyt-tyttö saanut eräänkin kerran ihmetellä että mitäs tässä oikein tapahtuikaan ????????????????? Mun rapu-mies on kyllä niin eipäs juupas-tyyppi kun ikinä voi olla!!!!! Siis juuri kun ehdin ajattelemaan että joo, iiihaaaanaaa :)))) niin sitten ei tyypistä kuulu mitään pariin päivään ja jos soitan niin puhelu yhtä murahtelua...Seuraavaksi kun tavataan niin voi ihku miten kivaa onkaan nähdä ravusta???!!! Siis onks tää aina tällästä???


      • JÄLLEEN SAMASSA VENEESSÄ
        mullakin kirjoitti:

        kyllä on Neitsyt-tyttö saanut eräänkin kerran ihmetellä että mitäs tässä oikein tapahtuikaan ????????????????? Mun rapu-mies on kyllä niin eipäs juupas-tyyppi kun ikinä voi olla!!!!! Siis juuri kun ehdin ajattelemaan että joo, iiihaaaanaaa :)))) niin sitten ei tyypistä kuulu mitään pariin päivään ja jos soitan niin puhelu yhtä murahtelua...Seuraavaksi kun tavataan niin voi ihku miten kivaa onkaan nähdä ravusta???!!! Siis onks tää aina tällästä???

        EI, EI rapu karkaa.Kun varmuus kumpaniin on saatu,rapu käy raudanlujaa kiini ja pysyy siinä.Etenemisessä on apuna rehellisyys,uskollisuus,aito kunnioitettava rakkaus.JOS et pysty vaatimuksiin RAPU LÄHTEE.


    • rapuros

      haluaisin sanoa tähän vähän rapumiehenä
      tulkintaa. On totta että rapu tarvitsee vapautta, mutta myös varmuutta suhteesta koska tunteet ei ole yhdentekevä asia ravulle. Jos varmistuu että suhde onnistuu ravun mielestä niin loppuu myös eipäs juupas tilanteet. Lisää tilaa ja epäilys menettämisestä saattaa auttaa sinua mutta ei takaa mitään. Ei ole olemassa mitään varmaa konstia.
      Mutta häilyvyys johtuu epävarmuuudesta.
      Mutta jos ei pitäisi sinusta et kyllä kuulisi hänestä mitään. Alussa voi olla hyvä antaa tilaa jos ahdistaa. Lisätä pikku hiljaa jos kestää.
      Varmuus auttaa asiassa.

      • mäjasä

        Ravun kanssa on juuri sen vuoksi tosi vaikea "edetä" koska kun yrittää lisätä varmuutta samalla tulee ravun mielestä liian lähelle eli tyrkyttää itseään. Ravut ottaa ihmisen lähelleen ihan omalla aikataulullaan. Eli suomeksi sanottuna koettelevat nopeamman ihmistyypin hermoja ja kärsivällisyyttä ihan urakalla.
        Tätä yhtälöä on hankala ratkaista.


      • rapuros
        mäjasä kirjoitti:

        Ravun kanssa on juuri sen vuoksi tosi vaikea "edetä" koska kun yrittää lisätä varmuutta samalla tulee ravun mielestä liian lähelle eli tyrkyttää itseään. Ravut ottaa ihmisen lähelleen ihan omalla aikataulullaan. Eli suomeksi sanottuna koettelevat nopeamman ihmistyypin hermoja ja kärsivällisyyttä ihan urakalla.
        Tätä yhtälöä on hankala ratkaista.

        Olet ihan oikeassa, mutta varmuus voi tulla muutenkin kuin tyrkyttämällä. Rapu tarkkailee tilannetta pitkään ja jos teet virheen niin saat taas pitkään tehdä töitä jotta päästäisiin taas samaan tilanteeseen. Joten kärsivällisyyttä vaaditaan ravun kanssa, mutta ei se jatku loputtomiin kun rapu toteaa olevansa vahvoilla niin loppuu jahkailu. Mutta siltikin rapu tarvitsee tilaa joten kärsivällisyys on aina läsnä. Itse sanoisin että olemalla oma itsesi ja vihjaamalla tasaisesti mielenkiinnostasi teet itsesi parhaiten ravulle esille ilman liikoja paineiden asettamista.
        Rapuja on tietysti monenlaisia, mutta kannattaa pitää hermot kuitenkin kurissa se ei tee hyvää ravulle. Toisaalta liian tilan antaminen kertoo ravulle että kiinnostus on loppunut joten tasainen
        huomio toimii mielestäni parhaiten. Jos haluat siis edetä pidemmälle. Se on jotenkin niin että läheisyys on 'myrkkyä' ravulle, mutta ilman sitä rapu ei tule toimeen kauan. Ota siitä sitten selvä. Huomasin kuitenkin että et ole hirveän kaukana ravun haluamasta joten yhtälön kyllä pystyy ratkaisemaan mutta se vaatii sinulta kärsivällisyyttä ja ehkä rauhallisempaa otetta.
        Jos lopetat huomion antamisen niin sekään ei ole hyvä. Vähän lisää tilaa niin kaikki on hyvin.


      • NeitsytNainen
        rapuros kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, mutta varmuus voi tulla muutenkin kuin tyrkyttämällä. Rapu tarkkailee tilannetta pitkään ja jos teet virheen niin saat taas pitkään tehdä töitä jotta päästäisiin taas samaan tilanteeseen. Joten kärsivällisyyttä vaaditaan ravun kanssa, mutta ei se jatku loputtomiin kun rapu toteaa olevansa vahvoilla niin loppuu jahkailu. Mutta siltikin rapu tarvitsee tilaa joten kärsivällisyys on aina läsnä. Itse sanoisin että olemalla oma itsesi ja vihjaamalla tasaisesti mielenkiinnostasi teet itsesi parhaiten ravulle esille ilman liikoja paineiden asettamista.
        Rapuja on tietysti monenlaisia, mutta kannattaa pitää hermot kuitenkin kurissa se ei tee hyvää ravulle. Toisaalta liian tilan antaminen kertoo ravulle että kiinnostus on loppunut joten tasainen
        huomio toimii mielestäni parhaiten. Jos haluat siis edetä pidemmälle. Se on jotenkin niin että läheisyys on 'myrkkyä' ravulle, mutta ilman sitä rapu ei tule toimeen kauan. Ota siitä sitten selvä. Huomasin kuitenkin että et ole hirveän kaukana ravun haluamasta joten yhtälön kyllä pystyy ratkaisemaan mutta se vaatii sinulta kärsivällisyyttä ja ehkä rauhallisempaa otetta.
        Jos lopetat huomion antamisen niin sekään ei ole hyvä. Vähän lisää tilaa niin kaikki on hyvin.

        Fiksu analyysi ilman näissä monissa kirjoituksissa olevaa liiallista "tunnelatausta". Sinällään ymmärrän kyllä nuo näissä kirjoituksissa esiin tulevat loukatut tunteet, ovat niin tuttuja itsellekin. Olen jo kohta pari vuotta yrittänyt saada rapua tulemaan kuorestaan, käynyt läpi nuo kaikki skaalat, antanut vuoroin tilaa, vuoroin sanonut selkeästi tunteeni häntä kohtaan. Se vaan alkaa olla raskasta että joutuu yksipuolisesti todistamaan olevansa kiinnostunut, itse neitsyenä kaipaan todella paljon myös sitä, että minustakin tykätään ja ihan sellaisena kuin olen ja myös ilmaista se jotenkin. Alkaa tuntua tosi raskaalta aina olla se joka ottaa yhteyttä, luoda ravulle sitä varmuutta olematta liian tyrkky. Ja kuitenkin sisimmässäni on tunne, että hän tykkää, muuten tässä kai jo luovuttaisi. Mutta jotain selkeämpää varmuutta kaipaisi toiseltakin puolelta, suhteessa mielestäni molempien tulee antaa itsestään jotakin ja siten myös saada. Kai siinä sitten usein on käynyt niin kuten sanot, että olen tehnyt "virheen" (se sitten onkin jo toisen analyysin paikka mikä hänen ja mikä minun mielestäni on virhe :-) ja sitten joudun taas tekemään töitä päästäkseni samaan tilanteeseen. Mutta ei ikuisesti pysty tarkkailemaan itseään ja varomaan virheitä... Itse olen valmis hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on, vain sitä toivoisin myös häneltä.


      • rapuros
        NeitsytNainen kirjoitti:

        Fiksu analyysi ilman näissä monissa kirjoituksissa olevaa liiallista "tunnelatausta". Sinällään ymmärrän kyllä nuo näissä kirjoituksissa esiin tulevat loukatut tunteet, ovat niin tuttuja itsellekin. Olen jo kohta pari vuotta yrittänyt saada rapua tulemaan kuorestaan, käynyt läpi nuo kaikki skaalat, antanut vuoroin tilaa, vuoroin sanonut selkeästi tunteeni häntä kohtaan. Se vaan alkaa olla raskasta että joutuu yksipuolisesti todistamaan olevansa kiinnostunut, itse neitsyenä kaipaan todella paljon myös sitä, että minustakin tykätään ja ihan sellaisena kuin olen ja myös ilmaista se jotenkin. Alkaa tuntua tosi raskaalta aina olla se joka ottaa yhteyttä, luoda ravulle sitä varmuutta olematta liian tyrkky. Ja kuitenkin sisimmässäni on tunne, että hän tykkää, muuten tässä kai jo luovuttaisi. Mutta jotain selkeämpää varmuutta kaipaisi toiseltakin puolelta, suhteessa mielestäni molempien tulee antaa itsestään jotakin ja siten myös saada. Kai siinä sitten usein on käynyt niin kuten sanot, että olen tehnyt "virheen" (se sitten onkin jo toisen analyysin paikka mikä hänen ja mikä minun mielestäni on virhe :-) ja sitten joudun taas tekemään töitä päästäkseni samaan tilanteeseen. Mutta ei ikuisesti pysty tarkkailemaan itseään ja varomaan virheitä... Itse olen valmis hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on, vain sitä toivoisin myös häneltä.

        Olet kyllä oikeassa että siinä on kaksi osapuolta.
        Sinäkin ansaiset sen huomion olla haluttu.
        Rapu on kai sen verran 'itserakas' ettei huomaa että toisellakin on tarpeita, mutta sitä voisit käyttää jotenkin hyväksi ja kun rapu huomaa, että sinullakin on huomiontarvetta niin se tulee sitä sinullekkin antamaan. Yritä luoda tilanne jossa hän huomaa että häntä 'tarvitaan' niin saat huomion itseesi ja hän unohtaa hetkeksi itsensä. Jossain vaiheessa on tietysti syytä käydä läpi puhumalla suoraan vakavasti missä mennään koska tulee tosiaan liian raskaaksi muuten kummallekkin.
        Ravulle hyväksyntä on tärkeää ja hän katsoo tosi tarkasti silloin kun on jostain tosi tärkeästä ihmisestä kysymys. Sitoutuminen on suuri asia hänelle ja käy itseään läpi ennenkuin lopettaa liiallisen itsekritiikin ja antaa itsestään sinullekkin jotain. En usko että hän ei pitäisi sinusta hän ehkä paremminkin miettii onko hän hyvä sinulle. Jos hän itse ei pitäisi niin häntä ei näkyisi. Se virhe voi tosiaan olla mikä vaan mitätön juttu tai suuri. Koeta miettiä milloin tämä kuoreen vetäytyminen tapahtuu ja kysy mikä on? Vastauksen saaminen voi olla vaikeaa mutta yrittänyttä ei laiteta. Siinä kai pitää olla jonkin sortin 'psykologi' että ymmärtäisi rapua.
        Ei kannata silti mennä ravun asteelle koska juuri sinun persoonan takia hän on sinun kanssa.
        Joo ei virheitä kannata liikaa pohtia ja varoa, mutta ehkä näistä saat jotain osviittaa syistä miksi hän käyttäytyy niin ja silloin voit paremmin tehdä omat päätelmät hänestä tai teistä.
        Ehkä avautumaan saaminen voisi olla tavoite.
        Käykää läpi kaikki kohdat jotka häiritsee niin ehkä silloin tapahtuu edistystä. Rapu kuitenkin jossain vaiheessa vaatii puskemista että hän pääsee itsetutkistelusta eroon ja huomaa toisen joka on ollut koko ajan vieressä.
        Helppoa se ei ole mutta jos saat pään auki niin kyllä rapu osaa antaa sinullekkin varmuutta.
        Mutta mitä pidempään rapu saa miettiä itseään niin sitä vaikeampaa se on joten älä odota liian kauan jotain tapahtuvaksi vaan nosta asia esiin. Se on silloin kai herätettävä väkisin näkemään tilanne oikeassa kulmassa.
        Se on pahin piirre ravussa että miettii kauan ehkä niin mitättömiä asioita muiden mielestä.
        Jos saat selville mitä hänen päässä liikkuu niin olet jo pitkällä ja jos ymmärrät hänen mielialan vaihteluja niin olen varma että sen jälkeen saat hänen kaiken huomionsa.
        Liiallinen herkän mielen sorkkiminen tekee huonoa jälkeä joten vakavasti asiasta puhuminen on parasta.


      • NeitsytNainen
        rapuros kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa että siinä on kaksi osapuolta.
        Sinäkin ansaiset sen huomion olla haluttu.
        Rapu on kai sen verran 'itserakas' ettei huomaa että toisellakin on tarpeita, mutta sitä voisit käyttää jotenkin hyväksi ja kun rapu huomaa, että sinullakin on huomiontarvetta niin se tulee sitä sinullekkin antamaan. Yritä luoda tilanne jossa hän huomaa että häntä 'tarvitaan' niin saat huomion itseesi ja hän unohtaa hetkeksi itsensä. Jossain vaiheessa on tietysti syytä käydä läpi puhumalla suoraan vakavasti missä mennään koska tulee tosiaan liian raskaaksi muuten kummallekkin.
        Ravulle hyväksyntä on tärkeää ja hän katsoo tosi tarkasti silloin kun on jostain tosi tärkeästä ihmisestä kysymys. Sitoutuminen on suuri asia hänelle ja käy itseään läpi ennenkuin lopettaa liiallisen itsekritiikin ja antaa itsestään sinullekkin jotain. En usko että hän ei pitäisi sinusta hän ehkä paremminkin miettii onko hän hyvä sinulle. Jos hän itse ei pitäisi niin häntä ei näkyisi. Se virhe voi tosiaan olla mikä vaan mitätön juttu tai suuri. Koeta miettiä milloin tämä kuoreen vetäytyminen tapahtuu ja kysy mikä on? Vastauksen saaminen voi olla vaikeaa mutta yrittänyttä ei laiteta. Siinä kai pitää olla jonkin sortin 'psykologi' että ymmärtäisi rapua.
        Ei kannata silti mennä ravun asteelle koska juuri sinun persoonan takia hän on sinun kanssa.
        Joo ei virheitä kannata liikaa pohtia ja varoa, mutta ehkä näistä saat jotain osviittaa syistä miksi hän käyttäytyy niin ja silloin voit paremmin tehdä omat päätelmät hänestä tai teistä.
        Ehkä avautumaan saaminen voisi olla tavoite.
        Käykää läpi kaikki kohdat jotka häiritsee niin ehkä silloin tapahtuu edistystä. Rapu kuitenkin jossain vaiheessa vaatii puskemista että hän pääsee itsetutkistelusta eroon ja huomaa toisen joka on ollut koko ajan vieressä.
        Helppoa se ei ole mutta jos saat pään auki niin kyllä rapu osaa antaa sinullekkin varmuutta.
        Mutta mitä pidempään rapu saa miettiä itseään niin sitä vaikeampaa se on joten älä odota liian kauan jotain tapahtuvaksi vaan nosta asia esiin. Se on silloin kai herätettävä väkisin näkemään tilanne oikeassa kulmassa.
        Se on pahin piirre ravussa että miettii kauan ehkä niin mitättömiä asioita muiden mielestä.
        Jos saat selville mitä hänen päässä liikkuu niin olet jo pitkällä ja jos ymmärrät hänen mielialan vaihteluja niin olen varma että sen jälkeen saat hänen kaiken huomionsa.
        Liiallinen herkän mielen sorkkiminen tekee huonoa jälkeä joten vakavasti asiasta puhuminen on parasta.

        näkökulma. Joskus olen itsekin ajatellut että jostain tuollaisesta hänen kohdallaan on kyse. Alussa laitoin kaiken sen piikkiin, että hän ei ole kiinnostunut minusta tarpeeksi ja ilmoitin etten halua jatkaa. Silloin hän kuitenkin aina jonkun ajan päästä antoi kuulua itsestään ja taas tahkottiin jonkun aikaa kunnes mulla "hermo paloi" :-) Itsekin kun olen siinä mielessä ehkä kuvailemasi kaltainen, että tarvitsen toiselta kovasti vastakaikua tai muuten ajattelen että toinen ei ole minusta kiinnostunut. Ehkä jos on kaksi tällaista "epävarmaa", tulee pattitilanne, en itsekään ole aina niin valmis avoimesti kertomaan mitä haluan. Tunteeni olen kertonut hänelle avoimesti mutta hänelle se on sitten varmaan vaikeampaa ja ehkä paremmin osaisi näyttää tunteensa olemalla "tarpeellinen". Kirjoituksesi antoi ajattelemisen aihetta, joten kiitos siitä.


    • Mieskö

      Kehotan lopettamaan tuollaisen suhteen heti.Tulee ja menee vielä kauan kuten itse haluaa ja sillä välillä muiden kanssa.Jaksatko odottaa vuosia?Itselläni samanlainen Rapumies.Pettänyt monesti jo mutta ei ole myöntänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe