kova flunssa/liman eritys

rv 37

Onko muilla ollut erittäin kovaa flunssaa ja miten olette hoitaneet sen? itselläni limaa erittyy erittäin paljon ja yöunet ovat jääneet erittäin vähiin. Tuntuu etten yksinkertaisesti pääse eroon tästä flunssasta joka on jatkunut jo neljättä päivää. Yskänlääkkeitä käsittääkseen ei voi ottaa enkä ole ottanutkaan. Kaikenmaailman kuumia juomia olen kokeillut mutta ei auta. AUTTAKAA

6

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiSu88

mitään apua ole,jos ei mikään lämmin juotava
      auta.se on nyt kestettävä se..tai oletko kokeillut höyryhengitystä?siinä kyllä lima irtoaa
      mutta tarkotushan se on pois sieltä saadakkin.
      raskaus aikana kun ei hirveästi voi mitä tahansa
      flunssalääkkeitä käyttää..

• odottaja-80

Minulla on ollut parikin kovaa flunssaa. Otin aina yöksi panadolin ja yöllä jos oli kurkku kipeä otin kvilla-yskänlääkettä. Join myös paljon ja se auttoi. Lääkärituttavani oli ihan 'tyytyväinen' suorittamaani rohdontaan. Ei ainakaan sanonut, että missään tapauksessa ei saa. Ensimmäiset kolme kuukautta ovat kaikista haitallisemmat monien lääkkeiden kanssa. Tietystikkään lääkkeitä ei tule pieneen vaivaan napsia.

• maami

Mulla oli kaksi kunnon räkätautia. Panadolilla ja höyryhengityksellä hoitelin itteeni. Apteekista hain sellasen höyrysysteemin ja jopa lähti lima liikkeelle kun sillä höyryttelin ohjeen mukaan.

• hkjhlk

valitettavasti siihen ei oikein mikään auta, lähtee sitten kun lähtee. itellä oli kanssa noilla viikoilla hirvee flunssa eikä todellakaan saanu nukuttua, nenän vuodon/tukkoisuuden lisäksi vielä iso maha joka taas ei mahdollista kaikkia hyviä "nuha-asentoja" kun yrittää nukkua..

jaksamisia sinne flunssan kanssa!!! kyllä se vielä loppuu!!! :)

• lääkäri suositteli

Apteekista saa ostaa sellaisen kuin Humidose (jos muistan oikein) Lääkäri tällaista suositteli minulle kuiviin nenän limakalvoihin. Sopii varmasti hyvin käytettäväksi myös nuha aikana koska muista nenäsumutteita ei oikein saa käyttää. TÄmä on kuulemma suolavettä eli ihan luomua :) En ole itse vielä ostanut mutta tarkoitus olisi. Suolavesi vahvistaa limakalvoja ja auttaa myös tukkoiseen nenään.

• Flunssasta toipuva

Mene ihmeessä lääkäriin, niin minäkin tein jo muutaman päivän sairastamisen jälkeen. Sain sopivaa lääkitystä ja flunssan oireet helpottivat vuorokaudessa. Raskausaikana voi käyttää useita eri lääkkeitä ja moniin eri vaivoihin, jos lääkkeiden hyödyt ovat lääkärin arvion mukaan suurempia kuin niistä koituva (monesti mitätön) haitta. Huom! neuvottele lääkityksestä aina ensin lääkärin kanssa - netistä löytyvät ohjeistukset voivat monesti olla virheellisiä tai jopa vaarallisia. Lääkäri osaa myös tarkalleen diagnosoida vaivasi laadun, jolloin saat täsmälääkitystä etkä joudu kikkailemaan. Lääkäriin menoa ei kannata venyttää liian pitkälle, ettei flunssa muutu esim. poskiontelotulehdukseski, mikä saattaa sitten tarkoittaa antibioottikuuria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7624
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5969
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1987
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1678
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1559
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe