kova flunssa/liman eritys

rv 37

Onko muilla ollut erittäin kovaa flunssaa ja miten olette hoitaneet sen? itselläni limaa erittyy erittäin paljon ja yöunet ovat jääneet erittäin vähiin. Tuntuu etten yksinkertaisesti pääse eroon tästä flunssasta joka on jatkunut jo neljättä päivää. Yskänlääkkeitä käsittääkseen ei voi ottaa enkä ole ottanutkaan. Kaikenmaailman kuumia juomia olen kokeillut mutta ei auta. AUTTAKAA

6

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiSu88

mitään apua ole,jos ei mikään lämmin juotava
      auta.se on nyt kestettävä se..tai oletko kokeillut höyryhengitystä?siinä kyllä lima irtoaa
      mutta tarkotushan se on pois sieltä saadakkin.
      raskaus aikana kun ei hirveästi voi mitä tahansa
      flunssalääkkeitä käyttää..

• odottaja-80

Minulla on ollut parikin kovaa flunssaa. Otin aina yöksi panadolin ja yöllä jos oli kurkku kipeä otin kvilla-yskänlääkettä. Join myös paljon ja se auttoi. Lääkärituttavani oli ihan 'tyytyväinen' suorittamaani rohdontaan. Ei ainakaan sanonut, että missään tapauksessa ei saa. Ensimmäiset kolme kuukautta ovat kaikista haitallisemmat monien lääkkeiden kanssa. Tietystikkään lääkkeitä ei tule pieneen vaivaan napsia.

• maami

Mulla oli kaksi kunnon räkätautia. Panadolilla ja höyryhengityksellä hoitelin itteeni. Apteekista hain sellasen höyrysysteemin ja jopa lähti lima liikkeelle kun sillä höyryttelin ohjeen mukaan.

• hkjhlk

valitettavasti siihen ei oikein mikään auta, lähtee sitten kun lähtee. itellä oli kanssa noilla viikoilla hirvee flunssa eikä todellakaan saanu nukuttua, nenän vuodon/tukkoisuuden lisäksi vielä iso maha joka taas ei mahdollista kaikkia hyviä "nuha-asentoja" kun yrittää nukkua..

jaksamisia sinne flunssan kanssa!!! kyllä se vielä loppuu!!! :)

• lääkäri suositteli

Apteekista saa ostaa sellaisen kuin Humidose (jos muistan oikein) Lääkäri tällaista suositteli minulle kuiviin nenän limakalvoihin. Sopii varmasti hyvin käytettäväksi myös nuha aikana koska muista nenäsumutteita ei oikein saa käyttää. TÄmä on kuulemma suolavettä eli ihan luomua :) En ole itse vielä ostanut mutta tarkoitus olisi. Suolavesi vahvistaa limakalvoja ja auttaa myös tukkoiseen nenään.

• Flunssasta toipuva

Mene ihmeessä lääkäriin, niin minäkin tein jo muutaman päivän sairastamisen jälkeen. Sain sopivaa lääkitystä ja flunssan oireet helpottivat vuorokaudessa. Raskausaikana voi käyttää useita eri lääkkeitä ja moniin eri vaivoihin, jos lääkkeiden hyödyt ovat lääkärin arvion mukaan suurempia kuin niistä koituva (monesti mitätön) haitta. Huom! neuvottele lääkityksestä aina ensin lääkärin kanssa - netistä löytyvät ohjeistukset voivat monesti olla virheellisiä tai jopa vaarallisia. Lääkäri osaa myös tarkalleen diagnosoida vaivasi laadun, jolloin saat täsmälääkitystä etkä joudu kikkailemaan. Lääkäriin menoa ei kannata venyttää liian pitkälle, ettei flunssa muutu esim. poskiontelotulehdukseski, mikä saattaa sitten tarkoittaa antibioottikuuria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe