Syötävät kukat

LadyBird

Minulla on kaupungilta vuokrattu aari luomuviljelyksessä pääkaupunkiseudulla.
Olen joka vuosi kokeillut erilaisia kukkia. Nyt haluaisin ensi kevättä varten perehtyä pelkästään syötäviin kukkiin, kauniitakin ne ovat.
Ruusuista en silti luovu.
Kertokaa kaikki syötävät kukat, jotka tiedätte. Ja jos tiedätte niiden kumppanuuskasvit. Olen yrittänyt käyttää kumppanuuskasveja apuna ja näyttää tehoavan.
Hyvää kesää!

5

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malva

Kurkkuyrtti, kehäkukka, krassi tuli mieleen. Malvaa voi syödä, en kyllä tiedä onko se minkään makuinen.

• malva

Kukkasalaattiseos
      Värikäs seos syötäviä kasveja. Sisältää mm. kehäkukkaa, neilikkaa, kurkkuyrttiä ja krassia. Kukat voi käyttää esim. koristeena juomissa, salaateissa ja muissa ruuissa. Kasvit ovat yksivuotisia. Kasvupaikka aurinkoinen. Kylvö ulos kasvupaikalle touko-kesäkuussa. Itää 2-4 viikkoa. Korkeus vaihtelee lajeittain.
      Annoksessa siemeniä n. 200 taimeen.

Tällainen paketti on puutarhanetissä myytävänä.

Käväise www.puutarhanet.fi sivuilla, jollet jo ole käynyt siellä. Löytyy tietoa ja hyvä keskustelupalsta.

• LadyBird

Kyllä netistä löytyy kun osaa hakea.
        Mitä mieltä olet orvokista? Niitä näkee joskus ravintola-annoksissa. Pitääkö olla jokin tietty orvokkilaji?

• Malva
        LadyBird kirjoitti:

Kyllä netistä löytyy kun osaa hakea.
        Mitä mieltä olet orvokista? Niitä näkee joskus ravintola-annoksissa. Pitääkö olla jokin tietty orvokkilaji?

Löysin orvokista tämän verran tietoa, kyseessä taitaa olla tarhaorvokki:
        Miedosti kirpeitä orvokinkukkia voi käyttää vaikkapa kakun tai jälkiruokien koristeluun. Vanhan ajan englantilaisissa maalaiskartanoissa terälehtiä jopa sokerihuurrutettiin ja tarjoiltiin teekutsujen syötävinä viehättävinä koristeina.

Hae googlella (www.google.fi) tietoa, kirjoita esim. "syötävät kukat" siihen hakuun. Sieltä löytyi myös luonnonkukkien syötävyydestä.

• LadyBird
        Malva kirjoitti:

Löysin orvokista tämän verran tietoa, kyseessä taitaa olla tarhaorvokki:
        Miedosti kirpeitä orvokinkukkia voi käyttää vaikkapa kakun tai jälkiruokien koristeluun. Vanhan ajan englantilaisissa maalaiskartanoissa terälehtiä jopa sokerihuurrutettiin ja tarjoiltiin teekutsujen syötävinä viehättävinä koristeina.

Hae googlella (www.google.fi) tietoa, kirjoita esim. "syötävät kukat" siihen hakuun. Sieltä löytyi myös luonnonkukkien syötävyydestä.

Laitan hakuun. Löysin muuten Stockmannilta siemenpussin samettikukkia, joissa myös kehotettiin käyttämään salaattiin. Jatkan tutkimuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1216
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1199
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1050
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      905
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      803
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      717
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe