Kraak!!

Variksen-poika

Terve täältä Tampereelta olen puusta pudonnut tai seinääpäin lentänyt variksen-poika, en tiedä kun kolahti niin että mitä oikein tapahtui. Mut tilanne on nyt se että lentoon en pääse vain pieniä pyrähdyksiä otan ja vähän hankala näin lintuna, pyrstööni olen kuitenkin saanut, sulkia on kateisssa ja ne vähät mitkä on jäljellä on vinossa niin ja siivet ei ole ihan täysmittaiset vielä. Tänään aamupäivän yritin epätoivoisesti lentoon, eipä onnistunut ja muuten sain pyrähdellä rauhassa, mutta sitten yks äijä tuli kopan kans ahdistelemaan mua ja puhui jotain että pitäs mennä metsään täältä kaupunkialueelta turvaan muka, joku Markku Alanko oli niin neuvonut mikä tietää meistä siipirikoista kuulemma. Mut enpä luottanut enkä antanut kiinni. Se äijä on tossa käynyt katsomassa, kyseli onko nälkä ja mitä haluaisit syötävää. Mistä minä tiedän, kun äire on tähän asti mua ruokkinut. Niin pesä on kateissa ja jäin tähän kuusen alaoksalle yötäni viettää. Olen vähän neuvoton, miten käy ton ruuankin suhteen. Tietäiskö joku missä kaupassa se meirän äiren on käynyt ja mitä ostanut? Sitten se äijä varoitteli kulmakunnan kissoista, ei ne kuulemma variksen kimpuun käy, mut entä poikasen? Mitenkän mun käy?Hyvät neuvot on tervetulleita, kaikki mahdollinen! Kiitos etukäteen ja kraaak! tv: Variksen-poika

6

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Onkohan äidillesi tapahtunut jotain? Et ole siis nähnyt?
      Yleensä äipät huolehtivat vielä pitkään ja käyvät välillä ruokkimassa, vaikka oletkin jo pesästä poistunut? (olet pesäpakoinen joten lähdet sieltä ennen kuin osaat lentää)
      Äitisi on tuonut sinulle matoja ja muuta pientä syötävää. Jopa lihaa tai muiden lintujen munia..

      • Variksen-poika

        Ai oon vain, Kiitos!Itseasiassa tossa yx isomusta aamulla seuraili oli niin kaukana, ettem erottanut, olikohan se ä...
        Se äijä kyseli syönkö leipää tänään ja jotain oon itsekin nurmikolta löytänyt eli pyrinkö omavaraistalouteen? Lentoharjoitukset on jatkunut ja olen pysytellyt tiivisti pihalla, niin ja siis lentämisen on siis toivoa mulla. Kiitos sulle vielä ja krraaak!


      • äijä-x
        Variksen-poika kirjoitti:

        Ai oon vain, Kiitos!Itseasiassa tossa yx isomusta aamulla seuraili oli niin kaukana, ettem erottanut, olikohan se ä...
        Se äijä kyseli syönkö leipää tänään ja jotain oon itsekin nurmikolta löytänyt eli pyrinkö omavaraistalouteen? Lentoharjoitukset on jatkunut ja olen pysytellyt tiivisti pihalla, niin ja siis lentämisen on siis toivoa mulla. Kiitos sulle vielä ja krraaak!

        tämä ei variksen-poika enään voi olla, variksen-pojat ovat kuoriutuneet keväällä. Eli tämä lintu ei enään lennä ja talvi tulee eipä näytä hyvältä eli vaihtoehtoja ei ole luonnonsuojelun kannalta kuulemma. Mitenkähän asia pitäis hoitaa, onko tietoa auttaako viranomaiset tai jos itse kiinni saa niin esim. eläinlääkäri?


      • harakka-serkku
        äijä-x kirjoitti:

        tämä ei variksen-poika enään voi olla, variksen-pojat ovat kuoriutuneet keväällä. Eli tämä lintu ei enään lennä ja talvi tulee eipä näytä hyvältä eli vaihtoehtoja ei ole luonnonsuojelun kannalta kuulemma. Mitenkähän asia pitäis hoitaa, onko tietoa auttaako viranomaiset tai jos itse kiinni saa niin esim. eläinlääkäri?

        (Hyvinä vuosina poikueita voi olla 2..
        Koosta ja sulista kyllä erottaa onko kyseessä aikuinen vai poikanen.
        Viranomaiset tuskin lähtevät varista metsästämään..ja el.lääk.tuskin ottaa vastaan..
        Tietysti tuon voi ottaa kiinni jos se ei siitä muutamassa päivässä lähde omille teilleen.
        (ja mahdollisesti esim: Alanko voi sen ottaa)
        ja vihan myös koettaa tarjota matoa ja katsoa onko nälkäinen.)

        Ja kyllä KRAAK: Olet nyt oppimassa itsenäisyyttä, mikäli vanhempasi ovat tehneet toisen pesueen..
        Kaivelet matoja ja opettelet lyhyillä matkoilla lentämään.. Lensitkö yöksi alaoksille nukkumaan?

        Minä-harakka serkkusi Akaasta pomppelehdin kesällä kerrostalon pihalla muutaman päivän..Olin kuitenkin virkeä joten täti jätti minut rauhaan..Katselimme vain toisiamme.Muutama osoitti sormella jahämmästeli (en edes pelännyt!)
        Täti selitti myös poikaselleen (joka olisi ottanut minut syliin),kuinka minä siinä odottelin omaa äitiä kaupasta! Minuun ei saisi koskea sillä minä pelkäisin hirveästi ja äitini tulisi todella surulliseksi jos minä katoaisin.
        Parin päivän kuluttua minä sitten lensin !!


      • Variksen-poika
        harakka-serkku kirjoitti:

        (Hyvinä vuosina poikueita voi olla 2..
        Koosta ja sulista kyllä erottaa onko kyseessä aikuinen vai poikanen.
        Viranomaiset tuskin lähtevät varista metsästämään..ja el.lääk.tuskin ottaa vastaan..
        Tietysti tuon voi ottaa kiinni jos se ei siitä muutamassa päivässä lähde omille teilleen.
        (ja mahdollisesti esim: Alanko voi sen ottaa)
        ja vihan myös koettaa tarjota matoa ja katsoa onko nälkäinen.)

        Ja kyllä KRAAK: Olet nyt oppimassa itsenäisyyttä, mikäli vanhempasi ovat tehneet toisen pesueen..
        Kaivelet matoja ja opettelet lyhyillä matkoilla lentämään.. Lensitkö yöksi alaoksille nukkumaan?

        Minä-harakka serkkusi Akaasta pomppelehdin kesällä kerrostalon pihalla muutaman päivän..Olin kuitenkin virkeä joten täti jätti minut rauhaan..Katselimme vain toisiamme.Muutama osoitti sormella jahämmästeli (en edes pelännyt!)
        Täti selitti myös poikaselleen (joka olisi ottanut minut syliin),kuinka minä siinä odottelin omaa äitiä kaupasta! Minuun ei saisi koskea sillä minä pelkäisin hirveästi ja äitini tulisi todella surulliseksi jos minä katoaisin.
        Parin päivän kuluttua minä sitten lensin !!

        Tässä kävin muuaalakin, se ukkeli kävi kyselemässä missä oikein olin, en sanonut mitään, mut takaisi palasin. Juu tossa kuusen ala-oksalla yöni vietän, mut lento ei ole hallinnassa,toivottavasti tilanne kehittyy. Terveisiä serkuille Akaaseen!


      • äijä-x
        Variksen-poika kirjoitti:

        Tässä kävin muuaalakin, se ukkeli kävi kyselemässä missä oikein olin, en sanonut mitään, mut takaisi palasin. Juu tossa kuusen ala-oksalla yöni vietän, mut lento ei ole hallinnassa,toivottavasti tilanne kehittyy. Terveisiä serkuille Akaaseen!

        Onneksi jätettiin variksen-poika rauhaan. Nimittäin, yllätys, yllätys tein havainnon kun yllättäin ilmestyi äiti-varis paikalle ruokaa tuomaan. Se vasta liikuttava hetki oli, suoraan sanottuna tuli tippa silmäkulmaan. Ajattella jos se olis viety muualle tai muuta pahempaa. Nyt tässä jännittää, mitenkä lentotaidon oppii tämä Teukka-varis, toivotaan, toivotaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe