Selkäkipu ja virtsaamisvaivat

Liidokki

Mulla on alaselkäkipua, joka säteilee vasempaan raajaan ja pakaroihin.Tämän lisäksi on tihentynyttä virtsaamista ja ja tuntuu kuin rakko ei tyhjenisi kerralla kunnolla.Myös suoli toimii vaihtelevasti.Voivatko nämä liittyä toisiinsa? Kokemuksia?

19

31866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Tietenkin ne liittyvät toisiinsa. Sieltä selästähän se hermotus tulee, joka ohjaa noiden sisäelimien toimintoja ja lihaksia. Jos on kipua, on vikaa. Kipu on vain yksi oire kun hermot on puristuksessa eikä tieto liiku.

    • vaivainen,.,.-

      Joo kyllä liittyy ,mulla sama juttu,koko vasen puoli on oireillut monta vuotta,vatsa ei toimi kunnolla,ja välistä tuntuu että pissalla saa juosta jatkuvaan.

      • särkyinen

        ja joskus ehtii lirahtaa housuun,ennenkuin ehtii vessaan,ja kun nouset pytyltä niin senkin jälkeen tulee vielä housuun,ihan kuin olis tunnottomuutta,ettei enää tunne milloin tulee.


      • mulla on samaa ja selästä j...
        särkyinen kirjoitti:

        ja joskus ehtii lirahtaa housuun,ennenkuin ehtii vessaan,ja kun nouset pytyltä niin senkin jälkeen tulee vielä housuun,ihan kuin olis tunnottomuutta,ettei enää tunne milloin tulee.

        Monet muutkin sairaudet voivat aiheuttaa tota virtsaamisjuttua esim. klamydia, endometrioosi, ms tai diabeetes paljon muita. Lääkärissä kannattaa varmuudeksi käydä. Mulle on tehty kymmeniä poissulkevia tutkimuksia.


      • hoitoon
        mulla on samaa ja selästä j... kirjoitti:

        Monet muutkin sairaudet voivat aiheuttaa tota virtsaamisjuttua esim. klamydia, endometrioosi, ms tai diabeetes paljon muita. Lääkärissä kannattaa varmuudeksi käydä. Mulle on tehty kymmeniä poissulkevia tutkimuksia.

        noihan ovat kauda-oireita, eli ratsupaikka-anestesiaa. kriteeri kiireelliselle leikkaukselle!!! älä odottele, mene lääkäriin ja äkkiä!!! ohta voi olla tilanne niin paha, että et kävele un hermot niin pahsti jumissa!!!


      • hoidettu
        hoitoon kirjoitti:

        noihan ovat kauda-oireita, eli ratsupaikka-anestesiaa. kriteeri kiireelliselle leikkaukselle!!! älä odottele, mene lääkäriin ja äkkiä!!! ohta voi olla tilanne niin paha, että et kävele un hermot niin pahsti jumissa!!!

        Luulisi, että edellä kirjoittaneella cauda equina olis jo poissuljettu ensimmäisenä, jos kerran on kymmeniä tutkimuksia tehty.

        Tosin cauda equina on oireyhtymä, jonka syynä väitetään yleensä olevan välilevyn pullistuma. Se taas olis varmasti havaittu magneettikuvissa. Ja jos ei kuvissa löydy leikattavaa, niin turha on mennä kiireiseen leikkaukseen... eikös?

        Joskus nuo oireet johtuu myös siitä, että SI-nivelet on siirtyneet ja lantio kiertynyt. Hänellähän oli samoja oireita ja muitakin:
        http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/ph/ph.html


      • Anonyymi
        hoitoon kirjoitti:

        noihan ovat kauda-oireita, eli ratsupaikka-anestesiaa. kriteeri kiireelliselle leikkaukselle!!! älä odottele, mene lääkäriin ja äkkiä!!! ohta voi olla tilanne niin paha, että et kävele un hermot niin pahsti jumissa!!!

        Ton kaikki tietää. Olen ollut sairaalassa tutkimuksessa, mutta mitään syytä tiheään virtsaamiseen ei ole.
        Mulla ei ole mitään kipua, mutta käyn 15 kertaa liruttamassa vrk. Yöllä on 2-3 tuntia väliä.
        Kertomus: Aina kun nousen esm. hakemassa kahvia, niin en kerkeä kaataa sitä kuppiin, kun pitää juosta pissalle. Aina kun nousen seisomaan, tulee hätä.
        Kauppareisu kestää puolituntia kävellen ja matkalla pitää käydä pusikossa .
        Lääkärit ei ymmärrä tätä inhottavaa vaivaa.
        Olen 70V. hyväkuntoinen ukko. Auttakaa. rahat menee lääkäriin; mutta vaiva pysyy. SAATANA!!!


      • Anonyymi
        hoitoon kirjoitti:

        noihan ovat kauda-oireita, eli ratsupaikka-anestesiaa. kriteeri kiireelliselle leikkaukselle!!! älä odottele, mene lääkäriin ja äkkiä!!! ohta voi olla tilanne niin paha, että et kävele un hermot niin pahsti jumissa!!!

        Ton kaikki tietää. Olen ollut sairaalassa tutkimuksessa, mutta mitään syytä tiheään virtsaamiseen ei ole.
        Mulla ei ole mitään kipua, mutta käyn 15 kertaa liruttamassa vrk. Yöllä on 2-3 tuntia väliä.
        Kertomus: Aina kun nousen esm. hakemassa kahvia, niin en kerkeä kaataa sitä kuppiin, kun pitää juosta pissalle. Aina kun nousen seisomaan, tulee hätä.
        Kauppareisu kestää puolituntia kävellen ja matkalla pitää käydä pusikossa .
        Lääkärit ei ymmärrä tätä inhottavaa vaivaa.
        Olen 70V. hyväkuntoinen ukko. Auttakaa. rahat menee lääkäriin; mutta vaiva pysyy. SAATANA!!!


      • Anonyymi
        hoitoon kirjoitti:

        noihan ovat kauda-oireita, eli ratsupaikka-anestesiaa. kriteeri kiireelliselle leikkaukselle!!! älä odottele, mene lääkäriin ja äkkiä!!! ohta voi olla tilanne niin paha, että et kävele un hermot niin pahsti jumissa!!!

        Ton kaikki tietää. Olen ollut sairaalassa tutkimuksessa, mutta mitään syytä tiheään virtsaamiseen ei ole.
        Mulla ei ole mitään kipuja, mutta käyn 15 kertaa liruttamassa vrk. Yöllä on 2-3 tuntia väliä.
        Kertomus: Aina kun nousen kun nousen seisomaan, tulee hätä.
        Kauppareisu kestää puoli tuntia kävellen ja matkalla pitää käydä pusikossa , vaikka kläteissäni olen käynyt pissalla.
        Lääkärit ei ymmärrä tätä inhottavaa vaivaa.
        Olen 70V. hyväkuntoinen ukko. Auttakaa. rahat menee lääkäriin; mutta vaiva pysyy. SAATANA!!!


    • suzyanne

      Hei! Myötään jo edellä minua vastanneita. Eli kyllä sanoisin - kokemuksesta! - että nuo on lannerangan oireilua.

      Jotta näkisi, onko syynä selkäydinkanavan ahtautuma, joiden klassisia oireita nuo vaikuttaa olevan, lääkärin tulisi laittaa lähete magneettikuvaukseen. Se on tarkka ja potilaalle kivuton.

      Minulla on hiukan samankaltainen tilanne, mutta virtsarakon toiminta on loppunut. En tunne tarvetta, eikä pysty tuleen ilman useita kertoja päivässä tehtäviä katetrointeja.

      Ulostus on yhtä... tuskaa. Todella heikosti tulee ja selkää särkee, 50 m jälkeen puutuu vasen jalka reidestä polveen ja viimeistään 100 m kuluttua menee täysin tunnottomaksi.

      Mulla todettiin magneettikuvassa selkäydinkanavan ahtautuma lannerangassa ja neurologi totesi oireiden johtuvan siitä. Ortopedi ei sitä määritelmää tukenut, sillä oireet olivat päinvastaiset ( eli yleensä karkailee virtsa & uloste ) mutta laittoi yliopistolliseen sairaalaan, jossa ortopedi sanoi välittömästi, että se painaa hermoja, aiheuttaa oireet ja se leikataan. 2 alinta nikamaa poistetaan ja vapautetaan paine selkäydinkanavasta. Jos ei nyt tuo mahdollinen sairaanhoitajien lakko kamalasti sotke järjestystä, niin se tehdään tänä vuonna...

      Olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja en ollut jonon kärkipäässä...

      Olen käynyt myös nikamanlaittajalla, mutta se vain pahensi tilannetta.

      Eli suosittelen lääkäriltä pyytämään alaselän magneetti - tai tietokonekuvausta, jotta voidaan selvittää, onko oireiden syynä selkäydinkanavan ahtautuma. Mutta pian.

      Hyvää vointia ja jaksamista! Ystävällisin loppusyksyn terveisin Suzyanne

      • "Kaksi alinta nikamaa..

        ..poistetaan"
        ?!?!? Huhuijjaa, ei kai nyt sentään! Mitäs nikamien tilalle? Tyhjää?


      • suzyanne
        "Kaksi alinta nikamaa.. kirjoitti:

        ..poistetaan"
        ?!?!? Huhuijjaa, ei kai nyt sentään! Mitäs nikamien tilalle? Tyhjää?

        Juu, niin epikriisissä luki ja että nikamassa on myös kulumaa. Siksi kai poistetaan nikamat...

        Tuntuu kyllä ihmeelliseltä, mutta kuitenkin!

        Suzyanne.


      • Liidokki

        Haluaisinkin magneettikuvaukseen,jotta asiasta saataisiin varmuus mutta... lääkärit eivät millään kirjoita lähetettä kuvaukseen kun ei kuulemma vaikuta vakavalta.Ehkä pääsisin jos olisi itse varaa maksaa koko juttu mutta täällä pääkaupunkiseudulla ei meinaa millään päästä kunnallisiin tutkimuksiin vaikka kuinka ruikuttaisi.Harmittaa koko juttu.


    • mutta ei välttämättä

      Kannattaisi kuitenkin tietenkin tutkituttaa se pissa, pissaoireesihan viittaisivat myös virtsarakontulehdukseen, myös selän särkyily.

      Saattaahan sulla olla molemmat, sekä virtsis että iskiasoire.

      Kannattais mennä lekuriin, mistään hirveen vakavasta ei liene kyse kuitenkaan. Ikäviä vaivoja joka tapauksessa, kumpikin. Kannattaa hoidattaa!

      • Liidokki

        että kyseessä olisi virtsarakontulehdus/vitrsatietulehdus kun niitä on ollut joskus ennekin mutta virtsa oli puhdas.Lääkäri sanoi kuvaamani perusteella - siis ilman mitään tutkimuksia- että iskiashermoa painaa vähän ja oireet johtuvat siitä.Antoi tulehduskipulääkettä ja sanoi että näillä menee ohi.


      • aikanaan...
        Liidokki kirjoitti:

        että kyseessä olisi virtsarakontulehdus/vitrsatietulehdus kun niitä on ollut joskus ennekin mutta virtsa oli puhdas.Lääkäri sanoi kuvaamani perusteella - siis ilman mitään tutkimuksia- että iskiashermoa painaa vähän ja oireet johtuvat siitä.Antoi tulehduskipulääkettä ja sanoi että näillä menee ohi.

        Iskiasoireet on ikäviä, mutta yleensä helpottavat kun aika kuluu. Malttia siinä kyllä kysytään.

        Magneettikuvauksiin on oikeasti hyvin vaikea päästä, kaikkia ei yksinkertaisesti voi millään kuvata.
        Tutkimus on kallis, laitteita ei ole joka paikassa.
        Vakavammiksi katsotut tapaukset kuvataan. Ja joskus joutuu silti odottamaan sitä kuvausta pitkiäkin aikoja.
        Yksityisellä pääset kuvaan, mutta edelleen erikoislääkärin lähetteellä. Ja kallistahan se on, tosin kela tai vakuutus kyllä korvaa osan.


    • Nimetön

      Nyt lähdet sitten käymään lääkärin luona.
      Voivatpa hyvinkin liittyä toisiinsa.
      Välilevyn pullistuma aiheuttaa esim. raajaan säteilevää kipua ja pakaroihin ja jos rupee tulee housuun niin sit on jo kiire.
      Selvitä asia ajoissa.

    • Help!

      Minulla on ollut jo yli 2 vuotta vasen alaselkä sekä vasen kives kipeä, mutta nytten noin 6kk sitten on alkanut vasemmän puolen vatsakin sattumaan. Tämä alkoi ulkotreeneistä. Nytten on koko vasen puoli jokä pvä ainakin yhden kerran kipeä. Olen käynyt lääkärillä kivestestauksessa ei ollut mitään ihmeellistä ja minulta on otettu myös verinäytteet selkää varten, ja tulehdusarvot näyttivät Ok. Tässä kivussa on myös vasemman puoleinen jalka. Mikä tässä mättää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe