b-elokuvat?

onko niitä

MIkä tai mitä on b-elokuva? Mun mielestä täysin tarpeeton luokittelu. JOs elokuvan kustannukset ylittävät yli 100 000 euroa tai dollaria, onko se sitten a-elokuva? Mun mielestä jos elokuva on hyvä, niin se on hyvä.. ei siihen tarvita a tai b-luokitusta.

Sitä paitsi valtaosa amerikkalaisesta nykyelokuvasta menee tähän "b-luokkaan", sen verran surkeaa paskaa sieltä tulee jatkuvasti.

Unohtakaa koko luokitus ja uskaltakaa myöntää että leffa on kekseliäs ja hyvä, vaikka rahaa ja tähtinäyttelijöitä ei ollut mailla halmeillakaan.

:)

4

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsdgsg

      Etenkin kun nykyisin on vakiintunut kielenkäyttöön ilmaisu "b-elokuva" silloin kun sillä tarkoitetaan viitata elokuvan tasokkuuteen. Alunperinhän se tarkoitti alhaiseen tuotantobudjettiin sidottua termiä.

    • diapolos

      Oli muistaakseni joku systeemi joskus että Ameriikan elokuvateattereissa ennen illan pääesitystä (a-elokuvaa) näyttivät vähän halvempia tuotoksia (b-elokuvia). Totta että elokuvan hyvyyteen ei siihen käytetty rahamäärä vaikuta. Elokuvalta kuitenkin odottaa eritavalla, kun sen sanoo olevan a- tai b-luokkaa.

      • näinkö lie

        Itselläni on monesti ollut juuri se ongelma, että nimenomaan odottaa elokuvalta jotakin tiettyä. Olisi hienoa oppia ottamaan elokuva vastaan sellaisena kuin se on, siis ilman ennakko-odotusta, joka oman pään sisällä kehittyy.

        Olen joskus yrittänyt tätä tietoisesti ja elokuvan jälkeen pohtinut erilaisia lähestymistapoja katsottuun filmiin. Tällä tavalla on kyllä löytänyt monta hyvää uutta elokuvaa. Valtaosa niistä kuuluu "b-kastiin".


    • the Teenage Zombie

      Kyseessä leffat jotka eivät päädy leffateatteri
      levitykseen,kun eivät täytä tiettyjä ehtoja.
      Sellaisia löytää videovuokraamoista kymmeniä,dvd
      ensi ilta hyllyköstä.Elokuvateattereista ei löydy
      niiden mainoksia.Esimerkkeinä voi toimia vaikka:Leprechaun in da hood,day of dead 2.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe