Sain koristepaprikan, mitä teen paprikoille? Pitääkö ne kerätä pois?
Onko tuo pitkäikäinen kasvi? Riittääkö vettä kerran-pari viikossa?
Siis yksinkertaiset hoito-ohjeet olis jees...
Kiitti
T: "Viherpeukalo"
koristepaprika!?
3
3886
Vastaukset
- hoito-ohjetta
Capsicum annuum | Koristepaprika
Suku: Solanaceae
Alkuperä: Meksiko
Sijoitus: Valoisaan, mielellään suoraan aurinkoon. Huoneenlämpöön tai viileänpään
Kastelu: Säännöllisesti. Voi päästää kuivahtamaan kastelujen välillä
Lannoite: Säännöllisesti
Käyttö: Huonekasvi normaaleihin olosuhteisiin.
Huonekasvi, joka viihtyy hyvin myös verannalla ja tuulelta suojatulla terassilla. - Jästilä
olen kyllä käsittänyt että paprika on syötävää.... Toki saatan olla väärässäkin.
Onhan koriste chiliäkin ja sekin on syötävää.
Mutta joihinkin koisoihin ei pidä sekaantua.. Ne ei kait ollu syötäviä...
Eli suosittelen hakemaan hoito-ohjeita chili foorumilta tai haku sanalla chili tai infernochili... löytyypi tietoa tai mitkähän oli witepaprikan sivut....???
Sieltä löytyy rutkasti tietoa.
Mutta varoitus kun sinulla on jo paprika... jos käyt chili sivuilla saattaa chili-kärpänen purra niinkuin minulle kävi ja tässä sitä ollaan usean eri chili lajin omistaja ja lisää mieli tekisi..
Monivuotisuuteen kuitenkin et mulla paprika californian wonder talvehti sisällä lampun alla olohuoneen nurkassa.
Nyt sinne piti tehdä enemmän tilaa noille chileillekkin. =) - fabian3
minä sain lahjaksi matalan pienen kasvin joka näyttäis olevan täynnä pieniä pyöreitä dhilejä onko syötäviä,.olen ottanut siemeniä ja nyt kasvit ovat noin 50cm ja marjoja tulee tietääkö kukaan voiko syödä.mikä laji vois olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489