LAKTOOSINEN! Hyla- ja vähälaktoosinen maito ja maitotuotteet täyttävät hyllyt kaupoissa. Minulle on jäänyt epäselväksi mikä ero niillä on. Jos hyla-tuotteessa on max 1.0 mg laktoosia 100 g:ssa, niin mitä sitten saa olla vähälaktoosisessa? Ongelmia tulee molemmista. Miksei vaan yksinkertaisesti valmisteta laktoosionta!
HYLA
2
240
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
... "nimi" erona, ei sama kun vaikkapa auto ja Volvo, molemmat on autoja toisella on oma nimi toinen on yleisnimitys.
HYLA on siis tavallaan tuote merkki tai nimi ja samanlainen on merkintä Into, jota muisttakseni Ingman käyttää omista vähälaktoosisista tuotteistaan.
Miksi sitten kaikkea i tehdä vanälaktoosisena onkin eri juttu, miksi kaikkea ei tehdä vähäsuolaisena, vaähärasvaisena. Miksi kosmetiikkaan lisätäään parfyymiä.
Ostajat päättää - se mikä jää kaupan hyllylle, sen valmistus loppuu aika äkkiä. - on laktoosia
Laktoosittoman nimi kertookin jo olennaisen: siinä ei ole laktoosia.
HYLA = hydrolysoitu laktoosi, kertoo jotakin laktoosinpoistomenetelmästä, tuotteessa on kuitenkin laktoosia jäljellä.
INTO, lyhenne sanasta intoleranssi (ei ole muita intoleransseja kuin laktoosi-intoleranssi), sisältää laktoosia.
Käytä laktoosittomia tuotteita tai hanki avuksi laktaasientsyymiä apteekista tai luontaistuoteosastolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446