Ruuasta menee alv miksi ei osakekaupasta.

"minä juon kahvia nyt...

Mitä arvoa tuo millekään firmalle se, että sen osakkeilla käydään kauppaa päivittäin tai tunneittain. Yhtiöiden arvo määräytyy niiden tuloksen mukaan, ei siitä kuinka paljon niiden osakkeita myydään tai ostetaan. Kaikenlaisesta kaupastahan joutuu maksamaan alv:tä miksi ei sitten tällaisesta tuottamattomasta toiminnasta. Verottajan olisi syytä huomioida tämä ja lopettaa esim ruualta alv ja laittaa se osakekaupalle. Osakekeinottelu useimmiten haittaa joitakin firmoja kuin hyödyttää niitä.

Vero määriteltäisi siten miten usein ko. osakkeella käydään kauppaa. Esim. kerran vuodessa 16 % , kaksi kertaa vuodessa 30 % neljä ketaa vuodessa 45 % jne

15

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porvari

      Ajatuksesi on niin naurettava,että suksi kuuseen. Yrityksethän hakevat listautumisella lisärahoitusta ja altistavat samalla yrityksensä keinottelulle. Maailmassa ei saa mitään ilmaiseksi,joten miksi ehdotat noin hullua ideaa? Eikö sinulle riitä nykyisen hallituksen toopetouhut vai oletko muuten vain epäisänmaallinen?

      • "minä juon kahvia nyt...

        Yhtiö tarvii rahaa, jolloin se myy osakkeita. Osakkeet ostetaan alunperin tuotto-odotuksien takia. Eli, jos firmasta tulee tuottoa niin siitä jaetaan osinkoa.
        Muu pörssikauppa on monopoli peliä josta pitää maksaa veroa kuten muistakin tarpeista.


      • JA.
        "minä juon kahvia nyt... kirjoitti:

        Yhtiö tarvii rahaa, jolloin se myy osakkeita. Osakkeet ostetaan alunperin tuotto-odotuksien takia. Eli, jos firmasta tulee tuottoa niin siitä jaetaan osinkoa.
        Muu pörssikauppa on monopoli peliä josta pitää maksaa veroa kuten muistakin tarpeista.

        Siitä pörssikaupasta maksetaan myyntivoittoveroa eli valtio rahastaa kaiken arvonnousun.


      • "minä juon kahvia nyt...
        JA. kirjoitti:

        Siitä pörssikaupasta maksetaan myyntivoittoveroa eli valtio rahastaa kaiken arvonnousun.

        Pelkäätkö että joudut maksamaan lisää veroa osakekaupoistasi vai mitä.
        Suhtaudut tähän asiaan tunteella etkä käytä päätäsi. Mietihän tätä!
        Kaikesta kaupasta maksetaan alv:tä, niin miksi ei sitten myös osakekaupoista missä se rahakin liikkuu.
        90-luku on vielä tuoreessa muistissa kun koko joukolla maksoimme osakepelureiden tekemiä tappioita Suomen kansantaloudelle pankkitukien muodossa.
        On oikein maksattaa veroja niilläkin yksilöillä jotka luulevat että raha tulee vain osake-papereita ostamalla ja myymällä.

        Muuten valtio ei rahasta kaikkea arvonnousua vaikka niin väitätkin, sillä muutenhan emme kävisi tätä keskustelua lainkaan.


      • faktoja
        "minä juon kahvia nyt... kirjoitti:

        Pelkäätkö että joudut maksamaan lisää veroa osakekaupoistasi vai mitä.
        Suhtaudut tähän asiaan tunteella etkä käytä päätäsi. Mietihän tätä!
        Kaikesta kaupasta maksetaan alv:tä, niin miksi ei sitten myös osakekaupoista missä se rahakin liikkuu.
        90-luku on vielä tuoreessa muistissa kun koko joukolla maksoimme osakepelureiden tekemiä tappioita Suomen kansantaloudelle pankkitukien muodossa.
        On oikein maksattaa veroja niilläkin yksilöillä jotka luulevat että raha tulee vain osake-papereita ostamalla ja myymällä.

        Muuten valtio ei rahasta kaikkea arvonnousua vaikka niin väitätkin, sillä muutenhan emme kävisi tätä keskustelua lainkaan.

        Ajatus pörssikaupan viemisestä arvonlisäveron alle on teoriassa ihan oikein, mutta nykyisessä vapaassa (keinottelu)maailmassa mahdoton toeuttaa. Jos esim eu-maat määräisivät pörssikaupat alville, niin kauppat siirtyisivät hetkessä jollekin pikkusaarelle, koska pääomien pitää saada vapaasti liikkua.

        Itse asiassa alvtä maksetaan vain maan sisäisessä kaupassa (ei vientitutteista ja turistit saavat halutessan palautuksen). Nythän Hex:inkin kauppan osapuolet ovat kai useimmiten eri maista.


      • "minä juon kahvia nyt...
        faktoja kirjoitti:

        Ajatus pörssikaupan viemisestä arvonlisäveron alle on teoriassa ihan oikein, mutta nykyisessä vapaassa (keinottelu)maailmassa mahdoton toeuttaa. Jos esim eu-maat määräisivät pörssikaupat alville, niin kauppat siirtyisivät hetkessä jollekin pikkusaarelle, koska pääomien pitää saada vapaasti liikkua.

        Itse asiassa alvtä maksetaan vain maan sisäisessä kaupassa (ei vientitutteista ja turistit saavat halutessan palautuksen). Nythän Hex:inkin kauppan osapuolet ovat kai useimmiten eri maista.

        Käsittääkseni EU on päässyt sopimukseen keinottelun ja veronkierron estämiseksi EU:n sisällä ja samalla on estämässä nämä vero-paratiisi
        hommat kokonaan.
        Kysymyksessähän on EU:n etu, ja uskottava yhteinen rahapolitiikka.
        Alv osakkeille olisi aivan oikein jolloin se rauhoittaisi yhtiöiden toiminnan, eikä niiden arvoa mitattaisi spekuloinnin vaan niiden todellisen arvon mukaan.


      • JA.
        "minä juon kahvia nyt... kirjoitti:

        Käsittääkseni EU on päässyt sopimukseen keinottelun ja veronkierron estämiseksi EU:n sisällä ja samalla on estämässä nämä vero-paratiisi
        hommat kokonaan.
        Kysymyksessähän on EU:n etu, ja uskottava yhteinen rahapolitiikka.
        Alv osakkeille olisi aivan oikein jolloin se rauhoittaisi yhtiöiden toiminnan, eikä niiden arvoa mitattaisi spekuloinnin vaan niiden todellisen arvon mukaan.

        Jos minulla on sata yksikköä ja haluan sijoittaa sen suomalaiseen yritykseen pörssin kautta, niin valtio perisi mallissasi siitä 16 yksikköä. Eli olisipa huono sijoitus, kun arvo laskisi heti 84 yksikköön. Löytyisiköhän niin tyhmiä sijoittajia mistään? Jos tämä toteutettaisiin EU:n alueella, niin koko unioni kaatuisi siihen. Myyntivoittovero on aivan riittävä vero.


      • "minä juon kahvia nyt...
        JA. kirjoitti:

        Jos minulla on sata yksikköä ja haluan sijoittaa sen suomalaiseen yritykseen pörssin kautta, niin valtio perisi mallissasi siitä 16 yksikköä. Eli olisipa huono sijoitus, kun arvo laskisi heti 84 yksikköön. Löytyisiköhän niin tyhmiä sijoittajia mistään? Jos tämä toteutettaisiin EU:n alueella, niin koko unioni kaatuisi siihen. Myyntivoittovero on aivan riittävä vero.

        Tietenkin kyse on vain myyntivoitosta. Tappiot voisi vähentää verotuksessa jonkun tietyn prosentin mukaan.
        Luovuttaisi osinkoverotuksesta, koska siitä ei näytä nytkään tulevan mitään. Ainakaan näin piensijoittajan näkökulmasta katsoen.


      • JA.
        "minä juon kahvia nyt... kirjoitti:

        Tietenkin kyse on vain myyntivoitosta. Tappiot voisi vähentää verotuksessa jonkun tietyn prosentin mukaan.
        Luovuttaisi osinkoverotuksesta, koska siitä ei näytä nytkään tulevan mitään. Ainakaan näin piensijoittajan näkökulmasta katsoen.

        että myyntivoitosta menee vero ja se on tällä hetkellä 29 %. Tappiot ja sijoituskulut saa vähentää voitoista. Suomessa ei ole veronmaksajan osinkoverotusta, koska yritys maksaa sen tuloksestaan. Näin vältytään kahdenkertaisesta verotuksesta. Koeta nyt päättää minkälaista veroa oikein suunnittelet!


      • "minä juon kahvia nyt...
        JA. kirjoitti:

        että myyntivoitosta menee vero ja se on tällä hetkellä 29 %. Tappiot ja sijoituskulut saa vähentää voitoista. Suomessa ei ole veronmaksajan osinkoverotusta, koska yritys maksaa sen tuloksestaan. Näin vältytään kahdenkertaisesta verotuksesta. Koeta nyt päättää minkälaista veroa oikein suunnittelet!

        Loppuu Monopolin peluu ja rupeat sinäkin tekemään rehellistä työtä, etkä elä muiden töiden tuloksella.


      • JA.
        "minä juon kahvia nyt... kirjoitti:

        Loppuu Monopolin peluu ja rupeat sinäkin tekemään rehellistä työtä, etkä elä muiden töiden tuloksella.

        pääomaveron laskua 16 prosenttiin. Ottaisin sen mielummin. Tee välillä töitä, kun tuo alituinen kahvitauko ei tuota yhteiskunnalle muuta kuin tappiota. Minulla ei ole yhtään enempää työnantajani aikaa tuhlattavaksi tyhjäntoimittajille.


      • "minä juon kahvia nyt...
        JA. kirjoitti:

        pääomaveron laskua 16 prosenttiin. Ottaisin sen mielummin. Tee välillä töitä, kun tuo alituinen kahvitauko ei tuota yhteiskunnalle muuta kuin tappiota. Minulla ei ole yhtään enempää työnantajani aikaa tuhlattavaksi tyhjäntoimittajille.

        Kuka omistaa firmasi?


    • trader

      Alvi maksettaisiin arvon LISÄSTÄ, eli myyntihinnan ja ostohinnan erotuksesta (vähennettyinä kuluilla). Tasapuolisuuden vuoksi tappiollisista kaupoista sitten alvipalautus, mieluiten takautuvasti parilta viimevuodelta.

      • daytrader

        Kohta vois alkaa hankkimaan matkaliput etelään.


      • daytrader

        Kohta vois alkaa hankkimaan matkaliput etelään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe