kuningasbython

myydään

myydään noin 70cm kuningasbython eli pallobython...käärme on erittäin kiltti ja rauhallinen,paljon käsitelty ja on lapsiperheessä...myydään sen takia ku perheessä on toinenkin käärme ja on niin isokokoinen et tulee tilaongelmia...hinta on 220 euroa ja seinäjoki paikkakunta

23

4094

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joup

      Niin, mikä on isokokoinen? Pyton ei ainakaan suurta tilaa vaadi jos sitä tarkoitit. Sille riittää hienosti esim 150l.

    • mä vaan

      Vähän epäilen tuota tilaongelmaa myynnin ainoaksi syyksi. ;)Kunigaspyton (P. regius) on sen verran pieni laji, että sen kanssa tilaongelmaa tuskin tulee, jos käärmeen todella haluaa pitää. Onko se kuningaspyton terve? Syökö hyvin? Mitä syö, elävää vai kuollutta? Minkä ikäinen se on ja kauanko se on ollut teillä? Mistä olet sen hommanut? Onko cites ok?

      Kuningaspytonit voivat tunnetusti olla ongelmallisia ruokinnan suhteen, ja eikä se, että sitä on paljon käsitelty, ole ainakaan parantanut tilannetta.

      • ...

        "Mitä syö, elävää vai kuollutta"

        Tota Suomessa on kielletty elävillä syöttäminen (ei koske ötököitä)...


      • kuningasbython
        ... kirjoitti:

        "Mitä syö, elävää vai kuollutta"

        Tota Suomessa on kielletty elävillä syöttäminen (ei koske ötököitä)...

        bython on ollut noin 1.5v mulla....toinen käärme on kuningasboa,joka on tällä hetkellä parimetrinen...molemmat syö kuollutta ruokaa...bython eli devil on todella kiltti,voi käsitellä vaikka kuinka,ei välitä...mun terraario on noin 2m korkea ,todella iso on...mut ne kasvaa kokoajan ja haluan et väljät tilat....lapset paljon käsitelly...tottunu....


      • Joup
        kuningasbython kirjoitti:

        bython on ollut noin 1.5v mulla....toinen käärme on kuningasboa,joka on tällä hetkellä parimetrinen...molemmat syö kuollutta ruokaa...bython eli devil on todella kiltti,voi käsitellä vaikka kuinka,ei välitä...mun terraario on noin 2m korkea ,todella iso on...mut ne kasvaa kokoajan ja haluan et väljät tilat....lapset paljon käsitelly...tottunu....

        Mikset myy terraariota pois, jos kerran tilaongelmia on? Älä vaan väitä että boa ja pyton ovat samassa terraariossa tällä hetkellä?


    • saimi

      Ensinnäkin: se on kuningaspython/pyton eli python regius, siis ei mikää "bythoni".
      Toiseksi: lapset paljon käsitelleet...tämä kertookin jo kaiken *huoh*
      Kolmanneksi: Miten luulet jonkun maksavan aikuisesta kunkusta yli 200€, kun poikasiakin saa halvemmalla.

      • voi voi

        kato ku rakkaalla lapsella on monta nimeä =)aika pieneen tartut,etsimällä saa hakea kiltimpiä ja lempeämpiä käärmeitä ku mulla on...niitä hoidetaan rakkaudella ja lämmöllä ku pieniä lapsia...onko sulla käärmeitä?....epäilen...


      • saimi
        voi voi kirjoitti:

        kato ku rakkaalla lapsella on monta nimeä =)aika pieneen tartut,etsimällä saa hakea kiltimpiä ja lempeämpiä käärmeitä ku mulla on...niitä hoidetaan rakkaudella ja lämmöllä ku pieniä lapsia...onko sulla käärmeitä?....epäilen...

        Vai että rakkaudella ja lämmöllä...mutta kun käärme ei ole pieni lapsi, eikä edes söpöinen kissa tai koira jata paijataan ja pussaillaan. Ja jos teillä lapset pusuttelevat käärmeitä, niin olethan tietoinen salmonella riskistä. Kirjoituksestasi paistaa läpi, ettet ole juurikaan herppeihin perehtynyt! Kyllä minulla on käärmeitä, mutta en tod. paijaile ja pussaile niitä, eikä mieleenikään tulisi antaa lapseni niin tehdä.
        0.2 Elaphe guttata guttata
        1.1 Boa c. constrictor
        0.0.1 Corallus hortulanus
        1.0 Epicrates c. cenchria


      • mä vaan
        voi voi kirjoitti:

        kato ku rakkaalla lapsella on monta nimeä =)aika pieneen tartut,etsimällä saa hakea kiltimpiä ja lempeämpiä käärmeitä ku mulla on...niitä hoidetaan rakkaudella ja lämmöllä ku pieniä lapsia...onko sulla käärmeitä?....epäilen...

        Hmm.....mun mielestä kiltteys ja lempeys ovat tosi huonoja mainostettavia seikkoja käärmettä myydessä. Ne kun eivät ole mitään sylilemmikkejä, joiden paremmuus mitataan sen mukaan, kuinka kilttejä ne ovat!

        *Hoidetaan rakkaudella ja lämmöllä kuin lapsia* O__O Salli mun nauraa!!!!! =D

        ps. mullakin on _muutama_ käärme... ;)


    • Jemina

      Onko käärmeesi tyttö vai poika? Itselläni on uros p. regius ja olisin ehkä ollut kiinnostunut kaverista. Mutta 220e en ainakaan maksa, niinkuin sanottiin poikasiakin saa alle 200e. Itse maksoin omastani 100e kun hain sen suoraan kasvattajalta.

      • ulkopuolinen

        Siis asiahan on niin, että lähes aina aikuinen käärme on poikasta reilusti kalliimpi. Onhan sen kasvattamiseen mennyt paljon rahaa, käärme pysyy varmemmin hengissä ja se kykenee jo mahdollisesti lisääntymään.
        Kyllähän poikasia saa alle sadan euron ja parivuotiaitakin, mutta sukukypsät yksilöt nousevat usein päälle sadan euron.
        Eläinkaupassa nuorista pyydetään jotain 200€, mutta usein ne ovat luonnosta pyydetty ja hinta on erittäin korkea, niin kuin aina eläinkaupassa(verraten kasvattajiin).
        Mielestäni 200€ ei ole paha hinta kun suomeesta ostaa.Jos hakee ulkomailta niin hinta nousee monesti matkoineen monin kertaiseksi. Suomessa noita on harrastajilla niin harvoin myytävänä, että korkeallakin hinnalla menee kaupaksi.
        Miettikää, ostatteko mieluiten eläinkaupasta mahdollisesti hankalan yksilön, haetteko ulkomailta kasvattajalta vai ostatteko mieluiten hiukan kalliimman mutta varmasti hyväkuntoisen yksilön kotimaasta?

        HUOM.Onhan pytonilla CITES, tai muu todistus laillisuudesta?Onko se kasvatettu vai luonnosta pyydetty(todistuksessa lukee)?Mistä se on alunperin hankittu?


      • ulkopuolinen
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Siis asiahan on niin, että lähes aina aikuinen käärme on poikasta reilusti kalliimpi. Onhan sen kasvattamiseen mennyt paljon rahaa, käärme pysyy varmemmin hengissä ja se kykenee jo mahdollisesti lisääntymään.
        Kyllähän poikasia saa alle sadan euron ja parivuotiaitakin, mutta sukukypsät yksilöt nousevat usein päälle sadan euron.
        Eläinkaupassa nuorista pyydetään jotain 200€, mutta usein ne ovat luonnosta pyydetty ja hinta on erittäin korkea, niin kuin aina eläinkaupassa(verraten kasvattajiin).
        Mielestäni 200€ ei ole paha hinta kun suomeesta ostaa.Jos hakee ulkomailta niin hinta nousee monesti matkoineen monin kertaiseksi. Suomessa noita on harrastajilla niin harvoin myytävänä, että korkeallakin hinnalla menee kaupaksi.
        Miettikää, ostatteko mieluiten eläinkaupasta mahdollisesti hankalan yksilön, haetteko ulkomailta kasvattajalta vai ostatteko mieluiten hiukan kalliimman mutta varmasti hyväkuntoisen yksilön kotimaasta?

        HUOM.Onhan pytonilla CITES, tai muu todistus laillisuudesta?Onko se kasvatettu vai luonnosta pyydetty(todistuksessa lukee)?Mistä se on alunperin hankittu?

        Tuon kokoinen käärme ei ole vielä sukukypsä, sori en lukenut tarkkaan aluksi.


      • Jemina
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Tuon kokoinen käärme ei ole vielä sukukypsä, sori en lukenut tarkkaan aluksi.

        Niin, ei ole... enkä mä tiedä onko sillä sukukypsyydellä loppujen lopuksi merkitystä, koska pytoneita ei kuitenkaan suomessa olla saatu ilmeisesti lisääntymään kuin kerran. Boat taas lisääntyvät helposti.


      • mä vaan
        Jemina kirjoitti:

        Niin, ei ole... enkä mä tiedä onko sillä sukukypsyydellä loppujen lopuksi merkitystä, koska pytoneita ei kuitenkaan suomessa olla saatu ilmeisesti lisääntymään kuin kerran. Boat taas lisääntyvät helposti.

        Mitkä pytonit ja mitkä boat? Kannattaa pitää mielessä, että Suomestakin löytyy useita eri pyton- ja boalajeja. Suomessa eri pytonlajeja on saatu lisääntymään enemmän kuin kerran, kun taas kaikkia täältä löytyviä boalajeja ei ole saatu lisääntymään.


      • kuningasbython
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Siis asiahan on niin, että lähes aina aikuinen käärme on poikasta reilusti kalliimpi. Onhan sen kasvattamiseen mennyt paljon rahaa, käärme pysyy varmemmin hengissä ja se kykenee jo mahdollisesti lisääntymään.
        Kyllähän poikasia saa alle sadan euron ja parivuotiaitakin, mutta sukukypsät yksilöt nousevat usein päälle sadan euron.
        Eläinkaupassa nuorista pyydetään jotain 200€, mutta usein ne ovat luonnosta pyydetty ja hinta on erittäin korkea, niin kuin aina eläinkaupassa(verraten kasvattajiin).
        Mielestäni 200€ ei ole paha hinta kun suomeesta ostaa.Jos hakee ulkomailta niin hinta nousee monesti matkoineen monin kertaiseksi. Suomessa noita on harrastajilla niin harvoin myytävänä, että korkeallakin hinnalla menee kaupaksi.
        Miettikää, ostatteko mieluiten eläinkaupasta mahdollisesti hankalan yksilön, haetteko ulkomailta kasvattajalta vai ostatteko mieluiten hiukan kalliimman mutta varmasti hyväkuntoisen yksilön kotimaasta?

        HUOM.Onhan pytonilla CITES, tai muu todistus laillisuudesta?Onko se kasvatettu vai luonnosta pyydetty(todistuksessa lukee)?Mistä se on alunperin hankittu?

        hei=) oon molemmat käärmeet ostanu eläinkaupasta ku ne oli aivan pieniä...en kyllä saanu mitään todistusta kummastakaan ,mutta oon niiden kans ollut niin paljon tekemisissä et tietäisin jos kaikki ei ok...nämä mun lapset on jo aika isoja ja käsittelee myös paljon niitä...koskaan ei oo ollu vaaratilanteita tai ne oo ollu vihaisia,eikä uhkaillut ja varoitellu...nahat ei oo ollut repaleisia,eli ei oo tressaatuneita...oon tullu atumapäälle myynnis..eilen ku pidin sylis tätä pikkusta,ajattelin et enhän mä tästä malta luopua =)


      • jemina
        mä vaan kirjoitti:

        Mitkä pytonit ja mitkä boat? Kannattaa pitää mielessä, että Suomestakin löytyy useita eri pyton- ja boalajeja. Suomessa eri pytonlajeja on saatu lisääntymään enemmän kuin kerran, kun taas kaikkia täältä löytyviä boalajeja ei ole saatu lisääntymään.

        Mun käsittääkseni kunkkupytonista on ollut puhe. Ja boasta puhuessani tarkoitin myös kunkkua, se ilmeisesti on suomessa yleisin lemmikkinä oleva boalaji. Joka on saatu lisääntymään ilman ongelmia. Kunkkupytonin kanssa ongelmia on ollut.


      • joup
        kuningasbython kirjoitti:

        hei=) oon molemmat käärmeet ostanu eläinkaupasta ku ne oli aivan pieniä...en kyllä saanu mitään todistusta kummastakaan ,mutta oon niiden kans ollut niin paljon tekemisissä et tietäisin jos kaikki ei ok...nämä mun lapset on jo aika isoja ja käsittelee myös paljon niitä...koskaan ei oo ollu vaaratilanteita tai ne oo ollu vihaisia,eikä uhkaillut ja varoitellu...nahat ei oo ollut repaleisia,eli ei oo tressaatuneita...oon tullu atumapäälle myynnis..eilen ku pidin sylis tätä pikkusta,ajattelin et enhän mä tästä malta luopua =)

        Mutta eihän käärmeet ole sulla samassa terrassa? Ihmettelin vaan, jos kerran on tilaongelmia, niin tuskin se pelkkä käärme siihen vaikuttaa. Sulla on siis tilaongelmia terran sisässä, kun siellä on kaksi käärmettä, jotka ovat eri lajia. Osta nyt hyvä ihminen toiselle oma! Etkö tiennyt, että eri maanosista kotoisin olevilla käärmeillä on erilainen bakteerikanta, ja ne ovat hengenvaarallisia toisilleen. Tässä suora lainaus www.herpi.netistä:

        "Miten sitten eri lajien eri bakteerikannat? Tuottaako ne ongelmia?


        Kyllä ne voivat tuottaa, mutta vain aluksi, ennen kuin eläimet sopeutuvat uuteen bakteerikantaan/loisiin. Samalta alueelta kotoisin olevilla eläimillä (mahdollisesti myös samassa paikassa kasvatetuilla) on yleensä melko saman tapainen bakteerikanta, jolloin ongelmia ei luulisi tulevan yhtä helposti.

        Harvinaisempia ovat sellaiset taudit, jotka eivät aiheuta oireita toisella lajilla, mutta voivat tappaa toisen lajin yksilöt, koska niiltä puuttuu vastustuskyky. boien kantama tauti voi tappaa pytonin muutamassa kuukaudessa, vaikka boalla se ei aiheuta edes oireita.

        Itse en ole toistaiseksi törmännyt eri lajien bakreerikantojen tuottamiin ongelmiin, mutta ulkomailta tuotujen käärmeiden kanssa ongelmia on ollut senkin edestä (sekä minulla että monilla muilla, sekä Suomessa että ulkomailla). Ongelmat johtuvat ilmeisesti enimmäkseen erilaisesta bakteerikannasta (myös juomavedessä on bakteereja!), mutta uskon että myös ympäristön olosuhteiden muutoksilla on vaikutusta.

        Batkeerikannan muutokset voivat aiheuttaa jatkuvaa oksentelua ja vaikka käärme ei oksentaisi, voi ruoka mennä läpi lähes sulamatta. Seurauksena on tavallista huomattavasti hitaampi kasvu ja jos ongelmaa ei hoideta tai se ei parane itsestään, voi käärme kuolla -- ilmeisesti yleensä kahden ensimmäisen vuoden aikana, joskus vähän myöhemminkin.
        _________________
        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/

        Tässä toinen lainaus

        " Boaa ja pytonia en myöskään laittaisi samaan terraarioon, ellet sitten ole halukas uhraamaan pytonia. Boa voi nimittäin kantaa tautia, joka tappaa pytonin lähes takuuvarmasti.
        _________________
        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/

        Voisitteko kertoa tästä taudista?
        Olen kuullut siitä, mutta kukaan ei ole osannut tarkemmin kertoa. Muistan jonkun sanoneen myös että boia ja pytoneita ei saisi pitää edes samassa huoneessa/tilassa. Onko noin?

        Valistakaapa tietämätöntä, tieto on valttia...
        (erityisesti kun kotosalla asustaa sekä boa että pyton..)

        Minäkään en tuosta taudista (bakteerista?) kovin paljoa tiedä. Minusta tuo samassa huoneessa pitäminen ei ole vaarallista, kunhan eläimet eivät ole koskaan minkäänlaisessa kosketuksessa toistensa kanssa. Kullakin lajilla on siis omat ruokakipponsa / ruokintalaatikkonsa, juomakupit, puun rungot jne, jotka eivät mene sekaisin. Jos jokin (keraaminen/muovinen) esine siirtyy toisen lajin käyttöön, se pestään ja desinfioidaan hyvin etukäteen. Eri lajeja käsiteltäessä välissä on pakollinen käsienpesu.

        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/


      • MJF
        joup kirjoitti:

        Mutta eihän käärmeet ole sulla samassa terrassa? Ihmettelin vaan, jos kerran on tilaongelmia, niin tuskin se pelkkä käärme siihen vaikuttaa. Sulla on siis tilaongelmia terran sisässä, kun siellä on kaksi käärmettä, jotka ovat eri lajia. Osta nyt hyvä ihminen toiselle oma! Etkö tiennyt, että eri maanosista kotoisin olevilla käärmeillä on erilainen bakteerikanta, ja ne ovat hengenvaarallisia toisilleen. Tässä suora lainaus www.herpi.netistä:

        "Miten sitten eri lajien eri bakteerikannat? Tuottaako ne ongelmia?


        Kyllä ne voivat tuottaa, mutta vain aluksi, ennen kuin eläimet sopeutuvat uuteen bakteerikantaan/loisiin. Samalta alueelta kotoisin olevilla eläimillä (mahdollisesti myös samassa paikassa kasvatetuilla) on yleensä melko saman tapainen bakteerikanta, jolloin ongelmia ei luulisi tulevan yhtä helposti.

        Harvinaisempia ovat sellaiset taudit, jotka eivät aiheuta oireita toisella lajilla, mutta voivat tappaa toisen lajin yksilöt, koska niiltä puuttuu vastustuskyky. boien kantama tauti voi tappaa pytonin muutamassa kuukaudessa, vaikka boalla se ei aiheuta edes oireita.

        Itse en ole toistaiseksi törmännyt eri lajien bakreerikantojen tuottamiin ongelmiin, mutta ulkomailta tuotujen käärmeiden kanssa ongelmia on ollut senkin edestä (sekä minulla että monilla muilla, sekä Suomessa että ulkomailla). Ongelmat johtuvat ilmeisesti enimmäkseen erilaisesta bakteerikannasta (myös juomavedessä on bakteereja!), mutta uskon että myös ympäristön olosuhteiden muutoksilla on vaikutusta.

        Batkeerikannan muutokset voivat aiheuttaa jatkuvaa oksentelua ja vaikka käärme ei oksentaisi, voi ruoka mennä läpi lähes sulamatta. Seurauksena on tavallista huomattavasti hitaampi kasvu ja jos ongelmaa ei hoideta tai se ei parane itsestään, voi käärme kuolla -- ilmeisesti yleensä kahden ensimmäisen vuoden aikana, joskus vähän myöhemminkin.
        _________________
        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/

        Tässä toinen lainaus

        " Boaa ja pytonia en myöskään laittaisi samaan terraarioon, ellet sitten ole halukas uhraamaan pytonia. Boa voi nimittäin kantaa tautia, joka tappaa pytonin lähes takuuvarmasti.
        _________________
        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/

        Voisitteko kertoa tästä taudista?
        Olen kuullut siitä, mutta kukaan ei ole osannut tarkemmin kertoa. Muistan jonkun sanoneen myös että boia ja pytoneita ei saisi pitää edes samassa huoneessa/tilassa. Onko noin?

        Valistakaapa tietämätöntä, tieto on valttia...
        (erityisesti kun kotosalla asustaa sekä boa että pyton..)

        Minäkään en tuosta taudista (bakteerista?) kovin paljoa tiedä. Minusta tuo samassa huoneessa pitäminen ei ole vaarallista, kunhan eläimet eivät ole koskaan minkäänlaisessa kosketuksessa toistensa kanssa. Kullakin lajilla on siis omat ruokakipponsa / ruokintalaatikkonsa, juomakupit, puun rungot jne, jotka eivät mene sekaisin. Jos jokin (keraaminen/muovinen) esine siirtyy toisen lajin käyttöön, se pestään ja desinfioidaan hyvin etukäteen. Eri lajeja käsiteltäessä välissä on pakollinen käsienpesu.

        - Matias
        http://www.tuug.fi/~herpit/

        Sinä jonka nuo Byyttoni ja Booa on.. eli keskustelun aloittaja... oot aasi.


    • linm

      Saiko pikkuinen jo kodin?
      Vai etsittekö vielä ostajaa??

      • linm

        ;) Avutonta..


      • muumi63

        hei...=) se meni aika pian kaupan ku laitoin myyntiin,meni tosi innokkaalle ostajalle=)


      • linm
        muumi63 kirjoitti:

        hei...=) se meni aika pian kaupan ku laitoin myyntiin,meni tosi innokkaalle ostajalle=)

        Katoin vain päivämäärä.. jäi sit tosiaan se vuosi katsomatta! :)
        Parilla vuodella myöhässä!! :D


    • jk43

      minulla olis uusi tietokone windosw 7 seinäjoki vpuh 0440100349aihto käärmeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe