Käännytysinto ja vuodenajat

poikalapsi

Tuntuu siltä, että aktiiviset käännyttäjät ovat tavallista villimpiä syksyin ja keväin. Ilmiö on tälläkin palstalla ollut taas nähtävissä: avauksissa on aika lailla silkkoja raamattusilppuja, joiden tavoitekaan ei ole keskustelu vaan lahkon markkinointi ja toisten keskustelijoiden painostus. Samoin asialliset avaukset poistatellaan - eipä joku sallisi tästäkään aiheesta puhuttavan.

Kysyn nyt: Onko niin, että innokkuus käännyyttelyyn - evankeliointiin - kasvaa keväin ja syksyin? Ennen aikaan sanottiin, että mieleltään epävakailla on vaikeinta keväin ja syksyin, koska luonnossakin on murrosaika. Onko kyse samasta ilmiöstä?


Se, joka aina poistattaa tästä aiheesta avatun keskustelun, jos avaaja olen minä, voisi miettiä muita tapoja paineidensa purkamiseen. En anna periksi silkalle mielipidevainolle, vaikka se sitten jonkun teistä mielestä olisi kuinkakin helluntailaista.

8

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'poikalapsen' viestistä ymmärrän, että uskovat nähdään varsin pimeänä sakkina.
      Onkohan aihetta morkata hellarilaisia?
      Hyviä kamuja mä ainakin siellä valtaosin näen ja tuskin syksy aiheuttaa juoksuaikaa.

    • jälleen

      pyytämään viestisi poistoa sen epäasiallisuuden kanssa.

    • hansutuulia

      tajua mikä on massapostitusta, sinun aloituksesi on poistettu jo moneen kertaan! kehtaat toisilta vaatia ja itse teet sitä jatkuvasti. Tee parannus!

      • poikalapsi

        Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

        Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?


      • ohjeita.
        poikalapsi kirjoitti:

        Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

        Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?

        Asiatta poistatetun avauksen

        Valituksia saa jokainen tehdä avauksista. Ylläpito ei poista kuitenkaan mitään pelkän pyynnön perusteella vaan poistetussa avauksessa on täytynyt olla jotain epäasiallista tai sääntöjen vastaista.

        aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta

        Kyllä se on kiellettyä. Kertaalleen poistettua avausta ei saisi laittaa uudelleen. Tarkista ylläpidolta jos et usko. Jos samasta asiasta haluaa tehdä välttämättä uuden avauksen on kirjoitus edes yritettävä muotoilla erilaiseksi ja miettittävä mikä siinä rikkoi sääntöjä kerran joutui aiemmin poistetuksi.

        mielipidevainoa vastaan taistelemista

        En usko että kyseessä on vaino. Kyllä mielipiteen saa kertoa, jos sen sanoo asiallisesti. Esimerkiksi jo viestisi otsikko "evankelista-akalle" ei ole asiallinen.

        Kyllähän muutkin kirjoittavat kritiikkiä esim Työmies, mutta sinun viestiesi ongelma on usein se, että kohdistat sisällön usein liian henkilökohtaisesti (nimittely) johonkin tiettyyn henkilöön. Siis kirjoita jatkossa enemmän yleisellä tasolla.


      • hansutuulia
        poikalapsi kirjoitti:

        Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

        Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?

        Kiitos nimityksestä, ei minua ole vielä akaksi haukuttu, ei edes mieheni, mutta tuo kertookin jo sinusta paljon miten kohtelet ihmisiä :(

        Viittasit tuolla aiemmin että kysymyksessä kirjoituksissani on massapostitus mitä todella ihmettelen, sanoit että massapostitus käsittää muille osastoille samojen laittamista.

        Mihinkään noista en ole syyllistynyt, näytä kohta missä näin tein.

        Otsikkoni Jumala on hyvä, ja tuo Argeologinen löytö, Paastot, todistuksia uskoontuloista, olivat asiallisia, joten oliko ksymys massapostituksesta? Saan avata tänne hengellistä materiaalia koska helluntailaisuudessahan siitä on kyse. Se ei ole kiellettyä.
        Mutta tarkoitushan sinulla nähtäväsi on ettei tänne saa laittaa minkäänlaista hengellistä eikä edes lainata Raamattua josta tuolla minua pisteliäästi osoittelit.
        Tiedoksi sinulle, uskovaiset käyttävät kirjoituksissaan paljonkin Raamattua, se ei ole tässä foorumissa kielletty. Ja sitä voi lainata hyvällä omallatunnolla koska tekijänoikeuslaki ei siihen yllä.
        Joten mistä syytät?

        Oman aloituksesi jatkuva laittaminen ja poisto kertoo että ylläpito on nähnyt sen hyväksi poistaa, joten hyväksy omat poistetut tekstisi ja tee joskus positiivinen aloitus, sillä pääset vielä pitkälle. Hyvää päivänjatkoa. :)


      • poikalapsi kirjoitti:

        Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

        Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?

        vai sie et anna periksi,se että täällä olet noin sitkeästi.kertoo että olet epävarma kaveri,et ole varma itsestäsi eli haluatko olla homo?Jos annat mahdolisuuden Jeesukselle niin ehehdyt normaaliksi ihmiseksi eli selllaiseksi kun JUMALA ON SUT TARKOITANUT.


      • poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

        Kiitos nimityksestä, ei minua ole vielä akaksi haukuttu, ei edes mieheni, mutta tuo kertookin jo sinusta paljon miten kohtelet ihmisiä :(

        Viittasit tuolla aiemmin että kysymyksessä kirjoituksissani on massapostitus mitä todella ihmettelen, sanoit että massapostitus käsittää muille osastoille samojen laittamista.

        Mihinkään noista en ole syyllistynyt, näytä kohta missä näin tein.

        Otsikkoni Jumala on hyvä, ja tuo Argeologinen löytö, Paastot, todistuksia uskoontuloista, olivat asiallisia, joten oliko ksymys massapostituksesta? Saan avata tänne hengellistä materiaalia koska helluntailaisuudessahan siitä on kyse. Se ei ole kiellettyä.
        Mutta tarkoitushan sinulla nähtäväsi on ettei tänne saa laittaa minkäänlaista hengellistä eikä edes lainata Raamattua josta tuolla minua pisteliäästi osoittelit.
        Tiedoksi sinulle, uskovaiset käyttävät kirjoituksissaan paljonkin Raamattua, se ei ole tässä foorumissa kielletty. Ja sitä voi lainata hyvällä omallatunnolla koska tekijänoikeuslaki ei siihen yllä.
        Joten mistä syytät?

        Oman aloituksesi jatkuva laittaminen ja poisto kertoo että ylläpito on nähnyt sen hyväksi poistaa, joten hyväksy omat poistetut tekstisi ja tee joskus positiivinen aloitus, sillä pääset vielä pitkälle. Hyvää päivänjatkoa. :)

        SINÄ olet syyttänyt minua massapostituksesta valheellisesti. Minä taas en ole sanonutkaan, että massapostitat. Olen sanonut, että kopioit mitä tahansa paskaa tänne, koska et osaa tai halua itse ajatella. Raamattujorinan kopiointi sinun tekemässäsi laajuudessa ei ole keskustelua vaan joutavaa palstatilan haaskuuta. Jos et olisi hellari, älyäisit itsekin.

        Akka mikä akka.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe