Käännytysinto ja vuodenajat

poikalapsi

Tuntuu siltä, että aktiiviset käännyttäjät ovat tavallista villimpiä syksyin ja keväin. Ilmiö on tälläkin palstalla ollut taas nähtävissä: avauksissa on aika lailla silkkoja raamattusilppuja, joiden tavoitekaan ei ole keskustelu vaan lahkon markkinointi ja toisten keskustelijoiden painostus. Samoin asialliset avaukset poistatellaan - eipä joku sallisi tästäkään aiheesta puhuttavan.

Kysyn nyt: Onko niin, että innokkuus käännyyttelyyn - evankeliointiin - kasvaa keväin ja syksyin? Ennen aikaan sanottiin, että mieleltään epävakailla on vaikeinta keväin ja syksyin, koska luonnossakin on murrosaika. Onko kyse samasta ilmiöstä?

Se, joka aina poistattaa tästä aiheesta avatun keskustelun, jos avaaja olen minä, voisi miettiä muita tapoja paineidensa purkamiseen. En anna periksi silkalle mielipidevainolle, vaikka se sitten jonkun teistä mielestä olisi kuinkakin helluntailaista.

8

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'poikalapsen' viestistä ymmärrän, että uskovat nähdään varsin pimeänä sakkina.
      Onkohan aihetta morkata hellarilaisia?
      Hyviä kamuja mä ainakin siellä valtaosin näen ja tuskin syksy aiheuttaa juoksuaikaa.

• jälleen

pyytämään viestisi poistoa sen epäasiallisuuden kanssa.

• hansutuulia

tajua mikä on massapostitusta, sinun aloituksesi on poistettu jo moneen kertaan! kehtaat toisilta vaatia ja itse teet sitä jatkuvasti. Tee parannus!

• poikalapsi

Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?

• ohjeita.
        poikalapsi kirjoitti:

Asiatta poistatetun avauksen aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta vaan mielipidevainoa vastaan taistelemista. Sinusta se on massapostitusta, koska et tiedä sanan merkitystä.

Miten noinkin sanasokea ihminen muka evankeilioi? Sitähän pitäisi lukemaansa jopa ymmärtää, eiköstä niin?

Asiatta poistatetun avauksen

Valituksia saa jokainen tehdä avauksista. Ylläpito ei poista kuitenkaan mitään pelkän pyynnön perusteella vaan poistetussa avauksessa on täytynyt olla jotain epäasiallista tai sääntöjen vastaista.

aiheen palauttaminen uutena palstalle ei ole massapostitusta

Kyllä se on kiellettyä. Kertaalleen poistettua avausta ei saisi laittaa uudelleen. Tarkista ylläpidolta jos et usko. Jos samasta asiasta haluaa tehdä välttämättä uuden avauksen on kirjoitus edes yritettävä muotoilla erilaiseksi ja miettittävä mikä siinä rikkoi sääntöjä kerran joutui aiemmin poistetuksi.

mielipidevainoa vastaan taistelemista

En usko että kyseessä on vaino. Kyllä mielipiteen saa kertoa, jos sen sanoo asiallisesti. Esimerkiksi jo viestisi otsikko "evankelista-akalle" ei ole asiallinen.

Kyllähän muutkin kirjoittavat kritiikkiä esim Työmies, mutta sinun viestiesi ongelma on usein se, että kohdistat sisällön usein liian henkilökohtaisesti (nimittely) johonkin tiettyyn henkilöön. Siis kirjoita jatkossa enemmän yleisellä tasolla.

• hansutuulia
        poikalapsi kirjoitti:

Kiitos nimityksestä, ei minua ole vielä akaksi haukuttu, ei edes mieheni, mutta tuo kertookin jo sinusta paljon miten kohtelet ihmisiä :(

Viittasit tuolla aiemmin että kysymyksessä kirjoituksissani on massapostitus mitä todella ihmettelen, sanoit että massapostitus käsittää muille osastoille samojen laittamista.

Mihinkään noista en ole syyllistynyt, näytä kohta missä näin tein.

Otsikkoni Jumala on hyvä, ja tuo Argeologinen löytö, Paastot, todistuksia uskoontuloista, olivat asiallisia, joten oliko ksymys massapostituksesta? Saan avata tänne hengellistä materiaalia koska helluntailaisuudessahan siitä on kyse. Se ei ole kiellettyä.
        Mutta tarkoitushan sinulla nähtäväsi on ettei tänne saa laittaa minkäänlaista hengellistä eikä edes lainata Raamattua josta tuolla minua pisteliäästi osoittelit.
        Tiedoksi sinulle, uskovaiset käyttävät kirjoituksissaan paljonkin Raamattua, se ei ole tässä foorumissa kielletty. Ja sitä voi lainata hyvällä omallatunnolla koska tekijänoikeuslaki ei siihen yllä.
        Joten mistä syytät?

Oman aloituksesi jatkuva laittaminen ja poisto kertoo että ylläpito on nähnyt sen hyväksi poistaa, joten hyväksy omat poistetut tekstisi ja tee joskus positiivinen aloitus, sillä pääset vielä pitkälle. Hyvää päivänjatkoa. :)

• poikalapsi kirjoitti:

vai sie et anna periksi,se että täällä olet noin sitkeästi.kertoo että olet epävarma kaveri,et ole varma itsestäsi eli haluatko olla homo?Jos annat mahdolisuuden Jeesukselle niin ehehdyt normaaliksi ihmiseksi eli selllaiseksi kun JUMALA ON SUT TARKOITANUT.

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

Kiitos nimityksestä, ei minua ole vielä akaksi haukuttu, ei edes mieheni, mutta tuo kertookin jo sinusta paljon miten kohtelet ihmisiä :(

Viittasit tuolla aiemmin että kysymyksessä kirjoituksissani on massapostitus mitä todella ihmettelen, sanoit että massapostitus käsittää muille osastoille samojen laittamista.

Mihinkään noista en ole syyllistynyt, näytä kohta missä näin tein.

Otsikkoni Jumala on hyvä, ja tuo Argeologinen löytö, Paastot, todistuksia uskoontuloista, olivat asiallisia, joten oliko ksymys massapostituksesta? Saan avata tänne hengellistä materiaalia koska helluntailaisuudessahan siitä on kyse. Se ei ole kiellettyä.
        Mutta tarkoitushan sinulla nähtäväsi on ettei tänne saa laittaa minkäänlaista hengellistä eikä edes lainata Raamattua josta tuolla minua pisteliäästi osoittelit.
        Tiedoksi sinulle, uskovaiset käyttävät kirjoituksissaan paljonkin Raamattua, se ei ole tässä foorumissa kielletty. Ja sitä voi lainata hyvällä omallatunnolla koska tekijänoikeuslaki ei siihen yllä.
        Joten mistä syytät?

Oman aloituksesi jatkuva laittaminen ja poisto kertoo että ylläpito on nähnyt sen hyväksi poistaa, joten hyväksy omat poistetut tekstisi ja tee joskus positiivinen aloitus, sillä pääset vielä pitkälle. Hyvää päivänjatkoa. :)

SINÄ olet syyttänyt minua massapostituksesta valheellisesti. Minä taas en ole sanonutkaan, että massapostitat. Olen sanonut, että kopioit mitä tahansa paskaa tänne, koska et osaa tai halua itse ajatella. Raamattujorinan kopiointi sinun tekemässäsi laajuudessa ei ole keskustelua vaan joutavaa palstatilan haaskuuta. Jos et olisi hellari, älyäisit itsekin.

Akka mikä akka.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64